Alonso: "Sepang a fost cea mai dificila cursa din cariera"

De Daniel Popescu
Publicat Marti, 06.04.2010
Fernando Alonso sustine ca Marele Premiu al Malaeziei a reprezentat cea mai grea cursa din cariera din cauza problemelor la cutia de viteze si a abandonului suferit in penultimul tur.

Plecat doar de pe locul 19 al grilei de start, Fernando Alonso a urcat rapid pana pe locul 9, insa cursa de la Sepang nu a fost una lipsita de probleme pentru dublul campion mondial.

Pilotul Scuderiei Ferrari s-a confruntat cu probleme tehnice la monopostul Ferrari inca din primul tur, intrucat nu putea schimba treapta de viteze, iar in cele din urma a fost nevoit sa abandoneze in penultimul tur dupa ce motorul sau a cedat la capatul unui duel cu Jenson Button pentru locul 8. Spaniolul sustine ca din cauza problemelor tehnice aceasta a fost cea mai dificila cursa din cariera sa, chiar daca a avut un parcurs decent.

"In turul de formare cutia de viteze s-a rupt si nu am avut deloc ambreiaj in timpul cursei, asa ca a trebuit sa franez intr-un mod ciudat. A trebuit sa cobor in prima treapta si apoi sa apas puternic pedala de acceleratie pentru a obtine treapta de viteza potrivita pentru virajul respectiv. Asa ca probabil a fost cea mai dificila cursa din viata mea in termeni de pilotaj, pentru ca a trebuit sa improvizez in fiecare viraj".

"Dar chiar si asa urma sa castigam cateva puncte, ceea ce in cele din urma nu a fost posibil din cauza motorului. Dar daca motorul si cutia de viteze cedeaza, este mai bine sa se intample cand esti pe locul 9 decat cand conduci si pierzi 25 de puncte", a declarat Alonso pentru o televiziune din Spania.

Ibericul a facut indirect referire la situatia lui Sebastian Vettel, care a ratat victoria in primele doua curse ale anului in urma unor defectiuni tehnice la monopostul Red Bull RB6.

Via | Reuters

Taguri: Alonso, Ferrari, Sepang

Comentarii (29)

  • Alonso
    Asta inseamna sa fi talentat.Daca nu ia anul asta Ferrari s-a dus .......
    11 4
  • Probleme Ferrari
    Incep sa cred ca primele speculatii din presa italiana legata de fiabilitatea monopostului Ferrari imediat dupa lansare erau foarte bine sustinute de realitate iar sursele ziaristilor italieni sunt intr-adevar foarte foarte bune. Incep sa se confirme multe din ce se spunea atunci.
    7 4
  • Zic si eu
    ... daca tot s-a rupt cutia nu era mai bine sa menajeze motorul?!? cat de optimist poti sa fi in a spera ca poti puncta fara o cutie functionala. Nu de alta este un campionat lung.
    7 3
  • alonso f1
    ccmax
    Echipa ii spunea intr-un team radio sa incerce, chiar daca e dificil, sa "se apropie" de cel din fata. Au preferat sa riste.
    10 1
  • A fost frumos!
    Sper sa mai vad astfel de "fumigene rosii" si in urmatoarele curse! (aplauze).
    Oare unde e renumita fiabilitate FIAT? (multe rasete!!!) Se vorbea ca e cel mai fiabil monopost. Posibil ca au gresit numaratoarea tururilor parcurse, daca faceau in antrenamente mai putine tururi reuseau sa termine cursa (sare pe rana!) Sariti Fiatistilor cu voturile negative! (ras diabolic)
    9 18
  • fiat peste mecl
    Eu vad fiatul pe primul loc, piloti & contructori(zambete pline si relaxate):), iar mecl in spatele lui;).Astept cu nerabdare sa rad la sfarsit, te las pe tine sa te bucuri deocamdata(zambet binevoitor ). Dupa China, o sa rad eu, cand voi vedea roaba mecl pe 3!(un ranjet generos)
    8 8
  • @DRAKo
    Hai ca M-ai facut sa rad copios :))
    Si (sic!) eu nu imi doresc nici una dintre cele 2 echipe (Ferrari si McLaren -le-am scris in ordine alfabetica) pe primul loc. Va fi interesant cum vor gestiona problema motoarelor pentru ca sezonul e destul de lung.
    7 6
  • f1racing
    exact cum ma asteptam. Si inca mult mai devreme..
    lista cu scuze penibile se upgradeaza in continuu la Alonso ...
    16 9
  • Alexandra
    kimi
    Unde-o fi Kimi al meu?
    11 10
  • @ali
    Nu mor caii cand vor cainii:)
    6 3
  • postacii anonimi
    Lasa-l pe kimi sa se joace-n nisip cu masinuta. Ma bucur sa va vad in pline orgasme...postacii meclaren pot sa juiseze, da scurt. Pana in China.
    6 11
  • f1racing
    off-topic
    @Alexandra
    Kimi al tau s-a clasat foarte bine in CM de raliuri, in fata altor piloti ce se antreneaza de cand se stiu pentru raliuri. Ce pilot de F1 mai poate face asta ? Sau ce pilot de raliuri s-ar descurca bine si in F1 ?
    A incercat Sebastien in F1 - timpii nu-l recomanda.
    A incercat Rossi in CM de raliuri si in F1 - timpii nu-l recomanda.
    Stilul lui Kimi de pilotaj se preteaza foarte bine in conditii diverse. Este poate cel mai complet pilot din lume. N-a avut nevoie nici de 30 de curse de monopost ca sa vina in F1 si sa-l bata pe Hakkinen, care era la McLaren, pe o masina mai buna. Poate fi foarte rapid cu putin antrenament. Este cu adevarat un talent natural.
    @f1-zone, limbajul tau e condimentat cu cuvinte cumva in afara "zonei F1", si tradeaza o anumita teama specifica varstei; ma bucur ca te bucuri de ale altora, ca de ale tale foarte curand nu va mai fi cazul.
    14 7
  • alonso f1
    Multumesc. Nu am vazut cursa.
    5 5
  • draguta f1rac
    Draguta, ori de cate ori intervii esti offtopic, eu stiu ca esti amorezata de raikkonen, insa, omul ala are alte preferinte, crede-ma:), nu se uita la tine, ii place prea mult vodca;) si nu-l mai vrea nimeni in f1. Webber e inteligent iar Vettel rapid si mult mai talentat ca micutul alcoolic. Cat referirea finala..mda, o fi "ciclicitatea" de care nu vei scapa prea curand.
    5 13
  • f1racing
    S || M
    @F1-zone,
    n-ai nimerit-o. Stai rau de tot la capitolul deductie. Mai bine nu incercai. Recomand sa pierzi vremea pe un forum specializat in probleme ce te preocupa. Desele referiri la o alta zona decat cea F1 tradeaza asta. Daca taceai, filozof ramaneai.
    12 4
  • fata draga
    :)citeste-ti cu atentie sintagma, ajusteaza ca se vede, degeaba ascunzi. La wrc ar fi mai mult spatiu pt ceea ce te intereseaza.
    3 11
  • f1racing
    trebuia F || M de fapt, in loc de S || M.
    @f1-zone,
    am ajustat singurul lucru ce trebuia ajustat. Sa vezi cu cine conversezi. Sa nu mai postezi aiurea. Sa te ajute la deductia de care vorbeam. Hai ca aici nu mai poti da vina pe varsta.( Elemente ajutatoare: || echivalent cu "sau").
    Vorba poetului, erai (probabil) pe cand nu te laudai. Azi te lauzi si nu esti ... Cand incepi sa bati prea tare moneda pe un subiect inseamna ca vrei sa compensezi din vorbe. Vestea proasta este ca nu.. se compenseaza astfel, nu se compenseaza nicicum. Asa ca rezuma-te la F1. Daca ai ceva de spus in legatura cu F1.
    11 3
  • schumi-race
    useri
    @f1racing; @f1-zone
    -voi chiar n-aveti treaba cu F1. Denigrati in stanga si indreapta, piloti, echipe, useri, apoi veniti cu ineptii beletristice si polemici care n-au legatura cu formula 1!! N-aveti mess?
    6 9
  • f1racing
    postare 100% despre F1 presupun... @schumi-race
    Are cine sa administreze site-ul. Daca as fi sarit calul pana acum as fi stiut. Urmeaza-ti sfatul !
    9 6
  • draguta
    Draguta, tu sari herghelia nu calul. Dar nu conteaza, de aia sunt eu aici:)
    2 13
  • f1racing
    fixatie
    @F1-zone - "de 'aia' sunt eu aici" ... deja ai dezvoltat o fixatie.
    12 2
  • draga
    fiecare are cate una;)
    2 12
  • f1racing
    nu chiar,
    nu are fiecare cate una. Si chiar daca ai, grija mare ce fel de fixatie este. Vezi, daca nu postam eu, nu-ti gaseai menirea, inca mai rataceai... in sfarsit, menirea ta este "sa fii aici, cu un scop nobil". Nu este chiar cea mai cool fixatie, dar, ce sa faci, nu trebuie sa fie toata lumea norocoasa.
    12 1
  • ...
    mda. deci din cauza cutiei de viteze a pierdut si un motor bun. pacat. oricum cu acel motor nu cred ca mai facea mare lucru pentru ca din cauza cutiei l-a fortat la maxim iar pana la urma tot ceda. dar no. 2 puncte poate la final sunt decisive. cum au fost si in ultimii ani. in china va fii penalizat pentru ca va schimba cutia de viteze? nu stie nimeni?
    2 1
  • @darko
    domnu infect. nu motorul a fost de bai. din cauza cutiei de viteze a cedat motorul. dar no. pentru un creier ca al tau este prea greu sa gandeasca un pic. si stai un pic? cine este pe primul loc?
    2 2
  • Sper ca veti intelege mai bine
    de era foarte greu de depasit Button in conditiile lipsei ambreiajului.
    http://www.youtube.com/watch?v=ZB5wvohMfV4
    In zona apexului era nevoie de o acelerare scurta, falsa, pentru a putea alege "viteza" corecta - lucru care determina o pirdere de timp si facea imposibila o iesire buna din curba.
    Sa faci treaba asta 50+ tururi de 4-5 ori pe tur si sa scoti timp mai bun decat Massa arata cine-i "taticul" intr-ale pilotajului la Ferrari.

    Din film se observa o buna viteza de top a Ferrariului comparat cu Mclaren-ul, probabil folosind tot ce putea da motorul respectiv (well.... si-a dat si duhul...)
    3 1
  • Pardon..
    Accelerare*
    2 0
  • Massa
    uite cum se cistiga un campionat mondial fara sa cistigi nici o cursa.Stai in banca ta ca melcu,nu fortezi cutia de viteze,nu fortezi motoru,iar la sfirsit mai dai si un motor inapoi la magazie.Bravo ciclopu de-aia te-au oprit astia in locul lui Kimi ca sa devii campion
    4 2
  • ...
    @catalin f1. da ai dreptate. sa mergi asa o cursa intreaga nu este usor. si sa ai si un start foarte bun. aici isi demonstreaza el clasa. fata de "altii"
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru