Alonso, în pericol să facă pană în cursa de la Barcelona

de Daniel Popescu
Luni, 13.05.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari a dezvăluit că unul dintre pneurile lui Fernando Alonso a avut o tăietură care ar fi putut provoca o pană în urma căreia spaniolul ar fi ratat victoria în Marele Premiu al Spaniei.

Nu a fost o problemă serioasă. Aveam informaţii că pneul începea să se deterioreze lent.

Stefano Domenicali
Sef Ferrari
Fernando Alonso a câştigat duminică Marele Premiu al Spaniei într-o manieră categorică la capătul unei curse decise de startul excelent, însă oficialii Scuderiei Ferrari au dezvăluit la final că spaniolul avea un pneu tăiat în momentul în care a intrat la boxe în turul 49 pentru ultimul schimb de cauciucuri.

Totuşi, şeful Stefano Domenicali a explicat că tăietura nu a pus în pericol integritatea pneului, chiar dacă Alonso a fost chemat cu două tururi mai devreme la boxe pentru a evita o posibilă pană.

"Nu a fost o problemă serioasă. Aveam informaţii că pneul începea să se deterioreze lent şi strategia noastră era să-l chemăm cu două tururi mai târziu. Dar întrucât controlăm cursa în faţa lui Kimi Raikkonen şi pentru că nu am vrut să ne asumăm niciun risc am decis să-l aducem la boxe pentru a evita orice presiune în anumite viraje", a declarat italianul.

Nu avem cel mai rapid monopost pe un tur, poate nu stabilim cei mai buni timpi în cursă, dar avem pitstopuri şi starturi fantastice şi gestionam bine pneurile.

Fernando Alonso
Pilot Ferrari
Potenţiala pană nu a fost singura problemă a lui Alonso, întrucât acesta a fost investigat de comisari la finalul cursei din cauza faptului că în turul de revenire în pitlane a oprit monopostul pe circuit pentru a lua un steag al Spaniei.
În cele din urmă, comisarii au decis să nu-l pedepsească pe motiv că "în circumstanţe similare nu s-au luat nicio decizie", fără să detalieze care a fost cazul similar.

Chiar dacă a obţinut două victorii în cinci curse, Alonso insistă că Ferrari trebuie să îmbunătăţească în continuare monopostul pentru a putea lupta pentru titlul mondial.

"Avem un pachet care încă nu este cel mai rapid. Nu avem cel mai rapid monopost pe un tur, poate nu stabilim cei mai buni timpi în cursă, dar avem pitstopuri şi starturi fantastice şi gestionam bine pneurile. Avem multe ingrediente pentru a avea un monopost competitiv cu care să luptăm pentru titlu. Nu suntem încă mulţumiţi de performanţă, vrem un program de dezvoltare bun şi agresiv pentru următoarele curse", a declarat el. 

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru