Bridgestone explica problemele pneurilor pe ploaie

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 06.03.2009
Bridgestone a explicat motivele pentru care pneurile de ploaie din acest an genereaza o aderenta mult mai scazuta pe pista umeda comparativ cu cele de anul trecut.

Bridgestone a evaluat in aceasta saptamana la Jerez mai multe tipuri de pneuri pentru sezonul 2009, intrucat aceasta a fost penultima sesiune de teste din acest an.

Compania japoneza a incercat astfel sa determine care sunt cele mai bune compozitii pentru 2009, odata cu implementarea noului regulament tehnic, iar Tetsuro Kobayashi, directorul tehnic al Bridgestone, a dezvaluit ca nu a reusit sa colecteze foarte multe date importante.

"Inca o data am avut un test care s-a dovedit a fi dificil pentru colectarea datelor din cauza schimbarilor de temperatura, a ploii abundente si a vanturilor puternice", a declarat Kobayashi pentru site-ul oficial al celor de la Bridgestone. "Cu numeroasele pneuri avute la dispozitie avem foarte multe de analizat, dar nu am inregistrat probleme majore. Echipele inteleg ca din cauza numeroaselor schimbari ale regulamentului vor avea nevoie de timp pentru a maxima performanta pneurilor, dar cu siguranta am inregistrat progrese".

Kobayashi a explicat ca pneurile de ploaie din 2009 genereaza o aderenta mult mai scazuta decat cele de anul trecut din cauza schimbarilor survenite in regulamentul aerodinamic.

"Regulamentul aerodinamic pentru 2009 a fost creat pentru a scadea forta de apasare aerodinamica disponibila. Pe uscat, pierderea aderentei aerodinamice a fost contracarata partial de aderenta suplimentara furnizata de pneurile slick si de suprafata mai mare de contact pe care acestea o au cu pista. Pe pista umeda, situatia aerodinamica este aceeasi, dar specificatiile pneurilor noastre nu s-au schimbat fata de 2008, iar asta inseamna o aderenta mai scazuta pe ploaie decat inainte, iar pilotii trebuie sa se adapteze in consecinta".

Pentru a rezolva aceste probleme, Bridgestone lucreaza la dezvoltarea unor noi tipuri de pneuri, o prima versiune urmand sa fie utilizata la Marele Premiu al statutului Monaco. "La Monaco am folosit de mult timp o componenta diferita pentru ploaie, unde este necesara o aderenta mai mare datorita liniaritatii pistei. Am dezvoltat o noua componenta de ploaie pentru cursa de la Monaco din 2009 si in prezent evaluam daca este suficient de durabila pentru a o aduce si pe alte circuite pentru a oferi o aderenta mai mare", a incheiat oficialul Bridgestone.

Via | Bridgestone

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru