ANALIZA: Primul tur, decisiv pentru rezultatul cursei din Coreea de Sud

De Daniel Popescu
Publicat Sambata, 23.10.2010
Configuraţia plutonului la capătul primului sector al primului tur din Marele Premiu al Coreei de Sud va fi decisivă pentru rezultatele finale ale cursei.

Red Bull Racing a monopolizat prima linie a grilei de start în Marele Premiu al Coreei de Sud prin Sebastian Vettel şi Mark Webber, ceea ce îi oferă teoretic prima şansă la victorie în cursa de duminică.

Totuşi, spre deosebire de alte ocazii, o cursă dominată de la un capăt la altul de Red Bull Racing stă sub semnul incertitudinii în Coreea de Sud, în primul rând din cauza configuraţiei circuitului de la Yeongam. Coroborat cu o degradare prematură a pneurilor Bridgestone şi cu ameninţarea unei ploi care ar putea lovi circuitul în dimineaţa zilei de duminică, acest lucru poate produce o răsturnare spectaculoasă a situaţiei.

Automarket a realizat o analiză a celor 3 factori enumeraţi mai sus în încercarea de a anticipa evoluţia evenimentelor pe parcursul Marelui Premiu al Coreei de Sud.

STARTUL ŞI PRIMUL TUR

În mod tradiţional, startul reprezintă punctul cheie al cursei, însă în Coreea de Sud mai important decât atât va fi primul sector. Acesta este dominat de două linii drepte lungi, dintre care una de 1.2 km, care se succed imediat după primul viraj. Chiar dacă pleacă din pole position, Sebastian Vettel are la dispoziţie un monopost relativ modest în acest sector comparativ cu rivalii de la Ferrari şi McLaren.

Acest lucru este evidenţiat de analiza celor mai buni timpi realizaţi pe primul sector în calificări, Fernando Alonso fiind lider la acest capitol cu un avans de aproape două zecimi de secundă comparativ cu Vettel. Astfel, pilotul Scuderiei Ferrari (locul 3 pe grila de start) are oportunitatea de a-l depăşi pe Vettel la intrarea în virajul 3 de la capătul liniei drepte lungi de 1.2 km, în special dacă va reuşi să treacă la start de Mark Webber (locul 2 pe grila de start), mai ales că australianul a avut numeroase probleme în acest sezon la stingerea luminilor roşii.

În schimb, Lewis Hamilton (locul 4 pe grila de start) este aproximativ egalul lui Vettel la acest capitol, putând spera în cel mai bun caz la depăşirea lui Webber, cu condiţia ca şi Alonso să realizeze această performanţa.

Pilot Sector 1
Fernando Alonso 51.973
Sebastian Vettel 52.127
Lewis Hamilton 52.153
Jenson Button 52.269
Mark Webber 52.305

 

Alonso şi Hamilton sunt practic obligaţi să forţeze depăşirea rivalilor de la Red Bull în primul sector al primului tur al cursei, întrucât Vettel şi Webber sunt net superiori pe celelalte două sectoare ale circuitului.

Dacă pe sectorul 2 Alonso reuşeşte să rămână la aproximativ o zecime de secundă în spatele celor de la Red Bull, situaţia este şi mai complicată pe ultimul sector, unde deficitul a urcat la peste 3 zecimi de secundă. Hamilton se află însă într-o postură şi mai delicată, fiind cu peste două zecimi de secundă mai lent în sectorul 2 şi cu aproape 4 zecimi mai lent pe ultimul sector.

Conform datelor, Jenson Button (locul 7 pe grila de start) va avea reale dificultăţi la start, fiind cu peste 5 zecimi de secundă mai lent atât insectorul 2, cât şi în sectorul 3, rezultând un deficit de peste o secundă pe ultimele două sectoare.

Pilot Sector 2
Mark Webber 23.783
Sebastian Vettel 23.908
Fernando Alonso 23.928
Lewis Hamilton 24.001
Jenson Button 24.262

 

Pilot Sector 3
Sebastian Vettel 19.55
Mark Webber 19.571
Fernando Alonso 19.781
Lewis Hamilton 19.897
Jenson Button 20.096

 

Totuşi, la analizarea acestor timpi trebuie luat în calcul că performanţele monoposturilor pot înregistra variaţii semnificative la startul cursei din cauza faptului că rezervoarele de benzină vor fi pline.

DEGRADAREA PNEURILOR

Al doilea factor ca importanţă în Marele Premiu al Coreei de Sud va fi reprezentat de pneuri. Toţi cei 5 candidaţi la titlu vor începe cursa cu pneuri soft, însă acestea se vor degrada rapid din cauza faptului că circuitul Yeongam este nou, iar pista este foarte murdară în anumite viraje. La acest lucru ar putea contrbui şi eventualele incidente de la start, care ar putea aduce mult praf şi chiar pietre pe circuit.

În aceste condiţii, Bridgestone consideră că unii dintre piloţi vor lua serios în considerare oportunitatea de a efectua două schimburi de pneuri pe parcursul cursei, mai ales că şi pneurile hard s-au degradat relativ repede pe parcursul antrenamentelor.

PLOAIA

Deşi iniţial apariţia ploii pe parcursul weekendului a fost exclusă de meteorologi, lucrurile s-au schimbat parţial în ultimele zile. Unii meteorologi susţin că ploaia îşi va face apariţia pe circuit în cursul nopţii de sâmbătă spre duminică, afirmând însă că circuitul se va usca până la ora începerii cursei.

Pe de altă parte, serviciul britanic de meteorologie Met Office indică ploi puternice atât în această noapte, cât şi pe parcursul zilei de duminică.

Totuşi, ultima prognoză este valabilă strict pentru oraşul Mokpo, cea mai apropiată localitate de circuit.

Comentarii (16)

  • ANALIZA
    Interesanta analiza Daniel felicitari..:) Cred ca cine greseste..plateste..Redbull par favoritii on sa dc Vettel o tine bine e ok sper sa nu se sicaneze cu Webber i sa profite Alonso....Care dc ar castiga 2 curse si una loc 2/3 merita campionatul..eu am ma izis ..una din cele 3 curse ramase poate fi castigata de alt ul decat unul din cei 5:D..si as vrea asta.!!! rosberg sau Kubika..Hamilton are nedumeriri legatye de timpii Redbull erelativa treaba..Speram sa fie spectacol!!!Uni dintre ei trebuie sa isi managerieze bine motoarele!!
    7 4
  • Bravo
    Felicitari Automarket.E a doua analiza interesanta in acest weekend.
    10 1
  • Corect analiza
    8 1
  • salutare
    aici tebuia Button sa joace strategia din Japonia,cand a plecat cu pneuri hard.Daca pleca si aici cu pneuri hard,avea sanse chiar la podium,asa insa va fi o cursa cu catigatori RedBull.
    Cei care pleaca pe pneuri hard in cursa vor avea de castigat pentru ca,acestea intra mai greu in temperatura 2-3-4 ture,in timp ce pneurile soft,se degradeaza in aproximativ 10-12,astfel ca pilotii care aleg pneurile hard cu o viata mai lunga,vor avea de castigat cand vor trece pe pneuri soft,pentru ca circuitul atunci va fi plin de guma,iar aderenta va fi mai usor de mentinut in turele de la finalul cursei!!
    Aceasta este concluzia mea!
    4 8
  • @mad79
    Button s-a plans ca nu a reusit sa aduca pneurile la temperatura optima, ceea ce, teoretic, inseamna ca ar fi avut probleme si mai mari cu pneurile hard + timpii evident mai slabi. Probabil ar fi plecat de pe locul 10, daca ajungea in Q3.
    8 1
  • EndlessDarkness
    Beyond My Fear
    Primul tur este foarte important, mai ales dpdv psihic. Toti o sa fie atenti la start, si este posibil nu incerce nici o depasire. Un Abandon pentru Webber nu este grav, unul pentru Alonso/Vettel este problematic (masinile Ferrari/Red Bull par mai rezistente decat masina McLaren), dar un abandon pentru Hamilton si/sau Button este dezastruos. O sa vedem maine cine va miza totul sau nimic. Eu cred ca pilotii vor sta cuminti :)
    2 4
  • Osiris
    Analiza corecta
    Analiza este foarte buna si as mai completa ceva .... atat Kubita cat si Schumacher au demonstrat ca pot lua starturi foarte bune si de aceea cred ca acestia vor arbitra in primele 2-3 tururi duelul la titlu .... de asemenea, pe parcursul cursei poate fi un arbitru si Rosberg. Desi nu sunt fanul niciunuia dintre cei 5 pretendenti la titlu, cred in maturitatea lui Webber. Hamilton, Alonso si Vettel au sabia deasupra capului si sunt dispusi mai repede la greseli decat Webber. Button are probleme cu masina in Coreea si cred ca va iesi din lupta pentru corana.
    3 0
  • Frumos..
    crestem, crestem, e un site din ce in ce mai interesant... interesanta si mai ales utila analiza...imi place, tot asa mai departe, bravo Daniel. In orice caz, daca ploua, atunci va fi un dezastru...toate portiunile care sau "gumat" pana acum se vor sterge si pista va reveni la aderenta din prima zi. Cred ca va fi frumoasa cursa...abia astept sa inceapa.
    6 0
  • salutare
    eu vorbeam de un compromis in alegerea lui Button.Am auzit si eu de problemele de care s-a plans Button si tocmai de aceea poate ar fi fost mai bine sa aleaga pneurile hard,dar cum nu s-a intamplat vedem ce va fi maine in cursa!
    1 1
  • ctlnmihai
    Osiris
    Hamilton apierdut şansa la la titlu..aşa că nici el n-are ce pierde sau mă rog are de pierdut mai puţin decât ceilalţi
    1 1
  • ctlnmihai
    ANALIZA
    Cică a plouat mult peste circuit în noaptea dinaintea cursei..se anunţă o cursă interesantă
    0 0
  • @ctlnmihai
    Ploua si acum :)
    0 0
  • Da, circuitul e umed, bun start
    0 0
  • Ploaia
    Pilotii inca nu stiu ce tipuri de pneuri sa aleaga, intermediare sau cele de ploaie. Deci deja strategia e incurcata :D
    0 0
  • start amanat 10 min
    0 0
  • Cursa
    Startul s-a amanat cu 10 minute din cauza conditiilor meteo
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru