Ferrari renunță, dar nu se predă: Scuderia nu mai face apel la penalizarea lui Vettel, dar strânge dovezi prin care anuleze sancțiunea

de Daniel Popescu, Foto: Mercedes-Benz
Joi, 13.06.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari a renunțat la intenția de a face apel la penalizarea suferită de Sebastian Vettel în cursa din Canada, însă strânge dovezi noi prin care să anuleze sancțiunea în urma căreia germanul a ratat victoria.

Ferrari a anunțat la sfârșitul Marelui Premiu al Canadei că intenționează să facă apel la penalizarea de cinci secunde primită de Sebastian Vettel în timpul cursei, în urma căreia pilotul german a pierdut victoria în favoarea lui Lewis Hamilton.

Cu toate acestea, Ferrari a decis să renunțe la ideea formulării unui apel, în condițiile în care termenul limită expiră joi. Potrivit unor surse neoficiale, decizia Scuderiei are la bază o prevedere din Codul Sportiv Internațional, potrivit căreia o echipă nu are dreptul de a face apel la o decizie care a fost luată în timpul cursei. Cu alte cuvinte, un apel făcut de Ferrari urma să fie respins înainte de a fi judecat.

Pe de altă parte, o serie de surse apropiate Scuderiei susțin ca Ferrari caută noi dovezi prin care să anuleze penalizarea. De altfel, regulamentul FIA prevede că o penalizare toate fi contestată în cazul în care apar dovezi noi cu privire la nevinovăția acesteia, chiar dacă a fost dictată în timpul cursei.

Prin urmare, inginerii caută date telemetrice prin care ar putea convinge forul mondial că Vettel a primit pe nedrept penalizarea de 5 secunde în urma căreia a pierdut victoria.

De asemenea, o altă veste bună pentru Ferrari este că echipa poate depune contestația respectivă în maxim 14 zile de la publicarea rezultatelor finale, adică până în ziua cursei de pe circuitul de la Paul Ricard.

Un purtător de cuvânt al Ferrari a confirmat că echipa caută noi dovezi. "Încă lucrăm la asta și colectam mai multă dovezi", a declarat un purtător de cuvânt al echipei italiene.

Via SkySports, Autosport

Comentarii (32)

  • "Renunță dar nu se predă"- puteați spune "uită dar își va aduce aminte" :))
    7 3
  • Le doresc succes, insa nu stiu ce alte dovezi se pot aduce.
    9 4
  • Sunt penibili!De parca le-au luat titlul in urma sanctiunii!!!
    10 30
  • Costel
    intre decizia lui emanuele pirro pe de o parte , pilot care s-o identificat cu F1 intr-o proportie similara subsemnatului cu AM :-) si opinia lui jacques villeneuve pe de alta parte , campion mondial intr-o perioada cand marele circ avea cu siguranta o cu totul alta amplitudine comparativ cu cea actuala ,evident asupra fantasmagoriei din turul 48 dintre vettel si hamilton ,ca altceva nu-i ,( opinie pur personala ) ader temeinic celei a canadianului care considera aseptizarea excesiva a F1 cat se poate de daunatoare nu doar pentru cei cu parti pris-uri la adresa unor piloti / constructori ci a competitiei in sine si care prin astfel de decizii mult prea prudente , precaute si implicit inoportune indeparteaza consumatorul de F1 , fie el si neutru iar acest aspect ii musai sa puna pe ganduri FIA in situatia in care forul mondial nu urmateste transformarea F1 intr-o competitie similara promenadelor octo/nonagenarilor si asta numai dintr-o hyper safety paguboasa F1

    +/- 7 puncte in tolba lui vettel nu-mi schimba nicidecum proiectia asupra sezonului 2019 , hazliul si ridicolul deciziei FIA avand ca si consecinta impardonabila decaparea ferrari in gp-ul canadian imi lasa insa un gust suficient de amar incat sa ma impiedice sa-mi continui acest comment pe AM-motorsport
    20 11
  • Nu e titlu dar e o problema mare de imagine dupa atatea duble Mercedes. Macar o victorie acolo ...
    10 3
  • quagmire
    nah... nici din tragerea volanului spre drepta si nici macar din poza asta nu se vede ca se uita in oglinda dreapta ca sa-si dea seama daca a "blocat" suficient.
    14 4
  • Ferrari sa-si vada de masina si sa fie in stare sa castige o cursa pe circuit, nu la masa verde.
    7 10
  • Nu stiu exact dar Hamilton are voie sa depaseasca in afara pistei? Adica cand a trecut cu toate rotile de linia alba?
    10 6
  • GrosJan
    Pentru cine nu stie, maine e cursa de 24h de la Le Mans. Maine si poimaine ... Enjoy!
    7 0
  • Corect cele punctate de tine Costel. Sincer, cred ca Emanuele Pirro, italian fiind, putea sa fie mai butin "obiectiv" si sa dea o alta decizie care sa favorizeze spectacolul in F1. Insa ce astepti de la un fost pilot de teste in F1 care in cariera lui de 2 ani in mare circa ca pilot a adunat doar 3 puncte.
    As indraznii sa afirm ca frustrarea si-a zis cuvantul aici, iar afirmatiile unor mari piloti precum Villeneuve, Buton sau Hill sunt mai mult decat argumente in defavoarea necunoscutului Pirro.
    10 5
  • Ceea ce sa intampat in cursa din Canada intre Vettel si Hamilton a fost un simplu incident de cursa in urma caruia nu trebuia penalizat Vettel dar asta este parerea mea. Oricum cursele devin din ce in ce mai plictisitoare si fara interes.si spun asta deoarece vina este in doua parti si anume 1. Mercedes este prea impunatoare iar restul nu fac fata 2 Regulamentul este facut prea aiurea. Mai mult spectacol este in Formula E.
    9 4
  • Mr. Gii
    Oameni buni tot o dati cu spirit de racing, etc. Da, este corect, se intreceau pozitiile 1 si 2, dar daca nr 1 GRESESTE, cedeaza presiunii, atunci va intreb: era corect sa ramane vettel in fata desi clar hamilton putea trece de el ? asta dupa ce neamtul a iesit in decor.

    E foarte frumos sa spunem ca ei fac racing, vettel ar trebui sa isi asume greseala si cu asta basta

    Spectacolul nu inseamna sa iti aperi pozitia no matter what.

    By the way, Hamilton s-a jucat cu el. Oricum trecea de el. El si-a menajat masina. Ganditi-va cat de usor a topit cele 4 secunde, acel ecart de dupa pit-stop
    4 13
  • @MR Gii, una e sa te apropii si alta e sa depasesti! La fel si Vettel facea economie de resurse, asa putem sa o dam si ca in prima parte a cursei, Vettel i-a dat cu secundele in cap lui Hamilton dar nu o facem.
    Pe de alta parte si in sezoanele anterioare, Ferrari se apropiau foarte mult de Mercedes dar nu puteau depasi.
    Ce vreau sa zic, fara a denigra vreun pilot, este ca una este sa te apropii cand probabil cel din fata face management de pneuri si apoi sa nu poti depasi. Asta a declarat si Lewis, ca nu a putut depasi pe niciunde!
    Si nu prea cred ca Ferrari se va mai afla vreodata in sezonul acesta in capacitatea de a castiga o cursa.
    8 2
  • Azi m-am gândit tot mai atent la acea penalizare și mi-a venit în minte o idee, dar vreau să vă cer și vouă părerea: într-un caz similar cu cel al lui Vettel, dacă cei doi piloți s-ar afla la o distanță de mai puțin de o sec., iar după incident cel din față i-ar ceda locul urmăritorului după care ar reveni în luptă pentru acea poziție, s-ar mai da o penalizare de 5 sec.?
    6 1
  • @FanF1
    Daca nu a existat contact intre monoposturi si pilotul cedeaza pozitia nu cred ca se mai da penalizare.
    2 0
  • THE SPINNING GERMAN
    Lumea se agita si incearca sa-l scoata pe vetel basma curata, cum ca, sarcu;, nu avea ce sa faca dupa ce a iesit pe iarba. Problema de fond n-o vad marafetii care il sustin pe fetel. Adica...ce cauta championu de carton pe in afara pistei. Ca doar nu FIA l-a trimis acolo.
    5 12
  • Tare sunt curios ce mai comentau Ferraristii daca in loc la Hamilton era Verstappen care intr-o situatie de genul nu stia ce inseamna sa apesi frana. SPA 2008 va aduce aminte de ceva? Dintr-o data Ferraristii au uitat ca, probabl cel mai slab pilot Ferrari din ultimii 20 ani (Schumacher -5 titluri mondiale, Rakkonen - 1 tutlu mondial, Massa - 20 sec campion mondial) nu e in stare sa tina masina circuit o cursa si le trebuie victoria. Da, din punct de vedere al sportului, Vettel nu trebuia penalizat, insa daca iei regulamentul in mana, Vettel merita penalizarea. Pana in Bahrain toti il ridicau in slavi pe Leclerc. Ce a mai facut dupa? Acum toti au uitat de el si il vreau victorios pe cel care nu e in stare sa duca o cursa la bun sfarsit sub presiune si care anul trecut a avut probabil cea mai rapida masina de pe grila in majoritatea curselor si a terminat la ani lumina in clasamentul final.
    5 6
  • bobitza
    Damon Hill: "Pt. mine a fost un incident de cursa. Vettel nu putea sa se opreasca si sa ramana in afara pistei. Din punctul meu de vedere nu merita o penalizare, dar regulile sunt reguli si au decis sa le aplice".
    5 1
  • https://youtu.be/DAMs14qWd1w
    4 1
  • @AyrtonSenna1991, foarte bun materialul căruia i-am dat și eu un "like"!
    Acum cred că cel mai bine e să cunoaștem că mai apreciabil e cel ce cade și cu propia putere se ridică, decât altul luat de brațe și ridicat de alții. Ăsta s-ar numi "parvenit", așa că-i urez în continuare lui Vettel și echipei Ferrari putere și voință de a lupta!
    4 4
  • The Dot
    Sa ai pretentia de la Senna aka 's-a vrut un campion de culoare in F1' sau de la FanF1 aka 'mai apreciabil', sa aiba pareri pertinente...pff
    Haideti sa comparam merele cu perele, ca sa ne aflam in treaba!
    3 2
  • @The Dot, păi ca să nu te mai afli în treabă comparând "merele cu perele", te văd în stare ca după căsătorie s-o iei și pe-a lu' vecini în pat, că și aia are "pepeni" și ce-ți mai poftește ție.:))))
    0 5
  • @The Dot. Este atac la persoana ce faci tu. Atât timp cat eu nu ți-am atacat comentariile , nu înțeleg de ce o faci pe indignatul pe aici. Fiecare are convingerile lui , bune sau rele . Arată că ai bun simt si respecta si alte păreri , ca nu deține nimeni adevărul absolut.
    5 5
  • Cand o veni ei cu trei victorii consecutiv, le dau dreptate.
    2 3
  • Ferrari ar trebui sa se resemneze si sa se multumeasca cu locul 2, insa si pentru acesta trebuie munca multa.
    3 3
  • AyrtonSenna1991, chiar bun materialul! Acum unde mai sunt fani antiferrari care sa zica, nu domne, Vettel trebuia penalizat ca nu a fost precedent in F1, ba tocmai la Lewis, nenumarate si nu doar in interiorul echipei, ca acolo cu siguranta nu se intampla nimic, dar cu restul pilortilor de pe traseu.
    2 2
  • Nacional
    O singura intrebare pentru voi.
    Sa inteleg ca marele pilot Vettel nu a putut controla monopostul in momentul iesirii de pe iarba la viteza de 84 km/h?
    2 5
  • Rusine Toyota. Au facut-o din nou. Really? Hai la pit stop ca ai pana lenta ca asa indica un senzor ... Of gasil-ar de senzor, hai din nou ca am schimbat roata buna in loc de roata cu problema .... Nu ii crede nimeni dar multi vor tace pentru ca le convine asa ...

    Apropo ... o fi din cauza ca Nakajima are mai multa rezonanta decat Kbayashi in Japonia. Sau o fi iar din cauza lui Alonso? Alonso a declarat ca nu trebuia sa castige ca altii au fost mai buni. Daaar, a si avut mult ghinion saracul de el, sa se mai bucure si el ... Deh, hotul gaseste intotdeauna o scuza. Dar stau si ma intreb, cand a avut alonso ghinion? In 2005 ghinionul l-a avut Kimi. In 2006 ghinionul l-a avut Schumacher. In 2007 ghinon ca Hamilton a fost mai bun. Dar stai, ca nici asta nu e ghinion, e altceva. In 2010 l-a batut Petrov iar in 2012 nu avea nici macar ritmul lui Massa in Brazilia in ultima cursa. Nope, nici asta nu e ginion. Ghinion ca a venit Vettel la Ferrari? Nu, nici asta nu e ghinion, e concurenta. Ghinion ca a refuzat Mercedes in 2016? Nu asta e pomana refuzata. Apropo de pomana, hai la Toyota ca aia dau pomana in perioada asta.
    6 7
  • Costel
    "strange dovezi"...de parca ar fi procesul de Nurenberg. Sa fim seriosi, ei au stiut a doua zi tot. Si de aia au renuntat. Vettel minte ca o gazeta, asa cum mintea cand a spus ca Hamilton a franat ca sa dea in el la Baku. Cum a mintit ca Verstapen a fost de vina in acel acrosaj cand s-a dus in Kimi. Minte baiatul asta. Minte apoi isi cere scuze. Si FIA il iarta. maFIA.
    6 5
  • Spre deosebire de Kimi care iesea in decor cu o masina de top wrc Alonso a castigat un campionat. O fi fost noroc ieri, dar sezonul a avut mai multe etape pe care tu nu le-ai vazut. Sau, te faci ca nu le-ai vazut.
    2 0
  • Pai sa il vedem si pe Alonso in WRC, mai ales timpii nu doar daca se da peste cap. E diferenta foarte mare intre WRC si F1. Dar LMP1 nu e prea departe de F1, de asta multi piloti de F1 ajung acolo. Iar Alonso nu facu mare branza cu asta. Ia orice pilot de F1 si pune-l in echipa aia. In cel mai rau caz se descurca precum Alonso. Altfel i bate p'aia, inclusiv pe Conway. Alonso s-a dus la pomana, altfel nu se ducea doar sa fie mai lent decat altii si titlu ioc. FIA trebuia sa elimine LMP1 cand a ramas un singur competitor. Alonso a profitat de chestia asta si s-a inteles cu Toyota asupra scenariului. Toyota primeste reclama iar Alonso primeste titluri.
    1 1
  • Aladin Fulger
    Hai sa terminam sa mai spune, despre parerea "marelui" Villeneuve : el este comentator pentru Sky ITALIA . Ce parere obiectiva poti avea cand comentezi pentru italieni si aia te scalpeaza daca spui ceva contra Ferrari ?
    2 3

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru