Cum va funcţiona noua aripă spate ajustabilă in 2011

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 01.07.2010
Ross Brawn a dezvăluit modul în care piloţii vor putea utiliza aripa spate ajustabila în sezonul 2011, tehnologie ce va fi eliminată dacă nu va îmbunătăţi şansele de depăşire.

FIA a confirmat săptămâna trecută că aripa spate a monopostului de Formula 1 va putea fi ajustată în timpul curselor începând de anul viitor cu scopul de a îmbunătăţi şansele de depăşire.

Tehnologia va fi aplicată numai de pilotul aflat în urmărire şi numai dacă acesta este la o distanţă suficient de mică de pilotul aflat în faţa sa, care nu va avea posibilitatea să se apere. Ross Brawn, directorul tehnic al Formula One Teams' Association (FOTA), a dezvăluit că nouă tehnică a fost testată prin tehnologia CFD (Computational Fluid Dynamics) şi a explicat modul de funcţionare al acesteia.

"Mai multe echipe au muncit foarte mult cu ajutorul CFD. Aripa este configurată în aşa fel încât dacă există o defecţiune tehnică aceasta va reveni la poziţia clasică. Flap-ul frontal se ridică, iar flap-ul din spate nu coboară. Aşa că planul principal al flap-ului va fi practic orizontal. Dacă acolo există o defecţiune, aripa va coborî în poziţia iniţială.

Iar în privinţa modului în care se va ridica flap-ul, am stabilit o ţintă adecvată, poate chiar puţin mai mult decât ar fi necesar, pe care o vom reduce dacă devine prea puternică", a declarat britanicul.

În privinţa modului în care sistemul va fi activat de pilot prin intermediul unui buton, Brawn a dezvăluit că se fac încă analize pentru a identifica cea mai bună soluţie în acest sens.

"Trebuie să definim cu atenţie când ai permisiunea de a utiliza facilitatea şi ideea este să calculăm proximitatea pe baza timpilor pe sectoare şi a diferenţelor de pe circuit. Când o maşină este suficient de aproape, pilotul va primi un mesaj că poate folosi sistemul pentru următoarea perioadă, pe o parte a circuitului sau pe un tur complet şi va putea reduce forţa de rezistenţă a aerului pe liniile drepte", a adăugat el.

Implementarea noii aripi ajustabile a condus deja la critici vehemente din partea piloţilor, care consideră că depăşirile ar trebui efectuate datorită abilitaţilor şi nu prin simpla apăsare a unui buton.

În replică, Martin Whitmarsh, preşedintele FOTA, afirma că nouă regulă a fost implementată datorită dorinţei fanilor de a vedea mai multe depăşiri.

În plus, FOTA a dezvăluit că se va renunţa la această regulă după numai un an dacă nu va avea efectul scontat.

"Vom vedea dacă oamenii vor fi convinşi sau nu. Sunt mulţi oameni care spun că trebuie să facem ceva  şi am fost sub presiunea fanilor de a face ceva în acest sens. Este o regulă pe care o putem implementa simplu şi în siguranţă. Cred că mai avem puţin de lucrat la dezvoltarea sistemului şi la regulamentul sportiv şi, dacă reuşim asta, îi vom da o şansă. Nu cred că trebuie să fim aroganţi dacă nu este potrivit, pentru că îl putem scoate şi putem fixa aripa spate. Dar e bine să avem un experiment", a mai precizat el.

Via | ITV

Comentarii (2)

  • titlu
    Wrong Title :)
    4 0
  • 2011
    Poate din 2011 Daniel. 2010 e anul curent
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru