FIA oferă primele detalii despre noua procedură de reluare a curselor după Safety Car

de Daniel Popescu
Marti, 01.07.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
03 - 05.07
10 - 12.07
17 - 19.07
31.07 - 02.08
07 - 09.08
14 - 16.08
28 - 30.08
04 - 06.09
11 - 13.09
25 - 27.09
09 - 11.10
23 - 25.10
31.10 - 01.11
13 - 15.11
27 - 29.11
04 - 06.12
11 - 13.12
FIA a oferit primele amănunte despre modul în care va fi implementată noua regulă pentru restartul cursei după ieşirea Safety Car-ului de pe circuit şi sugerează că piloţii nu vor putea schimba pneurile.

Esential 2015 este sezonul din care va intra in vigoare noul regulament
FIA a publicat în această săptămână o variantă preliminară a regulamentului sportiv pentru sezonul 2015 al Formulei 1, care include şi câteva amănunte interesante cu privire la procedura restartului, care va fi modificată.

Conform unei decizii publicate recent, începând de anul viitor piloţii vor pleca de pe loc de pe grila de start după ce maşina de siguranţă iese de pe circuit, iar forul mondial a explicat procedura.

Astfel, după ce Safety Car-ul revine în pitlane, piloţii vor parcurge încă un tur şi se vor alinia în ordine pe grila de start, după care se va aplica procedura obişnuită pentru un start.

Mai mulţi piloţi şi Pirelli au criticat această idee din cauza faptului că pneurile de pe monoposturi vor avea o temperatură prea mică la restart, iar producătorul italian de cauciucuri a solicitat chiar analize ample în această privinţă.

▶ Opinie: Îngroparea unei idei bune

Pe de altă parte, FIA menţionează în regulamentul sportiv că directorul de curse are dreptul de a renunţa la restartul cursei de pe grila de start în cazul în care consideră că nu exista condiţii prielnice pentru îndeplinirea acestuia. Într-o astfel de situaţie, piloţii vor relua cursa la fel ca şi până acum, urmând să ruleze la viteză maximă după ieşirea Safety Car-ului de pe circuit.

În plus, piloţii nu vor relua cursa de pe grila de start dacă Safety Car-ul a intrat pe circuit în primele două tururi sau dacă au mai rămas numai cinci tururi până la finalul Marelui Premiu.

O altă regulă este că restartul cursei nu va avea loc de pe loc dacă Marele Premiu a început sub Safety Car.

Via FIA

Comentarii (6)

  • Curse fragmentate... Cu siguranta va fi mult spectacol. Cum este si DRS, sau KERS, sau pneurile Pishareli.
    4 1
  • Misto ...sa se preocupe cu premeditare de inzestrarea circuitelor cu nocturne, la 3-4 SC-uri pe cursa cauzate tocmai din cauza restart-urilor o sa se termine cursele la miezul noptii ...sau de ce nu chiar luni!
    7 1
  • Uite ca apar si detalii, desi pe mine nu m-a lamurit cu privire la acoperirea problemelor, ci mai degraba am mai multe intrebari fara raspuns decat inainte.
    1 1
  • Sa vezi tu caramboluri de acum incolo. Se stie ca punctul cel mai vulnerabil la o cursa de F1 este startul, mai ales pe circuite cum sunt:
    Autodromo di Monza sau Spa-Francorchamps. Singurul lucru bun aici ar fi ca poate relansa o cursa insa in situatia data e putin probabil avand in vedere fiabilitatea celor de la MB.
    3 0
  • JugaruGabi
    Zici ca au aparut zeci de Dorel in F1 cu idei din astea tampite!
    2 1
  • Nu Gabi, pur si simplu atat de bine mergea acest sport Formula 1 ca a trebuit sa-l strice.
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru