Formula 1: Lando Norris câștigă detașat în Mexic și este noul lider al campionatului

de Tiberiu Safta
Luni, 27.10.2025
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lando Norris a dominat Marele Premiu din Mexico City într-o cursă care a întors balanța în campionatul piloților. Cu această victorie, britanicul devine noul lider în clasamentul piloților, după ce Oscar Piastri fost nevoit să se mulțumească doar cu locul 5.

Marele Premiu din Mexico City a fost a 20-a etapă a sezonului 2025 de Formula 1. La finalul acestei curse avem un nou lider în campionat, în persoana lui Lando Norris. Britanicul de la McLaren, care a început sezonul în această poziție, a dominat categoric cursa, în timp ce principalii săi rivali pentru titlu, Oscar Piastri și Max Verstappen, au avut parte de o cursă mai tumultuoasă.

NORRIS, CEL MAI BUN ÎN CALIFICĂRI

Înainte de a vorbi despre ce s-a întâmplat în cursă, mai întâi vom trece în evidență calificările de sâmbătă. La finalul sesiunii, Lando Norris a avut cel mai bun timp și a bifat un nou pole position, primul de la Marele Premiu al Belgiei. Lângă el pe locul 2 a venit Charles Leclerc, în timp ce Lewis Hamilton a avut cea mai bună performanță în calificări ca pilot Ferrari, cu locul 3 pe grilă.

George Russell, fostul coechipier al lui Hamilton la Mercedes, s-a aliniat pe locul 4. Max Verstappen a avut parte de o sesiune mai dificilă și a trebuit să se mulțumească doar cu locul 5. Totuși, putea fi mai rău. Oscar Piastri, care nu s-a simțit deloc confortabil cu monopostul său pe circuitul mexican, s-a calificat doar pe locul 8. Acesta a fost promovat pe locul 7 înaintea startului datorită unei penalizări de 5 poziții pe grilă pentru Carlos Sainz Jr, care a plecat de pe locul 12.

HAOS LA START

Înaintea startului cursei, majoritatea piloților din top 10 au ales să plece cu anvelopele cele mai moi. Max Verstappen și Yuki Tsunoda au ales o strategie diferită, cu plecare pe anvelopele de compoziție medie, mai puțin aderente, dar mai rezistente ca nivel de uzură.

În mod tradițional, prima poziție este mai degrabă un dezavantaj pe circuitul Autodromo Hermanos Rodriguez, din cauza efectului de aspirație de care beneficiază mai ales piloții plecați din a doua linie. Lando Norris a avut un start foarte bun, în timp ce Charles Leclerc și Lewis Hamilton au fost în curând roată la roată în lupta pentru locul 2.

Max Verstappen a avut și el o plecare foarte bună de pe locul 5 și a reușit să treacă de George Russell înainte de frânarea în primul viraj. În lupta pentru a câștiga primul loc, Verstappen, Norris, Leclerc și Hamilton au fost cu toții roată la roată pentru câteva secunde, cu Verstappen pe exterior. Olandezul a frânat puternic și a blocat roata din stânga față. Frânarea foarte târzie l-a scos pe Verstappen de pe circuit și a fost nevoit să taie primele două viraje pentru a reveni pe pistă.

Campionul mondial de la Red Bull a fost la doar câțiva milimetri de a se izbi de zidul de protecție, însă a controlat foarte bine situația și a revenit pe circuit fără avarii.

Charles Leclerc a fost și el forțat să taie al doilea viraj și a revenit, pentru câteva secunde, în fruntea cursei. Monegascul i-a cedat poziția înapoi lui Norris pentru a evita o penalizare. După startul plin de acțiune, Norris era lider, urmat de Leclerc, Hamilton, Verstappen și Russell.

Mai în spate, Oscar Piastri a avut parte de un start slab. Australianul de la McLaren a pierdut două poziții după ce a fost depășit de Oliver Bearman și apoi de Yuki Tsunoda.

Bearman a avut o lansare foarte bună și a reușit să treacă inclusiv de Kimi Antonelli pentru a urca pe locul 6.

LUPTĂ STRÂNSĂ ÎNTRE VERSTAPPEN ȘI HAMILTON

Nu a durat mult până când Verstappen a încercat din nou să treacă de piloții Ferrari. În cel de-al 6-lea tur, olandezul a frânat din nou târziu în primul viraj și a ieșit din nou larg. De această dată, Verstappen a revenit în fața lui Hamilton. La rândul său, britanicul de la Ferrari a încercat să treacă înapoi în fața lui Verstappen. Cei doi au frânat foarte târziu în al 4-lea viraj. Hamilton, aflat pe exteriorul lui Verstappen, a ieșit larg și a tăiat următorul viraj pentru a reveni pe locul 3.

Verstappen a ieșit și el larg în același viraj, însă fără să fie nevoit să-l taie pe următorul. Datorită luptei între cei doi piloți, Oliver Bearman a beneficiat de situație și a trecut atât de George Russell, cât și de Max Verstappen pentru a urca până pe locul 4. După aceste incidente, Verstappen a scăpat fără penalizări, însă Hamilton a fost pedepsit cu o penalizare de 10 secunde pentru câștigarea unui avantaj prin ieșirea de pe circuit.

NORRIS SE DISTANȚEAZĂ DE PLUTON

În tot acest timp, Lando Norris începea încet dar sigur să se distanțeze de restul plutonului la un ritm de aproape o secundă pe tur. Surprinzător, anvelopele soft rezistau mai bine decât era anticipat, în timp ce piloții care aveau anvelopele medii începeau să piardă performanță. Acest lucru era evidențiat de faptul că Oliver Bearman reușea să-l păstreze la distanță pe Verstappen în ciuda unui monopost Haas net inferior comparativ cu monopostul Red Bull.

Kimi Antonelli a fost primul dintre piloții fruntași care au oprit la boxe. Oprirea italianului de la Mercedes a avut loc în turul 23 și a trecut de pe anvelope soft pe medium. Lewis Hamilton a urmat și el la boxe în turul următor pentru a schimba anvelopele. Fostul campion mondial a stat și cele 10 secunde în plus pentru a-și servi penalizarea. După ieșirea de la boxe, Hamilton a revenit pe locul 14.

PIASTRI, BLOCAT ÎN SPATELE LUI RUSSELL

În tot acest timp, Oscar Piastri era blocat în spatele lui George Russell. Cei doi au intrat și ei la boxe la scurtă vreme după opririle rivalilor săi. După opriri, britanicul de la Mercedes a revenit pe circuit în fața australianului de la McLaren. Mai în spate, Hamilton începea să recupereze pozițiile pierdute.

Charles Leclerc, aflat pe locul 2, a oprit în turul 32 pentru un set nou de anvelope medii. Cu un avans de aproape 30 de secunde în fața lui Max Verstappen, Lando Norris a oprit la boxe pentru a trece pe anvelopele medii în turul 35. Britanicul a revenit pe circuit în poziția de lider. La scurt timp, a urmat și Verstappen, care a montat anvelopele soft pentru al doilea stint și a revenit pe locul 8, în spatele lui Hamilton.

RUSSELL CERE SĂ FIE LĂSAT ÎN FAȚA LUI ANTONELLI

În lupta pentru podium figurau Bearman, Antonelli, Russell și Piastri. Cu Piastri mai rapid în acest stint, Russell a încercat să convingă echipa să fie lăsat să treacă în fața lui Antonelli pentru a încerca să-l prindă pe Oliver Bearman.

După mai multe discuții pe radio, în care Russell și-a exprimat nemulțumirea față de situație, Mercedes a răspuns cererii britanicului. Antonelli a încetinit pentru a-l lăsa pe Russell să treacă în fața sa și să încerce să pună presiune asupra lui Bearman.

Mai în spate, Verstappen îl prinsese din urmă pe Hamilton și nu a durat mult până când olandezul l-a depășit pe septuplul campion mondial de la Ferrari. Simultan cu această manevră, Piastri și Antonelli au intrat la boxe în același tur, alături de Hamilton. Duelul mecanicilor de la boxe a fost câștigat de McLaren, cu Piastri ieșind pe circuit în fața lui Antonelli și Hamilton.

George Russell și Oliver Bearman au intrat și ei la boxe pentru anvelope noi. Cu aceste opriri, Max Verstappen era acum pe locul 3, la 16 secunde în spatele lui Leclerc.

PIASTRI SPARGE "ZIDUL" LUI RUSSELL

Nu a durat mult până când Piastri l-a prins din urmă încă odată pe George Russell. De această dată, Piastri a fost incisiv și a trecut de Russell pentru a urca pe locul 5. După această manevră, Russell i-a cedat poziția înapoi lui Antonelli.

VERSTAPPEN ÎL PRINDE DIN URMĂ PE LECLERC

În ultimele tururi ale cursei, Verstappen l-a prins din urmă pe Leclerc și a ajuns în raza DRS a monegascului. Cu doar 2 tururi rămase, cursa a fost neutralizată cu Safety Car Virtual din cauza unui accident pentru Carlos Sainz. Astfel, pozițiile au rămas neschimbate până la finalul cursei.

VICTORIE PENTRU NORRIS

După 71 de tururi, Lando Norris a câștigat Marele Premiu din Mexico City cu un avans de peste 30 de secunde în fața lui Charles Leclerc. Max Verstappen a completat podiumul.

Performanța surpriză a fost cea a lui Oliver Bearman, care a obținut cel mai bun rezultat al său din carieră și a egalat cel mai bun rezultat din istoria echipei Haas. Oscar Piastri a terminat pe locul 5, urmat de Antonelli, Russell, Hamilton, Esteban Ocon și Gabriel Bortoleto în top 10.

În afara punctelor, clasamentul arată astfel: Tsunoda (11), Alex Albon (12), Isack Hadjar (13), Lance Stroll (14), Pierre Gasly (15), Franco Colapinto (16) și Sainz (17). Trei piloți au abandonat cu probleme tehnice: Fernando Alonso, Nico Hulkenberg și Liam Lawson.

NORRIS, NOUL LIDER CU 1 PUNCT ÎN FAȚA LUI PIASTRI

După cursa din Mexic, Lando Norris este acum noul lider al clasamentului, la doar un singur punct în fața lui Piastri. Max Verstappen este pe locul 3, la 36 de puncte în spatele lui Norris cu doar 4 curse rămase până la finalul sezonului.

În clasamentul constructorilor, McLaren are acum 713 puncte, iar lupta pentru locul 2 se intensifică. Ferrari recâștigă poziția secundă și este la un punct în fața celor de la Mercedes, în timp ce Red Bull este pe locul 4, la doar 9 puncte în spatele rivalilor germani.

Următoarea cursă, Marele Premiu de la Sao Paulo din Brazilia, va avea loc în perioada 7 – 9 noiembrie. Această etapă va include și o cursă de sprint, penultima din acest sezon.

via Formula 1

Comentarii (5)

  • Am multe subiecte de discutat și le iau pe fiecare la rând:
    1)Noris, a câștigat autoritar cursa și într-un mod curat, cu toate astea am văzut cu toții că mexicanii îl huiduiau de parcă se inspirase din scena de la Iași când Nicușor Dan era huiduit.
    2) Vreau să fiu cinstit și să recunosc că Leclerc a avut noroc cu acel Virtual Safety Care, deoarece vedeam cum Verstappen câștiga în urma lui minim o jumătate de secundă pe tur iar șansele monegascului de a mai rezista în fața olandezului erau minime ținând cont de doi factori: pneurile lui Verstappen erau Soft, ceea ce aduceau o aderență mai bună și numărul de ture parcurse pe acele pneuri Mediu ale lui Leclerc erau, dacă nu mă înșel, aproape duble față de ale olandezului ceea ce are iarăși un dezavantaj pentru pilotul de la Ferrari. Remarcabil că la sfârșitul cursei, în ciuda ghinionului avut de Max, am văzut că el și cu Leclerc, în timpul ce vb.Noris la microfon, discutau serios și prietenește niște lucruri ce parcă țineau de stilul fiecăruia în parte de condus și comportamentul monoposturilor lor pe circuit, fără ca Max să fie înfuriat și nemulțumit, lucru apreciabil din punctul meu de vedere.
    3) "Driver-ul of the dat", pe care nici nu mai trebuie să-l strig pe nume, a făcut o cursă într-adevăr impresionantă și are mari șanse ca la anul să concureze pentru Red Bull. Cinste lui!
    4) Îmi pare rău pentru penalizarea primită de Hamilton, una care mi s-a părut cam exagerată deoarece, așa cum precizau și comentatorii, nu puteai lua acel viraj de 90° din afara circuitului, cu un monopost de F1, astfel că britanicul a ales, aș spune, cea mai avantajoasă soluție deoarece dacă încerca să păstreze acel monopost pe zona asfaltată i-ar fi trebuit cel puțin două manevre care l-ar fi costat un timp și mai îndelungat. Hai să gândim logic și omenește.
    5) Iarăși îmi pare rău de Piastri care ori nu mai are putere în el, ori greșește gândind în mintea lui... bănuiesc că el își spune în sinea sa "eeeehhhh, dacă voi mă dezavantajați și îmi faceți rele, hai nici să dau cu monopostul vostru de parapeți și să nu mai termin vreo cursă (întrucât campionatul la echipe deja l-au câștigat) dar nici să nu mă mai zbat atât de mult că tot o să-mi băgați bețe în roate și n-ar avea rost!". Asta ar fi o mare greșeală din partea lui.
    Cam atât de spus, rămâne interesantă ordinea echipelor în clasament deoarece diferența dintre Ferrari, Mercedes și Red Bull este foarte mică, oricând, oriunde și orice mod de pot schimba lucrurile, deci lupta pentru locul doi la constructori este foarte strânsă. Rămâne în continuare de văzut!
    0 0
  • Sper sa ramana interesant pana la sfarsit; Max a avut o strategie inversa, parea ca va pierde multe pozitii, dar pe soft a mers mult mai bine si spre final VSC l-a salvat pe Leclerc.

    De Piastri parca au uitat toti, sper sa fie mai bataios in ultimele curse, asta daca nu cumva cei de la McLaren il vor mitui cu cateva milioane ca sa-l ajute pe Norris, care e clar favoritul lor. De urmarit!

    So' pe ei Max! Citisem undeva ca situatia asta seamana cu o scena din Jurassic Park, cu astia 2 care stau ascunsi pe undeva iar T-Max ii pandeste .... hahaha
    0 0
  • D.C. a spus intr-o postare despre Max ca e un T-Rex care ii urmareste pe pilotii Mclaren. De atunci a preluat toata lumea (pe Sky F1 mentioneaza asta aproape la fiecare comentariu)
    0 0
  • They did Hamilton dirty, nu inteleg de ce nu l-au penalizat pe Leclerc
    Iar VSC la final ... penibil frate
    0 0
  • A fost hard racing, nu trebuia penalizat niciunul. Lui Ham i-au stricat cursa. Dovada ca nici macar in F1 nu mai judeca dupa spiritul legii, toata lumea se ia dupa litera legii. Aberant.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru