Avancronica Marelui Premiu al Franței: Formula 1 revine în Hexagon după o pauză de 10 ani

de Daniel Popescu
Joi, 21.06.2018
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Sebastian Vettel și Lewis Hamilton vor relua lupta pentru titlul mondial pe circuitul de la Paul Ricard, care marchează revenirea Franței în Formula 1 pentru prima oară după 2008.

După primele 7 curse ale sezonului, Sebastian Vettel și Lewis Hamilton sunt despărțiți de un singur punct în clasamentul general, element care confirmă echilibrul de forțe dintre Ferrari și Mercedes din prima parte a anului.

Vettel a obținut 3 victorii, inclusiv în precedenta cursă desfășurată la Montreal, în timp ce Hamilton s-a impus în două etape, însă este dificil de anticipat cine va reuși să se impună în Marele Premiu al Franței de la sfârșitul acestei săptămâni.

Totuși, merită menționat că Mercedes va introduce în acest weekend un update pentru motor amânat în Canada din motive de "calitate". Ferrari și Renault au introdus deja propriile noutăți cu ocazia cursei de la Montreal.

Dacă Ferrari și Mercedes au libertatea de a se concentra strict pe weekendul de cursă, lucrurile sunt mai complicate pentru Red Bull, cealaltă echipă care a câștigat curse în 2018, de fiecare dată prin Daniel Ricciardo.

Fosta campioană mondială este în centrul atenției după ce a pus capăt parteneriatului cu Renault și a semnat un contract pentru motoare cu Honda. Situația este complicată ca urmare a faptului că Ricciardo ar putea fi tentat să părăsească Red Bull de teamă că motorul Honda nu va fi suficient de competitiv, iar presa germană speculează deja că a primit o ofertă de 20 de milioane de euro pe sezon de la McLaren.

"Nu mi s-a făcut nicio ofertă de acest gen, dar toată lumea vorbește despre Mercedes și Ferrari ca potențiale echipe la care să merg.

Sunt conștient că probabil există un interes și din partea altor echipe, iar McLaren este probabil una dinre ele. Depinde și ce face Fernando Alonso. Dacă pleacă, probabil vor dori un pilot mai experimentat, dar vom vedea", a declarat australianul.

Circuitul de la Paul Ricard

Până să-și decidă viitorul, Ricciardo va concura la Paul Ricard, pe un circuit care nu a mai fost în calendarul Formulei 1 din 1990. Marele Premiu al Franței a fost găzduit ulterior la Magny Cours până în 2008, însă Paul Ricard revine acum în calendarul competițional cu o variantă de 5842 metri.

Principala noutate a circuitului este introducerea unei șicane pe celebra linie dreaptă Mistral de 1.77 kilometri, iar cele două linii drepte de mare viteză contrastează puternic cu secțiunile tehnice de mică viteză. Tocmai de aceea, echipele au la dispoziție o varietate de setări posibile din care să aleagă. FIA a implementat două zone DRS, prima pe linia dreaptă Mistral între virajele 7 și 8 și a doua pe linia dreaptă de start-sosire.

Piloții vor avea la dispoziție pneuri de compoziție ultrasoft, supersoft și soft, ca urmare a aderenței bune a circuitului și a unui nivel mediu al forței de apăsare aerodinamică. În plus, piloții vor avea parte de o vreme frumoasă pe tot parcursul weekendului: temperaturile maxime vor ajunge vineri la 30 de grade înainte de a coborî spre 25 de grade la ora cursei de duminică, cu șanse infime de ploi răzlețe în timpul calificărilor.

Spre deosebire de celelalte curse europene, Marele Premiu al Franței va începe cu o oră mai târziu, la 17:10 (ora României), pentru a nu se suprapune cu meciul Anglia - Panama de la Campionatul Mondial de Fotbal.

Marele Premiu al statului Monaco la TV

Eveniment Ziua Ora Transmisiuni TV Internet
Antrenamente 1 vineri, 22 iunie 13:00 Digi Sport, Dolce Sport Digi Online, Telekom TV
Antrenamente 2 vineri, 22 iunie 17:00 Digi Sport, Dolce Sport Digi Online, Telekom TV
Antrenamente 3 sambata, 23 iunie 14:00 Digi Sport, Dolce Sport Digi Online, Telekom TV
Calificari sambata, 23 iunie 17:00 Digi Sport, Dolce Sport Digi Online, Telekom TV
Cursa duminica, 24 iunie 17:10 Digi Sport, Dolce Sport Digi Online, Telekom TV

Comentarii (18)

  • regulament fia: orice linie dreapta sa nu depaseasca 2 km lungime.linia dreapta mistral 1.8 km. sicana. merci jean todt.
    10 0
  • Inginer F1
    Cei de la Mercedes nu vor introduce nici un update, poate peste cateva curse (saptamani).
    4 2
  • Foarte interesant ca si altii au prezentat stirea despre Ricciardo, dar eu credeam ca se stia de mult acest aspect, cel putin asa declara
    Helmut Marko.
    2 1
  • Ar fi fost spectacol de dueluri pe linia dreapta asa cum era insa ferraristul Todt a gasit solutia sa micsoreze avantajul Mercedes pe liniile drepte ... cine stie, poate ii vine vreo "idee" si pentru Monza.
    8 2
  • Senna Fan
    Monaco?
    Cred ca este o greseala.
    1 0
  • avantajul Mercedes pe liniile drepte era pana anul trecut... anul asta Ferrari s-a dovedit mai rapida in speed trap (dar da, nu inteleg de au stricat linia dreapta, la fel cum consider ca au stricat Hunaudieres de la le Mans prin 2 sicane)

    PS https://www.youtube.com/watch?v=lB4zq6Jafkc

    iata ce insemna Hunaudieres fara sicane, un filmulet care imi da fiori, unul din motivele pt care iubesc motorsportul
    1 0
  • Au stricat si circuitul din Germania - incepand cu anul 2002 s-a modificat si a ramas ca acum.
    3 1
  • Autosport declara ca Ferrari este pregatita sa inlocuiasca pe kimi cu Leclerc incepand cu 2019. Foarte interesanta afirmatia.
    5 3
  • Atmosfera nu e buna la Mclaren..Angajatii de acolo spun ca sefii i-au divizat si sunt nemultumiti ca dupa munca prestata anul asta au primit drept recompensa.. batoane de ciocolata..Freddo..
    3 2
  • Linia dreapta de la Hunaudieres (original) avea 6km - ce-i drept infiorator cum s-a spus mai devreme si chiar trebuia sicanat, la cate accidente au fost.
    0 3
  • Au inceput antrenamentele - Digi-sport 3.
    1 4
  • f1 o sa devina mai putin periculos de practicat ca badmintonul !!!!
    2 0
  • Nu cred ca Ericsson va participa la FP2, dupa cum a busit masina... se vede presiunea exercitata de Leclerc.
    1 1
  • daca vreti sa va radeti:)
    https://www.motorsport.com/f1/news/alonso-happy-to-be-leading-a-motorsport-revolution-1047201/
    4 1
  • Vor folosi motorul nou. Se pare ca pe langa varianta de motor presupusa a fi introdusa in Canada au mai castigat ceva putere pe langa mai buna fiabilitate, de aceea o numesc PU 2.1.

    Tobi Grüner
    3 4
  • Ce ghinion mai @Mircea, te-ai dat cu Mercedes tocmai acum cand ii bate Ferrari...
    2 2
  • Deci... sa inteleg ca este un mare scandal la McLaren, se discuta despre "Freddogate"? Si nu inteleg de ce presa britanica il ataca atat pe Boullier? Au dat doi ziaristi afara...
    3 1
  • ferrari e clar ca nu si au aratat adevaratul potential si probabil pe masina lui sebastian a fost montat vechiul motor,maine in antrenamentul 3 vom vedea adevaratul raport de forte.
    2 2

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru