Ferrari plănuieşte o "eră Alonso" în stilul "erei Schumacher"

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 08.09.2011
Ferrari pregăteşte lansarea unei noi perioade de dominaţie cu Fernando Alonso în stilul celei pe care a avut-o în anii 2000 cu Michael Schumacher.

Stefano Domenicali continuă declaraţiile cu privire la viitorul strălucit pe care îl va avea Scuderia Ferrari după mai mulţi ani în care a eşuat în tentativa de a cuceri un titlu mondial.

Italianul nu este îngrijorat de parcursul modest al echipei şi spune că acesta reprezenta fundaţia pentru o nouă eră de dominaţie în stilul celei de la începutul anilor 2000. Şi atunci, Michael Schumacher a avut nevoie de nu mai puţin de cinci ani pentru a câştiga primul dintre cele cinci titluri consecutive pentru Căluţul Cabrat.

"Am făcut parte din acest grup din 1991, aşa că ştiu foarte bine povestea. Înainte să avem un sezon fantastic ne-a luat şase sau şapte ani pentru a avea un sezon competitiv, pentru a câştiga în mod regulat. Aşa că punem din nou fundaţiile pentru a fi puternici pentru o lungă perioadă de timp. Suntem în procesul de a construi o echipă şi cred că într-un an vom fi pregătiţi să începem o nouă serie lungă de victorii", a declarat Domenicali.

Elementul cheie pentru a realiza o astfel de performanţă este Fernando Alonso, care este legat contractual de Ferrari până la finalul sezonului 2016.

Şeful Scuderiei susţine chiar că spaniolul s-a integrat mult mai repede în echipă decât a făcut-o Schumacher în 1996.

"Fernando este foarte asemănător cu Schumacher în termeni de potrivire în cadrul echipei. Perioada lui de acomodare a fost mult mai scurtă decât cea de care a avut nevoie Schumacher, poate datorită caracteristicilor personalităţii sale sau limbii. Cu cât îl cunosc mai mult pe Alonso, cu atât îl pot compara mai mult cu Schumacher. Evident, să câştigi şapte titluri este ceva aproape imposibil în viitor. Dar dacă începem cel puţin să câştigăm pentru Alonso primul titlu, apoi vom vedea. Acesta este obiectivul nostru", a mai precizat el.

Via | Reuters

Comentarii (14)

  • SEBASTIAN VETTEL
    IN ITALIA TOT VETTEL CASTIGA
    13 18
  • Si ce daca..castiga Vettel in Italia?Vad ca sperantele celor de la Ferrari s-au dus in acest sezon si pe buna dreptate..nu au de ce lupte pentru..nimic,avand in vedere ca se stie deja cine va fi campion.Ei se gandesc in viitor si este oarecum bine ca o fac,desi nu cred ca vor mai ajunge la gloria de altadata.Cu toate acestea,merita sa se puna din nou pe picioare.
    16 3
  • ferrari - alonso
    niste amatori
    8 12
  • titlurile vor fi castigate de echipa cu cel mai rapid monopost si in viitor!
    4 1
  • Totusi buni
    Amatorii vin si pleaca; septuplul campion de aici s-a 'naltat!
    6 4
  • Cred ca Domenicalli viseaza. Sa afirmi ca "... parcursul modest al echipei ... reprezenta fundaţia pentru o nouă eră de dominaţie..." mi se pare un pic SF.
    Acum Alonso are 30 de ani, Schumi avea 26 cand a venit la Ferrari, diferenta de 4 ani inseamna mult in F1.
    Domenicalli nu sta nici macar pe aceiasi grila cu Ross Brawn, Jean Todt. Poate cu Rory Byrne, dar el a fost seful echipei de design.
    Alonso nu are parte de teste private in masura in care Schumi a testat cam cand a vrut.
    Banii: nu mai sunt aceiasi; criza (chiar si la Ferrari) isi poate pune amprenta.
    Lipsa de inspiratie a lui Domenicalli in alegerea echipei.
    Lipsa de motivatie a echipei. Schumi ii urca pe garduri (de bucurie) si le dadea senzatia ca este unul de-al lor, chestie care cu Alonso nu functioneaza. Notiunea de unitate nu mai exista acum la Ferrari.
    Chiar daca esti Domenicalli, nu il poti compara niciodata pe Schumi cu Alonso, stiluri diferite, oameni diferiti.
    Concurenta. In 2000 Ferrari avea doar o singura echipa concurenta, McLaren. Ferrari se bate acum cu McLaren si RedBull. Asta pana cand se vor trezi si cei de la Mercedes. Atunci vor fi 3 - cam greu.
    Problema locotenentilor: Massa de acum nu mai este Massa din trecut, ba chiar nu este nici la nivelul lui Barichello din anii 2000.
    Ca lucrurile sa mearga bine, trebuie ca Montezemolo sa gaseasca rapid cateva minti stralucite, pilot, ingineri, sef de echipa, altfel ... vor continua cu rezultate modeste.
    Parerea mea!
    8 5
  • dany
    sa ii spuna cineva lui dany ca in actualul sezon cea mai mare parte a curselor nu au fost castigate de cele mai rapide monoposturi, ci de cele care au avut viteza medie PE VIRAJE cea mai mare.
    5 1
  • mavrick
    @octav71
    De ce lipesti termenul "criza" de denumirea echipei la care se afla Alonso? Te sperie situatia financiara a celor de la McLaren care au facut un imprumut bancar pt.a rascumpara 16%din actiunile celor de la Mercedes? Scoate nitica gheata din congelator si pune-ti sangele la temperatura optima! E adevarat: Schumi "ii urca pe garduri (de bucurie) si le datea senzatia ca este unul de-al lor", senzatie care le-o da, mai baiete, si Alonso care uite pe ce durata e semnat contractul cu Ferrari si cat munceste pt.a cauta sa scoata ce-i mai bun din masina care din pacate e una din era lui Domenicalli si nu din era lui Ross Brawn.Constientizezi acum motivul pt.care lipsesc nenumaratele curse castigate de alta data?Constientizezi totusi cat efort depune Alonso pt.echipa sa in a obtine cele mai bune rezultate? Sau crezi ca pt.a constientiza/accepta aceste lucruri ai avea nevoie iar de nitica gheata? ;))
    5 2
  • Ferrari cu Alonso o sa castige daca nu 5 titluri cel putin 2!
    7 2
  • @adry
    cel mai rapid monopost nu este cel cu viteza cea mai mare pe liniile drepte ci acela care scoate cei mai buni timpi pe un tur... se pare ca nu vb aceeasi limba
    2 0
  • @mavrick: copilu', noi 2 nu suntem la nivelul de mai baiete, clar?
    Legat de criza, am spus "chiar si la Ferrari". Pe toti ii afecteaza, deoarece nu mai sunt sponsorii de altadata si trebuie sa nu uitam de Marlboro, sponsorul traditional care nu mai baga aceiasi bani.
    Ce fac cei de la McLaren (cu imprumutul), este cam treaba lor - nu am fost si nu sunt fan al acestei echipe, La momentul actual ii vad mai solizi decat pe cei de la Ferrari, deoarece au 2 piloti apropiati ca valoare, masina ok, motor ok.
    Da, masina Ferrari este una din era Domenicalli, este creatia /ratarea lui, sa isi asume toate criticile nu sa vina cu declaratii ultraoptimiste!
    Constientizez (fara gheata!) ca era treaba lui Domenicalli sa faca o masina buna, daca nu poate sa lase pe altul!
    Despre Alonso (ca aici se pare ca te-ai inflamat). Nu mai are nimic de demonstrat, are 2 titluri, este cel care l-a "eliminat" pe Schumi, daca are masina si echipa in spate, le da migrene tuturor.
    Incearca sa citesti ce am scris ca si post, nu sa scoti din context cuvinte.
    Pace!
    2 3
  • Mihai Sebastian
    O revenire a celei mai galonate echipe de Formula 1 ar fi ceva foarte bun, insa... de aici si pana la ideea de a impune o noua era de dominatie e o mare diferenta. Sunt fanul lui Michael Schumacher pana in maduva oaselor, dar, acea dominatie teribila a fost reusita prin aportul lui Schumacher, a lui Brown si a lui Todt. Acum, fiecare om trebuie sa vorbeasca din perspectiva sa, despre abilitatile si posibilitatile proprii. Daca Domenicalli crede ca poate face ce a facut Todt... si si atunci, nu poate Alonso ce a facut Schumacher. Si totusi, mi-as dori sa vad un reviliment Ferrari.
    2 1
  • mavrick
    @octav71
    Sa asezi in fata frazei afirmatia "Nu mai are nimic de demonstrat" da sa miroasa a o impunere de-a ta adresata pilotului (Alonso).Se pare ca n-ai vrut sa-mi asculti sfatul....bine! Tine-ti in continuare sangele in tuci (fie la foc mic fie la foc mare)! ;))
    3 1
  • mavrik
    Ce clarvazatori dom'le ce clarvazatori .... Da ca vine Alonso la echipa si nu castiga numic nu au clarvazut. Acu cica e de vina Domenicalli ca nu dezvolta monopostul, dar Alonso a venit si in calitate de dezvoltator de monoposturi. Unde mai pui ca nimeni nu poate garanta ca Alonso mai e in 'putere' momentan. Lipsa rezultatelor sugereaza ca nu, asa cum rezultatele din 2006 sugerau ca da - atunci.
    1 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru