F1: Dublă Ferrari în Bahrain! Victorie pentru Leclerc în fața lui Sainz. Abandon pentru Red Bull

de Tiberiu Safta
Duminica, 20.03.2022
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Charles Leclerc a câștigat prima cursă din noul sezon de Formula 1 în fața lui Carlos Sainz. Ferrari începe anul cu o dublă, în timp ce ambii piloți Red Bull au abandonat în ultimele tururi din cauza unor probleme tehnice. Lewis Hamilton a terminat pe locul 3.

Prima etapă a noului sezon de Formula 1 din Bahrain a fost câștigată de Charles Leclerc, după o cursă senzațională. Pilotul monegasc a plecat din pole position, iar acesta și-a menținut poziția de lider pentru a aduce echipei sale prima victorie din 2019 încoace. Ferrari a început noul sezon cum nu se putea mai bine, cu Carlos Sainz Jr. pe locul al doilea. Leclerc a obținut și punctul bonus pentru cel mai rapid timp pe tur.

Podiumul primei curse a fost completat de Lewis Hamilton, un rezultat nesperat pentru fostul campion mondial. George Russell termină pe locul 4 în primul său sezon complet cu Mercedes.

COȘMAR PENTRU RED BULL

Însă, pentru Red Bull, cursa din Bahrain s-a transformat într-un coșmar în ultimele tururi. După un duel epic cu Leclerc în prima parte a cursei, Max Verstappen, campionul mondial en titre, a început să raporteze probleme cu monopostul său. Mai întâi, s-a plâns de probleme cu direcția, iar după o perioadă de Safety Car provocată de abandonul lui Pierre Gasly, sistemul de recuperare al energiei a cedat. Asta l-a forțat să abandoneze cu numai 4 tururi înainte de final.

Coechipierul său, Sergio Perez se îndrepta către locul 4, până când s-a răsucit cu mașina chiar în ultimul tur, tot din cauza unei probleme cu motorul.

KEVIN MAGNUSSEN ȘI HAAS, BEST OF THE REST

Pe locul 5 a terminat Kevin Magnussen pentru Haas.

Echipa americană a reușit să adune puncte pentru prima dată din 2020, iar absența de anul trecut a pilotului danez, parcă nici nu s-a simțit. Și Alfa Romeo are motive de bucurie, după ce Valtteri Bottas a terminat pe 6, iar Guanyu Zhou a adunat primul său punct din carieră, pe locul 10. Esteban Ocon a terminat pe locul 7, urmat de Yuki Tsunoda și Fernando Alonso.

MCLAREN ȘI ASTON MARTIN, CELE MAI MARI DEZAMĂGIRI

Primul pilot din afara punctelor a fost Mick Schumacher, obținând cel mai bun rezultat de până acum. Lance Stroll a terminat pe poziția a 12-a, în fața lui Alex Albon. Cea mai mare dezamăgire din această cursă a fost McLaren, care a terminat doar pe locurile 14 și 15 cu Daniel Ricciardo și Lando Norris. Multă vreme, piloții echipei britanice s-au aflat pe ultimele două locuri și s-au luptat constant cu Williams și Aston Martin. Nicholas Latifi a terminat pe 16, iar Nico Hulkenberg, care l-a înlocuit pe Sebastian Vettel în această cursă, a terminat pe 17.

UN DUEL FIERBINTE ÎN DEȘERT. GLORIE PENTRU FERRARI

Atât Leclerc cât și Verstappen au avut strategii agresive. Ambii piloți au oprit pentru seturi noi de anvelope soft. Verstappen a oprit primul în turul 15, urmat de Leclerc un tur mai târziu.

În al doilea stint, cei doi s-au luptat roată la roată timp de trei tururi, însă Leclerc a fost cel care a câștigat lupta cu campionul mondial.

Verstappen a oprit din nou în turul 31 pentru un set de medium. Leclerc a răspuns imediat în turul următor cu aceeași strategie și a reușit să-și mențină poziția în fața olandezului. Jocurile strategice nu s-au oprit aici, deoarece Verstappen a schimbat din nou pe soft în turul 44. Un Safety Car provocat de abandonul lui Pierre Gasly i-a oferit o ocazie foarte bună lui Leclerc să oprească pentru un set de pneuri soft.

Cursa a fost reluată în turul 51, însă Verstappen a abandonat trei tururi mai târziu din cauza unei probleme la sistemul ERS. De pe urma problemelor celor de la Red Bull, Lewis Hamilton a profitat de situație și a obținut un podium nesperat. Așadar, Red Bull și Verstappen încep cum nu se putea mai rău în 2022, în contrast cu Ferrari.

Următoarea etapă va avea loc în Arabia Saudită, chiar weekend-ul viitor. Cursa este programată pentru 27 martie la circuitul stradal din Jeddah.

via F1

Comentarii (61)

  • Prima cursă a fost cam de tatonare, tot un fel de test chiar și pentru cei din față.
    Vedem care, când și cum vor implementa "îmbunătățirile" pe monopost uri. E clar că toți vor aduce cu timpul modificări, mai mult sau mai puțin "fericite".
    13 4
  • Graz Ferrari, era de asteptat sa aiba un monopost pe masura celor doua rivale, MB si RB.
    Pacat ptr Verstappen, putea chiar sa castige cursa insa ca deobicei norocul este de partea lui Hamm.
    Abia astept cursa urmatoare.
    Si btw nu i-am mai vazut ranjetul lui TW........
    23 22
  • @Sumi7
    Eu l-am vazut pe TW ranzind fasolea ajutat doar de gandul ca, in sfarsit, pe podium nu se mai afla niciun pilot Red Bull. Daca Honda rezolva problema o sa-l vedem cu bot de ratoi observand la Hamilton ca pe liniile drepte nici cu DRS-ul nu-l putea depasi pe Perez. Ba mai mult: ambele monoposturi Mercedes, chiar și pe timp de noapte, isi uzeaza si schimba pneurile inaintea pilotilor Ferrari si Red Bull.
    20 7
  • Testarossa
    Bravo Ferrariiiiiiiiiiiiiii!!!!
    Sper sa ramana in continoare cea mai fluida si rapida masina pe tot parcusul anului :)
    @Sumi7 : fara nici o rea intentie la ce urmeaza sa scriu, cum putea Max sa castige cursa fara probleme tehnice? Am vazut toti cum Charles ii dadea secunde pe orice fel de pneuri? Am vazut, nu? Cum isi recupera cu usurinta pozitia de la Max? Sigur te-ai uitat atent la cursa? Nu ma deranjeaza comentariile contra Ferrari. Dar sa fie realiste!
    30 4
  • Incredibil cum s-a întors roata, în turul 47 (din 57), când a intrat Sc-ul din cauza lui Gasly, diferența dintre Leclerc și Hamilton era de 62 sec !!! Drept este că o oprire mai puțin pentru Leclerc. Dar 62 sec între Ferrari și Mercedes ??? În favoarea primilor ???
    @Testarossa, corect spus, Verstappen nu a avut decât șansa de după prima intrare, dar și atunci Leclerc și-a recuperat poziția extrem de ușor. În rest dominație totala a monegascului. La fel și Perez, nu a avut nici măcar o șansă în fața lui Sainz.
    19 1
  • Felicitări Ferrari, pierdere mare pentru Rbr.
    Mercedes sta rau dar au potențial
    Restul nu contează pentru campionat.
    Sper ca Ferrari sa nu tot vorbească, sa se culce pe laude ci sa fie tăcuți și sa muncească foarte mult
    12 1
  • @costel.. Mare noroc a avut Leclerc azi.. Daca nu avea covid marele vettel, sigur câștiga.
    9 1
  • Mircea Badea
    mare noroc pe ferori si mertz..

    dar tabelul, unde e tabelul?!
    3 16
  • Interesanta cursa mai ales mașinile nici unul din piloți nu sau acomodat cu monopostul și nici cei de la birou nu știu ce strategie sa facă la opriri de roti se uzează prea repede 15 ture și chiar nu mai ai deloc aderenta. Și când vedeam anu trecut cum mergea Hamilton cu o singura oprire vreo 57 ture și uzate și record de tura acum toți vor învăța din nou cum sa conduci alt monopost ca nu seamănă deloc cu ce au condus pana acum. Unii se vor acomoda alții s-ar putea sa nu ii mai vedem prea curând lando riciardo Hamilton. Cred ca asta e anul Ferrari deși sunt fan Red Bull. Dar prefer pe oricine în afara de Hamilton nu de asta dar gata ii ajunge hegemonia Mercedes.
    11 8
  • @Mircea Badea
    Nu cumva tu esti Leana (Mugur Mihăescu) dar te ascunzi sub alt nume? Ca esti comic rau dupa cum gandesti si ce postezi! :))))
    9 4
  • Marius
    Clar Ferrari a început mai bine, Red Bull probleme care vor fi rezolvate, Mercedes își va reveni pe parcurs, Alpine cam tot acolo unde a fost și anii trecuți, se pare ca Ferrari au nimerit un power unit, se vede și în evoluția celorlalte echipe motorizate de ei Alfa și Haas. Magnusen surpriza plăcută. Schumacher nu are nici 10 la suta din talentul tatălui sau. Zhou cu șansă top 10,Bottas dacă nu rata acel prim tur, se batea cu Magnusen. Verstapen nu avea nici o șansă în fata lui Leclerc. Interesant va fi dacă Leclerc va putea sa tina "steagul sus" chiar și în fata colegului sau. Vom vedea probabil înca o victorie Ferrari săptămâna viitoare. Apoi lucrurile vor începe sa se așeze.
    13 3
  • Io cre că este anul fierari. Conform teoriei consprirației. Nu vi se pare dubios că după o vacanță cele care au fost sezonul trecut niște rable au devenit peste noapte rachete și primadonele au trecut pe diesel și nici nu mai apucă să termine cursa ? Și nu de acum observ chestia asta ci de când a câștigat Villeneuve titlul mondial. Anul următor a terminat pe 5. De exemplu directorul de cursă care și-a permis să strice programarea stabilită anul trecut în ultima cursă a fost dat afară. Zic și eu, nu mă înjurați, că eu țin cu Ferrari.
    10 4
  • Neutru
    @r Ai uitat că anul acesta s-au „amestecat cărțile”? S-a schimbat, au plecat toți de la început. Începutul aparține de obicei „artiștilor tehnologici”, inovației și talentului. Urmează „dezvoltarea”(spionare, restricționare prin FIA și F1, încălcarea regulamentului de cei care pot și au influență) care aparține ...Știm noi cui! Despre Red Bull și motorul „Honda” cred că au forțat peste limită și de aici dezastrul. E bine uneori să te mulțumești și cu mai puțin decât deloc. Villeneuve (sper că am scris bine) a ajuns campion datorită numelui nu talentului, Să vedem și cursele de zi, asta fiind atipică. Opiniile mele, care binențeles, pot fi combătute. Bucuria unei curse și mai ales a unui duel pe pistă fără incidente o păstrez!
    18 4
  • Charles Leclerc
    I repeat, loud and clear:
    I’VE ALWAYS FELT READY FOR A TITLE FIGHT!
    5 5
  • Costel
    @Jpm,
    ce faci acu'?
    te-ai apucat sa-mi plagiezi afirmatiile din urma cu o luna?

    ....da, ai dreptate, L'echec a avut *noroc* ieri, dar o sa aiba *noroc* si-n urmatoarele curse, doar datorita faptului ca are la dispozitie un produs exceptional, F1-75......

    @Jpm,
    poftim, poate ai nevoie de "inspiratie".......
    Costel la 18.02.2022, 17:45
    AMR22 pare un Unimog daca indraznim sa-l comparam cu zveltetea lui F1-75, noul monopost Ferrari este o minunatie, si, definitoriu pentru realizarea celor din Maranello, F1-75 imi lasa impresia ca-i intr-o armonie perfecta cu pista de concurs inca de la primii metri parcursi.....
    (dintre toate monoposturile care-au participat la shakedown).....

    Costel
    la 23.02.2022, 20:23
    numai malitiosii si diletantii continua sa nege incontestabilul, F1-75, monopostul etalon al sezonului.....

    Costel
    la 24.02.2022, 12:09
    ....in sectia de neonatologie de la Maranello a avut loc o nastere perfecta, F1-75 chiar poseda compromisul ideal al elementelor care intregesc o extrem de probabila campioana mondiala...

    F1-75 iese in evidenta imediat, timpii de referinta obtinuti ieri de Ferrari nu se datoreaza vreunui exces la care a fost supus F1-75 inca din primele zeci de minute ale testelor, ci a naturaletii rularii generata de, sunt nevoit sa repet, o nastere perfecta....

    @Jpm,
    pentru numele D-zeului motorsportului, pune abdomenul pe carte, chiar nu esti pregatit sa poti mentine un dialog la limita tolerabilului pe un forum de specialitate!
    7 16
  • Driver 01
    Leclerc a meritat pe deplin victoria. S-a vazut ca e un pilot foarte bun… Hamilton nu se mai oprea din felicitările îndreptate spre cei doi piloți de la Ferrari :)))))
    10 3
  • @Costel tu chiar esti total lipsit de simtul umorului, chiar nu ai prins ironia din postarea lui jpm ?
    13 0
  • Bietii Vettelica si Strollica vor avea viata tare chinuita si anul asta ! Vettelica dragule, mai bine te ceri la pensie, acasă "la Elvetia"-i mult mai cald si bine ! Chiar daca-i zdrobesti inima lui Costel !
    17 2
  • @Costel
    "da, ai dreptate, L'echec a avut *noroc* ieri, dar o sa aiba *noroc* si-n urmatoarele curse, doar datorita faptului ca are la dispozitie un produs exceptional, F1-75...."-de ce zici asta: fiindcă si-n F1 si-n F3 tot un Leclerc a fost numit pilotul cursei? Vad ca dai si-n balbaiala de nervi: nu-i scri numele corect (L'echec). :)))
    8 1
  • BLACK FLAG
    A debutat oficial noul Director de Curse , în această primă cursă a anului , Niels Wittich. Germanul va alterna pe parcursul anului cu Eduardo Freitas, într-o dublare a rolului pe care anul trecut l-a ocupat mult contestatul Michael Masi.
    "Meciul", cum s-ar spune în fotbal, a fost „ușor de arbitrat”. Nu au existat dueluri la limita regulamentului și cea mai spectaculoasă provocare, cea dintre C Leclerc și Max după prima serie de opriri la boxe, a avut loc cu cea mai mare corectitudine.
    Nu întâmplător singura intervenție pe care au fost nevoiți să o ia mareșalii în cursă a fost legată de fazele de start. Esteban Ocon de la Alpine a fost de fapt singurul pilot penalizat, din cauza unui contact în primele viraje cu Haas-ul prietenului său Mick Schumacher. Penalty-ul - 5 sec. penalizare și 2 pct. mai puțin pe Super-licența - pare corect, având în vedere că francezul a încercat să depășească înăuntru acolo unde nu mai era spațiu și a trimis mașina rivală într-o răsucire. Pe de altă parte, nu a existat nicio penalizare pentru Lance Stroll, care depășise McLaren-ul lui Lando Norris.
    Mustrări - au fost pentru Tsunoda și Stroll, vinovați că au comis două acțiuni de împiedicare a celorlalți șoferi în cadrul FP.
    11 1
  • BLACK FLAG
    Puncte de penalizare pe super-licența F1 la început de 2022:
    Yuki Tsunoda - 8 pct.;
    Max Verstappen - 7pct.;
    Sergio Perez -7 pct;
    Sebastian Vettel - 6 pct.;
    Nicolae Latifi - 6 pct.;
    Nikita Mazepin - 6 pct.;
    Lance Stroll - 5 pct.;
    Lando Norris - 5 pct;
    Valtteri Bottas - 5 pct.;
    Pierre Gasly - 3 pct.;
    Esteban Ocon - 3 pct.;
    Lewis Hamilton - 2 pct.;
    Fernando Alonso - 2 pct.;
    George Russell - 1 pct.;
    Fără penalty: Schumacher, Ricciardo, Sainz, Leclerc, Zhou.
    Dintre penalizați, Vettel este cel mai avantajat, va scăpa de 5 pct. penalizare pe 27(3pct) și 28(2pct) martie 2022.
    10 0
  • BLACK FLAG
    Bahrein, un altfel de podium, să spunem:
    1.FERRARI
    Chiar înainte de dubla Leclerc cu Sainz, există izbăvirea unei echipe, a unui mediu și a unui popor. Doi ani de jigniri, profesionalism insultat de personaje (inclusiv din interior) care, cel mult, au spart niște becuri, cu rezultate mixte. Și apoi renașterea, anticipată de teste dar neprevăzută în totalitate, de parcă ultimii ani i-ar fi obișnuit pe piloții Ferrari cu escrocherii, deși MB au fost chipurile, inovativii unui deceniu, de parcă ei au inventat numai ce este bun(nici gura nu le miroase de atâta usturoi mâncat). S-a dovedit că Red Bull a prăjit 2 motoare, Mercedes-ul sosește, dar între timp nu este acolo.
    13 4
  • Inexplicabilu
    @testarossa,
    Dacă Ferarri va fi "cea mai fluida masina", o vor aduna cu buretele de la boxa.Au început perfect, dar trebuie sa confirme, pentru ca au mai avut starturi fulminante și după jumătatea sezonului si-au pierdut " suflul".
    2 2
  • BLACK FLAG
    Bahrein, un altfel de podium:
    2. KEVIN MAGNUSSEN
    Grozav. Nu de statura lui, poate, ci de inimă, da. A venit de nicăieri, fără activitate de ceva timp în F1 și îi spun ei(Haas)...că poate ar putea concura în F1. De parcă te-ar suna Florin Piersic sau Toma Caragiu (sau cine îți place, cu siguranță nu eu, asta e) și îți spune că ...poate te invită la cină. Haas l-a invitat pe Magnussen în Bahrain fără să-i promită nimic. K-Mag nu și-a făcut griji, și-a scos pijamaua, a luat primul avion și a semnat . În mod clar mai rapid decât Schumacher. El îi aduce pe Haas înapoi în Q3 mai întâi și apoi în top-5, fără să coboare niciodată sub locul șapte în cursă, fără opriri la boxe. Piciorul i-a fost întotdeauna greu. Un GP ca acesta, după un an de F1, nu este pentru toată lumea. Și ridică o întrebare: ce șofer este Mick Schumacher?
    14 2
  • BLACK FLAG
    Și ca să fie bine, cred că voi lua o pauză lungă de acum încolo. V-am urmărit și am s-o fac și de acum încolo, dar intervenții și păreri nu mai fac pe aici. Unii sunteți super ok, vorbiți fără patimă, vă expuneți gândurile și ideile frumos, fără a jigni, recunoașteți de multe ori chiar și greșelile voastre(asta denotă caracter). Dar sunt aici vreo două persoane cu care nu rezonez deloc, și, deși le-am dat ignore tot timpul, s-au apucat să scoată invective către mine(a se vedea unele articole anterioare).
    Păi să știți de la mine, eu nu cojesc ouă la nimeni. De fenomenul F1 sunt prins din 1990, cred că pot spune fiecare campion mondial fără să greșesc.
    Vă las cu inegalabilul domn Costel, care este incorigibil.
    15 2
  • Florin
    Bun inceput de sezon, nu sunt Ferarist dar ma bucur ca a mai aparut macar o echipa cu sanse la titlu. Asta este un pic si rezultatul a ceea ce s-a intamplat anul trecut: in timp ce RB si Mercedes investea mult ca sa ia campionatul, Ferrari isi lingea ranile si pregatea masina pt 2022.
    Ma asteptam la mai mult din partea Alpine, mai ales ca nu au mers rau deloc in testele presezon
    13 0
  • Lewis Hamilton
    Of course we were fortunate but ultimately we’ve done a better job, we have better reliability. So I wouldn’t say that’s luck, I think this is the hard work of everyone.
    It’s going to be such a hard battle but we love a challenge. I really do enjoy a challenge.
    0 5
  • @Lewis Hamilton
    Imi aduc aminte de cineva care se mira de norocul lui si spunea ca nu si-a mancat tot din farfurie pe ziua respectiva... Probabil de aceea mananca altceva cu lopata in interviu.
    7 2
  • Mike Krack-Aston Martin team p
    Sebastian Vettel was participating in the debrief, he was sounding less rough than he was sounding a couple of days ago.
    But we do not know if Sebastian will race at the 2022 Saudi Arabian Grand Prix.
    We will see how he goes for the next days. We hope he will be back soon.
    If he has a negative test, it will be easy. Better to get it now than in two weeks’ time.
    1 2
  • Leclerc & Sainz
    Ferrari drivers say fighting each other for the title will be a “great problem to have”

    “It’s just great news for Ferrari and for us because it’s where Ferrari should be and it’s where Charles and I want to be in our lives, fighting for world championships.”

    “We are both very, very happy to have a car that is capable of winning. And we’ll fight for it, for sure.”
    3 2
  • Dr. Helmut Marko
    “We had hoped to win but, in the race, we couldn’t keep up with Ferrari’s pace. They were faster in sector two, but we also lost out on the straights to them.

    “We also had brake problems, which forced us to slow ourselves.”
    1 2
  • Lewis Hamilton
    ....a few words about FIA’s investigation Abu Dhabi 2021:
    “We cannot go back, unfortunately, and change the past so I just look at what I can do now.
    “I wasn’t expecting an apology and it’s not something I’ve focused on.
    “We know that’s the way it is and that was probably not going to happen. But at least there is that transparency, and it’s been called a human error and that’s a positive step.”
    0 5
  • Aveti bai bunul simt si postati în limba natala, nu mai faceti parada si exces de Google translate, sunteti pe un site romanesc ! Ce naiba, au ajuns cocalarii la putere si aici ?
    19 1
  • https://www.youtube.com/watch?v=9RME6YkiVPw
    1 0
  • Lewis Larbalestier Hamilton
    Cred că mi-am descoperit cu adevărat scopul.
    nu este doar acela să fiu pilot de curse.

    Sunt cunoscut pentru efortul meu continuu cu privire la cauzele în care cred cu adevarat, pentru lupta împotriva rasismului și pentru promovarea diversității în cadrul F1.
    0 0
  • Lewis Larbalestier Hamilton
    @!!!!, chill man, incerc si pe limba ta

    ....câteva cuvinte despre investigația FIA Abu Dhabi 2021:
    „Nu putem să ne întoarcem, din păcate, și să schimbăm trecutul, așa că mă uit doar la ce pot face de acum incolo.
    „Nu mă așteptam sa-mi fie prezentate scuze și nu este un aspect asupra căruia m-am concentrat.
    „Știm că așa stau lucrurile și probabil că nu avea să se întâmple.
    Dar cel puțin există această transparență a investigatiei, cea care a concluzionat ca a fost o eroare umană, iar acesta este un pas pozitiv.”
    2 0
  • bobita
    @Lewis, f corect să ne amintim că FIA a promis că va face investigaţii şi va publica rezultatul acestora înainte de începerea sezonului 2022. S-au ţinut de cuvânt şi, înaintea calificarilor din Bahrein, au prezentat, pe 7 pagini, concluziile. Pe scurt, a fost vorba de eroare umană (comisă de Masi)!
    "Lewis Hamilton a declarat că nu se aștepta să primească scuze din partea FIA, după ultima cursă a sezonului trecut, atunci când Max Verstappen a devenit campion mondial. Pilotul celor de la Mercedes se îndrepta către titlul mondial cu numărul 8, dar un safety car pe final de cursă a schimbat toate datele problemei.
    Decizia lui Michael Masi de a permite mașinilor întârziate dintre Hamilton și Verstappen să depășească safety car-ul a fost una controversată, iar cei de la FIA au anunțat că a fost vorba despre o eroare umană, Michael Masi fiind sub o presiune enormă în acel moment, dar și distras, în urma convorbirilor radio cu cei de la Mercedes și Red Bull. Cu toate acestea, rezultatul Marelui Premiu din Abu Dhabi a fost un rezultat valid, care nu mai poate fi schimbat.
    Cu două ore înainte de calificările din Bahrain, primul Mare Premiu al sezonului, FIA a prezentat un document de șapte pagini, în care a explicat rezultatele investigației legate de cursa din Abu Dhabi.

    "Din păcate, nu putem să dăm timpul înapoi și să schimbăm trecutul, așa că mă concentrez pe ceea ce trebuie să fac acum. Nu mă așteptam la scuze și nu a fost ceva cu care mi-am bătut capul. Știm că aceasta este calea și că cel mai probabil nu se va întâmpla. Dar măcar există transparență și a fost numită o eroare umană. E un pas pozitiv", a declarat Lewis Hamilton pentru Planet F1.
    3 0
  • @Lewis Larbalestier Hamilton
    @bobita
    Culmea era ca Hamilton sa depaseasca la sfarsitul ultimei zone DRS si sa iasa campion mondial si sa se faca aceeasi ancheta despre "eroarea umana" a lui Michael Masi. Ce ar fi fost atunci ?! Asta da motorsport ...
    2 1
  • Ralf Schumacher
    „Stroll ar trebui să se întrebe dacă ar face bine să-și găsească rapid un alt hobby, a fost cu adevărat jenant pe Sakhir.
    Nico a făcut o treabă bună.”

    Pe parcursul unui tur, Hulkenberg l-a depășit confortabil pe Stroll, stabilind un timp cu 0.255s mai rapid decât canadianul, chiar daca ambele Aston Martin au suferit eliminarea in Q1.
    Respectabila evolutia lui Hulkenberg, cu atat mai mult cu cat Nico nu a mai concurat de la Nurburgring-2020.
    2 0
  • Jacques Villeneuve
    @Ralf,
    „Au copiat monoposturile Mercedes de ani de zile, parcă nu mai știu să proiecteze o mașină”

    „Mașina lor, AMR22, chiar nu arată bine. Pentru a concura la vârf ai nevoie de mai mult decât ambiție și bani, Formula 1 este un sport special. Nu este vorba doar despre marketing și branding.”
    1 0
  • Marius
    @bobita, regulamentul spune ca toate mașinile care sunt în urma cu un tur, trebuiau lăsate sa depășească. Unde este de fapt problema?.Aaaa.. Ca Massi a lăsat doar câteva, a fost o scăpare sub presiune, asa ca dacă se aplica regulamentul "ad literam", aveam același deznodământ.
    6 0
  • bobita
    @Marius, aşa este, aşa i-am răspuns lui @^ la momentul respectiv! TOATE maşinile din spatele safety car-ului tb să-l depăşească, prin urmare cursa lua sfârşit in spatele acestuia, deci NU aveam acelaşi deznodamânt! ( regulamentul spune că maşina de siguranţă iese de pe circuit la un tur după ce maşinile întârziate au depăşit-o. Întâmplarea a avut loc în ultimul tur...)
    2 3
  • @Larbalestier, e si limba ta ghiolbanel ...
    0 0
  • Domnilor, sunt sătul până peste cap de povestea de anul trecut și de cum s-a acționat în favoarea lui Verstappen. Dar nimeni nu spune că Verstappen a fost superior aproape tot campionatul ! Că a avut un ghinion uriaș la Baku ! Că i-au fost furate (da, furate) puncte, multe puncte, în Anglia și Ungaria de către, culmea, motorizații Mercedes ! Că și în ultimă cursă, cea cu pricina, Hamilton a fost iertat de o penalizare meritată chiar la start, pentru o faptă pentru care Verstappen fusese penalizat în cursa anterioară ! Că să nu mai vorbim despre penalizarea penibilă a lui Hamilton din Anglia ! Sau de bafta chioară de la Imola ! Una peste alta Verstappen a meritat titlul, chiar dacă în ultima cursă s-a greșit. Și să nu uităm că Hamilton, fără racheta pe care i-au băgat o sub fund în ultimele curse, nu l-ar fi prins din urmă pe Verstappen ! Așa că hai s-o lăsăm moartă cu povestea asta și să ne bucurăm de ce urmează, pentru că arată bine de pe acum.
    16 8
  • Timo Glock
    Ralf, richtig!
    „Dezamăgirea weekendului este Aston Martin. Va fi dificil pentru Sebastian Vettel să facă ceva rezultate cu acest produs, AMR22, în viitorul apropiat.
    Este nevoie de multă, multă muncă în jurul noului șef al echipei, Mike Krack.”

    „Jos pălăria pentru performanța lui Nico Hülkenberg!
    A fost extraordinar din partea lui să vină în Bahrain într-un interval de timp extrem de scurt si fără să fi fost în această mașină înainte, apoi să conducă o sesiune de calificări în care a luat trei zecimi pilotului titular, Lance Stroll.
    Acesta este un semn de exclamare foarte clar pe care Hulkenberg l-a trimis în direcția pilotului plătit. Există diferențe calitative.”
    2 0
  • bobita
    @Radu a tratat cu oarece umor situaţia, presupunând ce-ar fi fost dacă... În cazul lui @DAV avem de-a face cu ideea de pumn în gură - gata, m-am săturat! Păi,să nu mai vină pe aici, să se ducă pe site-uri cu antihamiltonişti! Pe logica lui putem susţine că Vettel tb să fie campion în 2018-2019.
    6 7
  • Nu bobiță, Vettel ar fi trebuit să fie campion în 2017-2018, când a avut cea mai bună mașină ! Din păcate a fost prea slab. Altul în locul lui, ar fi câștigat la pas.
    Dacă nu-ți convine că sunt anti Hamilton, nu mai citi ce scriu, nu ești obligat. Și nici să mă comentezi.
    10 5
  • Pana una alta, FP1 Arabia Saudita maine la ora 16 pe Digisport 3.
    5 0
  • Andy Green-Aston chief technic
    @Ralf, Jacques, Timo,

    „Greutatea este o problemă mare, mare”

    „Aceste mașini sunt foarte grele conform regulamentului și este o uriasa provocare să ajungi la greutatea regulamentară.

    „Am parcurs toată mașina din față în spate și am îndepărtat vopseaua oriunde am putut.

    „Cred că în total am economisit aproximativ 350 de grame, tocmai de aceea AMR22 nu mai are niciun motiv sa nu se descatuseze pe Corniche.”
    0 0
  • Britta Roeske
    „Sebastian Vettel nu are încă un test COVID negativ necesar pentru a zbura la #SaudiArabiaGP"
    „Nico Hulkenberg va fi la Jeddah pentru a-l înlocui pe Seb dacă va fi necesar. Vom amâna decizia finală până vineri pentru a-i oferi lui Seb toate oportunităţile de a concura."
    1 0
  • @bobita
    Tu cu Hamilton-ul tau, Costel cu Vettel-ul lui... N-as avea nimic cu niciunul daca ati fi precum cei doi prezentatori de pe Digi ce discutau lucrurile (piloti & monoposturi) inainte de cursa fara a tine careva cu soarecele sau cu pisica ci fiind oameni realisti si bine informati. Orgoliul, mama lui de "virus", strica omul la cap!
    5 0
  • Marius
    Orgoliul da, ala orbește la maxim pe oricine în lumea asta, în orice domeniu.
    2 0
  • Britta Roeske
    Sebastian Vettel has not recovered from COVID-19 and will once again be replaced by Nico Hulkenberg for Formula One’s Saudi Arabian Grand Prix in Jeddah,
    0 0
  • bobita
    Sun fan Hamilton din 2006, după GP 2, Turcia. Eu spun că am postat comentarii echilibrate, nu am sărit peste cal. Nu sunt orgolios (mai uitaţi-vă în oglindă...), doar am ţinut morţiş să (re)iterez prevederile din regulament referitoare la situaţia dezbătută (ultima cursă din 2021). Chiar nu înţeleg de ce deranjează asta! N-am nici o problemă să recunosc faptul că, per total, Max a meritat să câştige, ca şi Italia, aseară, cu Macedonia de Nord, meci în care arbitrul nu a înclinat balanţa...
    3 3
  • @bobita
    Nu ai sarit peste cal dar mai toti caii ti-ar trage niste copite-n genunchi sa le cazi in fata lor la cat de arogant esti. Fa in mare o analiza la cate curse a castivat & terminat Verstapen vs cate a castigat & terminat Hamilton. Vei vedea, sub nemultumirea celor impotriva lui Max ca acesta, in ciuda mai putinor curse terminate din cauza unor scoateri definitive in decor de catre adversari, a castigat mai multe curse decat Hamilton care, in ciuda mai multor curse terminate si a unor sanctiuni de 2 bani date pentru niste fapte dracesti, ba chiar as spune si scaparea de anumite sancțiuni in ciuda incalcarilor de regulament, a castigat mai putine curse. Deci, cine e campionul?
    P.S. Max a stat cumintel, iar Doamne-Doamne punand lucrurile in balanta si vazand nedreptatea in favoarea britanicului, a întors roata pe ultima suta de metri.
    1 1
  • bobita
    @@bobita, am tot respectul pt inteligenţa individuală a cailor, adică ăla peste care n-am sărit m-ar fi iertat... Arogant?!, păi să vedem cum stai cu argumentaţia: există în formula 1 un campion mondial care nu a câştigat nicio cursă în sezonul respectiv, Italia, ieri, a avut 32 de şuturi spre poartă, comparativ cu Macedonia -doar 4 etc., numai că FIA (FIA, nu bobita!) a spus (recunoscut) răspicat că Masi a greşit!!!
    1 3
  • bobita
    Altfel, abia aştept ce zicea @Radu, azi, ora 16.00
    2 3
  • bobita
    ... este incorect să ma comparaţi cu Costel, eu nu i-am ridicat niciodată osanale lui Hamilton, ba, aş spune -şi spun, la o judecată rece - că a pierdut al 8-lea titlu la Baku. Ar fi avut 18 puncte în plus. Minim 15, dacă admitem - şi pot admite - că Vettel l-ar fi depăşit. La experienţa lui tb să aibă şi creierul la purtător. Pe de altă parte, cine sunt eu să ştiu ce simt piloţii în astfel de momente?!
    2 2
  • Mavrick
    @bobita(FanF1), te-ai dat de gol cine esti vorbindu-ne cand despre F1 cand despre fotbal (ca-n trecut pe alte pagini cu alte titluri). Parca ziceai ca parasesti site-ul asta dar vad ca nu te lasa sufletelul. De rasul lumi!
    1 2
  • bobita
    @Mavrick!!!!
    0 0
  • Bobiță, de ce încerci să trunchiezi adevărul? Au fost 2 decizii. Prima de a nu permite depășirea și revenirea pe poziția deținută înainte de intrarea mașinii de siguranță și a doua care a permis doar mașinilor dintre Hamilton și Max să depășească. De ce o comentezi doar pe a doua? Fără prima decizie total eronată, ar fi fost același rezultat
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru