F1 Brazilia: George Russell la prima victorie de Grand Prix din carieră

de Alexandru Monenciu
Luni, 14.11.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
George Russell a câștigat în Brazilia, pe circuitul Interlagos, primul său Grand Prix din carieră. Locul secund i-a aparținut lui Lewis Hamilton, iar ultima treaptă a podiumului a fost ocupată de Carlos Sainz.

După ce s-a impus în cursa de sprint din Brazilia, George Russell simțea că prima sa victorie de Grand Prix era mai aproape ca niciodată, având în vedere că pornea din pole-position în cursa de duminică.

La start, britanicul de la Mercedes și-a păstrat prima poziție, chiar dacă în spatele său se afla chiar coechipierul Lewis Hamilton.

În virajul cu numărul 8, un incident între Kevin Magnussen și Daniel Ricciardo făcea ca ambele monoposturi să fie retrase din cursă, iar Safety Car-ul să intre pe circuit. Profitând de ocazie, Alex Albon a trecut pe la boxe și a revenit pe circuit cu pneuri medii.

Cursa a fost reluată în turul 6, iar Russell a lăsat din nou plutonul în spate. În primul viraj, Verstappen și Hamilton erau unul lângă celălalt, urmând un contact între cei doi în virajul cu numărul 2. Ambele monoposturi au fost avariate, dar Verstappen a ieșit cel mai șifonat fiind nevoit să treacă pe la boxe.

Norris și Leclerc au fost, de asemenea, implicați într-un incident. După o intrare la boxe, monegascul de la Ferrari a revenit pe circuit cu pneuri medii. Atât Verstappen cât și Norris au primit o penalizare de 5 secunde.

Deși monopostul Mercedes purta urmele duelului cu Red Bull-ul lui Verstappen, Hamilton a trecut rapid de Schumacher, Pierre Gasly și Sebastian Vettel, revenind pe poziția a 5-a. În turul 15, multiplul campion mondial l-a depășit pe Norris pentru poziția a 4-a.

Alonso a trecut și el pe la boxe, revenind pe circuit pe locul 16, între Verstappen și Leclerc.

Pentru că începea să piardă timp, față de rivalii săi echipați cu pneuri medii, Carlos Sainz a fost nevoit să oprească pentru un schimb pe pneuri soft.

A revenit pe poziția 12, dar până în turul 22 a reușit să recupereze 4 poziții.

 A DOUA OPRIRE PENTRU LECLERC

Leclerc a oprit pentru a doua oară la boxe, iar mecanicii au încălțat monopostul Ferrari cu pneuri soft în turul 23. A urmat apoi Perrez și Verstappen.

Și Russell a fost nevoit să treacă pe la boxe, dar a reușit să revină pe circuit în fața monopostului Red Bull.

Lewis Hamilton a condus cursa, dar nu pentru mult timp. Britanicul a oprit în turul 30 și a revenit pe circuit pe poziția a patra, în spatele lui Carlos Sainz.

La jumătatea cursei, Russell avea un avantaj de 5 secunde în fața lui Perez, iar Sainz ocupa poziția a treia. Hamilton, însă, se apropia tot mai mult de pilotul spaniol. Între timp, Leclerc ocupa poziția a 13-a, iar Verstappen era pe 15.

În turul 37, Sainz a oprit pentru a doua oară la boxe. Perez și Russell au rămas pe circuit.

După ce mai mulți piloți din mijlocul plutonului au oprit la boxe, Verstappen a fost promovat până pe 10. De pe poziția a 8-a, Charles Leclerc a fost chemat pentru a treia oară la boxe și a revenit pe circuit pe 14.

Spre deliciul publicului, Lewis Hamilton s-a apropiat de Sergio Perez și a trecut de mexican, asigurându-și poziția a 2-a. Puțin mai în spate, Verstappen trecea de Alonso și Norris, ajungând până pe 6.

Un avantaj de 22 de secunde i-a permis lui Russell să treacă pe la boxe în turul 50, britanicul continuând să fie la conducerea cursei după revenirea pe circuit.

DIN NOU SAFETY CAR

Cursa avea să fie din nou întreruptă de Safety Car în turul 55, după ce Lando Norris a oprit monopostul McLaren la ieșirea din virajul 10.

Cu plutonul compactat, piloții mai aveau acum o șansă să câștige câteva poziții odată cu afișarea steagului verde.

Acest lucru s-a întâmplat în turul 60. Perez s-a apărat, inițial, în fața lui Sainz, dar mexicanul a pierdut poziția 3 tururi mai târziu. La scurt timp a fost întrecut de Leclerc și mai apoi de Fernando Alonso.

La finalul celor 71 de tururi, George Russell a trecut primul linia de sosire obținând prima sa victorie de Grand Prix din carieră. Lewis Hamilton a încheiat pe 2, iar Carlos Sainz pe 3.

Locul 4 a fost ocupat de Charles Leclerc, iar pe 5 a terminat Fernando Alonso. Perechea Max Verstappen - Sergio Perez a încheiat pe 6, respectiv 7, iar Esteban Ocon, Valtteri Bottas și Lance Stroll au luat ultimele puncte puse în joc.

Comentarii (25)

  • Olandezul zdrobitor
    Cursa din Brazilia a zdruncinat serios piedestalul moral pe care fanii l-au suit pe verstappen. Olandezul ne-a aratat, si sambata dar mai ales ieri, ca este un sportiv lipsit de caracter.
    Nu de mult ii ridica statuie lui Perez ( "ministrul apararii" ii spunea) ca l-a ajutat sa castige titlul, sa ia un pol sau sa invinga intr-o cursa, iar cand a trebuit sa-i intoarca serviciul, el sau echipa neavand ceva de pierdut, brusc s-a trezit racerul din el. Un pilot rapid, dar un om infect!
    F1 este o competitie in care echipa ( si monopostul) conteaza mai mult decat un pilot rapid, ca atare lipsa de colegialitate si fairplay, nerecunostinta si egocentrismul olandezului s-ar putea sa-l coste de acum inainte.
    De ieri incepand, Sainz si Russel sunt singurele sperante ale tinerei generatii pentru un campion care sa inspire respect si admiratie.
    30 4
  • This is Brazil! Fascinanta cursa! Cu anumite perioade de monotonie, dar Interlagos ramane unul dintre cele mai interesante curse ale Formulei 1. In fiecare an avem curse de poveste aici. Sper sa ramana in calendar multi ani de acum inainte.

    Superba victoria Mercedes! Nu stiu cat de mult a contat faptul ca MP a avut loc la o altitudine de cca 700 m, sau faptul ca upgrade-urile Mercedes si-au aratat eficienta. Oricum, sincere felicitari lui Russell, care in sfarsit si-a trecut prima victorie din cariera. Este un pilot exceptional, constanta cu care livreaza rezultate sunt deosebite.

    Imi pare rau pt Kevin Magnusen ca nu a avut sansa sa prinda ceva puncte duminica, dupa pole-positionul remarcabil din ziua de vineri.

    Ferrari nu a aratat deloc atat de rau pe cat se credea, din contra, rezultatele lui Sainz si mai ales ale lui Leclerc sunt extraordinare. La primul restart din cursa, dupa acrosajul cu Lando nu credeam ca Leclerc va mai putea continua, si totusi a reusit un remarcabil loc 4, dupa ce ajunsese printre ultimii din cursa la un moment dat.

    Si acum ajungem la cartoful fierbinte al cursei. Nu se poate sa avem cursa in Brazilia fara a avea discutii aprinse dupa: 2021 - Max vs Hamilton, 2020 - Vettel vs Leclerc, 2019(?) - Max vs Ocon, 2008 - Hamilton vs Massa, 2007 - Hamilton vs Alonso vs Raikonnen. Ei bine, avem un nou punct fierbinte: Red Bull Racing - Max vs Checo. Urat, foarte urat, mizerabil - parerea mea. Atitudinea lui Max in ceea ce priveste "team spirit" arata de fapt cat de mult ii pasa acestuia de coechipieri. Cred ca ne putem da seama de ce Ricciardo, Gasly si Albon nu au reusit mare lucru atata timp cat au fost coechipieri cu Max. Nu spun ca sunt la acelasi nivel, Max avand calitati remarcabile, rar intalnite in F1, dar cred ca atitudinea lui fata de colegii i-a influentat pe acestia. Se discuta la un moment dat printre specialisti, ca toate setarile masinilor RBR s-au facut pe cerintele lui Max. Prin acest mod de operare, s-a ajuns ca Max se considere ca e dreptul lui sa decida ce si cum se intampla in echipa.
    Imi pare tare rau pt Checo, pt ca a ascultat tot timpul de ordinele de echipa si a contribuit decisiv la obtinerea primul titlu pt Max. "He shows who he really is" spune exact ceea ce multi dintre cei care urmaresc F1 stiau deja.
    Pacat, pt ca nu asa trebuie sa se comporte un campion.
    PS: au aparut interviurile cu el in care spune foarte clar ca nu a avut niciun gand sa cedeze in lupta cu Hamilton din primele viraje dupa primul restart. Mai departe "he lost the fight for the 2nd place and I only had a 5 seconds penalty" - arata din nou mentalitatea "ori la bal ori la spital"
    25 2
  • Cred că ieri mai mult a pierdut Max ( ca imagine) decât Perez. Mi-aş dori, ca în cursa următoare Perez să fie la start înaintea lui Max, în urma primului şi al doilea schimb Max să fie în faţă şi să fie depăşit de fiecare dată de Perez, iar la final în urma încercărilor nereuşite de al depăşi pe mexican în ultimul tur să-şi avarieze maşina ieşind în decor şi să nu mai poată termina cursa.
    15 2
  • Cursa aceasta, Ricciardo a arătat pentru a o mia oară că este un pilot extra-mediocru și că în 2014-2018 a avut noroc de mașină (Red Bull).
    Poate că nici mașina actuală (McLaren) nu-l avantajează, el având rezultate decente în Renault, în 2020, dar comite prea multe greșeli de pilotaj de la o vreme, mai ales acum, în 2022.
    5 1
  • Da Brazilia oferă mereu surprize, plăcute dar mai ales neplăcute. Piloți(și alți membrii ai echipelor) jefuiți, toxiinfecții alimentare etc. Așa-i în Brazilia, știe bine Eclestone( nu sunt sigur că am scris corect numele fostului Boss F1) care are soție braziliancă și a avut probleme, chiar legale pentru port de armă. Relația Leclerc-Ferrari nu cred că mai e un secret pentru nimeni, refuzul a fost normal, cred că și refuzul olandezului era de așteptat. Caracterul nu se schimbă, te naști cu el și mori cu el. Scotea piloții din cursă când a venit în F1 de parcă era singur pe pistă. Probabil așa sunt olandezii, egoiști. Trebuie să vedem și ce spune „Doctorul Marko”,poate fi o surpriză. Au mai fost situații când campionii au „jucat” murdar. 2016 Hamilton-Rosberg s-a terminat altfel pentru că a fost mai mult timp de comunicare între echipă și Hamilton. Mai au o cursă, nu vor rămâne „egali”. Cel mai mult a suferit multiplu campion SIR Hamilton. A avut trei ocazii să-și arate superioritatea în condiții egale( aceiași mașină aceleași anvelope) și n-a reușit. Startul și cele două re-starturi. Și Wolf a făcut mașina pentru el anul acesta! Acum a înțeles de ce în 2020 Georgică câștiga dacă echipa îl lăsa atunci când l-a înlocuit. Doare dar știe să ascundă. Norocosul!
    8 15
  • La Max se vede totusi un progres major. Cand a venit in F1 i se spunea crazy Max, pe atunci il tot scotea pe Vettel din cursa. Acum pare cel mai talentat dintre cei de pe circuit. Agresivitatea din cursa se vede la toti fostii campioni (Senna, Schumi, LH, Vettel in perioada lui de glorie - acum ii lipseste si nu arata prea multe in cursa). Nu se explica insa de ce a tinut sa nu-i cedeze lui Checo pozitia, nu a avut decat de pierdut ca imagine.
    7 0
  • CA pilot a progresat, la ajutat mașina, agresivitatea și echipa. Vede roșu când se intersectează cu Hamilton și așa cum a spus va fi la fel și-n viitor. Poate a considerat că nu-i corect să intervină între cei doi sau nu-i plac ordinele date de echipă. El știe sau poate nu. O fi fost o reacție subconștientă datorată tensiunii cursei. Dacă și Leclerc a fost refuzat rezultatul mi se pare corect. Să-i vedem în ultima cursă! Nici mie nu-mi plac ordinele de echipă. Echipa să le pună la dispoziție mașini și strategii bune restul depinde de ei. Dar Ferrari nu pot asta.
    3 6
  • Scrooge
    Nu cu mult timp in urma am scris pe aici ca tanara speranta George Russell are potential similar cu marii campioni, si ca se va mai auzi de el. Mi am luat multe manute rosii. Acum na ....:)
    9 11
  • Ai grija ce iti doresti, ca s-ar putea ca ti se-ntample. Anul trecut toata lumea l-a sustinut pe olandez sa iasa campion cu toate ca in ultimele 5 curse (era in avantaj) a incercat nonstop sa-l scoata pe Ham din cursa cu tot felul de manevre mizerabile. Un cocalar obosit. Come on Williams!
    10 2
  • ... Bietul Hamilton, el care a fost un adevărat Sir.
    5 9
  • Am vazut doua comentarii in care se comparau ordinele de echipe catre Leclerc si Max. Dar sunt total diferite. Leclerc a fost refuzat de echipa fiindca Alonso fusese echipat cu pneuri noi super soft la ultimul safety car si se apropia foarte amenintator, fiind cu cateva tururi inainte de final la vreo 1,5 secunde. Echipa Ferrari a gestionat bine de aceasta data situatia, fiindca altfel puneau in pericol locul 4,iar Ferrari trebuie sa se asigure ca nu vor fi si mai expusi in lupta pt locul 2 la echipe. Nu puneti in aceeasi balanta ordinele de echipa catre Leclerc si Max, pentru ca sunt total diferite.

    Si ca sa facem si putin can-can referitor la scandalul cu Max, mama acestuia s-a apucat sa spuna ca de fapt Checo o insela pe nevasta-sa la Monaco! Adica familia Verstappen are un nivel de moralitate tare coborat. Nu prea pot intelege de ce ai implica familia cuiva intr-un subiect din-asta. Pfuai, abia astept Mexico 2023...va fi interesant.
    13 0
  • Liliacule cei prea mult strică mai ales dacă nu-i meritul tău(cazul Hamilton). Dovada a fost tocmai comportamentul lui Russell când la înlocuit pe Hamilton. A demonstrat că mașina este imbatabilă dacă are cine o conduce. Botas era(și este) pilot de coada plutonului. Poate unii îl consideră „potențial campion” dar fiecare are drept la opinie. Și dacă „cei prea mult strică” acum că Max este de două ori campion eu zic că-i suficient. Să-l întrebe pe Alonso! Eu nu cred că va mai fi campion. Mai sunt și alți piloți.
    4 9
  • @Fast„and„Courious Tatăl lui Max a scris pe net multe după Monaco. Eu am scris despre ordinele de echipă că nu-mi plac. Chiar dacă situația era diferită nu ordinele de echipă sunt rezolvarea. Ferrari în calificări plimbau anvelopele în stand parcă erau balerini în ”lacul lebedelor” și la-u trimis pe Leclerc (pe care zic că-l ajută) cu intermediare în ultima fază a calificărilor. Declarațiile lor sunt pentru „naivii” care vor să-i creadă și pe care ei chiar îi cred „naivi”. La Ferrari e mai rău decât în plitica României. Vedem în ultima cursă cum îl „ajută”!
    2 3
  • Să nu-mi spuneți că a fost alegerea lui Leclerc că el nu avea în față monitoarele cu prognoza meteo! Are strategi pentru asta!
    2 4
  • ^ Merita sau nu merita...campionatul i-a fost furat. Si eu mi am dorit schimbarea dar, dupa decizia de anul trecut din ultima tura am ramas cu un gust amar
    8 2
  • @liliacu nu ai rămas cu un gust amar şi pentru că anterior nu li se permisese maşinilor întârziate să depăşească SC? Nu ţi-a rămas un gust amar faptul că Hamilton nu a fost penalizat în primul tur când a tăiat şicana? Lui Hamilton nu i-a furat nimeni nici un titlu, a pierdut pentru că au decis să-l ţină cu harduri foarte uzate cand mai avea softuri şi medii uzate (cred că ar mai fi mers un tur) şi harduri noi, orice variantă fiind mult mai bună decât cea aleasă. A fost o cursă caştigată/pierdută de echipă nu de pilot şi da dacă eşti fan Hamilton asta îţi lasă un gust amar, mai ales că maşina MB era superioară la acea vreme RBR
    3 9
  • bobita
    @Nică, dacă se respecta regulamentul, se încheia cursa sub safety car, exact ca la Monza în acest an!
    6 0
  • bobiţă, eu nu am citit regulamentul, recunosc, dar ştiu că după ce se eliberează pista şi cursa poate fi reluată in condiţii de siguranţă, SC se retrage şi cursa se reia indiferet că mai sunt 70 de tururi sau 1 ( desigur trebuie să fie unul complet).
    Îmi poţi spune te rog ce ai citit tu în regulament şi la ce articol, de faci asemenea afirmaţii?
    Multumesc
    3 4
  • bobita
    @Nică, regulamentul prevede ca, sub SC, după ce sunt întrunite condiţiile desfăşurarii în condiţii sigure a cursei, TOATE maşinile întârziate să depaşească SC (nu doar 5, cum s-a întâmplat atunci), dar maşina de siguranţă se retrage la un tur după ce a fost depăşită. Din acest motiv cursa tb să se incheie sub SC.
    PS: nu Verstapen a trişat, ci Masi/FIA...Strategia Mercedes -bună/rea - sau Hamilton/Verstapen nu au loc în discuţia asta...
    2 1
  • Bobiță, cred că formularea e așa- „ Mașinile întârziate pot depăși mașina de siguranță”. Cel puțin așa a lăsat să se înțeleagă oficialii F1-FIA anul acesta când Max în Italia nu a lăsat decât o mașină să-l depășească după care a început să danseze pe toată pista pentru a nu mai fi depășit și cursa a luat sfârșit în spatele mașinii de siguranță. a vrut să păstreze mașini întreel și Leclerc care avea anvelope mai proaspete. Max a câștigat iar oficialii au presupus că întârziații nu au vrut să depășească. Deci nu cred că este „obligatoriu” este „pot depăși”. Alfel în italia Max trebuia penalizat și nu mai câștiga. Dar nu s-a întâmplat!
    3 6
  • bobita
    @^ , nu este regulamentar şi nici logic - cum ar fi ca maşini întârziate cu un tur să fie clasate peste cele aflate în acelaşi tur? Dansurile lui Max vizau funcţionarea optimă a pneurilor, făra nici o legătură cu eventualele depăşiri. Leclerc a şi spus că, dacă n-ar fi fost sub SC, ar fi avut şanse la câştigarea cursei. Ce credem noi e una, regulamentul este regulament.
    1 1
  • bobita
    ...Eu sunt bobita, nu Bobita
    0 0
  • @bobita, când spunem frânturi de adevăr, doar ceea ce ne place, nu înseaamnă că spunem adevărul.
    În turul 53 Latifi face accident şi intră SC, Max intră să schimbe, se intra în turul 54. În turul 56 pista era eliberată dar se anunţă de Masi/FIA că maşinilor întârziate nu li se va permite să depăşească SC. Asta e prima decizie incorectă pe care tu o ignori complet. Dacă se respecta regulamentul, se lăsau maşinile întârziate să depăşească SC iar în turul 57 (nu 58 cum s-a procedat) cursa ar fi trebuit reluată. Decizia fiind una total greşită neavând acoperire regulamentară şi care trăda evident dorinţa Masi/FIA de a avantaja pe cineva, Horner are acel dialog cu Masi-era în turul 56 repet; Acesta îşi dă seama de consecinţele deciziei sale nelegale, realizează că nu are acoperire regulamentară şi decide să lase să treacă doar maşinile întârziate dintre Max şi Hamilton pentru că, dacă ar fi permis tuturor maşinilor să treacă, ar fi existat riscul să se termine cursa sub SC, tocmai datorită primei decizii greşite. Ultima decizie a fost una morală care ţine de spiritul acestei competiţii, respectiv cel mai bun să câştige în urma competiţiei de pe pistă.
    1 5
  • BLACK FLAG
    Ce anume a fost furat?!? Regulamentul este regulament. Iar ceva ce este lege se poate interpreta, depinde din ce unghi/ parte te poziționezi. Fanii lui LH vor folosi această expresie "campionat furat". Alți fani,diverși, care sunt cei mai mulți, văd altfel. S-au săturat să-l tot vadă pe acest pilot, cu o mașină mai puternică decât concurența, cum tot se autoaclamă. Fanii lui LH dezvoltă un SOFISM, adică pleacă de la o jumătate de adevăr, terminând cu alte idei, total eronat față de ideea de la care au plecat.
    În fond și la urma urmei, dacă LH schimba pneurile, era extrem de greu ca MV să-l depășească, dacă nu chiar imposibil. Decizia de a rămâne pe pistă a fost a întregii echipe Mercedes, aici incluzându-l și pe LH. Asa, că Masi a decis ca cei aflați între cei doi să depășească, care-i problema?!!? A judecat ÎN SPIRITUL LEGII, nu a judecat ÎN LITERA LEGII.
    Litera legii a fost și la începutul cursei, la tăierea șicanei...altfel pleci cu un stop & go de 5-10 sec. și te trezești al 10-lea sau al 12-lea după o treime de cursă. Litera legii era și dacă în turul 56 se dădea drumul mașinilor întârziate să depășească pt a ajunge în tur cu liderul. Durerea a fost că MV a reușit să treacă de LH.
    Am o singură întrebare: cei ce sunt fani Mercedes acum, în 1999, în 2002, în 2006, în 2008, ai cui fani erau, ce echipă susțineau?
    1 4
  • bobita
    @BLAK FLAG, cu postarea asta ţi-ai distrus aura de neutralitate. Mare păcat, din punctul meu de vedere...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru