F1: Oscar Piastri, victorie în Belgia. Startul cursei, amânat cu o oră din cauza ploii

de Tiberiu Safta
Luni, 28.07.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Oscar Piastri a câștigat Marele Premiu al Belgiei, care a început cu o oră mai târziu decât planificat din cauza ploii torențiale. Lando Norris a încheiat pe locul 2 pentru o nouă dublă McLaren, iar podiumul a fost completat de Charles Leclerc.

A 13-a etapă a sezonului 2025 de Formula 1 a adus piloții și echipele pe legendarul circuit Spa-Francorchamps. În acest an, etapa belgiană a găzduit și o cursă de sprint, câștigată de către Max Verstappen. După ce toate sesiunile până în ziua de duminică au avut loc în condiții cu vreme frumoasă, ploaia a venit cu abundență deasupra circuitului în ziua cursei principale.

STARTUL CURSEI, AMÂNAT CU PESTE O ORĂ

Din cauza ploii torențiale, toți piloții au fost nevoiți să plece în cursă cu anvelopele intermediare. Turul de formare s-a ținut în spatele Safety Car-ului, acolo unde mai mulți piloți s-au plâns de lipsă de vizibilitate. Turul de formare nici nu se terminase când turnul de control a anunțat suspendarea procedurii de start. Cu alte cuvinte, a fost afișat steagul roșu din cauza condițiilor meteo.

A urmat apoi o nouă perioadă de ploaie torențială care a făcut ca startul să fie amânat pentru multă vreme. Ploaia a fost destul de puternică, iar mulți s-au întrebat dacă se va repeta aceeași situație ca în Marele Premiu al Belgiei din 2021, atunci când cursa a fost anulată tot din cauza ploii.

Din fericire, ploaia s-a oprit, iar startul avea să fie reluat după o oră și 20 de minute de pauză. Piloții au ieșit de pe linia boxelor în spatele Safety Car-ului pe un circuit încă ud, dar care începea deja să se usuce rapid. Cursa deja începuse din momentul în care mașina condusă de Bernd Maylander a ieșit pe circuit.

PIASTRI PREIA CONDUCEREA

Ordinea de start l-a avut pe Lando Norris în pole position, urmat de Oscar Piastri, Charles Leclerc și Max Verstappen în top 4. După 4 tururi petrecute în spatele Safety Car-ului, cursa a început de-adevăratelea, cu Norris reușind să-și mențină poziția după primul viraj.

Prima depășire importantă a avut loc în primul tur sub steag verde. Pe linia dreaptă Kemmel, imediat după celebrele viraje Eau Rouge și Raidillon, Oscar Piastri l-a depășit pe Lando Norris pentru a prelua conducerea. Australianul de la McLaren a început treptat să se distanțeze de coechipierul său, care era acum pus sub presiune de către Leclerc și Verstappen.

HAMILTON URCĂ ÎN CLASAMENT

Tot în primul tur, George Russell a urcat o poziție până pe locul 5 cu o depășire asupra lui Alex Albon. Mult mai în spate, Lewis Hamilton a început o cursă de recuperare după ce s-a calificat pe locul 18 și a fost nevoit să plece de pe linia boxelor.

Mai întâi, fostul campion mondial de la Ferrari l-a depășit pe Lance Stroll pentru locul 17. A urmat Carlos Sainz Jr și apoi încă două depășiri asupra lui Franco Colapinto și Nico Hulkenberg. Pierre Gasly a fost următorul pe lista lui Hamilton, care a reușit să urce până pe locul 13.

HAMILTON INIȚIAZĂ PRIMA SERIE DE OPRIRI

Tot același Hamilton a fost și cel care a trecut primul la boxe pentru a schimba de pe anvelopele intermediare pe slick-uri de compoziție medie, în turul 11.

Britanicul a fost urmat în același tur la boxe de către Gasly, Hulkenberg și Fernando Alonso, alegând cu toții anvelope de uscat.

Trasa ideală era deja vizibil uscată după primele 11 tururi. La un tur după opririle piloților menționați, Oscar Piastri a intrat și el la boxe pentru un set nou de anvelope medii. Toți piloții în afară de Norris, Yuki Tsunoda, Isack Hadjar și Esteban Ocon au oprit la boxe pentru a trece pe anvelope de uscat.

Norris era acum noul lider, însă a urmat și el la boxe imediat în turul următor pentru a schimba pe anvelope de uscat. Britanicului i s-a sugerat o strategie alternativă, cu anvelopele de cea mai dură compoziție. Norris a acceptat această sugestie și a montat anvelopele cu dungi albe la oprirea sa.

Puțin mai în spate, Esteban Ocon, care încă rula cu anvelopele intermediare, fusese prins rapid din spate de către Leclerc, Verstappen și Russell. Toți cei 3 piloți cu anvelope de uscat l-au depășit pe francezul de la Haas în virajul Blanchimont. În tot acest timp, Lewis Hamilton a urcat până pe locul 7, în spatele lui Albon.

CURSĂ STATICĂ PÂNĂ LA FINAL

Din acel moment, cursa a fost practic lipsită de acțiune notabilă până la final. Oscar Piastri avea un avans de peste 9 secunde în fața lui Norris în momentul în care britanicul de la McLaren și-a efectuat oprirea. Norris a început treptat să micșoreze ecartul dintre el și Piastri, însă ritmul de cursă al australianului a făcut misiunea lui Norris extrem de dificilă.

Charles Leclerc a rulat pe locul 3, la o distanță confortabilă în fața lui Max Verstappen, în timp ce George Russell era acum singur pe locul 5. În spate, Hamilton a încercat să țină pasul cu Albon, însă septuplul campion mondial nu a reușit să-i amenințe poziția thailandezului de la Williams.

A existat, totuși, puțină acțiune în zona ultimelor locuri din top 10. Nico Hulkenberg a primit un ordin de echipă de a-l lăsa pe coechipierul său Gabriel Bortoleto în față pentru a încerca să-l prindă din urmă pe Liam Lawson, aflat pe locul 8. Mai în spate, Kimi Antonelli a urcat până pe locul 15 cu o depășire asupra lui Franco Colapinto. Isack Hadjar, nemulțumit de anvelopele de compoziție medie, a intrat din nou la boxe pentru a schimba pe anvelopele hard.

AVANSUL LUI NORRIS, OPRIT DE GREȘELI

În încercarea de a se apropia de Piastri, Norris a început să tragă foarte tare, știind că avea anvelope care, teoretic, erau mai durabile decât cele ale lui Piastri. Chiar și așa, Norris și-a făcut singur misiunea mai grea cu o ieșire largă în virajul Pouhon. A urmat și o frânare întârziată în acul de păr La Source, care a provocat o blocare a roții din față și care l-a făcut pe Norris să piardă și mai mult timp.

Unii piloți din plutonul din spate nu au reușit să menajeze eficient anvelopele medii.

Fernando Alonso a fost depășit de către Kimi Antonelli înainte de a intra la boxe pentru anvelope noi. De asemenea, Sainz și Colapinto au intrat și ei la boxe pentru anvelope noi, cei doi fiind urmați la scurt timp de către Hulkenberg, care a căzut de pe locul 10 până pe locul 14 după oprire.

Kimi Antonelli a încercat apoi să treacă de Esteban Ocon, însă francezul a revenit în fața italianului de la Mercedes în următorul viraj.

În față, între timp, ecartul dintre Piastri și Norris a coborât până la puțin peste 3 secunde cu doar câteva tururi rămase până la final. În același timp, Max Verstappen a început abia acum să-i amenințe poziția lui Charles Leclerc în față.

VICTORIE PENTRU PIASTRI

După încă o mică eroare pentru Norris în virajul La Source, victoria lui Oscar Piastri a fost asigurată în penultimul tur. La finalul celor 44 de tururi, australianul a trecut primul linia de sosire, cu un ecart de 3.4 secunde în fața coechipierului său. Este pentru prima dată din 2012 când McLaren câștigă în Belgia și este o nouă dublă pentru echipa britanică.

În ciuda presiunii impuse de Verstappen, Charles Leclerc a reușit să se țină de locul 3 și a completat podiumul cursei. Max Verstappen a trebuit să se mulțumească doar cu locul 4, în timp ce George Russell a încheiat pe locul 5. Britanicul de la Mercedes a fost urmat de Alex Albon și Lewis Hamilton pe locurile 6 și 7. Liam Lawson, Gabriel Bortoleto și Pierre Gasly încheie clasamentul piloților din puncte.

În afara punctelor, Oliver Bearman a încheiat pe locul 11, urmat de Hulkenberg (12), Tsunoda (13), Lance Stroll (14), Ocon (15), Antonelli (16), Alonso (17), Sainz (18), Colapinto (19) și Hadjar (20).

DIFERENȚĂ DE 16 PUNCTE ÎNTRE PIASTRI ȘI NORRIS

După cursa din Belgia, Oscar Piastri are acum un avans de 16 puncte în fața lui Lando Norris în clasamentul piloților. Australianul are acum 266 de puncte, iar britanicul are 250 de puncte. Max Verstappen rămâne și el pe locul 3, cu 185 de puncte. George Russell este pe locul 4, cu 157 de puncte, urmat de Leclerc pe locul 5, cu 139 de puncte și de Lewis Hamilton pe locul 6, cu 109 puncte.

În clasamentul constructorilor, McLaren are acum 516 puncte, cu 268 mai multe decât Ferrari pe locul 2, care are 248 de puncte. Mercedes este pe locul 3, cu 220 de puncte, iar Red Bull rămâne pe locul 4, cu 192 de puncte.

Urmează Marele Premiu al Ungariei, care are loc chiar în acest sfârșit de săptămână, în perioada 1 – 3 august.

via Formula 1

Comentarii (8)

  • O cursa mega plictisitoare
    Zic sa le facem pe toate pe soare, fara vant, fara ploaie, sa fie ca pe simulator.
    4 0
  • Bixente
    Sistemul ticăloșit din F1 este mai activ ca niciodata!

    Verstappen este sabotat de la cel mai inalt nivel.

    Olandezul si-a asumat inca de sambata o setare pentru ploaie in calificarile desfasurate pe uscat, pierzand voluntar 2-3 locuri pe grila, dar cu perspectiva clara de a avea avantaj in cursa uda de duminica.

    Doar ca, " mintile luminate" ale FIA au stabilit altceva.....
    ...startul cursei amanat exact cu intervalul de timp necesar unui GP(cca. 90 min.), pana la momentul cand pista era uscata, iar setarile de ploaie ale olandezului i-au generat multe inconveniente intr-o cursa uscata, Verstappen fiind in imposibilitatea sa-l surclaseze pe un looser dovedit vreme de 40 de tururi, Leclerc, dar care a avut monopostul setat pentru uscat.

    Lucrurile sunt indubitabile, Verstappen n-are pasaportul potrivit. Patru titluri mondiale consecutive reprezinta maximul pentru olandez.
    2 2
  • @Bixente
    Cu sau fara Leclerc in Belgia, Verstappen va termina sezonul in fata lui Leclerc, poate chiar si in fata altora.
    2 0
  • Bixente
    @Radu
    Daca, prin absurdul absurdului, Verstappen isi propune rivalitati cu unul precum Leclerc, atunci s-ar impune ca Max sa paraseasca F1 si sa-si canalizeze energiile in competitii de Scrabble.
    Leclerc este o catastrofa, doar ca ieri a obtinut un podium nescontat din cauza multor conjuncturi care n-ar trebui sa fie tolerate de cei care doresc ca F1 sa fie o intrecere sanatoasa.
    Leclerc este unul dintre aceia care fac umbra pamantului degeaba.
    Leclerc se face vinovat pentru declinul Ferrari.
    1 2
  • @Bixente
    Băi omule, tu ca să te vindeci de Leclerc, de Hamilton, de Antonelli, de Alonso sau mai știu eu ce alți piloți pe care ai "harul dumnezeiesc" de a-i critica și subestima, numai pe Verstappen a-l pupa "știm noi unde", ți-ar trebui făcute zilnic câte trei injecții de Diazepam și luate trei capsule (dimineața, prânz și seara) de Stresclean. De ți-ar face control un psihiatru jur că nu mi-ar contesta propunerea cu tratamentul ce ți-l recomand!
    2 0
  • hai cu titlu! asta daca nu vor cei de la FIA sa castige un britanic campionatul.
    2 0
  • Cred si eu ca Piastri castiga, e mai bun, desi nici Norris nu e rau, dar e riscul daca unu abnadoneaza ... celalalt sa se detaseze in clasament
    Pacat ca RB nu mai e competitiv cat de cat, Max ar fi spiced up lupta
    1 0
  • Bixente
    @MarS
    Sa fii convins, daca startul cursei avea loc la ora 16, Max era mare favorit la victorie.

    Nici Norris si nici Piastri n-au aptitudinile necesare sa-i faca fata lui Verstappen pe ploaie, cu atat mai putin pe un circuit precum Spa.
    0 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru