Alonso: "Formula 1 a mers în direcţia greşită în ultimii 5 ani"

de Daniel Popescu
Joi, 21.05.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fernando Alonso consideră că schimbările de regulament planificate pentru 2017 evidenţiază că Formula 1 a mers într-o direcţie greşită şi crede că soluţia este ca monoposturile să fie mai rapide.

Dacă schimbările vor fi implementate, vom avea reguli ca acum 7-8 ani.

Fernando Alonso
Pilot McLaren
Grupul de Strategie al Formulei 1 a propus o serie de schimbări radicale ale regulamentului pentru sezonul 2017 pentru ca monoposturile să fie mai rapide, iar Fernando Alonso este unul dintre piloţii care consideră că acestea sunt binevenite.

Spaniolul afirmă că Formula 1 a mers într-o direcţie greşită în ultimii cinci ani şi că principala problemă este generată de faptul că în prezent monoposturile sunt prea lente.

"Dacă schimbările vor fi implementate, vom avea reguli ca acum 7-8 ani. În ultimii 4-5 ani am mers în direcţia greşită. Monoposturile cu care am câştigat titlurile în 2005-2006 erau cu 8 secunde mai rapide. Câştigătorul cursei din Malaysia din acest an ar fi fost depăşit cu şase turiri de câştigătorul din Malaysia din 2006", a declarat el.

Prin urmare, Alonso consideră că este esenţial ca monoposturile să devină mai rapide, însă apreciază că şi o concurentă directă între mai mulţi producători de pneuri ar fi benefică.

"O competiţie intre pneuri ar ajuta F1 pentru că toată lumea ar forţa la limită.

Am experimentat o astfel de concurenţă cu Michelin şi Bridgestone şi apoi pneurile unice de la Bridgestone, iar diferenţele dintre 2006 şi 2007 au fost majore. Pneurile din 2006 au fost grozave pentru că fiecare propducator a forţat la limită. Apoi, pneurile din 2007 au fost complet diferite. Bridgestone a făcut un pas înapoi şi s-a relaxat", a adăugat el.

Via BBC Sport

Comentarii (12)

  • pai da, cum sa nu-i convina, pentru ca in 2006 a castigat in primul rand datorita pneurilor diferite. Ce-mi "place" mie omu' asta, cum are el pareri dupa cum bate vantul, daca e bine pentru el asa tre sa fie... trebuia sa fie roman
    12 35
  • din 2006 au trecut 9 ani. In ultimii 5 ani au facut reguli pentru tifosi, ca cica pilotul lor e inteligent si utilizeaza eficient sisteme precum kers, drs, pneuri uzate. Cum in practica s-au dovedit altii mai inteligenti, nu mai e buna formula asta, F1 a mers intr-o directie gresita LOL
    6 33
  • Iar Ferrari ul din 2004 era cu vreo 2 secunde mai rapid decat Renault urile din 2005, 2006
    11 3
  • aveti dreptate dar sunt unele reguli absurde cum ar fi :sa nu poti realimenta pe parcursul cursei,sa mergi la consum intr o competitie asa cum e f1 sfideaza orice logica
    25 0
  • incepe parca sa nu se ma vada valoarea pilotului ci doar a masinii...
    25 1
  • daniel
    Ce spune omul si ce se comenteaza pe aici?
    Cati fani a pierdut in ultimii trei ani F1?
    De ce nu se mai uita sau merg la cursele de masini?
    Pentru ca nu le MAI place.
    Limitarile introduse nu au adus nimic bun.
    23 1
  • bine ca compari masinile din ani diferiti

    si cu alte reguli, Alonso tot acolo ar fi, inca nu v-ati prins de asta? Cat mai aveti de gand sa credeti ca o F1 mai nu stiu cum ar lasa sa iasa in fata 'valoarea' adica pilotul vostru si pana nu se intampla asta nu e F1 cum trebuie? Si timpul trece ...
    4 16
  • Florin
    Are dreptate F1 este mai putin spectaculoasa! Orice declaratie da Alonso se trezesc unii sa comenteze total pe alaturi...
    22 3
  • rommy F1
    Aici este drept! Ne aşteptăm la F1 ca vf. de gamă şi tot ce reprezintă th. auto fără alte piedici de regulament care se schimbă anual în funcţie de interese. Libertate de mişcare pt toţi. Dar totuşi este o echipă care indiferent de rezultat a avut putere de decizie. Acu nu ştiu ce să mai facă cu MERC? Să rămână FIA cu siguranţa şi să lase pe seama echipelor dezvoltarea maşinilor pt cursă. De asta se numeşte F1.
    12 1
  • GrosJan
    mai mult de un furnizor de pneuri ar fi o MARE greseala! Vedeti cum acum anumite echipe nu se descurca din cauza motorului iar aerodinamicienii sunt frustrati ca nu pot face destul sa reduca handicapul provocat de motor? Ei bine, cu pneurile poate fi si mai si. Inginerii chiar au o vorba cam asa:

    "da doamne sa fac o descoperire care sa imi aduca un spor de performanta echivalent cu cel adus de o descoperire la pneuri pneuri!"

    Diferenta dintre pneuri poate fi si mai mare, am ajunge iar in situatia ca o intreaga masina si armata de ingineri sa fie pusi in umbra doar de o componenta a masinii - pneurile - care nu depinde de ei. De asta au trecut la un singur furnizor de pneuri. Dar funii uita repede ...

    Inteleg ca Alonso e nostalgic pentru ca a avut o sansa la titlu cu Michelin si ca furnizori diferiti de pneuri ar insemna sa avem iar pneuri mai dure. Dar,
    1) daca vrei pneuri mai dure, pui furnizorul unic sa le faca mai dure.
    2) e adevarat ca un duel dintre un pilot cu pneu uzat vs unul cu pneuri proaspete nu e fair iar depasirea "trucata" (deh, au vrut copilasii depasiri cu orice pret) dar ceea ce conteaza la final este timpul total, asta te plaseaza in clasamentul final. Ori pe parcursul unei curse toti au avut aceleasi pneuri, toti au avut pneuri proaste si pneuri bune. Pneurile usor uzabile creaza un avantaj momentan (pt depasire) dar per total e acelasi lucru pentru toti.

    Nu e bine ca intr-o formula de sprint sa trebuiasca sa ai grija de pneuri in loc sa fortezi, dar repet, daca vrei pneuri dure solutia este sa le faca furnizorul unic dure nu sa aduci o concurenta in cazul pneurilor (doi sau mai multi furnizori) si doar de ea sa depinda intreg campionatul
    2 1
  • McSquizzy
    ca sa nu fim ipocriti, e posbil sa fi stat altfel lucrurile in declaratiile lui alonso daca era in echipa campioana. si asta vine de la un fan FA

    cu toate astea, iata un exemplu de pilot care il ataca pe ecclestone. din pacate, pe grila nu sunt multi veterani care sa poata face comparatie si sa-si permita sa faca afirmatii pentru revitalizarea competitiei.

    si din cei putini, vettel e beat cu apa la ferrari, massa doarme de la accidentul din ungaria, button se gandeste mai mult la triatlon, kimi pare ca s-a cait ca sa mai prinda 1 an la ferrari iar hamilton se freaca de piciorul lui ecclestone cel mai mult si apoi pune poze pe instagram cu mosneagul si frumoasa lor relatie de amicitie. dragutii... dar nu asta e discutia acum..

    pai ce emotie sa mai ai. au plecat barbati (mark webber) si au venit femei (carmen jorda, susie wolff). ce rahat e asta? diferenta dintre locul 1 din formula si gp2 este foarte mica (ex calificari barcelona, f1 1.21 vs gp2 1.29) pai roberto merhi n-are sanse sa se bata nici cu pilotii din clasa mezina..

    concluzie: ecclestone este longeviv, uitati-va la gp2, wec
    3 0
  • McSquizzy
    http://gpda.motorsport.com/

    PS: vettel, wurz si button sustin chestionarul gpda. poate opinia noastra va avea ceva de spus in viitorul formulei 1. Sunt cateva minute pe care le puteti aloca pentru mai mult spectacol. Impartiti.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru