Echipele au aprobat noile modificari de regulament

De Daniel Popescu
Publicat Marti, 02.02.2010
Echipele au aprobat luni schimbarea sistemului de punctare pentru 2010 si obligarea pilotilor care ajung in Q3 sa inceapa cursa cu aceelasi pneuri.

Echipele din Formula 1 s-au intalnit luni la Paris pentru a discuta despre noile modifcari de regulament care vor intra in vigoare chiar din acest sezon. Propunerile au fost acceptate in unanimitate de echipe si vizeaza atat sistemul de punctare, cat si modul in care vor fi utilizate pneurile.

UN NOU SISTEM DE PUNCTARE

FIA a decis la jumatatea lunii decembrie adoptarea unui  sistem de punctare 20-15-10-8-6-5-3-2-1, insa acesta nu aducea modificari substantiale din punct de vedere proportional. Pentru a remedia aceasta problema, echipele au convenit ca diferenta de puncte dintre primii doi clasati sa creasca de la 5 la 7 puncte, pe langa modificarea punctajului pentru pozitiile inferioare. Astfel, noul sistem de punctare incepand din 2010 va fi 25-18-15-12-10-8-6-4-2-1.

PNEURI

O alta modificare esentiala pentru 2010 este modul de utilizare a pneurilor. Astfel, pentru diversificarea strategiilor, echipele au decis ca pilotii care ajung in ultima parte a calificarilor (Q3) sa utilizeze in prima parte a cursei exact aceleasi pneuri cu care au stabilit cel mai bun timp in Q3.

De asemenea, numarul de seturi de pneuri de uscat alocat pentru un Mare Premiu a fost micsorat de la 14 la 11, cu scopul de a reduce si mai mult cheltuielile echipelor. Pentru a impulsiona echipele sa testeze in cadrul antrenamentelor de vineri, un set de pneuri trebuie returnat inainte de inceperea celei de-a doua sesiuni de antrenamente si doua seturi inainte de ultima sesiune de antrenamente de sambata.

DUBLUL-DEFLECTOR, INTERZIS DIN 2011

Echipele au confirmat ca utilizarea dublu-deflectoarelor va fi interzisa incepand din 2011, pentru a evita aparitia unor scandaluri de ordin tehnic similare cu cele din 2009. Masura va fi luata prin reducerea deflectorului principal de la 175 mm la 125 mm si prin excluderea posibilitatii de a implementa dublu-deflectoare.

NOI TEHNOLOGII

Nu in ultimul rand, echipele au acceptat propunerea lui Jean Todt, presedintele FIA, pentru a analiza posibilitatea introducerii unor tehnologii prietenoase cu mediul inconjurator. Pentru ca toate aceste modificari sa intre in vigoare, noul regulament trebuie aprobat de Consiliul Mondial al FIA, care se va reuni in acest scop  in urmatoarele 48 de ore.

Se anticipeaza ca aprobarea rehgulamentului de catre acest consiliu este o simpla formalitate.

Via | FIA

Comentarii (2)

  • ???
    " pilotii care ajung in ultima parte a calificarilor (Q3) sa utilizeze in prima parte a cursei exact aceleasi pneuri cu care au stabilit cel mai bun timp in Q3. "
    Wow...se refera la aceleasi pneuri si nu la acelas tip de pneuri..ca nu e tot una....e ft interesant...cei din Q3 o sa aiba pneurile mai uzate decat cei din spate....avantaj pentru top 5...dezavantaj pentru ceilalti 5...daca tot 10 sunt in q3...oricum interesant...o sa fie bataie mai acerba pt lucurile din frunte in calificari
    0 0
  • Buna Masura.....
    Este o masura care avantajaza masinile si pilotii blanzi cu pneurile. Pe multe circuite se va opta pt o serie de cam 4 tururi cu pneuri hard pt a le aduce la temperatura si aderenta optima si al 4 tur sa fie cel mai rapid. Cine iese din regula asta va fi interesant de urmarit in cursa ce strategie va avea. Pe circuite cum ar fi Barcelona cu asfalt foarte abraziv, pneul mai moale va fi distrus in cateva tururi de combinatia masina grea+aderenta scazuta.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru