FIA a anunţat zona de utilizare a aripii spate ajustabile la Sepang

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 07.04.2011
Aripa spate a monoposturilor va putea fi activată în cursa de la Sepang pe toată lungimea de aproape un kilometru a liniei drepte de start sosire.

Federaţia Internaţională de Automobilism a dezvăluit joi dimineaţa regulamentul de utilizare a aripii spate ajustabile în Marele Premiu al Malaeziei de la sfârşitul acestei săptămâni.

Astfel, zona de detecţie pentru aripa spate ajustabilă, adică poziţia în care un pilot trebuie să fie la cel mult o secundă în spatele unui rival pentru a-şi activa sistemul, a fost stabilită la 207 metri înainte de ultimul viraj al circuitului (15).

Dacă va respecta regula, pilotul respectiv va putea activa aripa spate ajustabilă pe tot parcursul liniei drepte de start sosire, cu excepţia primilor cinci metri de după ultimul viraj. Linia dreaptă de start-sosire a circuitului de la Sepang are o lungime de 928 de metri, ceea ce înseamnă că aripa spate ajustabilă va putea fi folosită timp de 923 de metri, semnificativ mai mult decât în Marele Premiu al Australiei.

Comunitatea Formulei 1 aşteaptă cu nerăbdare să afle dacă noua aripa spate ajustabilă va avea un impact semnificativ asupra creşterii numărului de depăşiri pe circuitul de la Sepang, întrucât acesta dispune de două dintre cele mai lungi linii drepte din întregul calendar competiţional.

Rezultatele modeste de la Melbourne au fost puse pe seama configuraţiei circuitului, însă dacă noul regulament nu va avea efect nici în Malaezia, este foarte posibil ca situaţia să se repete pe tot parcursul sezonului.

Via | FIA

Comentarii (6)

  • Si-n viitorul apropiat...
    ...va anunta si ora pentru micul dejun! (De ce atatea balarii?)
    7 2
  • Nu cred ca e mare chestie
    Am impresia ca aripa asta ajustabila nu prea aduce mare chestie. O sa vedem si cursa asta. Insa daca nu aduce nici acum nici un fel de mare aport unei depasiri, pot sa o scoata si sa ramana la un eleron normal.
    8 1
  • @McLaren
    Trebuie dat liber accesarii aripii ajustabile. Lui Bute nu i se pune cand sa foloseasca directele, cand croseu-rile, cand upercut-urile... Trebuie sa fie liber la indemana inteligentei tactice a pilotului si talentului pe care il are
    8 1
  • Experimente
    Inclusiv pana in 2013 vom asista la competitii experimentale, pana apele se vor aseza. Traim vremuri experimentale, foarte interesante, de altfel...
    4 2
  • O MARE porcarie...
    ...aripa asta spate flexibila!
    2 1
  • Nu cred nu au pe ce da banii echipele pe criza asta. De fapt echipele se supun FIA. Dar asta va tine cat o durat KERS-ul in 2009
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru