ANALIZA: Efectele noului sistem de punctare din F1

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 11.12.2009
Noul sistem de punctare nu aduce schimbari majore in privinta modului in care va fi stabilit campionul mondial, potrivit unei analize realizate de Automarket.

Cresterea numarului de echipe din Formula 1 de la 10 la 13 in sezonul 2010 a determinat team-urile sa propuna un nou sistem de punctare pentru curse, pentru a acorda mai multe sanse noilor veniti sa obtina bani din drepturile comerciale ale competitiei.

In acest sens, numarul pilotilor care vor castiga puncte intr-o cursa a crescut de la 8 la 10, insa principala noutate este reprezentata de cresterea dramatica a numarului de puncte acordate primilor 4 clasati. Cel putin teoretic, cele 25 de puncte acordate invingatorului vor mari importanta unei victorii, avand in vedere ca locul 2 primeste 20 de puncte, iar locul 3 numai 15 puncte.

Cu toate acestea, o paralela intre sistemul de punctare din 2009 si cel care va intra in vigoare anul viitor arata ca numele campionului mondial se va decide in buna masura in acelasi mod. Motivul este legat de faptul ca noul sistem de punctare pentru primele trei pozitii a fost realizat prin inmultumirea cu un coeficient de 2.5 a precedentului sistem. In cazul celorlalte pozitii, coeficientul variaza intre 2 si 3, insa efectele sunt practic asemanatoare.

 Locul ocupat in cursa  1  2  3  4  5  6  7  8  9  10
 Punctaj 2010  25  20  15  10  8  6  5  3  2  1
 Procentaj din punctele invingatorului  100  80  60  40  32  24  20  12  8  4
 Punctaj 2009  10  8  6  5  4  3  2  1    
 Procentaj din punctele invingatorului  100  80  60  50  40  30  20  10    

 

Conform datelor din tabelul alaturat, ocupantii locurilor 2 si 3 se vor afla la o diferenta procentuala de puncte similara in ambele cazuri fata de castigatorul cursei.

Diferentele apar doar de la locul 4 in jos, astfel ca un loc 4 ocupat in sezonul 2010 va avea o importanta mai mica decat un loc 4 ocupat in 2009, fapt ce reprezinta un avantaj pentru primii 3 clasati.

Cel putin la nivel teoretic, noul sistem ar trebui sa sporeasca interesul pilotilor de a obtine un loc pe podium, insa pe de alta parte acestia se pot rezuma sa ocupe un loc 10 daca au nevoie de un singur punct pentru a-si atinge obiectivul.

Aplicat pentru sezoanele precedente, noul sistem nu ar fi schimbat numele ultimilor campioni mondiali, prima modificare aparand abia pentru sezonul 1999, cand Eddie Irvine ar fi devenit campion in detrimentul lui Mika Hakkinen.

Comentarii (1)

  • Interesant
    Cred ca este un lucru destul de bun pentru ca vor lua mai multi piloti puncte, iar lupta va fi MULT mai acerba. Interesant, sa vedem ce va fi.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru