ANALIZA: Ferrari domina topul problemelor de fiabilitate

De Daniel Popescu
Publicat Marti, 06.04.2010
Fernando Alonso si Felipe Massa au utilizat cate trei motoare dintre cele opt permise de regulament pe parcursul intregului sezon, Ferrari fiind echipa cea mai putin fiabila la acest capitol.

Potrivit regulamentului tehnic in vigoare, fiecare pilot poate utiliza un numar de maxim 8 motoare pe sezon, orice unitate suplimentara ducand automat la o penalizare de 10 pozitii pe grila de start.

Acest regulament a devenit si mai draconic pentru sezonul in curs, intrucat numarul curselor a crescut de la 17 la 19, ceea ce inseamna ca, in medie, fiecare motor trebuie utilizat pentru cel putin doua curse.

Conform datelor oficiale publicate de FIA, dupa primele trei curse ale sezonului, Ferrari este echipa care sta cel mai prost la acest capitol, intrucat Fernando Alonso si Felipe Massa au utilizat deja cate trei motoare in 2010. Cei mai multi piloti au folosit pana in prezent cate doua motoare, iar unul dintre ei a reusit performanta de a termina trei curse cu o singura unitate.

Explicatia pentru rezultatele modeste ale Scuderiei Ferrari este ca ambii piloti au schimbat primul motor chiar inaintea cursei din Bahrain, din cauza unor anomalii semnalate de ingineri la parametrii motorului.

In plus, suituatia este si mai dramatica pentru Alonso, care va fi nevoit sa utilizeze o a patra unitate in China, intrucat motorul folosit in Malaezia a cedat cu numai un tur inainte de final.

Iata numarul de motoare utilizate de piloti in primele trei etape din acest sezon:

 Pilot  Echipa  Motoare utilizate
 Felipe Massa  Ferrari  3
 Fernando Alonso  Ferrari  3
 Jenson Button  McLaren  2
 Lewis Hamilton  McLaren  2
 Michael Schumacher  Mercedes GP  2
 Nico Rosberg  Mercedes GP  2
 Sebastian Vettel  Red Bull  2
 Mark Webber  Red Bull  2*
 Rubens Barrichello  Williams  2*
 Nico Hulkenberg  Williams  2*
 Robert Kubica  Renault  2*
 Adrian Sutil  Force India  2
 Vitantonio Liuzzi  Force India  2
 Sebastien Buemi  Toro Rosso  2
 Jaime Alguersuari  Toro Rosso  2
 Jarno Trulli  Lotus  2
 Heikki Kovalainen  Lotus  2
 Karun Chandhok  Hispania  2*
 Bruno Senna  Hispania  2
 Pedro de la Rosa  BMW-Sauber  2*
 Kamui Kobayshi  BMW-Sauber  2*
 Timo Glock  Virgin  2*
 Lucas di Grassi  Virgin  2
 Vitaly Petrov  Renault  1

Legenda: * = pilot care a utilizat un motor nou in cursa de la Sepang.

Comentarii (16)

  • anul trecut
    Anul trecut Vettel a reusit sa nu foloseasca mai mult de 8 desi a avut mari probleme cu motoarele. Hai sa vedem daca cineva foloseste mai multe anul asta.
    Intrebarea mea. Pentru motoarele la care Ferrari zice ca a gasit unele anomalii, se poate umbla la motor pentru remediere sau dat fiind ca a fost folosit in calificari este sigilat si asa ramane? In cazul asta e chiar grav pentru cei 2 de la Ferrari.
    8 6
  • Ferrari
    In orice situatie voi fi optimist,pentru ca Ferrari este Ferrari si pot trece peste aceasta problema cu fiabilitatea.Numai bine
    11 8
  • @McLaren
    Motoarele respective mai pot fi utilizate doar in sesiunile de antrenamente. Exact asta s-a intamplat in Australia.
    8 1
  • Lupta pentru titlu
    Mai sunt 17 etape iar Ferrari trebuie sa se descurce cu 4 motoare maxim 5, presupunand ca cel putin unul din cele 3 deja utilizate mai poate fi folosit pentru cel putin o cursa, insemnand de fapt un motor pentru 4 curse. Luand in calcul fiabilitatea aratata de acest clasament si penalizarea cu 10 pozitii de la unitatea numarul 9 incolo... rezulta din clasamentul asta ca Ferrari e iesita din lupta pentru titlu, in cel mai rau caz sau cu sanse puternic afectate. Refuz sa ma gandesc la asa ceva, dar sincer asta reiese din clasamentul fiabilitatii. Daca Ferrari va utiliza spre sfarsitul sezonului a 9 unitate sau chiar mult mai devreme, asta poate arata un nou dezastru pentru Scuderie dupa sezonul 2009, iar Montezemolo nu va fi deloc incantat. Numai zic de sponsori.
    Insa Renault e surprinzator de fiabila. Kubica a schimbat motorul abia in Malaezia... ceea ce este fenomenal avand in vedere rezultatele in curse! Iar Petrov a utilizat un motor in 3 curse. Se anunta contracandidata la titlu si lupta nu se va da clar in 4 ci in 5 pentru titlu anu asta.
    9 7
  • Orizontul rosu e intunecat
    Stau bine baietii de la ferari, 1 motor pe cursa, aveau dreptate cand spuneau ca succesul in campionat se bazeaza pe fiabilitate, asteptam finalul campionatului cu interes. Tot o penalizare la 2 curse pt unii. (sper sa fie cei cu masini rosii, alea cu cod de bare pe ele). Surprinzator Renault, oare au motor de Clio? :)
    8 12
  • tracto
    interesant
    e interesant de tot bmw-sauber care utilizeaza motoare ferrari nu au aceleasi probleme .
    11 1
  • Ferrari
    Imi pare rau pe cei de la Ferrari.Sper ca Alonso se va descurca cu masina si sa aiba grija sa nu mai forteze.Asta e un mare campion la fiecare cursa forteaza la maxim,chiar daca stie ca motorul e "in flacari".Presimt ca Vettel sau Hamilton va iesi campion.E trist ca Formula 1 se ransforma intr-o cusra de anduranta.Ar trebui ca maxim 10 motoare sa fie folosite nu 8.Asta nu mai e Formula 1.Ferrari e un tigru care trebuie sa fie in libertate nu tinut in cusca.Ei au randament maxim daca nu au atatea restrictii......
    11 7
  • nu va grabiti sa inmormantati Ferrari:)
    Eu nu cred ca motorul este problema de fiabilitate la Ferrari. Au descoperit in Bahrain ca exista o problema la ventilarea motorului, se pare ca inca nu au rezolvat-o. Au resurse, umane, financiare si vor remedia. Nu sunt ingrijorat, as fi daca Ferrari ar fi undeva in mijlocul clasamentului. Este logic ca si ceilalti sa creasca, campionatul e lung si abia la sfarsit tragem linia si sarbatorim. Pana atunci putem avea bucurii de etapa. In Spania Ferrari vin cu un update major, asa ca ma astept sa ramana in frunte.
    (concluzia titlului este incorecta, in cursa Ferrari sunt la primul incindent, spre deosebire de alte echipe)
    12 8
  • am avut dreptate
    Imi amintesc si acum ca in timpul testelor din februarie, Automarket intocmea un topp al fiabilitatii in functie de numarul de ture parcurse pe care eu l-am catalogat irelevant si uite ca timpul mi-a dat dreptate :)

    Testele sunt ceva, cursele se mananca cu altceva.
    10 6
  • @All
    Amintiti ca anul trecut Redbull a spulberat 3 motoare intr-un weekend si Vettel/Webber nu au fost penalizati pana la urma....Stati linistiti inca sunt 16 curse ... acum se vede cine intelege cu adevarat acest sport si cine scrie numai afirmatii bazate pe fotbal ......
    10 4
  • +
    Si inca un lucru , motorul asta s-a dus din cauza faptului ca alonso a avut o poblema cu schimbatorul de viteza , s-a dus fara ambreiaj automatic efectiv pe toata durata cursei respective asta insemnand fortarea (maxim rotatii) motorului in treapta intai , daca nu stiati............................................
    15 5
  • cristian123
    Corect! Degeaba au facut multe ture in teste!
    Vorba aia: mult, prost si fara rost....
    8 8
  • f1racing
    "fiabilitate" la Ferrari
    Sunteti amuzanti; tineti-o tot asa !
    12 7
  • Alonso
    Daca nu avea probleme termina pe 1 maxim 2. Inteleg ca nu va plac italienii, nici mie nu-mi plac, dar Alonso e spaniol.
    3 3
  • Italieni, spanioli...
    De fiecare data cand vreau sa ma relaxez citesc comentariile voastre. Stiti ca sunt fan McLaren, insa savurez toate replicile. Nici eu nu sunt de acord cu cei care injura Ferrari sau se extaziaza extraordinar cand Hamilton reuseste cel mai bun timp in Antrenamentul 7 de joi noaptea. Glumesc!
    Cand vad cata pasiune exista, am o singura intrebare: de ce suntem un popor condusi de o adunatura de tampiti? De ce nu reusim sa avem si noi o pista de F1, astfel incat pasiunea sa ajunga acolo unde ii este locul. Mai tineti minte care a fost sloganul Campionatului European de Fotbal din Anglia? "Fotbalul se intoarce acasa"! Daca si noi nu am mai fi nevoiti sa mergem in Ungaria, in Turcia, in Italia, poate lumea ar vedea ca Romania iubeste F1 asa cum o fac tari ca Anglia sau Germania!
    Pacat ca pasiunea noastra poate fi demonstrata doar pe net si foarte rar (fata de cum am vrea noi) la vreo cursa departe de casa!
    4 0
  • f1racing
    lamurire
    nu sunt fan McLaren, etc. Sunt doar fan F1. Nu-mi place stilul lui Alonso de a intoxica opinia publica (a se citi a arunca gogosi la fani), in unele cazuri cand cu totul alta este problema.
    E adevarat insa ca a avut unele probleme cu masina la cursa trecuta. Nu e greu sa recunosc, sunt chiar detasat.
    Totusi, de ce postez astfel ?
    Imi place la nebunie sa irit fanii unor piloti sau echipe, care, devotati pana la inconstienta nu au la randul lor dramul de fair-play care sa le permita sa recunoasca atunci cand eroul lor calca in strachini. Daca li se arunca o gogoasa o primesc bucurosi. Daca nu, o fabrica ei.
    Asa ca nu ma acuzati de inconsecventa daca voi face la fel cu McLaren sau alta echipa.
    6 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru