Ferrari şi Mercedes sugerează că Red Bull trebuia să folosească senzorii FIA pentru combustibil

de Daniel Popescu
Luni, 17.03.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari şi Mercedes consideră că echipele trebuie să aibă încredere în FIA în privinţa senzorilor pentru carburant şi sugerează astfel că Red Bull a procedat greşit când a decis să utilizeze propriul sistem de măsurare a debitului carburantului în rezervor.

Senzorul pentru măsurarea curgerii carburantului este un sistem FIA şi trebuie integrat în monoposturi.

Toto Wolff
Director Mercedes Motorsport
Daniel Ricciardo a fost exclus din Marele Premiu al Australiei după ce Red Bull Racing a refuzat să folosească senzorul omologat de FIA pentru măsurarea debitului pentru carburant şi să reducă debitul conform instrucţiunilor primite în timpul cursei.

Cvadrupla campioană mondială susţine că a luat această decizie întrucât senzorii nu oferă date precise, însă rivalii de la Ferrari şi Mercedes au luat apărarea forului mondial şi afirmă că echipele trebuie să respecte indicaţiile primite de la forul mondial.

 "Trebuie să ne bazăm pe faptul că situaţia este gestionată bine de FIA. FIA îşi va face treaba şi sunt sigur că nu vor exista probleme" - Stefano Domenicali, şeful Scuderiei Ferrari.

 "Senzorul pentru măsurarea curgerii carburantului este un sistem FIA şi trebuie integrat în monoposturi.

Este un proces de învăţare în care echipele sprijină FIA şi vice-versa" - Toto Wolff, director de motorsport Mercedes.

Un apel greu de câştigat

Esential 2.5% este eroarea maxima inregistrata de 92% din senzorii furnizati de FIA in Australia
Red Bull a făcut apel la decizia comisarilor de cursă de a-l exclude pe Ricciardo din cursă, însă şansele de a câştiga procesul vor fi influenţate inevitabil de faptul că echipa a refuzat să utilizeze senzorul FIA în cursă. Practic, dacă folosea senzorul FIA, echipa putea să justifice depăşirea limitei de 100 de kilograme pe oră prin faptul că datele sunt incorecte, însă această strategie de apărare nu poate fi pusă în practică.

În plus, într-o astfel de situaţie, Red Bull ar fi fost ajutată şi de faptul că nu este singura echipă care a înregistrat probleme cu senzorul FIA. De altfel, Gill HySpeed, furnizorul senzorului omologat de FIA, a dezvăluit că 92% din exemplarele furnizate în Australia au avut o eroare de cel mult 2.5%, ceea ce înseamnă că opt bucăţi din 100 au avut o eroare de peste 2.5%, semnificativ mai mare decât cea de 0.5% acceptată în mod oficial de forul mondial. Pe de altă parte, 52% din senzori au înregistrat erori de cel mult 0.1%.

Ricciardo: "Nimic nu poate şterge performanţa"

Ricciardo devenise duminică primul australian care termina pe podium o cursă de Formula 1 in tara sa natala şi obţinuse cea mai bună performanţă din carieră la debutul pentru Red Bull.

El afirmă însă că nicio decizie FIA nu poate şterge performanţa obţinută pe circuit.

"Am trecut prin toate emoţiile posibile, dar a fost un weekend grozav şi nimic nu mă poate determina să şterg această impresie. Vă mulţumesc pentru tot sprijinul acordat", a declarat el citat de publicaţia franceză AutoHebdo.

Via Autosport, AutoHebdo

Comentarii (9)

  • "Ricciardo devenise duminică primul australian care terminja pe podium o cursă de Formula 1" - Webber oare ce a fost? Ghanez?
    0 2
  • Ha,ha,ha...
    A avut performata respectiva pentru ca,teoretic,a folosit mai mult combustibil !Nu pot demonstra ca nu este asa atata timp cat nu a fost monitorizat de senzorii oficiali,asa ca povestea e cam inchisa din punct de vedere al legalitatii...iar faptul ca el isi considera performanta una de "nesters"...ce sa mai zic,este tipic RBR...pentru ei nu conteaza CUM,ci DOAR sa "castige" !

    Sa respecte in sfarsit si ei regulamentul,cum fac restul "prostilor",si sa repete performanta...si atunci,da,sa fie de nesters performanta ;) !?
    26 7
  • Aici e vb ca RBR a incercat sa vada daca merge chestia cu sensorul lor in cursa asta dar si in alte curse. Riccioardo a fost doar cobai ca doar nu erau prosti sa puna senzorul neomologat pe masina lui Vettel.
    A fost clar o tentativa constienta a RBR sa vada pana unde pot merge cu regulamentul anul asta. Nimic mai mult nimic mai putin. Anul asta se pare ca nu mai sunt la fel de ''protejati' ca in alti ani. Dar asta nu exclude faptul ca poate alte echipe sunt protejate anul asta. Poate.
    2 1
  • C Long
    Nu cred ca o scot la capat cu apelul, mai ales ca au refuzat senzorii FIA...
    14 3
  • Poi rbr au motor mai slab..si l.au fortat ...ca daca nu ....il depasea mclaren spre sfarsit de cursa....ei au inercat un artificiu....si au gresit...dar nu ii acuzati de furt.....rbr speculeaza orice slabiciune a regulamentului...de data asta au intrecut masura.....mai rau era daca puneau motorul de anul trecut:))
    1 2
  • LUCKY70
    Nu sant fan RBR, dar imi pare rau pentru Ricciardo!A muncit pentru punctele alea si acum e la egalitate cu Vettel.E corect?E o regula absurda,de vreme ce exista o limita de carburant(100 kg).Plus ca-s tampiti si incapabili sa ofere senzori precisi!Cine stie ce afacere o fi cu ei si cine din conducerea FIA profita!
    5 2
  • ciurik
    nu e primul Australian care ajunge pe podium in F1, el l-a inlocuit pe Mark Webber care a avut si el cateva victorii si podiumuri
    0 3
  • daca ar fi fost posibil(caci nu sint simple AMC-uri ci chiar parti active)o montare in paralel a celor doua tipuri de senzori
    deocamdata raine o problema gestionata prost de FIA,e bine ca cineva care-si permite(marussia n-ar fi putut)o face infruntind o decizie confuza
    0 0
  • stirea era asa: Ricciardo devenise duminică primul australian care termina pe podium o cursă de Formula 1 in tara sa natala
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru