Spaniolul afirmă că Formula 1 a mers într-o direcţie greşită în ultimii cinci ani şi că principala problemă este generată de faptul că în prezent monoposturile sunt prea lente.
"Dacă schimbările vor fi implementate, vom avea reguli ca acum 7-8 ani. În ultimii 4-5 ani am mers în direcţia greşită. Monoposturile cu care am câştigat titlurile în 2005-2006 erau cu 8 secunde mai rapide. Câştigătorul cursei din Malaysia din acest an ar fi fost depăşit cu şase turiri de câştigătorul din Malaysia din 2006", a declarat el.
Prin urmare, Alonso consideră că este esenţial ca monoposturile să devină mai rapide, însă apreciază că şi o concurentă directă între mai mulţi producători de pneuri ar fi benefică.
"O competiţie intre pneuri ar ajuta F1 pentru că toată lumea ar forţa la limită.
Am experimentat o astfel de concurenţă cu Michelin şi Bridgestone şi apoi pneurile unice de la Bridgestone, iar diferenţele dintre 2006 şi 2007 au fost majore. Pneurile din 2006 au fost grozave pentru că fiecare propducator a forţat la limită. Apoi, pneurile din 2007 au fost complet diferite. Bridgestone a făcut un pas înapoi şi s-a relaxat", a adăugat el.Via BBC Sport
Cati fani a pierdut in ultimii trei ani F1?
De ce nu se mai uita sau merg la cursele de masini?
Pentru ca nu le MAI place.
Limitarile introduse nu au adus nimic bun.
si cu alte reguli, Alonso tot acolo ar fi, inca nu v-ati prins de asta? Cat mai aveti de gand sa credeti ca o F1 mai nu stiu cum ar lasa sa iasa in fata 'valoarea' adica pilotul vostru si pana nu se intampla asta nu e F1 cum trebuie? Si timpul trece ...
"da doamne sa fac o descoperire care sa imi aduca un spor de performanta echivalent cu cel adus de o descoperire la pneuri pneuri!"
Diferenta dintre pneuri poate fi si mai mare, am ajunge iar in situatia ca o intreaga masina si armata de ingineri sa fie pusi in umbra doar de o componenta a masinii - pneurile - care nu depinde de ei. De asta au trecut la un singur furnizor de pneuri. Dar funii uita repede ...
Inteleg ca Alonso e nostalgic pentru ca a avut o sansa la titlu cu Michelin si ca furnizori diferiti de pneuri ar insemna sa avem iar pneuri mai dure. Dar,
1) daca vrei pneuri mai dure, pui furnizorul unic sa le faca mai dure.
2) e adevarat ca un duel dintre un pilot cu pneu uzat vs unul cu pneuri proaspete nu e fair iar depasirea "trucata" (deh, au vrut copilasii depasiri cu orice pret) dar ceea ce conteaza la final este timpul total, asta te plaseaza in clasamentul final. Ori pe parcursul unei curse toti au avut aceleasi pneuri, toti au avut pneuri proaste si pneuri bune. Pneurile usor uzabile creaza un avantaj momentan (pt depasire) dar per total e acelasi lucru pentru toti.
Nu e bine ca intr-o formula de sprint sa trebuiasca sa ai grija de pneuri in loc sa fortezi, dar repet, daca vrei pneuri dure solutia este sa le faca furnizorul unic dure nu sa aduci o concurenta in cazul pneurilor (doi sau mai multi furnizori) si doar de ea sa depinda intreg campionatul
cu toate astea, iata un exemplu de pilot care il ataca pe ecclestone. din pacate, pe grila nu sunt multi veterani care sa poata face comparatie si sa-si permita sa faca afirmatii pentru revitalizarea competitiei.
si din cei putini, vettel e beat cu apa la ferrari, massa doarme de la accidentul din ungaria, button se gandeste mai mult la triatlon, kimi pare ca s-a cait ca sa mai prinda 1 an la ferrari iar hamilton se freaca de piciorul lui ecclestone cel mai mult si apoi pune poze pe instagram cu mosneagul si frumoasa lor relatie de amicitie. dragutii... dar nu asta e discutia acum..
pai ce emotie sa mai ai. au plecat barbati (mark webber) si au venit femei (carmen jorda, susie wolff). ce rahat e asta? diferenta dintre locul 1 din formula si gp2 este foarte mica (ex calificari barcelona, f1 1.21 vs gp2 1.29) pai roberto merhi n-are sanse sa se bata nici cu pilotii din clasa mezina..
concluzie: ecclestone este longeviv, uitati-va la gp2, wec
PS: vettel, wurz si button sustin chestionarul gpda. poate opinia noastra va avea ceva de spus in viitorul formulei 1. Sunt cateva minute pe care le puteti aloca pentru mai mult spectacol. Impartiti.