FIA explică înăsprirea penalizărilor: "Trebuie să existe disciplină"

de Daniel Popescu
Joi, 03.04.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
FIA susţine că înăsprirea penalizărilor primite de piloţi în sezonul 2014 este justificată de necesitatea de a avea disciplină în timpul curselor de Formula 1.

Esential 2 pedepse a primit Daniel Ricciardo in Malaysia pentru o singura eroare
Modul în care a fost penalizat Daniel Ricciardo pentru neglijenţa unui mecanic la montarea unui pneu în Marele Premiu al Malaysiei a generat numeroase controverse printre fani.

Pe lângă penalizarea de 10 secunde dictată în timpul cursei, pilotul echipei Red Bull Racing va pierde 10 poziţii şi pe grila de start a Marelui Premiu al Bahrainului, conform noului sistem de penalizări introdus în Formula 1 în acest sezon. Deşi sancţiunea este văzută ca o dublă-penalizare pentru o singură greşeală, Jean Todt, preşedintele FIA, consideră că este perfect logică.

Pentru orice acţiune faci trebuie să existe un minim de disciplină.

Jean Todt
Presedinte FIA
"Pentru orice acţiune faci trebuie să existe un minim de disciplină. Unde este limita? Noi avem datoria de a oferi anumite reguli pe circuit pentru a ne asigura că vor fi respectate.
Sigur că uneori pedepsele sunt prea rapide, dar am luat deja măsurile necesare pentru a lua decizii corecte. Dialogăm cu piloţii şi nu este ca şi cum am fi inamicii lor. Iar în prezent, comisarii au acces la tot felul de informaţii legate de incidente"
, a declarat francezul în cadrul unui interviu acordat publicaţiei Auto Motor und Sport.

Todt se va întâlni în Bahrain cu reprezentanţii echipelor pentru a lua câteva decizii cu privire la regulamentul Formulei 1, printre care şi introducerea unui buget maxim anual. În opinia sa, bugetul unei echipe ar trebui limitat la cel mult 150 de milioane de euro pe an.

"Suma este de 150 de milioane de euro. Participarea în cea mai importantă competiţie de motorsport costă, dar dacă veniturile sunt mai mari, echipele fac profit. Acesta ar fi un model sănătos, iar echipe precum Ferrari ar trebui să câştige bani din sport", a adăugat el.

În prezent, campioana mondială Red Bull Racing are un buget anual de circa 250 de milioane de euro, în timp ce echipele modeste precum Caterham şi Marussia alocă cel mult 50 de milioane de euro.

Via Auto Motor und Sport

Comentarii (1)

  • 150 mil. ganditi-va cat costa dooar update-urile din etapa/ele mai speciale gen monaco,spa,monza e cam putin
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru