FIA vrea reintroducerea sistemului de calificari din 2002

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 12.03.2010
FIA vrea sa revina din 2011 la regula potrivit careia pilotul care realizeaza in calificari un timp cu 107% mai slab decat pilotul din pole position nu va avea dreptul sa participe in cursa.

Pana in sezonul 2002 inclusiv, calificarile din Formula 1 s-au desfasurat dupa un sistem complet diferit fata de cel din prezent, in care fiecare pilot avea obligatia de a obtine un timp cu cel mult 107% mai slab decat timpul realizat de pilotul din pole position pentru a avea dreptul de a lua startul in cursa.

Regula a fost abandonata incepand din 2003, in primul rand din cauza modificarii de regulament care a prevazut ca anumiti piloti sa inceapa cursa cu cantitatea de combustibil cu care au incheiat calificarile.

Intrucat aceasta regula a fost eliminata in 2010 ca urmare a interzicerii realimentarilor in timpul curselor, FIA a confirmat pentru prima oara ca intentioneaza sa revina la sistemul de calificari utilizat ultima oara in 2002. Sistemul va fi aplicat cel mai probabil incepand din sezonul 2011, chiar daca FIA ar vrea sa modifice regula chiar din acest an.

"Suntem in favoarea reintroducerii limitei de 107%. Aceasta regula a fost abandonata din cauza schimbarii sistemului de calificari.

Pentru a schimba regulamentul pentru 2010 avem nevoie de acordul unanim al echipelor, iar pentru a obtine acordul unanim al echipelor FIA va sprijini aceasta solutie. Nu cred ca se va intampla, asa ca va trebui sa asteptam pana in 2011 pentru a introduce regula", a declarat Jean Todt, presedintele FIA, in cadrul unei conferinte de presa gazduita pe circuitul Sakhir din Bahrain.

Schimbarea preconizata de regulament vine in contextul in care cele trei noi echipe de pe grila de start reprezinta un motiv de ingrijrare pentru echipele cu traditie, in contextul in care pilotii echipelor noi vor fi ajunsi cu usurinta din urma de liderii cursei.

Via | FIA

Comentarii (11)

  • adevarul..
    Adevarul e ca daca ne uitam la noile echipe ce pierd in mod constant peste 6 secunde fata de primul (si asta in antrenamente)..se cerea reintroducerea regulii
    2 2
  • da
    ar fi cea mai buna idee dupa cea cu schimbarea regulamentului acordarii punctelor care a fost adoptata si in WRC,WTCC s.a si se dovedeste deja un succes
    1 3
  • buna
    isi recunosc greseala de a accepta noi echipe?oricum mi se pare o prostie regula asta cu 107%,din ce cauza,pai pentru ca ipotetic vorbind in cazul unei curse pe ploaie in care norocosii sunt cei mai putini rapizi,iar cei din fata se imbulzesc spre primele curbe si au loc incidente,in cazul in care termina cursa,la sfarsitul unui sezon o echipa primeste bani,din numarul total de punctesponsori,etc,,asa ca fiecare punctisor castigat pott reprezenta pentru echipele mici un colac de salvare,in acest caz!
    3 2
  • asta-i buna
    Aoleu, ce poti sa spui omule! Tu astepti sa vina ploaia, ninsoarea, poleiul ca sa castige aia puncte!Tu te uiti ce scrii?Ineptii, d-le!Postezi da mai gandeste-o putin.
    2 3
  • buna
    am spus IPOTETIC!!!Sau citesti printre randuri???
    2 2
  • F1-zone
    Regula introdusa va avea ca urmari reducerea numarului de masini la start, ar fi pacat pentru spectacol. De ce sa fie 107% si nu 109% sau chiar 105%? Ploaia intradevar poate face ca unele masini sa se acroseze iar cei din spate sa profite de asta. Sa nu uitam si de problemele tehnice in urma carora cei din spate pot sa profite. Cat priveste poleiul, de ce nu? Cine stie ce ne mai rezerva planeta?
    0 2
  • noile echipe
    Din punctul meu de vedere prestatia noilor echipe din antrenamentele de astazi a fost una buna. Cred ca ar trebui sa priviti mai atent timpii realizati de ele si o sa observati ca rezultatele nu sunt rele. Nu puteti compara rezultatele unei echipe nou formate - de la zero - cu a unei echipe preluate ( gen Force India, STR, Brawn ..) Aduceti-va aminte de rezultatele celor de la S. Aguri in primul sezon, de la prima cursa si evolutia ei spre finalul sezonului. Eu unul ma bucur ca "s-a pus in miscare masina HRT" ... Cred ca toate cele trei echipe noi se vor situa undeva la 3-5s in prima cursa europeana. Cat despre regula de 107% (introdusa, daca nu ma insel prin 1996) mai bine s-ar da acceptul de participare in urmatorul sezon mai multor echipe, ar introduce sistemul precalificarilor si sunt convins ca nu ar mai aparea astfel de situatii.
    0 0
  • @daniel
    ne poti spune cam cati useri s-au inscris in acest sezon de f1champ ?
    0 0
  • concurs
    Trebuie sa schimb echipa dupa fiecare sesiune de antrenamente(calificari si cursa)..? Intreb pt ca am obtinut puncte doar pt prima sesiune de antrenamente....in a 2a nu sa mai punctat nimic.
    Am gresit cu ceva?
    0 1
  • taman citeste regulamentul!
    1 0
  • A3
    http://directos.lasexta.com/formula1
    -functioneaza si pentru A3
    3 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru