Belgia, antrenamente 2: Alonso rămâne cel mai rapid şi pe uscat

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 27.08.2010
Fernando Alonso a stabilit cel mai bun timp şi în a doua sesiune de antrenamente libere de la Spa, desfăşurată pe un circuit preponderent uscat în ultima parte.

După ce a stabilit cel mai bun timp într-o primă sesiune de antrenamente afectată de ploi puternice, Fernando Alonso a rămas pe prima poziţie şi în cursul sesiunii programate în această după-amiază pe circuitul de la Spa-Francorchamps.

Chiar dacă la început circuitul a fost îmbibat cu apă, acesta s-a uscat treptat şi a oferit piloţilor şansa de a concura câteva minute pe pneuri slick, astfel că timpii au fost net superiori celor din această dimineaţă.

Cronometrat cu 1:49.032, Alonso a fost urmat în clasament de Adrian Sutil, care prin performanta sa aminteşte de locul doi obţinut anul trecut de Force India pe acest circuit prin Giancarlo Fisichella. Germanul a fost urmat de Lewis Hamilton de la McLaren, în timp ce Robert Kubica a continuat parcursul bun şi a terminat pe locul patru la volanul monopostului Renault.

Ferrari a completat performanţa lui Alonso prin Felipe Massa, brazilianul ocupând locul cinci la finalul sesiunii după ce a fost cu o jumătate de secundă mai lent decât coechipierul sau.

La fel ca şi în cursul dimineţii, cei de la Red Bull au concurat mai mult în anonimat, Sebastian Vettel şi Mark Webber ocupând de această dată locurile şase şi 18. Nici Jenson Button nu dă semne că s-a acomodat cu circuitul, pilotul echipei McLaren terminând pe locul şapte, în timp ce BMW-Sauber a impresionat prin Pedro de la Rosa şi Kamui Kobayashi, clasaţi pe opt şi 10. Între cei doi s-a intercalat Rubens Barrichello, care aniversează în acest weekend 300 de curse în Formula 1.

Dacă prima sesiune a fost liniştită, cea de-a doua a fost presărată cu mai multe incidente. Mai întâi, Timo Glock a provocat primul accident al weekendului după ce a pierdut controlul volanului în virajul nouă şi a intrat în zdul de protecţie, monopostul Virgin fiind avariat într-o măsură relativ mare.

Ulterior, cu aproximativ un sfert de oră înainte de final, sesiunea a fost întreruptă pentru circa 10 minute după ce mai mulţi spectatori au pătruns pe circuit într-o zonă nepermisă.

Incidentul a provocat nemulţumirea piloţilor, întrucât circuitul tocmai începuse să se usuce, aceştia având astfel la dispoziţie ceva mai mult de cinci minute pentru a evalua comportamentul pneurilor slick la Spa-Francorchamps.

Rezultatele complete ale sesiunii sunt disponibile aici. Ultima sesiune de antrenamente libere de la Spa-Francorchamps are loc sâmbătă cu incepre de la ora 12:00.

Comentarii (39)

  • NeoGalaxy
    Ferrari's 1st Eternal Fan
    Well done Alonso & Ferrari! Let's do our best and raise the bar in P3 :) Be focused guys :)
    23 15
  • @NeoGalaxy
    Cel mai rapid pe uscat, cel mai rapid pe ploaie...ce nu-ti ajunge? Interesant mi s-a parut un Sutil a invins un Hamilton ;)
    26 6
  • salutare
    am auzit ceva foarte interesant pe comentariul celor de la BBC,ca la Spa,Ferrari folosesc un motor
    nou,iar la Monza altul,astfel incat nu le mai ramane unul nou pentru urmatoarele curse!!!
    Cam riscant!!!!
    5 23
  • Pole
    Ferrari continua sa arate bine, iar Fernando se pare ca se simte bine cu monopostul. E timpul pentru un pole Ferrari.
    24 4
  • lol
    Un Hamilton ?! TAre :))))))
    16 2
  • @mad79
    Nu cred ca este riscant. Spa si Monza sunt cele mai solicitante circuite pentru motor, este oarecum normal sa faca aceasta alegere. O strategie similara a fost adoptata de multe echipe anul trecut.
    26 2
  • Diesel
    Ferrari
    Sunt convins ca motorul Ferrari este acum, cel mai fiabil de pe circuit.
    19 3
  • salutare
    @Daniel Popescu
    riscant,in sensul ca vine o cursa necunoscuta,cea din Coreea de sud,si poti sa ai parte de un motor explodat oricand,la asta ma refeream!
    2 14
  • salut
    vad,prin multimea de voturi negatice,ca cei care le dau nu sunt deloc persoane obiective si problema dintre a fi fanul unei echiope sau nu,conteaza mult mai mult decat informatia in sine!!!!
    4 9
  • Ferrari
    O ocazie buna pentru Ferrari si Alonso, aici au posibilitatea sa invinga Red Bull. Se anunta o cursa pe ploaie.
    13 2
  • NeoGalaxy
    Ferrari's 1st Eternal Fan
    @Mad79: Si cata dreptate ai, mai ales daca ne referim la fanii McLaren carora intotdeauna le-a fost greu sa-si argumenteze parerile, chiar daca erau in necunostinta de cauza. Uite eu sunt fair play si iti spun sincer ca esti fals si te "fute" grija de echipa gresita.
    10 6
  • NeoGalaxy
    Ferrari's 1st Eternal Fan
    @321xiorel123: Stii in prima parte a sezonului Massa a cam dormit iar Alonso cred ca a abordat problema gresit. A vrut prea mult sa castige si rezultatele au fost dezastruoase cel putin. Era evident ca nu s-au vrut acrosaje intre el si Massa si asta a fost problematica cel putin in primele 5 curse ale lui 2010. Acuma Alonso trebuie sa traga echipa dupa si inginerii sa lucreze la ce conteaza pana isi revine Massa (sper sa-si revina). Asta inseamna pentru mine abordarea agresiva atat a dezvoltarii cat si a atitudinii mai ales daca mai sunt numai 7 curse (probabil 6 reale dar vedem ce se mai intampla cu Corea).
    9 6
  • ctlnmihai
    mad79
    Dupa logica primului si eternului fan Ferrari exprimata intr-un articol de acum cateva zile , cu cat ai mai multe voturi negative cu atat frustrarea celor care ti-au acordat respectivele voturi este mai mare..dar cum atunci primul si eternul fan Ferrari se referea la fanii Mclaren.. nu stiu daca se potriveste si vice versa
    4 7
  • ctlnmihai
    NeoGalaxy
    multumesc ptr. urare
    3 1
  • Ce departe e Sebi... Si ma bucur.
    Dar Sutil e o provocare...
    Sa vedem maine calificarile cand se vor scoate toate jucariile la bataie... Ferrari are un avantaj.
    @mad79 Intai fixeazati o logica in ceea ce vrei sa spui. Cine a zis ca daca schimba acum motorul nu-l mai poate folosi???
    Echipele au 8 motoare la dispozitie de masina(daca tin minte bine) pe care le pot schimba cum doresc pe perioada campionatului de F1. Deci... O cursa, nu inseamna motor distrus. Doar ca acum Ferrari are nevoie de puncte. O cursa necunoscuta inseamna si un efort? Nu ai de unde sa stii si nici atat nu putem ghici. Si celelalte echipe la fel de bine pot sa strice motorul in Coreea, e doar supozitia ta, una proasta. Eu zic sa nu mai participe in Coreea de sud nicio echipa, daca strica motorul??? Nu ti se pare corect? Aaa sau vrei sa participe doar McLaren?
    9 1
  • fernando
    alonso
    Nici nu trebuie sa ne miram ca in aceste antrenamente libere cel mai bun dintre ce-i mai buni piloti a fost Fernando Alonso.Acest pilot este un ceas elvetian care atunci cand are o masina competitiva este de invidiat.Chiar daca ar avea toti pilotii aceiasi masina Ferrari ca si a lui F. Alonso, acesta ar conduce de la cap la coada pt ca este un geniu. Bafta Alonso ....
    14 3
  • @NeoGalaxy
    "Alonso cred ca a abordat problema gresit"-CARE?
    "cel putin in primele 5 curse ale lui 2010"-vorbeam de antrenamente nu de cursele trecute.Wake up!
    "Acuma Alonso trebuie sa traga echipa dupa.."dupa ce? termina propozitia, te rog!
    Si din restul comentariului n-am mai inteles decat ca Alonso lucreaza cu echipa pentru dezvoltarea monopostului si asta te deranjeaza.Te deranjeaza munca altuia la casa lui? Daca e asa atunci iti definesc reactia precum as defini "invidia" si "ura"
    4 0
  • Diesel
    Fernando
    Cred ca trebuie nu strica putina precautie, maine va fi ploaie, la fel si duminica. Orice se poate intampla. Bafta Fernando.
    9 2
  • antrenamente vineri
    Tind sa-i dau dreptate lui Webber care considera nerelevanti timpii din aceste antrenamente, mai ales ca a contat decisiv starea pistei care s-a schimbat de la tur la tur.Nu neg ca Ferrari au o sansa, dar pana la calificarile de sambata nu e nimic clar, iar daca ploua va fi o loterie in calificari.Daca duminica va ploua pe tot parcursul cursei mizez pe Vettel, Webber, Hamilton si pe cateva puncte(2-3) pt Schumi.Alonso e un pilot cu evolutii oscilante pe ploaie(de ex-bun la Hungaroring 2006 si Nurburgring 2007 dar mediocru la Fuji 2007).
    4 6
  • NeoGalaxy
    Ferrari's 1st Eternal Fan
    LOOOOOL :) Eu vorbeam in general, adica la fiecare cursa si antrenamente trebuie sa faca la fel, adica sa se concentreze si sa se ambitioneze sa fie cei mai buni :)

    Asta inseamna pentru mine abordarea agresiva atat a dezvoltarii cat si a atitudinii mai ales daca mai sunt numai 7 curse (probabil 6 reale dar vedem ce se mai intampla cu Corea). :) Au sanse sa recupereze mult teren daca sunt concentrati si motivati.

    Nu stiu ce ai inteles tu de aici dar eu vad simplu problema. Atata timp cat Massa are probleme, Alonso trebuia sa traga echipa dupa el si inginerii sa lucreze la ce conteaza. Asa ca nu stiu ce ai inteles tu dar cred ca te-ai inselet :)

    In prima parte ca sezonului nu au avut o abordare corecta nici Alonsi, nici echipa si sigur nici Massa. Dar de cateva curse si-au schimbat atitudinea si si-au gasit drumul de urmat. Este evident ca Massa are probleme ori cu monopostul ori cu recuperarea fapt care s-a vazut destul de urat in primele curse.

    Oricum sunt confuz... daca ma gandesc la ce ai inteles tu :)))))
    5 5
  • @fernando
    Comparatiile astea absurde gen Alonso=ceas elvetian nu-si au rostul in sport..Nici Fangio, Clark sau Moss in anii 50-60 n-au fost ceasuri elvetiene(desi Clark e cel mai apropiat de perfectiune, greselile sale fiind infime), nici Prost, Senna si Schumacher in epoca moderna.Poti fi perfect intr-o cursa, dar intr-un campionat (ca sa nu mai zic o cariera) asa ceva nu e posibil, mai ales referitor la Alonso care a facut multe greseli in acest an
    4 7
  • Manole
    piloti de ploaie
    Pe ploaie cei mai buni sunt Schumi si Alonso. Vezi 2005, 2006, 2007. Hamilton e si el aproape.Vettel bun dar lipsit de experienta, s-a vazut in 2010 cand e sub presiune. Cand judeci ce pilot stie pe ploaie trebuie sa tii cont de cativa factori, calitatea masinii si a setarilor. Pentru ca, stie toata lumea, pe ploaie sunt alte setari si nu intotdeauna tragi lozul castigator. Vom vedea maine cine se pricepe si cine comenteaza de dragul artei.
    9 1
  • @manole
    In 2007, in singura cursa desfasurata integral pe ploaie(Fuji), Alonso a pliotat lamentabil si a iesit in decor.In 2005, nu prea a fost ploaie(doar la Spa unde a castigat clar Kimi), iar in 2006, Alonso a avut un avantaj enorm pe ploaie datorat gumelor Michelin.
    2 2
  • Spa
    Hopa, cum ziceam adineaurea? Un Spa, un Ferrari, un Alonso.. locul asta e magic, castiga numai cine merita !
    7 1
  • Manole
    bern
    inteleg ca ai urmarit cateva curse dupa care te-ai odihnit. Ia vezi Monaco 2008. Dupa cate stiu eu Michelin nu l-a "incaltat" doar pe Alonso.
    4 0
  • NeoGalaxy
    Ferrari's 1st Eternal Fan
    Merge cineva la o spa? As vrea sa ma relaxez fara sa fie un Ferrari si Alonso acolo :))))) Desi m-as multumi cu 1-2 brunete, cu picioare lungi si foarte sexi :))))
    0 6
  • .
    sper sa ploua duminica si Alonso sa
    "ramana cel mai rapid si .... pe uscat"
    (conform titlului). In padock e destul de uscat ... si poate e iute si de picior. Plus ca pastreaza motorul odihnit pentru Monza ..
    1 6
  • :))))
    @Neo Si nu zii ca pe una dintre ele vrei s-o cheme Nicole... ba chiar si Scherzinger=))Dar mai ales sa aiba mereu capul in apa:)) prin preajma ta.
    Aia da a naibi relaxare... Dar daca se intampla, gandeste-te la Hamilton=)) Nu de alta, dar sa ai chef maxim... de spa bineinteles.
    0 0
  • salut
    @maryo37
    citind mesajul tau,imi dau seama ca esti cam mitocan!!!!!Esti cumva prieten de-al lui Becali???A cheap shot,ar zice englezi!!!!
    Sa nu uitam ca anul acesta,cel care a domninat,mai mult prin inteligenta,decat cum s-ar grabii unii sa spuna,noroc,in cursele de ploaie este Button,asa ca eu zic sa nu-l excludeti,nu de alta dar s-ar putea sa faca iarasi o surpriza ca in Australia sau China!!!!
    2 1
  • ctlnmihai
    NeoGalaxy
    Si cred ca vei gasi brunete cate vrei..Mai ales acum cand se intorc romancele din Frantza
    3 0
  • Apa de ploaie
    Iar ii lasa Red Bull pe cei de la Ferrari să fie primii măcar în antrenamentele libere. Gooo Schumacher and massa.
    2 2
  • fernando
    @bernd
    Eu iti propun sa lasi in urma amintirile cu piloti ca Fangio, Moss sau alti, traieste prezentul si adevarul, adica F. Alonso este singurul care le face fata celor de la Red Bull. Ba chiar mult ii si bate psihic si fizic.Asta inseamna ca Alonso este ca un ceas elvetian care merge fara greseala atunci cand are ce-i trebuie si cate o data chiar cand nu are cu ce, adica o masina performanta. FI REALIST SI LASA MANDRIA LA O PARTE BUCURATE CA TRAIESTI SA-L VEZI PE CEL MAI BUN DINTRE CEI MAI BUNI PILOTI.......adica FERNANDO ALONSO....bafta F. ALONSO.
    4 2
  • pt fernando
    Esti vai de capul tau si atat
    2 1
  • @maole
    In afara de faptul ca Alonso a fost zero in 2008 la Monaco ce ar fi trebuit saa vad?
    Oricum e ultima data cand raspund la amarati ca tine, fara permis auto si fara sira spinarii, dar plini de manelism ieftin
    2 1
  • F1
    Bern mi se pare cel mai obiectiv cu exceptia ultimelor 2 comentarii, dar se pare ca acest forum e impartit intre fanii Ferrari si cei Mcleren, toti lipsiti de obiectivitate.
    2 1
  • fernando
    bernd
    Bai baiete eu nu te-am jignit, daca nu te poti abtine de la comentarii decente du-te si fa altceva. Eu sper sa fie ceva de capul tau dar cred ca sper degeaba si sa ai un comentariu mai matur. fi barbat nu femeie.Spune-ti parerea despre piloti nu de mine sau de altii. Iti place sau nu, anul asta F.ALONSO e ca de obicei cel mai bun. Bafta ALONSO.
    0 1
  • fernando,
    nu sunt fan Alonso, nu sunt de acord ca este cel mai bun sau ca a fost intr-un an precedent si .... nu de asta am intervenit acum.
    As adauga doar ca observ si eu cum tipi care pozeaza in cunoscatori in profunzime al fenomenului si care au pretentia ca argumenteaza, tocmai in momentul cel mai oportun sa argumenteze sar cu atacuri la persoana.
    0 0
  • fernando
    F1_Zone
    Iti respect opinia despre Alonso, daca ai fi putin mai explicit ti-as fi recunoscator.
    0 0
  • fernando
    nu e nevoie sa-mi respecti opinia, insa multumesc. E suficient ca nu reactionezi ca la 'usa' cortului. Explicatii ? As putea incepe o dezbatere pe aceasta tema insa vom fi amandoi "obiectivi". O competitie monomarca ar putea face lumina.

    Cert este ca Alonso face parte din acea categorie de oameni pentru care scopul scuza mijloacele si pentru care nu conteaza cum castiga (pe merit sau trisand) si au pretentia apoi ca rezultatul astfel obtinut le certifica valoarea.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru