Defecţiunea lui Rosberg generează temeri cu privire la interzicerea comunicaţiilor radio

de Daniel Popescu
Marti, 23.09.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes şi Red Bull se tem că interzicerea comunicaţiilor radio despre performanţele monopostului va avea efecte negative asupra securităţii piloţilor, cel mai bun exemplu fiind reprezentat de problemele lui Nico Rosberg din Singapore.

A fost un coşmar! Vă puteţi imagina ce s-ar fi întâmplat dacă nu puteam trimite mesaje pilotului?

Toto Wolff
Director Mercedes Motorsport
Nico Rosberg a fost nevoit să abandoneze în Marele Premiu al statului Singapore din cauza unei ample defecţiuni tehnice în urma căreia nu a mai putut controla de pe volan schimbarea treptelor de viteză, sistemul DRS şi sistemul ERS.

În această situaţie, germanul a fost ajutat de inginerul său, însă acest lucru nu va mai fi posibil de anul viitor, când comunicaţiile radio cu privire la performanţele monopostului vor fi interzise.

Toto Wolff, directorul de motorsport al Mercedes, trage un semnal de alarmă în această privinţă şi crede că interzicerea comunicaţiilor va avea un impact semnificativ asupra siguranţei.

"A fost un coşmar! Vă puteţi imagina ce s-ar fi întâmplat dacă nu puteam trimite mesaje pilotului? Este o îngrijorare şi pentru siguranţă. Cum să nu vrei să comunici cu un pilot al cărui volan nu mai arata nimic? Poate că Singapore ar trebui să indice direcţia viitoare pentru mesajele radio", a declarat austriacul.

Poziţia lui Wolff este susţinută şi de Christian Horner, şeful Red Bull Racing, care consideră necesare comunicaţiile radio din cauza complexităţii noilor unităţi de propulsie.

"Sprijin interzicerea comunicaţiilor în ajutorul piloţilor, pentru că nu este treaba inginerilor să le spună unde să frânare mai târziu.

Dar unităţile de propulsie sunt atât de complicate din punct de vedere al fiabilităţii, însă gestionarea lor este importantă. Şi cred că este bine pentru spectacol să vorbim despre asta. Cel puţin le putem spune că frânele s-au încălzit", a precizat el.

Via Autosport

Comentarii (6)

  • Sa le piloteze de la boxe, da-le dreak de monoposturi. Pe timpuri pilotii aveau 3 spite la volan iar astia de acum pot face si videochat din cockpit.
    29 8
  • Vodkkanen, ai si tu dreptate, mare dreptate, foarte mare dreptate! Senna, Prost, Manssel chiar si Sumacher nu au iesit campioni mondiali in timp ce pilotau mecaniciii de la boxe!
    22 4
  • @Admin ..."să le spună unde să frânare mai târziu"
    10 0
  • Romanul tot inapoiat a ramas nu stie ce inseamna inovatie voi care comentati numai prosti ce masini aveti? Dc nu ramaneti la Dacia 1310 tot 4 roti are.
    7 6
  • F1 din 1990
    NU SUNT PILOTII DE VINA CA astazi au sub fund un hibrid atat de complicat (ERS, DRS, frane care se incalzesc foarte repede etc). Sunt sigur ca pilotii de azi ar putea fara probleme sa piloteze masinile din anii 80-90 cu volan cu 3 spite. Ganditi-va numai ce motoare erau atunci V10, V8 cu capacitati de 3000, 2400 cmc care furnizau puteri comparabile cu cel de 1.6 T + puterea furniza de motorul electric de astazi. Nu mai e mult si Alonso & co cor concura cu more de Opel ampera, sau Toyota Prius. Din pacate economia de piata isi spune cuvantul. F1 poate fi un mod de a testa componente auto in regim de efort extrem pentru modelele de strada.
    1 1
  • @Sheitan Mansell a castigat cu o masina plina de tehnologie.
    Powered by a 3.5 litre V10 Renault engine, the car was the most technically sophisticated on the grid. By 1992 the FW14B featured a semi automatic gearbox, active suspension, traction control and for a brief period anti-lock brakes.
    4 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru