Formula 1 ar putea experimenta în 2020 un nou format pentru calificări: "grila inversată" este deja criticată vehement de Hamilton și Vettel

de Daniel Popescu
Marti, 24.09.2019
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Formula 1 intenționează să introducă un format nou pentru calificările la unele curse din sezonul 2020, iar una dintre opțiuni este inversarea grilei de start. Lewis Hamilton și Sebastian Vettel au criticat deja vehement propunerea.

Formula 1 analizează în prezent o serie de schimbări în formatul unui Mare Premiu cu scopul de a crește spectacolul pe circuit.

Eventualele schimbări sunt planificate pentru sezonul 2021, simultan cu o schimbare radicală a regulamentului tehnic, însă directorul de motorsport Ross Brawn a anunțat că unele idei vor fi experimentate anul viitor.

"Sunt discuții despre experimentarea în 2020 a unor schimbări în formatul calificărilor pentru ca Marile Premii să fie mai puțin previzibile. Indiferent de simulări, nu există niciun mediu mai eficient de măsurare decât circuitul", a precizat el.

Chiar dacă nu a menționat explicit care sunt propunerile de schimbare, una dintre idei este ca grila de start să fie inversată. În principiu, asta ar însemna ca piloții de top să plece din spatele grilei pentru a genera mai mult spectacol în curse.

Ideea este însă deja respinsă categoric de liderul clasamentului general, Lewis Hamilton. "Nici nu știu ce să spun. Oamenii care au propus asta nu știu despre ce vorbesc", a declarat pilotul Mercedes.

Între timp, Sebastian Vettel a fost și mai vehement când a aflat despre această propunere.

"Sincer să fiu, cred că este o prostie.

Dacă vrem să îmbunătățim lucrurile trebuie să echilibrăm plutonul, să avem curse mai bune. Nu știu cine este geniul care a venit cu o astfel de idee, dar nu este soluția. Este o abordare complet greșită", a precizat pilotul Scuderiei Ferrari.

Via Formula1, Motorsport

Comentarii (22)

  • Ha,ha,ha...
    Dar de ce sa nu plece RedBull de la mijlocul plutonului,Ferrari de pe ultimele locuri si Mercedes de pe linia boxelor?! Uite ce idee geniala... :))
    14 3
  • vettel
    Honestly, i think it's stupid. I will never win again.
    8 8
  • James Allison
    Valtteri ,I need your opinion on a very important subject like this.Please.
    7 7
  • Si ar trebui sa se roteasca pilotii de la o echipa la alta dupa fiecare cursa.
    Show de show!
    5 6
  • octav71
    Ok, se inverseaza, dar raportat la ce? La calificari? Clar nu, ca ar merge toti cat pot de incet.
    Cu clasamentul general? Nu, pentru ca nu si-ar mai avea rostul calificarile, deci... bani, etc.
    Sa se tina cont de cursa precedenta? Nu, pentru ca nu ar mai avea rost calificarile, deci... bani.
    2 curse, precum in FE? Poate, desi faza cu costurile va deveni desueta.
    Liberty Media s-a dus la pescuit cu pluta.
    10 4
  • @James Allison
    Valtteri: Now i want a Williams!
    J.Allison: Copy Valtteri!
    12 1
  • Interesanta idee, doar ca trebuie sa gaseasca o penalizare/solutie pentru cei care incetinesc fortat sa scoata timpi cat mai slabi sa se afla in fata plutonului sau sa inceapa constant de la mijloc.
    1 13
  • As fi de acord ca la mijlocul campionatului cel mai slab si cel mai bun pilot sa faca schimb de masini, insa prostia asta cu calificarile chiar ca le depaseste pe toate.
    4 11
  • pamflet
    Team Radio Giovinazzi: Vettel is faster than you!
    Giovinazzi: Ho capito!
    Team Radio Raikkonen: Vettel is faster than you!
    Raikkonen: Leave me alone!
    Team Radio Grosjean: Vettel is faster than you!
    Grosjean: I'm crash! I thing Ericsson hit me!
    Team Radio Magnussen: Vettel is faster than you!
    Magnussen: F*** you!
    Team Radio Leclerc:Vettel is fasted than you!
    Leclerc: I'm not stupid!
    Team Radio Vettel :Mission spinnow!
    Vettel: Copy!Grazie Ragazzi!
    24 7
  • @Clau o soluție să-și dea seama că nu au încetinit ar fi compararea timpilor prezenți cu cei din anul precedent dar atunci mă întreb: piloții ajung să fie obligați să iasă pe circuit, să parcurgă 2 tururi (unul de încălzire altul cronometrat) ca nu cumva să ia cineva startul cu pneuri noi? Și o altă întrebare ar mai fi: la ce să se mai omoare echipele să dezvolte monoposturile: să ajungă cu ele cât mai spre coada plutonului?
    10 3
  • In DTM parca era acum ceva timp (poate este si acum, pentru ca nu mai am urmarit de mult), ceva de genul asta. Etapa era impartita in doua curse, parca egale ca numar de tururi si in prima se lua startul in functie de calificari, iar in a doua parte grila era inversata si parca adaugau si niste greutate in plus la masinile fruntase. Pentru spectacol e cu siguranta mai frumos asa, dar alea 3 echipe de baga o caruta de bani in F1, ce interes ar avea la o astfel de propunere, pentru ca ei ei nu fac bani direct din F1 (numar spectatori, telespectatori) ci mai mult F1 e o reclama pentru brandurile lor si cred ca mai de graba vor sa-si vada masinile in fata plutonului decat la coada.
    7 1
  • Valterri Bottas
    James ,do not waste my time with such shit , my only concern this week-end are lap times similar to Tatiana Calderon in Russia ,the rest is dust in the wind for me .
    3 6
  • Bătaie de joc...
    13 0
  • sa se dea puncte si pt calificari, adica cam doua curse...
    9 0
  • Trebuie aruncat la gunoi Liberty Media!
    13 0
  • masura socialista :)
    4 2
  • masura socialista similara fabulei ce circula in timpul comunismului :
    "La un moment dat s-a decis sa se dea si lenesilor salarii ca ale celor mai vrednici muncitori. Cu ideea ca asta ii va motiva pe lenesi si vor deveni si ei performanti. Rezultatul a fost invers decat se asteptau : solutia a dus la demotivarea celor care deja performau, pe ideea ca - de ce sa tragem mai tare daca oricum luam aceeasi bani ca lenesii. In acelasi timp pe cei care deja la baza erau lenesi, nu i-a motivat in nici un fel cresterea salariilor ci s-au gandit : iata, castigam ca cei fruntasi desi n'am facut nimic in plus ca sa meritam asta, deci - un cantec vesel sa cantam"
    11 2
  • Claudiu
    Formula 1 trebuie sa aleaga, ori continuam trendul acesta unde echipa cu cel mai mare buget domina campionatul, ori incercam sa aducem aproape concurenta, sa fie toti despartiti de 1 sec pe tur. Incepand din anii 2000, F1 a demonstrat ca absolut toate masurile de reducere a costurilor a dus de fapt spre majorarea bugetelor, pentru ca e nevoie de foarte foarte multi bani ca sa dezvolti motoare ce rezista 7 curse, cutii de viteza si alte componente vitale. Eu as lua urmatoarele masuri:
    1. Sa permiti echipelor sa vina cu maxim 3 variante de pachet aerodinamic pe sezon. Momentan la fiecare etapa avem tot felul de modificari pe aripa fata, aripa spate, laterale, podea si doar echipele mari isi permit sa vina cu atatea pachete specializate pentru fiecare circuit in parte. In MotoGP, sau anduranta(doar clasele LMP2, GTE-PRO si GTE-AM) sau DTM nu vedem asa ceva.
    2. Simplificarea unitatilor de propulsie. Suntem ca si in era TURBO, cand in calificari masinile aveau peste 1000 cai, dar in cursa doar 600 din prisma maparilor. Se poate pastra tehnologia hibrida, dar fara mapari speciale facute pentru fiecare etapa in parte, doar sa mai castigam 0.1-0.2 sec pe tur. Este ciudat ca pilotii sa faca cate 5-6 schimbari de mapare in timpul unui tur de cursa doar sa fie mai rapizi pe anumite portiuni.
    3. Sa introducem balast pentru echipele performante. Se poate gasi o varianta echilibrata prin care pilotii care sunt primii in campionat sau care au castigat ultima cursa sa primeasca un adaos de 20-40-60 kg in etapa urmatoare.
    4. Asta e luata in motorsportul finlandez: Sa se stabileasca o valoare de referinta pentru un monopost (cost sasiu + motor + cutie) sa zicem la 3 mil euro pe masina sau un 15 mil euro pe an. Iar orice echipa sa aiba voie sa-si cumpere masina de la sfanta treime la acest pret. Acest lucru va duce la limitarea bugetelor marilor echipe din a dezvolta o masina si in timp vom avea lupte mult mai echilibrate.
    8 4
  • Senna Fan
    O tampenie (scuzati expresia).
    F1 a fost intotdeauna un sport un tehnologia si dezvoltarea a jucat un rol important.
    E ca si cum vrei sa opresti evolutia.
    Mereu vor fi echipe care raman in pluton, echipe care se vor pozitiona aproape cursa de cursa pe ultimile pozitii si echipe care vor castiga.
    Nu ai cum sa echilibrezi un campionat in motorsport decat sa creionezi o competitive mono-marca. Dar in F1 nu se va ajunge la asa ceva.
    De cand a venit LM parca este din ce in ce mai rau in F1.

    Parerea mea….
    16 0
  • Pana una, alta, cursa din Sochi se apropie rapid si ar trebui ca Leclerc sa n-aiba probleme prea mari, avand in vedere configuratia circuitului.
    6 4
  • leclerc are o problema:binotto
    6 5
  • putin vladimir
    o prostie! Dar de ce sa nu se plece in doua directii diferite? Jumatatea superioara sa plece inainte iar ceilalti inapoi, sa se intalneasca la mijloc si.... scapa cine poate
    5 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru