Charles Leclerc, pole position în Australia. Verstappen și Perez, locurile 2 și 3

de Alexandru Monenciu
Sambata, 09.04.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Charles Leclerc a fost cel mai rapid în sesiunea de calificări, astfel că va porni în Marele Premiu de Formula 1 al Australiei din pole position. Max Verstappen și Sergio Perez au terminat pe 2, respectiv pe 3.

După a treia sesiune de antrenamente libere, una în care Sebastian Vettel a lovit parapetul, piloții s-au pregătit pentru calificări. Sesiunea nu a început deloc bine pentru Lance Stroll și Nicholas Latifi, cei doi piloți fiind implicați într-un accident.

Alături de cei doi, Alexander Albon, Kevin Magnussen și Sebastian Vettel nu au prins, nici ei, Q2-ul. În cea de-a doua sesiune de calificări au fost eliminați Pierre Gasly, Valtteri Bottas, Yuki Tsunoda, Guanyu Zhou și Mick Schumacher.

În Q3, Ferrari și Red Bull Racing au arătat din nou că, cel puțin pentru moment, sunt echipele care se bat la titlu. Cu circa 7 minute rămase până la final, Fernando Alonso a intrat în parapet din cauza unei probleme hidraulice, astfel că sesiunea a fost întreruptă de steaguri roșii.

După restart, piloții au început lupta pentru pole position. Marele învingător a fost, însă, Charles Leclerc care va pleca în cursa de duminică de pe prima poziție. Timpul de referință al monegascului a fost de 1 minut și 17.868 secunde.

Max Verstappen va pleca de pe poziția a doua, iar Sergio Perez de pe 3.

Al patrulea timp de referință a fost stabilit de Lando Norris, iar Lewis Hamilton a reușit un timp de loc 5 chiar pe final.

George Russell a terminat calificările pe 6, fiind urmat, pe rând, de Daniel Ricciardo, Esteban Ocon, Carlos Sainz și Alonso.

Comentarii (29)

  • Mavrick
    Păcat de Sainz. Am văzut în review unde a existat greșală, dacă mai avea un tur la dispoziție intra în top 4 alături de Red Bull și coechipierul lui. Mâine are nevoie de răbdare, calmitate și o strategie ingenioasă iar Leclerc trebuie să pună cel puțin 2 sec.în primele tururi pt.a nu da șansa unui pilot Red Bull să folosească DRS-ul. Spun 2sec.pt.că mai poate pierde câteva zecimi bune de secundă la boxe.
    9 3
  • De unde a scos frate Leclerc acel timp pe ultimul sector?
    Bafta Ferrari !
    13 3
  • Btw, eu inca nu am vazut trepidatiile astea pana acum niciodata pe o pista de F1. Pai dupa 60 de tururi o sa-i faca praf pe astia in monopost !
    9 2
  • Ferarri pe picior greșit?
    Era să o zbârlească Ferrari, ca de obicei când se schimbă cât de puțin conditiile !?
    Sunt "fragili" la schimbări sau setări de ultim moment, de data asta mă gândeam că anularea zonei DRS din sectorul doi îi avantajează în raport cu RBR, dar se pare că mai mult îi încurcă.
    Sainz se adaptează mai greu cu monopostul, ca si anul trecut. E drept că a avut ghinion in turul cu steag roșu, dar cand ai pretenții si monopost ok, nu prea e normală inconstanța de la un tur la altul...
    6 1
  • Marius
    @Mavrick, mâine va fi greu pt Leclerc. 2 sec? Mare minune dacă câștiga.
    2 2
  • Hops'asa
    @Sumi, trepidatiile nu au legătură cu "pistele" la care te-ai uitat tu și nici nu s-au "inventat" în 2022 sau în Australia.
    @Ferrari...Sainz a avut timp mai bun în Q2 și dacă în Q1 meșterii de la Ferrari reușeau sa-i pornească masina cu 1-2 minute mai rpd, avea șanse sa fie P1. Problema lui, și a echipei Ferrari în general, tine de ritmul de cursa.
    1 1
  • BLACK FLAG
    Imediat după calificări s-au deschis mai multe anchete. Una dintre ele, ancheta asupra lui Leclerc. Acuzația: a condus prea încet în turul de inlap din Q1, pretinzând-se încălcarea articolului 33.4 din Regulamentul Sportiv FIA ​​Formula One și nerespectarea Notelor 4 ale directorului de cursă pentru evenimente.
    Înainte de un weekend de cursă, se stabilește întotdeauna un timp pe care șoferii nu trebuie să îl depășească pe un tur. În acest caz, este un 1:36.0.
    Leclerc și Zhou sunt acuzați că au fost mai lenți.
    Un incident special nu este de văzut acolo, la Leclerc. Pur și simplu era foarte lent, dar și-a luat piciorul de pe accelerație de câteva ori pentru alte mașini.
    Asta contează ca circumstanță atenuantă?
    De altfel, în trecut, piloții au primit un avertisment pentru infracțiuni similare. Atunci nu ar avea niciun efect asupra pole position.
    5 1
  • BLACK FLAG
    Albon, descalificat, dar el poate participa în continuare la cursa de mâine. Și aici, formularea deciziei:„După calificare, mașina 23 avea combustibil insuficient pentru a produce proba necesară de 1,0 litri”(mașina 23 nu respectă cerințele art. 6.5 din Regulamentul Tehnic FIA ​​Formula One, conform Art. 6.5.2).

    De dragul caracterului cui?!? După Leclerc și Zhou, există acum o anchetă împotriva lui Tsunoda din același motiv.
    4 1
  • BLACK FLAG
    Există și o anchetă împotriva lui Perez pentru că se spune că ar fi fost prea rapid sub galben.
    Așa că acum avem o descalificare, un penalty împotriva lui Stroll și încă patru anchete deschise.
    Oare ce mai urmează?!!!!?
    Apropo de penalizări: s-a tot adus în discuție că s-ar putea penaliza orice șofer care are piercing-uri sau cercei. Știți cine are asemenea podoabe nu?
    4 0
  • Mavrick
    Ce trăiește Mercedes anul ăsta îmi aduce aminte de soarta/ decăderea trăită de Ferrari cu ani în urmă: dintr-o perioadă de aur, plină de victorii și campionate câștigate (atât la echipă cât și la pilot) într-una în care cunosc și ei cum e să fi mai lent cu aproape o secundă față de lider.
    12 2
  • Mircea Badea
    ce a facut marele lantar ham-ham? ce i-a facut la mertan, i-a scos turbina, si-a facut inca un lant din ea?
    7 3
  • Costel
    Mama lui de Leclerc! Mi-a mai tras alte 3 palme într-o singură cursă: câștigător, pilot of the day, fastest lap.
    12 1
  • Mavrick
    Ferrari, ajutați de un monopost nu prea reușit al celor de la Mercedes și de problemele de fiabilitate al celor de la Red Bull (sau hai să nu dau vina pe ei ci pe Honda), au anul ăsta mari șanse să câștige campionatul. Nu mai zic de Leclerc care azi a scos ce nu se putea mai mult. Chiar mă uimea distanța ce-o punea pe tur între el și Verstapen. Aceeași mirare am simțit-o și la comentatorii de F1 care presupuneau că Verstapen gestionează pneurile pentru finalul cursei, dar n-a fost așa.
    7 2
  • Mavrick
    "mâine va fi greu pt Leclerc"- @Marius, profet te-a făcut mama! Ți s-au adeverit prezicerile! :))
    7 1
  • Lapo Elkann
    Uno - Ferrari - 104 puncte
    Due - Mercedes - 65
    Tre - Red Bull - 55
    4 1
  • Marius
    @Mavrick,vred ca nu ai putut dormi liniștit azi noapte. Ține-o minte pe ASTA FERRARI NU CÂȘTIGĂ CAMPIONATUL "nici anul asta. 1-Red Bull, își va rezolva problemele. 2-Mercedes ii va ajunge din urma. 3-Mc laren va fi echipa cu care se va bate Ferrari. Vb peste 2,3 etape. Mark my words.
    3 9
  • Charles Leclerc
    "CHE MACCHINA! CONTINUIAMO COSÌ"
    2 0
  • Charles Leclerc
    “Questa Ferrari è una bestia”
    3 0
  • Charles Leclerc
    “La Ferrari è fortissima. Dobbiamo proseguire così per il Mondiale”
    2 0
  • Mavrick
    @Mariu, iar eu cred că ai băut 10 halbe cu horincă de nervi, ori ai niște probleme pt.care îți indic un control de EEG sau RMN la cap, la ce aberații continui să scrii.
    5 5
  • @Marius
    Uite, am facut o captura cu postarea ta, dar o sa astept mai mult de 2-3 curse, o sa astept pana la jumătatea campionatului, sa vad daca Mavrick are dreptate cu berea si celelalte. Inclin sa cred ca da, are dreptate.
    2 1
  • Marius
    @Mavrick, e părerea mea, pe care am expus-o în mod civilizat și decent, fără referire la băuturi alcoolici și controale de specialitate. Cred ca totuși dacă avem unele frustrări, ar trebui sa ni le controlam uni dintre noi. Numai zic și eu așa.....
    6 1
  • bobita
    @Marius, nu-l băga în seamă pe Mavrick, el dă verdicte...
    4 1
  • Mavrick
    @bobita, ai perfecta dreptate: dau niște verdicte ca și ieri și care uite că au fost mult peste așteptări; pe când voi (majoritatea) va exprimați niște idei bazate pe o intuiție inspirată parcă din cea feminină (în acest caz datorată foliculinei), ce-a luat naștere din cauza unor frustrări sau sentimente negative față de o echipă, pilot, sau comentator aflat pe acest site... Doar așa ca să vă aflați în treabă. Și ce spunea Sf. Antonie cel Mare despre cei fără raționament? R: "numai cu vocea și cu forma mădularelor ne deosebim de dobitoace*"- Filocalia vol.1, al.14, pg.11 (*se referă la animale).
    3 2
  • Mavrick
    Sigur,@Marius! Pupa-te-ar tata pe tine de băiat cuminte și înțelept... :))
    4 3
  • Max Verstappen
    „Astăzi, în general, a fost din nou o zi proastă.

    Nu aveam ritmul, îmi gestionam cauciucurile pentru a încerca să aduc masina până la capăt, pentru că oricum părea un P2 destul de ușor de obtinut și știam că nu mă pot lupta cu Charles, așa că nu avea rost să-mi propun să pun presiune pe el.

    Dar nici nu am terminat cursa, așa că este foarte frustrant și total inacceptabil.

    Știam că există o problemă la masina, așa că plana incertitudinea cu privire la incheierea cu bine a cursei. Dar astfel de lucruri, dacă vrei să lupți pentru titlul mondial, nu se pot întâmpla.

    Suntem deja la kilometri în urmă de Ferrari, așa că nici nu vreau să mă gândesc la lupta din campionat în acest moment, cred că este mai important să termin cursele.”
    3 0
  • Christian Horner
    Nu știm încă care este problema.
    Nu cred că este de fapt legat de motor – cred că ar putea fi o problemă de combustibil – dar trebuie să aducem mașina înapoi, trebuie să fim capabili să vedem ce s-a întâmplat exact.

    Ferrari sunt într-o ligă a lor.
    3 0
  • @Marius si in toata perioada asta, de 2-3 etape, in care Red Bull isi vor rezolva problemele, Mercedes ii vor ajunge din urma, iar McLaren se vor bate cu ei, Ferrari ce fac, regreseaza, ei nu participa la cursa dezvoltarii ? De la o masina mai rapida cu 1-1,5 sec secunde pe tur decat Mercedes, ajung sa se bata cu McLaren ? Pai am inteles de la "prietenii" lor, cei de la Sky, ca merg cu motorul detunat pana in Spania, ca vor aduce podea care va elimina porpoisingul la Imola, sau in Spania si vor micsora greutatea ! Si daca acum au avansul pe care-l au, atunci ce-o sa fie ? Lumineaza-ma te rog !
    7 0
  • Marius
    @Mavrick, ai răbdare pustiule, și o sa vezi ce se întâmplă. @!!!Ferrari a demonstrat de 'nspe mii de ori ca dintre echipele de top, stau cel mai prost la capitolul dezvoltare pe parcursul sezonului. Despre asta este vb. Mavrick din păcate Schumacher nu mai poate reveni sa ii ajute, iar Sainz e pe nicăieri, Leclerc nu va putea "duce" pana la final, mai vb. Rămân la părerea pe care am expus-o mai sus.Ambii piloți Ferrari, cu tot respectul, nu au "stofa" sa devina campioni mondiali.
    7 7

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru