Charles Leclerc pornește din pole position în Marele Premiu de Formula 1 din Azerbaidjan

de Alexandru Monenciu
Duminica, 12.06.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Charles Leclerc va porni din pole position în Marele Premiu de Formula 1 din Azerbaidjan. Al doilea cel mai rapid rezultat al sesiunii de calificări a fost stabilit de Sergio Perez, iar de pe 3 va pleca Max Verstappen.

După 3 sesiuni de antrenamente libere, a urmat sesiunea de calificări pentru a stabili ordinea în care vor pleca piloții în Marele Premiu de Formula 1 din Azerbaidjan.

În Q1, Max Verstappen a stabilit timpul de referință (1 minut și 42.772 secunde), urmat de colegul său de la Red Bull Racing, Sergio Perez. Locurile 3 și 4 au fost ocupate de Charles Leclerc și Carlos Sainz.

Cu 2 minute și 30 de secunde rămase, Lance Stroll a rămas fără aripa față după ce a intrat în parapet, în virajul cu numărul 2, iar stewarzii au fluturat de îndată steagurile roșii.

Kevin Magnussen, Alex Albon, Nicholas Latifi, Lance Stroll și Mick Schumacher nu au avut rezultate de Q2.

În Q2, Sergio Perez s-a instalat pe prima poziție cu 1 minut și 41.955 secunde. La 0.091 secunde în spate a venit Charles Leclerc, iar al treilea rezultat al sesiunii a fost stabilit de Carlos Sainz. Max Verstappen a fost al patrulea.

După un tur compromis de Lewis Hamilton, care rula cu viteză prea mică, Lando Norris nu a prins Q3-ul.

Alături de pilotul britanic au fost Ricciardo, Ocon, Zhou și Bottas.

A treia sesiune de calificări a fost dominată la început de Carlos Sainz, care a parcurs un tur în 1 minut și 41.814 secunde. Fiecare pilot din top 10 forța, iar acest lucru era să îi coste scump pe Leclerc și Sainz.

La finalul sesiunii, monegascul de la Ferrari a obținut pole position-ul cu un rezultat de 1 minut și 41.359 secunde. Sergio Perez va porni în cursă de pe 2, iar Max Verstappen de pe 3.

via Formula 1

Comentarii (43)

  • Polpozișă
    Costeluș stă cu iconița la bărbie în speranța că Leclerc mai face o treabă cu planul P când schimbă pneurile în 48 secunde.

    Jumătate de secundă avans față de Sainz n-a reușit nici Verstappen când lucrau la același patron.
    17 11
  • Polpozișă
    Hahaha, burn baby, BURN!
    15 5
  • Ferrari's Dreams
    Ferrari sunt prastie la dezvoltarea masinii, iar pilotii sunt poate cei mai slabi din campionat, nu mai ca nu stiu detalii tehnice dar nu inteleg ce inseamna dezvoltarea unui monopost. Da sunt rapizi dar la cate greseli fac, nici ca conteaza. Ferrari pot sa se apuce de altceva la Formula 1 nu se pricep. Poate vor castiga un titlu in peste vreo 20-25 de ani, cine stie. Ce tampit pune italieni sefi la Ferrari si vrea rezultate loooool!
    16 3
  • Polpozișă
    4 motoare Ferrari out. Clar, Leclerc e de vina.
    17 6
  • Ferrari
    Îmi părea rău că azi sunt de servici și nu pot urmări cursa. Dar parcă ceva în mine mă ducea cu gândul la o altă ratare, așa că am intrat pe pagina oficială a Formulei 1. Când am văzut clasamentul chiar dacă nu se terminase cursa mi-am zis "Mai bine de atât nu se putea!".
    1 5
  • Polpozișă
    Hamilton arata că motoarele Ferrari. Spoon effect îl cam trimite la pensie. Georgel se plânge cu gura până la urechi, cursă după cursă doar mai bun decât hiperrecordmenul de nemaiauzit.
    17 8
  • Marius Ipocritul fan Mclaren
    Ferrari,Ferrari!Ce mă dor motoarilii:))))))))))))).Liniște in tribune nimeni,nimic.Unde sunt fanii Ferrari care își umflau mușchii pe aici la începutul sezonului?Frustrare mare ,mare de tot,stați sub plapumica ,va e rusinica
    6 2
  • Marius Ipocritul fan Mclaren
    Și uite așa,incep sa se scufunde și echipele motorizate de "Fierrari".E mai aproape la puncte Mercedes de "Fierrari" decât "papagalii roșii" de Red Bull.Si Binnoto Pinocchio ,zice că nu se bat la campionat.Ba,te p...pe tine :)))))))))
    5 1
  • @Ferrari's Dreams
    N-ai vrea să te cheme mai bine "Grammatical's Dreams" ? Sună mult mai aproape de realitate ...
    13 9
  • Polpozișă
    Să revenim la Costeluș pentru nuanțe.

    Leclerc prăjește motorul până la negru de fum sau invers, whatever.
    Zhou e retras conform parametri, iar Magnussen rămâne în drum.
    Toți 3 piloți de Formula 1, au dus motoarele pe lumea cealaltă.

    Sainz ieșise cu mult înainte din cauza frânelor. Hahahahaha
    17 10
  • Hamilton "driver of the day" ??? Pentru ??? 1min,11sec în urma lui Verstappen, 26sec în urma lui Russell !!! Driver of the day ??? Pe bune ???
    17 3
  • Fierrari e gata ! NU au masina de campioni, degeaba ne dam cu capul de pereti.... Iar echipa tehnica e de cacao, numai rateuri. Alearga baietii aia degeaba...
    3 0
  • Dacă stai bine și te gândești rolul de "driver of the day" nu-l dau niște experți, comisari de cursă, ci este dat de oricine în urma voturilor online. Și cum azi oamenii votează primar și pe unul pe motiv că a asfaltat 1km de șosea de ce să nu-l voteze și pe Hamilton?
    13 3
  • Bine ca nu aleg "expertii" si comisarii de cursa, ca la cate am vazut din partea lor in ultimii ani ...
    9 3
  • Polpozika
    Cica pilotii ard moyoarele de F1, da...ca alea nu-s facute cu limita...e vina pilotului ca motoarele sunt de kko
    .
    4 12
  • @Polpozika
    Eu aș compara motoarele F1 cu cele ale avioanelor de luptă unde pilotul nu trebuie să țină grija de ele în timpul unei lupte, ci să comunice clar cu cei de la bază, să și-l seteze serios pt.luptă și să știe cum să-și folosească armele. Așa și-n cazul monoposturilor de F1: să știe să comunice cu cei de la boxe pt.a le oferi informații cât mai concrete în privința comportamentului pe spații virajate, linii drepte, în fctie.de viteză ș.a. Așadar eu la un monopost m-aș zbate să-l fac să reziste cât mai ușor de.p.d.v.aerodinamic și al echilibrului (lucrând la suspensii și unghil de înclinare al pneurilor față).
    4 12
  • Polpozișă
    Verstappen a valorificat mai multe poluri ale lui Leclerc decât Leclerc.

    Fiabilitatea Ferrari și strategiile cu ț planuri au dat roade. Pilotul a tot livrat, echipa, nu prea.

    De asta Costeluș e un nume care ți se potrivește. :)
    15 8
  • Bravo celor care-l avertizau pe Leclerc să nu critice echipa. „Mari piloți” și experți cu influență în F1. Poate află și Charles de ce „Ferrari nu se refuză”! Componenții echipei sunt angajați ca funcționarii ministerelor din România. P.C.R. Fac specialiștii o bijuterie de mașină și când ajuge la ei încep s-o distrugă că atât știu.
    2 7
  • Vyctor 7
    Este o prostie sa lovesti in piloti ! Ieri au crapat motoare Ferrari de la doua echipe diferite . Leclerc este un pilot rapid de top poate sa castige titlul mondial dar cu o masina fiabila nu cu asta care arde motorul in cursa dupa 20-25 ture ....Sainz nu este pilot rau dar face greseli si nu putine s-ar putea ca Ferrari sa se debaraseze de el .
    9 3
  • Nici acum n-a pornit?
    5 1
  • Ferrari
    Mă uitam pe site-ul oficial al echipei ”Scuderia Ferrari Fans” și îi vedeam cum, Binotto în special, mânca cu lopata cu tot felul de scuze și promisiuni și alte cele... Chiar și-n rol de fan Ferrari le-aș cere ăstora ”Treceți d...u la treabă că așa distrugeți mintal și totodată cariera unor piloți ce pot fi huiduiți oricât și de oricine că eu tot îi văd niște piloți de valoare!”. Decât să te lauzi cu ”cele mai puternice motoare” dar făcute parcă din pungă de unică folosință mai bine fă unele mai slabe dar ”blindate” când bagi piciorul în ele. Din cauza acestei probleme pentru mine campionatul la constructori e câștigat 90%de Red Bull iar la piloți 80% Verstappen
    7 2
  • Mattia Binotto
    Ferrari era într-o poziție foarte puternică înainte de retragerea lui Leclerc.
    Sunt foarte multumit de cum a reactionat echipa mea de strategi la aparitia VSC, atunci cand oamenii mei au ridiculizat rivalii directi, Red Bull rămânând imobilizati pe călcâie.
    Echipa a demonstrat reactivitate, a livrat performanta, suntem intr-un progres vizibil comparativ cu Monaco.
    Încă trebuie să analizăm ca să înțelegem problemele care au generat abandonurile, dar cred că dacă te uiți la cele două mașini, cu siguranță sunt probleme diferite.
    La Carlos a fost o problema hidraulica, la Charles o problema legata de motor, cred că este destul de evident din cauza fumului.
    Este ceva ce am avut în trecut? Nu cred, dar poate da.
    Fiabilitatea motoarelor noastre este insa o preocupare.
    Cresterea performantelor la unitatea de putere a fost enorma fata de anul trecut, evident ca o platim cu o fiabilitate care este încă nu la 100%".
    Dar, din nou, nu cred că cu datele de telemetrie putem avea un răspuns clar la problemă. Componentele vor fi trimise înapoi la Maranello, ca de obicei, trebuie să le dezasamblam, să încercăm să le înțelegem și să le reparăm cât mai curând posibil.
    1 3
  • Mircea Badea
    din pacate motoarele construite de oameni nu pot sa mearga la maxim prea mult. poate in cativa zeci de ani vom reusi si asta? desigur, vor fi electrice deja..
    2 4
  • De pornit a pornit, dar a ajuns?
    5 1
  • Tutto Bene
    https://youtube.com/shorts/tbTMjfS45lE?feature=share
    0 1
  • Mattia Binotto
    Prefer mai degrabă să am performanțe bune și să încerc să repar fiabilitatea decât invers.
    0 1
  • Ferrari
    Interesant videoclipul de pe site-ul scuderiei în care se compară stilul de pilotaj al lui Leclerc cu al lui Verstappen! Acolo se poate vedea unde frânează, accelerează fiecare și care sunt rezultatele.
    1 2
  • Lapo Elkann
    Sopra Tutti Siamo Noi!

    https://youtu.be/SeEhTJYu9Ck
    0 2
  • Ipocrizia Red Bull rămâne marcă înregistrată ! Nu vor să audă de propunerea impunerii unei gărzi la sol minime. Citez din puțul gândirii lui Marko, "nu poți penaliza unul care și-a făcut temele, pentru altul care nu". Corect, foarte corect după părerea mea, și sunt complet împotriva modificării regulamentului. Dar nu tot ei au cei care au presat și au obținut mărirea greutății minime, deși au fost alții, exemplu Alfa Romeo, care se încadraseră ? Atunci nu a mai fost valabil făcutul temelor ? Ipocrizie sau ce ?
    Pe de altă parte, miorlăiala lui Russell și Wolff mi se pare, elegant spus, dizgrațioasă, au două posibilități să reducă țopăiala Mercedes, ori inginerii rezolvă problema, așa cum au făcut-o alții, ori ridică mașina cât este nevoie ! Mai ales că, din câte am înțeles, piloții ar fi cerut o gardă la sol cât mai joasă, mai joasă chiar și decât a celor de la Red Bull !
    Și ar mai fi o a treia cale, zic eu, să lase aroganța la o parte, să accepte că au dat-o în bară și să renunțe la ciudățenia asta de mașină.
    2 14
  • Retragerea celor doi piloți Ferrari a produs două mari necazuri. 1. Adio titluri, ambele sunt la Red Bull. 2 N-au reușit să-și arate din nou strategia de cursă. Nu-i nimic băieți peste câteva zile aveți din nou ocazia. Celelalte rămân așa cum sunt. Vă doresc succes.
    4 3
  • Attenzione!
    “Starting the week by missing my flight to Montreal” - Charles Leclerc
    1 1
  • Ralf Schumacher
    Hamilton is the big loser of the season so far.
    "The 'greatest driver of all time', as Mercedes team boss Toto Wolff always calls him?!?!:))))

    I am amazed, because there are only two possibilities: Either Russell is the new high-flyer, or Hamilton has had such a strong car in recent years that has made up for a lot.
    7 2
  • Mattia Binotto
    Ferrari a fost dezavantajată de deciziile directorilor de cursă la începutul acestui sezon, cu siguranță ca nu putem fi mulțumiți de asta.
    Acești băieți, Eduardo Freitas și Niels Wittich, au nevoie de ceva mai multă experiență, nu este ceva pe care îl înveți încă de la prima cursă.
    Cu siguranță nu este o treabă ușoară, poate ar trebui adăugat un al treilea regizor sau, poate că ar trebui sa se revina la ceea ce a fost anii trecuti, să existe doar unul pentru tot sezonul.






    , pentru campania din 2022.
    0 5
  • polpozișă
    În Australia a fost ordin de echipă pt Hamilton să nu încerce nimic împotriva lui Russell. Era final de cursă și riscau să piardă locurile 3 și 4.
    În Miami Russell s-a luat la trântă cu Hamilton și marele campion intergalactic a fost un pic brânzucă.
    Exceptând Bahrain-ul, Russell a fost mai rapid decât Hamilton, adică 7 la 1.
    Dacă Ferrari n-ar fi avut echipa de mateloți cu un sfert de creier, recordurile lui Schumacher n-ar fi fost murdărite de BLM.
    14 8
  • WARNING!
    Explicația eșecurilor lui Hamilton din 2022.
    Fostul inginer Mercedes, Philipp Brändle, știe de ce Hamilton se luptă atât de mult cu monopostul W13 în acest sezon, spre deosebire de Russell, care are o consistenta remarcabila in rezultate.

    "Nu are cunoștințe tehnice!
    Hamilton este un șofer care are nevoie de multă încredere în mașină. Nu are experiența tehnică pe care o aveau Nico Rosberg și Michael Schumacher. Are nevoie de încredere și, prin urmare, de o mașină foarte rapidă."
    (F1 MANAGER.ro)
    11 4
  • Ave Cezar
    Forzza Red Bull, am si mai mare satisfactie ca stiu ca Raducan e ferrarist convins, asta e ok fiecare tine cu cine vrea dar prea lauda motorul ferrari el si celalalt chelios pe nume Berti cu toate ca imi place ca este foarte bn informat fata de cei de la Digi.
    Antal SI Florin spun numai povesti nu sunt atenti intodeauna la cursa. In rest numai de bn la Ferrari sau bucurat prea mult in primele curse.
    5 1
  • Diverse
    @vyctor 7,
    Cu o masina puternica și fiabila, 20 din cei 22 piloți pot câștiga titlul.
    @ DAV, esti echivalentul lui Costel pt Mercedes și Hamilton, diferența fiind ca ferraristul este doar partinitor. Care-i output'ul celei de a 3a căi pe care o propui? Concurează pe bicicleta? Cum de auzi cum Russell " se miorlaie", dar nenumaratele tanguieli ale lui Hamilton nu-ti "gadila" urechea? Realitatea este ca mitul Ham= GOAT este tot mai greu de susținut.
    @polposiza, matelotii nu scufunda corabia, timonierii mai dau cu ea de stanca sau o eșuează pe un banc de nisip, dar vinovatul este mereu skipperul/ comandantul.
    @Warning, nu este o noutate ca Hamilton este doar pilot. Crezi ca Schumacher ar fi știut de ce țopăie Mercedes sau de ce ia crapa ferrariul?Pilotul, la complexitatea tehnologiei actuale din F1, nu poate fi mecanic și nici nu trebuie, ca nu schimba injectoare și nici capete de bara. Contează insa sa poată da un feedback pe care echipa tehnica sa-l intelega și sa-l poată folosi. Presupunând ca echipa tehnica are capacitatea de a descifra și utiliza informația.
    7 2
  • @Diverse
    Oh, la Ferrari, inginerul de cursă te cheamă la boxe unde îți spune să nu vii după ce ai intrat. Mecanicii reușesc să alterneze pit stop-uri record cu unele de peste 5 secunde exact atunci când ar fi fost nevoie de un schimb normal. Strategiile de cursă au eșuat an după an, cam câte titluri a câștigat Mercedes.
    Cui îi mai pasă de vinovați când vezi inginerul de cursă bâjbâind ordine de cursă?!? Motoare fumegânde? Mecanici împiedicați?!?
    E un mix de multe lucruri.
    După Canada e posibil ca Mercedes să depășească la puncte Ferrari cu o mașină care pierde o secundă pe tur.
    5 2
  • Stați liniștiți, doar la-ți auzit pe Mattia Binotto că motoarele au fost duse la Maranelo unde vor fi demontate și verificate. Așa-i procedura s-a mai întâmplat o dată cu niște bujii schimbate de cineva care a oprit un parcurs asemănător de victorii Ferrari în urmă cu câțiva ani, n-a fost schimbat(sancționat) nimeni și Ferrari au pierdut campionatul. De ce credeți că acum vor lua măsuri(toți sunt oamenii cuiva că doar lucrează la Ferrari)? Similar guvernului României care doar constată problemele economiei, deși el trebuie să le rezolve!
    5 1
  • Mike and the mechanics
    A fost identificată problema gravă cu unitatea de putere Ferrari, cea care l-a forțat pe Charles Leclerc să se retragă la Baku.
    Supapele de scurgere sunt centrul problemei unității de alimentare a Scuderia di Maranello. Supapele în sine au experimentat o creștere foarte mare a temperaturii în primele tururi ale cursei. Acest lucru a cauzat apoi defectarea uneia sau mai multor supape. Resturile metalice au ajuns apoi la turbina care a suferit de asemenea avarii.
    2 1
  • FIA nu-i insensibila
    FIA ia măsuri pentru a reduce marsuina în interesul siguranței.

    În urma celei de-a opta runde a Campionatului Mondial FIA de Formula 1 din acest an, în cadrul căreia fenomenul oscilațiilor aerodinamice („porpoising”) a noii generații de mașini de Formula 1 și efectul acestuia în timpul și după cursă asupra stării fizice a piloților, cei care au fost din nou vizibili in a sanctiona public acest mare neajuns.
    FIA, în calitate de organ de conducere al sportului, a decis că, în interesul siguranței, este necesar să se intervină pentru a cere ca echipele să facă ajustările necesare pentru a reduce sau pentru a elimina acest fenomen.

    A fost emisă o directivă tehnică pentru a oferi îndrumări echipelor cu privire la măsurile pe care FIA ​​intenționează să le ia pentru a rezolva problema. Acestea includ:

    1. O examinare mai atentă a scândurilor și patinelor, atât în ​​ceea ce privește designul lor, cât și uzura observată
    2. Definirea unei metrici, bazată pe accelerația verticală a mașinii, care va oferi o limită cantitativă pentru un nivel acceptabil de oscilații verticale. Formula matematică exactă pentru această metrică este încă analizată de FIA, iar echipele de Formula 1 au fost invitate să contribuie la acest proces.

    Pe lângă aceste măsuri pe termen scurt, FIA va convoca o întâlnire tehnică cu echipele pentru a defini măsuri care să reducă înclinația mașinilor de a manifesta astfel de fenomene pe termen mediu.

    FIA a decis să intervină în urma consultării cu medicii săi în interesul siguranței șoferilor. Într-un sport în care concurenții conduc în mod obișnuit cu viteze care depășesc 300 km/h, se consideră că toată concentrarea unui șofer trebuie să se concentreze asupra acelei sarcini și că oboseala excesivă sau durerea experimentată de un șofer ar putea avea consecințe semnificative în cazul în care duce la pierderea concentrării. În plus, FIA are preocupări în legătură cu impactul fizic imediat asupra sănătății șoferilor, dintre care unii au raportat dureri de spate în urma evenimentelor recente.
    1 1
  • Ciocoflenderilor, luati aminte
    Potrivit Auto Motor und Sport, in Canada, FIA va „studia mai îndeaproape” uzura podelei fiecărei mașini, în timp ce valoarea metrică pentru „amploarea oscilațiilor” va fi determinată de cifrele produse în cele două sesiuni de antrenament de vineri.

    Semnalul pentru „accelerația verticală în timpul mișcărilor in sus și in jos va fi transmis direct la unitatea de control FIA.
    În acest fel, inspectorii pot vedea în orice moment cât de tare lovește mașina pe șosea la viteze mari.

    Cu toate acestea, încă se discută despre cum va fi evaluat, dacă va fi determinanta valoarea de vârf sau cea medie ale monoposturilor, de asemenea, fiind inca nedeslusita valoarea cu privire la ceea ce FIA ​​consideră a fi un număr acceptabil.

    Vom afla aceste informatii înainte de FP3.

    Echipele trebuie apoi să determine oscilațiile pe trei ture consecutive cu DRS dezactivat la viteza cursei.

    Dacă există suspiciunea că șoferul conduce în mod deliberat încet, încercarea este considerată eșuată. Același lucru este valabil și atunci când reduc decalajul pe o altă mașină.

    Odată ce FIA ​​a determinat o „configurare sigură” pentru fiecare mașină, „înălțimea de rulare, ratele arcurilor și setările amortizoarelor, configurația aerodinamică nu mai pot fi modificate”.

    Echipele, totuși, pot solicita o modificare a configurației, dar pentru ca acest lucru să se întâmple, vor trebui să trimită „toți parametrii, cum ar fi înălțimea vehiculului, cursa suspensiei și configurația aerodinamică” la FIA după FP3.

    Dacă vreo echipă nu poate atinge limitele FIA, indiferent de configurație, va trebui să aleagă configurația care este cea mai apropiată și apoi să mărească garda la sol din spate cu încă zece milimetri fără a modifica cursa suspensiei sau aerodinamica. configurație'.

    Noua directivă tehnică va fi pusa in practica la Marele Premiu al Canadei din acest weekend, experții spunând că aceasta ar putea fi „vești proaste” pentru Mercedes.
    2 1
  • Ferrari
    Am văzut cum monopostul era să fie distrus de acea marmotă, nu știu ce pilot era la volanul lui. Au avut amândoi mare noroc!
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru