Ecclestone propune un singur tip de pneuri pentru cursa

De Daniel Popescu
Publicat Marti, 16.03.2010
Bernie Ecclestone a sugerat ca echipele ar trebui sa utilizeze o singura specificatie pentru pneuri in timpul curselor si a reiterat aparitia unor scurtaturi pe circuite.

Bernie Ecclestone continua sa fie o sursa inepuizabila de idei pentru imbunatatirea spectacolului in Formula 1. Dupa ce Marele Premiu al statului Bahrain a fost criticat vehement pentru lipsa spectacolului, detinatorul drepturilor comerciale a venit cu o propunere legata de tipurile de pneuri.

In prezent, Bridgestone ofera doua tipuri de pneuri pentru fiecare Mare Premiu, iar pilotii sunt obligati sa utilizeze ambele specificatii pe parcursul curselor. Ecclestone crede insa ca japonezii ar trebui sa furnizeze un singur tip de pneuri pentru fiecare cursa din Formula 1.

"Cred ca ar trebui sa fie acelasi tip de pneuri pentru intreaga cursa. Este la fel pentru toata lumea, te califici cu un pneu si il folosesti pe acelasi si in cursa. Ar trebui sa fie aceeasi specificatie pentru intreaga cursa", a declarat britanicul in cadrul unui interviu pentru agentia de presa Reuters.

Inainte de startul sezonului, Ecclestone a sugerat ca spectacolul ar creste in Formula 1 daca s-ar construi scurtaturi in anumite viraje care sa fie utilizate de piloti de 5 ori pe parcursul unei curse.

Potrivit acestui plan, pilotii rapizi blocati in spatele unor piloti lenti ar fi avut ocazia sa efectueze depasirile oricand, ceea ce ar fi dus la imbunatatirea show-ului.

Privita mai degraba ca o gluma de piloti si presa internationala, propunerea lui Ecclestone s-e dovedeste a fi una cat se poate de serioasa, iar Ecclestone nu intelege de ce nu este acceptata.

"Sunt foarte serios. Adevarata gluma este regulamentul tehnic si ceea ce produce acesta in prezent. Fac presiuni pentru aceasta regula, dar uneori oamenii nu inteleg aceste lucruri prea bine, nu vad avantajele. Dar ar fi bine pentru comentatorii TV si ar fi foarte incitant", a mai precizat britanicul in varsta de 79 de ani.

Via | Reuters

Comentarii (15)

  • Ala rau
    ???
    Asta batran s-a dus rau cu pluta. Mai are putin si spune ca ar trebui inlocuiti pilotii de f1 cu reisarii din romania si spectacolul e garantat
    2 4
  • Bernie
    Omul asta nu e sanatos la minte.
    2 3
  • Ecclestone propune
    Ecclestone nu-i nebun si nici dus cu pluta: Formula 1 e o afacere iar mosul este disperat ca lipsa spectacolul va afecta audientele si automat incasarile si mai ales business-ul. E obligat sa gandeasca ceva in contextul imposibilitatii efectuarii de depasiri din cauza aerodinamicii monoposturilor asupra careia oricat ai insista prin regulamente sa o simplifici pentru a avantaja depasirile, nu poti, incercarile dovedindu-se fara rezultat, tehnolgia si strategia adoptata in Formula 1 pentru aerodinamica fiind imposibil de intors cu 10 ani inapoi. Aceste monoposturi sunt studiate aerodinamic si imbunatite la acest aspect major pentru performante in tuneluri de vant, exceptie Virgin. Nu vad solutie poate doar interzicerea acestei alternative de dezvoltare, luand in calcul un aspect: CFD la Virgin nu a fost ceva intamplator in Formula 1 avand in vedere valoarea acestui sport si banii care circula in acest moment in jurul acestui sport. CFD este un test la alternativa tunelurilor de vant sustinut politic f puternic in Formula 1. Motivele mai sus.
    7 0
  • performanta vs show
    5 x scurtaturi! Sa fim seriosi. Ar fi mai simplu sa introduca undeva spre mijlocul cursei un safety-car. Sa mai existe un start, unul lansat. Sacrifici performanta de dragul show-ului. Ce mai conteaza cel mai bun timp/ circuit? Depasiri pana ninge. Ca in karting. Vrem piloti pe pista sau cascadori?
    5 0
  • Diesel08
    Sistemul din WTCC n-ar fi un gand rau. 2 curse, 2 starturi etc. Dar propunem noi degeaba! Daca nu-i vine Lui Bernie ideea... visam doar!
    5 0
  • Propuneri de crestere a "showului"
    Daca ar lasa inginerii liberi sa faca performanta cu adevarat atunci ar fi show: sa elimine restrictiile in dezvoltarea motoarelor si a aerodinamicii dar in acelasi timp sa se mentina un set de reguli care sa garanteze siguranta. Parerea mea.
    4 2
  • @Schubler
    Chiar nu stiu ce sa zic..multe variabile..
    4 0
  • TeamClown
    Bai, degeaba il injurati, nu el face regulile. Echipele il fac. El doar aduce bani echipelor si buzunarului propriu.
    0 5
  • tech_nic
    tehnica vs. afacere
    Daca F1 este doar o afacere in care doar incasarile conteaza prin prisma spectacolului si audientei, iar performantele tehnice si noile tehnologii, cercetarea-nu in ultimul rand-sunt subordonate acestor criterii consumiste, un F1 virtual-fara limite sau imprimerii pe pista, ar oferi mai mult, cu minim efort. Daca pistele nu sunt "rapide" pe masura monoposturilor, criteriul depesire-logic, este compromis; sau spectacol numai singura depasire poate oferi. Crteriile de anduranta si fiabilitate sunt mai putin spectaculoase, dar mult mai savurate si apreciate-sa zicem de o echipa tehnica.
    Apropo: daca incerci sa te folosesti de ce poate un A8 pe un drum judetean (considerat "lent", pasagerii vomita dupa 30km. Asta raportata la relatia monopost actual versus piste din anii '80. Apropo,cum bine stiti, un avion de vanatoare la decolarea de pe port avion are 224km/h; monoposturile, chiar si cele mai lente si tot depasesc acesta viteza. In final, finantistul (sa nu formulez: afaceristul) nici odata nu poate intelege inginerul. Tehnica nu iarta, angrenaje pe 1/2 dantura nu exista!
    2 4
  • Restrictii
    In ani 80- 90 erau mai putine restrictii si mult mai mult spectacol, dar F1 a avut doi mari ganditori la putere (Max si Bernie), care treptat au adus F1, la stadiul de azi. Nu eliminarea alimentarilor este o problema, cu asta atat echipele cat si pilotii se vor obisnui destul de repede, asa dupa cum spune si Prost, adevarata problema o constituie restrictiile de tot felul si mai ales furnizorii unici.
    1 0
  • apa de ploaie...
    in formula 1 as da liber la tot... singurele reguli impuse ar fi cele de siguranta, cele referitoare la un buget maxim acceptabil pentru toata lumea, interzicerea sistemelor electronice de asistare a pilotului (inclusiv ABS-ul), latimea maxima a unui monopost si cilindreea maxima... in rest, liber vere la tot ce se poate (motoare, aerodinamica, suspensii, frane, furnizori, etc. in limita bugetului alocat... sa vedeti atunci creativitate si dezvoltare si depasiri... numai scoaterea ABS-ului si cred ca ar genera un spectacol de proportii!
    3 2
  • TeamClown
    ABS-ul a fost banat de mult in Formula 1. Cred ca sunt peste 15 ani. Mai exact cred ca s-a intamplat in campionatul in care a murit Senna.
    2 0
  • NeoGalaxy
    ABS-ul a fost banat in 1993. Traction control-ul a fost banat in 2008, deci multe din chestii ajutatoare s-au cam dus deja :) Launch control-ul a fost banat cam tot prin 2008, dar exista 2-3 implementari diferite nu ca sistem complet ci ca sistem complementar.
    3 0
  • ... aveti dreptate
    m-am documentat si eu si asa este... nu stiu de ce traiam eu cu impresia ca masinile de f1 inca au ABS... mai greseste omul :)
    3 0
  • mariso
    spectacol
    Ar putea creste spectacolul daca ar fi permisa cresterea puterii pt. un timp limitat la cateva secunde, prin actionarea unui buton de fortaj . Numarul de fortaje sa fie limitat si calculat in functie de configuratia circuitului.
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru