Formula 1 abandoneaza sistemul KERS in 2010

De Daniel Popescu
Publicat Luni, 08.06.2009
Cele 8 echipe din cadrul Formula One Teams' Association au decis sa abandoneze tehnologia KERS in sezonul 2010 ca urmare a costurilor de dezvoltare foarte ridicate.

Formula One Teams' Association (FOTA) s-a reunit duminica seara dupa Marele Premiu al Turciei pentru a discuta despre oportunitatea de a utiliza tehnologia KERS si in sezonul 2010.

In contextul in care echipele incearca sa gaseasca metode pentru reducerea drastica a costurilor, cele 8 reprezentate ale asociatiei au decis de comun acord sa renunte complet la utilizarea sistemului KERS in sezonul viitor, intrucat costurile de dezvoltare ale tehnologiei sunt foarte ridicate.

Decizia a fost luata in urma unui vot a sefilor de echipa, iar singurul care s-a opus abandonarii sistemului a fost Mario Theissen, directorul departamentului de motorsport al BMW. Totusi, conform regulamentului intern al FOTA, decizia a fost validata pe baza majoritatii voturilor. "Am votat in favoarea sistemului KERS, dar mergem pe mana majoritatii, asa cum s-a intamplat cu toate deciziile FOTA de pana acum", a explicat Theissen.

In prezent, sistemul KERS face parte din regulamentul tehnic intocmit de FIA pentru sezonul 2010, insa nu exista niciun articol care sa prevada obligativitatea utilizarii tehnologiei.

Astfel, chiar si in cazul in care paragraful referitor la KERS ramane in vigoare, decizia echipelor FOTA va fi suficienta pentru abandonarea completa a tehnologiei.

Ferrari este una dintre echipele care a investit cei mai multi bani in dezvoltarea sistemului KERS, insa seful Stefano Domenicali sustine ca este multumit de renuntarea la aceasta tehnologie prin prisma costurilor ridicate.

"Impreuna cu McLaren, suntem singurii care o folosim. Am investit foarte mult si intotdeauna am spus ca este dificil pentru suporteri sa inteleaga de ce unele monoposturi au KERS si altele nu. Asa ca daca avem o abordare logica si suntem toti impreuna, atunci este mai bine sa nu avem KERS", a declarat Domenicali.

In prezent, FOTA este alcatuita din 8 echipe, dupa ce Williams si Force India au fost suspendate din organizatie ca urmare a faptului ca s-au inscris neconditionat in sezonul 2010 al Formulei 1. Echipele membre FOTA au depus la randul lor o cerere de inscriere pentru anul viitor, insa aceasta este conditionata de semnarea Acordului Concorde pana pe 12 iunie si de eliminarea bugetului maxim anual.

Singura problema in utilizarea sistemului KERS ar putea proveni astfel de la Williams, care dezvolta in prezent aceasta tehnologie, in timp Force India se bazeaza pe parteneriatul tehnic cu McLaren, echipa membra FOTA.

Sistemul KERS a fost introdus in Formula 1 in sezonul 2009, echipele sperand ca sansele de depasire si implicit spectacolul de pe pista sa creasca simtitor. Cu toate acestea, doar McLaren, Ferrari, Renault si BMW-Sauber au inceput sezonul cu aceasta tehnologie implementata pe monopost. In plus, in ultimele curse, numai McLaren si Ferrari au continuat sa utilizeze tehnologia. In primele 7 curse ale anului, niciun monopost echipat cu KERS nu a reusit sa obtina vreo victorie.

Via | Autosport

Comentarii (12)

  • Excelent
    Tot era vorba de reducerea cheltuielilor , bine ca au varsat bani in sistemul asta si au sacrificat si sezonul 2009 vezi bmw , mclaren si ferrari singurele echipe care si-au batut capul ... bravo max si bernie ....
    0 0
  • KERS
    Exact la asta ma gandeam si eu dar, atentie ! Si cei trei constructori fac parte din FOTA, deci si ei au fost de acord.
    0 0
  • @
    s-au sacrificat anul asta ca sa fie F1 si in anii care vor urma...bravo . oricum daca regulamentul ramane acelasi peste 1 -2 ani maxim tot Ferrari si Mclaren vor fi in fata :)
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Ferrari
    Si cand te gandesti ca McLaren il avea terminat de mult... numai cand ma gandesc cat s-au chinuit baietii de la Ferrari sa-l faca sa mearga... daca stiau lucrau mai mult la aerodinamica si lasau un pace prostia asta de Kers. Sa fie fericiti ala de la McLaren si BMW, s-au batut in piept cu cat de tare o sa fie tehnologia aia... iar pe sosea este si mai putin viabila dar... te pui cu geniile?
    0 0
  • nu imi vine sa cred
    ca din toate stirile cu informatii despre formula 1 voi ati publicat doar acest articol.
    0 0
  • .............
    Acestea fiind spuse si comentate, azi nu mai punctam nici o stire?
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Stiri
    Mai sunt stiri: Alonso vrea la Ferrari si Force India a fost suspendata din FOTA. Si cam atat....
    0 0
  • stiri
    Sa inteleg ca Dani ne pregateste o strategie noua de a posta stirile?!!!!
    0 0
  • ga2007
    @WestMclaren
    Cred ca adopta o strategie a la Miki Alexandrescu.Adica halandala.
    0 0
  • daca veni vorba
    facand un exercitiu de imaginatie, Bernie da in judecata echipele pentru ca nu respecta un contrect comercial care le leaga de F1 pana in 2012, oare Ferrari, McLaren si BMW nu ar putea da in judecata FIA| pentru ca le pune sa dezvolte un sistem care dupa aia devine optional ( la inceput se scria in regulamentul pentru 2009 ca sistemul KERS va fi obligatoriu dar apoi s-a renuntat la aceasta obligativitate)?
    0 0
  • intentii clare
    incep sa cred ca anumite lucruri s-au facut premeditat.Echipele mari au avut in vedere implementarea Kers-ului,cu vizibile costuri de performanta,financiare,(McLaren,Renault,Ferrari,BMW) pe cand alte echipe,nici macar nu si-au pus problema "experimentarii" noii tehnologii,concentrandu-se pe doar aerodinamica noilor monoposturi.Rezultatele se vad.Ma intreb daca "anticiparea" politicii FIA ai celor cei de la Brawn mai poate fi considerata intamplatoare avand in vedere evolutia discutiilor din prezent:).Si ma mai intreb cum ar mai arata un monopost Brawn la capitolul performanta cu un Kers inauntru:)
    0 0
  • NeoGalaxy
    @diesel08
    Ferrari & Renault au implementat Kers pentru ca sperau sa le aduca un avantaj. McLaren si BMW l-au implementat pentru ca lucrau de ceva timp la aceasta tehnologie oricum. Iar multi altii nu au implenentat-o pentru ca oricum nu stiau cu ce se mananca si pentru ca nu aveau bani de asa ceva. Toyota, Red Bull si Torro Rosso au sperat sa lucreze mai mult la monopost pentru ca oricum masinile lor era un faza incipienta si nu aveau timp de Kers.

    Brawn nu avea masini, motor deci Kers era neinteresant. Nu este nimic intamplator. Pur si simplu, unii au ales calea mai grea de a implementa Kers si altii au ales calea mai usoara de a nu-l implementa. Evident prostia este mai mult de partea Renault si Ferrari ca s-au chinuit sa implementeze asa ceva.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru