Alonso: "Strategia ne poate ajuta să învingem Red Bull"

de Daniel Popescu
Sambata, 13.10.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Fernando Alonso consideră că principalul argument în favoarea unei victorii în Coreea de Sud este strategia mai bună de cursă a celor de la Ferrari comparativ cu Red Bull.

Red Bull au un argument puternic în avantajul lor, şi anume performanţa monopostului, dar şi noi avem un argument puternic, şi anume echipa.

Fernando Alonso
Pilot Ferrari
Fernando Alonso va pleca de pe poziţia a patra a grilei de start în Marele Premiu al Coreei de Sud, însă are nevoie de un podium pentru a nu pierde poziţia de lider în clasamentul general, în condiţiile în care Sebastian Vettel pleacă de pe doi şi are doar patru puncte de recuperat.

Ferrari a demonstrat în antrenamente că are un ritm de cursă apropiat de cel al campioanei mondiale, însă spaniolul crede că diferenţa va fi făcută în primul rând de strategie.

"Trebuie să avem o cursă perfectă. Cred că Red Bull au un argument puternic în avantajul lor, şi anume performanţa monopostului, dar şi noi avem un argument puternic, şi anume echipa. Suntem foarte uniţi, sunt împreună, credem în noi înşine. Credem în cursă, în start, în strategii şi în gestionarea pneurilor, sunt multe lucruri de luat în calcul în această privinţă.

Cred că noi suntem cei mai puternici (n.r - ca echipă)", a declarat el.

Coechipierul său Felipe Massa va pleca de pe poziţia a şasea după una dintre cele mai bune performanţe ale sale din acest an. Rezultatul a fost obţinut chiar în ziua în care postul brazilian de televiziune Globo TV a relatat că Massa a semnat deja prelungirea contractului cu Ferrari pentru sezonul 2013.

Ferrari a negat însă aceste informaţii prin intermediul contului de pe reţeaua de socializare Twitter, afirmând că situaţia este neschimbată. "Pentru cei care cred că le ştiu pe toate, putem doar să spunem că nu este nimic nou sub soare", au precizat oficialii Ferrari pe Twitter.

Comentarii (22)

  • GrosJan
    mai lasa palavrageala alonso! O diferenta de numai 30 sutimi in calificari nu poate fi pusa cu precizie in seama monopostului. E infima, nu indica un avantaj clar tehnic de partea rbr.
    Tocmai asta este: alonso simte ca are cu ce (masina) dar vrea sa faca totul sa para mai teatral, ca echipa, superifose + zodii fabuloase la degetul mic. In cazul unei victorii lumea ar trebui sa creada ca "geniul" sau e singura cauza .... ca el e asul care face din r**t prastie.
    21 25
  • andrey_1293
    daca tocmai fernando vorbeste de strategie... de la venirea lui domenicali la ferrari, tot felul de strategii au avut, numai una castigatoare nu. au fost multe curse in care strategia a fost dezastruoasa, privandu-i pe pilotii ferrari de clasari si puncte mai bune. deci degeaba incearca sa se incurajeze singur alonso ca nu cred ca merge. ca sa aiba sansa, trebuie sa anticipeze startul, precum facea in 2005, 2006, sa treaca de vettel si dupaia sa nu-l mai lase sub niciun fel sa treaca. altfel nu vad cum ar putea sa ramana lider in clasament sincer.
    13 4
  • Poate sunt 30 de sutimi din cauza ca Alonso e bun , si in ciuda masinei care nu-i chiar rapida(uite la Massa) reduce diferenta.
    Nu stiu cine palavrageste, caci la moment Alonso e lider, si e aproape de Final de sezon.
    16 11
  • GrosJan
    sau ... poate ca Vettel e bun si face diferenta. Putem sti sigur?
    Massa e aproape de alonso ca timpi in calificari si antrenamente. Revenire de forma (cat de cat) sau a luat-o alonso in jos?
    13 15
  • GrosJan
    spuneam ca diferenta de 30 sutimi este prea mica si de accea nu putem sti sigur ca face diferenta alonso, vettel sau niciunul. Vreti sau nu, ferrari e o masina de top, poate cea mai buna poate nu. Au fost si momente in care alonso nu a avut masina. Renault 2008, 2009, Minardi 2001. A intrat in top "facand diferenta"?
    12 12
  • x_zone
    GrosJan ai revenit la forma maxima de a spune bazaconii, nu stiu de unde ti se intretaie atatea bazaconii prin lagarele mentale ca evacuezi numai rateuri... dupa mintea ta Massa se bate la titlu, mai bine dai un telefon lu" Alonso si spune-i sa aibe grija la Massa ca Vettel este inaintea lui pe grila de start, ai inteles nu?
    9 13
  • GrosJan
    e o cale de a afla care e mai bun, vettel sau alonso. Dar alonso nu colaboreaza. Nu vettel la ferrari.... Usa rbr e deschisa pentru alonso dar nu merge la ei. Voi ii spuneti loialitate, eu ii spun frica de vettel. In 2007 alonso s-a fript rau. A fost foarte marcat. De atunci se fereste de concurenta reala. Si incearca sa se ascunda si sa acopere lipsa de performanta prin vorbe.
    18 12
  • GrosJan
    ce situatie convenabila sa vorbesti despre competentele lui alonso relativ la massa ...
    10 10
  • ferrari 2012
    @grosjan
    Exact cum a spus Webber lu Grojean: IATI O VACANTA!!!
    1 2
  • x_zone: "GrosJan ai revenit la forma maxima de a spune bazaconii"

    Ride hirb de oala sparta.
    7 4
  • @grosjean
    eu iti dau dreptate cel putin partial! cu mentiunea ca alonso nu e un pilot rau, e unul dintre cei mai buni! dar curios este ca nu isi doreste un coechipier puternic acest lucru stirbindu-i din onoare!!! e clar ca s-a opus venirii lui hamilton la ferrari (cred ca ar fi mers de preferat acolo si nu la mercedes) si probabil va incerca tot posibilul sa impiedice si venirea lui vettel in 2014! in acelasi timp red bull l-ar dori pe alonso la ei dar nu il doresc pe hamilton! oare de ce si ferrari si red bull nu il doresc pe lewis!? (oare pt ca stiu ca are cel putin o valoare egala cu pilotii lor principali??!!)... oricum, daca vettel va pleca la ferrari red bull vor regreta ca nu l-au adus pe hamilton atunci cand au avut ocazia!
    7 4
  • Multe comentarii jenante, a scazut rau nivelul aici. GrosJan are dreptate in majoritatea comentariilor, dar aici sunt o gramada de fani Ferrari cel putin stupizi
    5 6
  • bbrunes
    Oricat s-ar vorbi despre, oricare ar fi influenta lui Alonso in cadrul echipei, el nu va avea niciodata ultimul cuvant de spus. Daca Ferrari isi va dori sa il aduca pe Vettel, o vor face, caci si Alonso va pleca la un moment dat si nu se pot lega de el ca fiind priritatea. Alonso nu ar merge la RBR, fiindca sincer nu cred ca s-ar simti bine acolo. Are deja o varsta si ar fi un lucru mare pentru el sa isi incheie cariera la Ferrari, asa cum a fost un lucru mare atunci cand a intrat la aceasta echipa. (sincer, cred ca nu esti un pilot complet daca nu porti rosu un sezon..). Hamilton la Ferrari..nu e ca nu isi doreste Alonso, insa nici echipa nu o face, caci nu ar vrea sa isi spulbere orice sansa, cunoscand deja ce fac cei doi cand sunt in cadrul aceleiasi echipe. Din nou, daca Vettel ar ajunge la Ferrari, sincer nu cred ca Alonso ar avea de ce sa se teama...Vettel nu face mare lucru cu o masina mai putin rapida (dovada inceputul sezonului), cu toate ca este un pilot foarte bun si talent...are nevoie de experienta, experienta cu o masina foarte buna, insa si una de mijlocul clasamentului...este un plus pe care il au Webber ori Alonso...
    3 5
  • bravo bbrunes....sunt deacord cu tine. Daca nu ai stat macar un sezon la Ferrari, in opinia mea nu esti un pilot complet!! Eu cand ma gandesc la formula 1 primul lucru care imi vine in minte e Ferrari. Identific formula 1 cu Ferrari
    0 3
  • Eu unul nu sunt fan Ferrari (ba dimpotriva) dar nu pot totusi sa nu recunosc ca, strict sportiv vorbind, Alonso este un...un...hai sa nu zic magician, dar un pilot mai mult decat foarte bun. Are clasa in pilotaj si asta o s-o recunosc la orice ora din zi sau noapte.
    Daca insa ma gandesc la actiunile de culise, la scandalul Spygate, si la multe, multe magarii/sapaturi care le-a facut impotriva coechipierilor (in principal asupra lui Massa, dar nu-l uit nici pe Piquet jr), nu pot decat sa spun ca e o persoana foarte antipatica. Pentru mine, cel putin.
    3 1
  • GrosJan
    m-am uitat si eu si m-am caznit sa prind din stilul de pilotaj al pilotilor de top. As fi foarte curios, poate ma lumineaza si pe mine cineva, cum iti dai seama ca un pilot are clasa in pilotaj. Da, stiu, e in topul f1. Dar mai sunt cativa tot in top. Unii putin mai buni ca altii. Daca ai norocul, prinzi doi din astia coechipieri si iti poti forma o idee cat de cat obiectiva. Dar daca nu, cum iti dai dom'le seama care din doi piloti buni are o "mai clasa in pioltaj"? Sau doar e cool cum suna asta despre favorit.
    Multumesc!
    3 2
  • GrosJan
    Teoria asta cu coechipierii mai buni este o gluma pentru prosti. Hamilton nu-l vrea pe Alonso ca dovada ca si Button este constant defavorizat de echipa, ba ii gresesc strategia, ba cand trebuie sa faca ture rapide ceva merge prost, bah pregatesc masina doar pe gustul lui Hamilton. Plus Hamilton pleaca la Mercedes pentru ca ii ofera ceva mai multi bani plus are un coechipier foarte slab, deh Rosberg este si sub nivelul lui Grosjean, plus a cerut sa-i fie locotenent, ceea ce ma face sa cred ca s-a cam terminat treaba cu declaratiile gen: da nu ma deranjeaza sa vina Alonso sau Vettel. De fapt il deranjeaza foarte mult. In acelasi timp, Red Bull ii defavorizeaza pe Webber ba la strategie, ba la piese ba la pozitia in cursa, cand il cheama la boxe sa avanseze Vettel. Si totusi eu cred ca numai la Ferrari Massa este o victima, pentru ca nu ma deranjeaza faptul ca Button sau Webber sunt defavorizati, ma deranjeaza doar cand vine vorba de Ferrari.

    Dintre pilotii de pe grila, sunt multi buni, dar eu sunt fan doar Hamilton, imi place si de kimi dar nu-l sufar pe Alonso. Si nu-l sufar nu pentru ca vad ca este talentat si piloteaza ceva mai bine ca primii, nu-l sufar pentru ca ma oftica ca-i bun. Pur si simplu nu vreau sa accept ca-i talentat, imi este mult mai simplu sa-l jignesc decat sa accept ca-i talentat si ca este cel putin la fel de bun ca Vettel sau Hamilton. Dar deh... nici pe Vettel nu-l suport pentru ca are o masina buna, iar asta ma oftica si mai rau. Hamilton este talentat, dar numeroasele greseli personale, cumulate cu greselile facut de echipa l-au penalizat si astfel am fost nevoit sa arunc cat pot cu gunoi in Alonso.

    Sa fie oare mai simplu in a accepta ca de fapt eu gresesc prin ceea ce spun si ca totusi ca fan al Formulei 1 as putea incerca sa nu instig la ura impotriva lui Alonso si Vettel sau as putea sa postez ceva sincer si onest?
    2 2
  • Eu unul imi dau seama ca un pilot are clasa cand scoate dintr-un cal mort un alergator pursange. Cand are rezultate mult mai bune decat coechipierul; cand toata echipa declara-n cor ca masina e dezamagitoare (asa cum a facut Ferrari la inceputul sezonului) dar totusi pilotul o duce pe podium, cand pleaca de obicei de pe locul 5-8 dar deja in primul tur e pe 3-4... Adica, oarecum cam cum face Alonso. Repet, nu il inghit pe Alonso din motive de fair-play aratat, dar nu pot sa nu ii contest calitatile de pilot.
    PS. Button, dupa parerea mea, nu este defavorizat. Fiind un fan Button, nu mi-ar fi nimic mai simplu decat sa ii gasesc scuze ca il trage echipa in jos...dar nu, nu este defavorizat.
    1 0
  • GrosJan
    daca unele comm-uri sub nick-ul GrosJan par contradictorii nu e greu sa va dati seama ca pot posta mai multi sub acest nick, nu? Ook, ma bucur ca ati inteles.
    boon
    deci, un pilot are clasa cand are performante cumva mai bune decat anticipau testele din iarna. Mai bune decat DECLARATIILE echipei despre masina ... tot din iarna. NU punem la socoteala eventuale ghinioane ale altora, nici update-uri pe propria masina. Nici forma coechipierului. Nu ne gandim ca poate, poate altul ar face o treaba mai buna. Hmm. deci asta inseamna clasa in pilotaj.... Ma uit o data, ma uit de doua ori. La fel: pare o analiza ff subiectiva de fan inrait. Oricum, nu era chiar raspunsul asteptat. Adica ma gandeam ca poate mai aflu cate ceva. Ce anume din tehnica fabulosului e atat de nepamanteana.
    Ca tot era vb de alonso, hai sa spun eu cate ceva, dar nu dpdvd ca ar fi clasa ci pur si simplu observatii. Martin Brundle spunea ca monopostul lui alonso pare sa aiba o tendinta subviratoare dar cu toate astea, functioneaza destul de bine.
    Eu am observat ca in ultimul viraj din hungaroring alonso intra destul de tarziu pentru a favoriza o iesire mai dreapta. Altii intra mai devreme si stau mai mult timp aproape de coarda. Care a avut avantaj din abordarile astea diferite .. nu se poate spune cu certitudine.
    2 1
  • GrosJan
    Este evident ca cel mai rapid pilot este Hamilton, Alonso este foarte incet, plus Alonso nu pare asa de talentat in setarea monopostului, in calificari sta prost, iar in cursa este prea incet comparativ cu Vettel si Hamilton. Evident evident ca spaniolul nu este un pilot de top, as spune ca Hamilton este cel mai bun pilot in acest moment chiar daca nu scoate decat 125% din materialul de concurs, comparativ cu Alonso care scoate maxim 75%, iar monopostul Ferrari nu-i chiar cel mai rapid. Probabil Hamilton la Mercedes are toate sansele sa se bata la titlul, este cel mai bun dezvoltator de monoposturi comparativ cu Alonso care de 3 nu-i iese nimic cu Ferrari. In sfarsit, incepe lumea sa-si dea seama ca de fapt Alonso nu este talentat si numai o conjunctura favorabila i-a pus in brate cele 2 titluri, comparativ cu Hamilton pe care numai uriasul sau talent i-a dat sansa castigarii acelui titlu din 2008.
    1 1
  • GrosJan
    Parerea mea este ca monoposturile nu conteaza asa de mult, Vettel scoate tot ce poate din monopost, Hamilton chiar peste, iar Alonso... deh nu poate, se vede in fiecare cursa ca acesta nu sta bine nici la tururi rapide, nici la depasiri nici la setarile de calificari. Ar fi pacat ca un pilot mediocru ca Alonso sa castige un titlu in dauna unui campion veritabil ca Hamilton.
    2 0
  • GrosJan
    Alonso este sub Massa, Button peste Jessica si evident Nicole sub Hamilton.
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru