Formula 1: Max Verstappen, victorie în Las Vegas. Sergio Perez, vice-campion în 2023

de Tiberiu Safta, Foto: Red Bull Content Pool
Duminica, 19.11.2023
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Max Verstappen și-a trecut în cont o nouă victorie în prima ediție a Marelui Premiu din Las Vegas. Triplul campion mondial a terminat în fața lui Charles Leclerc, care a prins locul 2 după un duel strâns cu Sergio Perez.

Formula 1 a revenit în Las Vegas pentru prima oară din 1982. Ediția din acest an a avut loc în timpul nopții, pe un nou circuit stradal care include și celebrul bulevard The Strip. După un start timid în acest weekend, cursa din Las Vegas s-a dovedit a fi una foarte interesantă, cu multe depășiri, dueluri pentru primele poziții și chiar și câteva incidente la început.

START CU EMOȚII PENTRU VERSTAPPEN ȘI LECLERC

La start, Max Verstappen a plecat mai bine de pe poziția a doua pe grilă și s-a apropiat imediat de Leclerc în primul viraj. Însă, olandezul a frânat foarte târziu și a ratat apex-ul virajului. În același timp, Verstappen l-a forțat și pe pilotul Ferrari să iasă de pe circuit, o manevră care avea să-i aducă o penalizare de 5 secunde pentru campionul mondial.

În spatele celor doi, au existat și câteva incidente chiar în primul viraj. Fernando Alonso a ratat frânarea și s-a răsucit, ceea ce a dus la contact cu Sergio Perez și cu Valtteri Bottas. Carlos Sainz, plecat de pe poziția a 12-a, s-a răsucit și el în același viraj, dar fără avarii la mașină. Înainte de finalul primului tur, cursa a fost neutralizată cu Safety Car Virtual pentru înlăturarea bucăților de monoposturi rămase pe circuit în urma incidentului din primul viraj. Perez a oprit la boxe pentru a schimba aripa din față.

PRIMUL SAFETY CAR DUPĂ UN ACCIDENT PENTRU NORRIS

Steagul verde a revenit în turul 3, însă următorul incident avea să se întâmple la scurt timp după reluarea cursei. Lando Norris a pierdut controlul mașinii sale într-un viraj rapid și s-a izbit puternic de un parapet. Din fericire, britanicul a ieșit din mașină teafăr, iar monopostul său McLaren a ajuns într-o zonă de degajare.

Din cauza accidentului a fost necesară scoaterea Safety Car-ului pe pistă. Cei care au beneficiat de această neutralizare au fost Sainz și Lance Stroll, care au oprit la boxe pentru un set nou de anvelope.

DUEL ÎNTRE HAMILTON ȘI PIASTRI

La restart, Verstappen și-a păstrat avantajul în fața lui Leclerc, iar ceva mai în spate, Lewis Hamilton a încercat să urce mai multe poziții în clasament. Britanicul de la Mercedes s-a implicat într-un duel cu Oscar Piastri, singurul McLaren rămas în cursă.

Însă, duelul s-a terminat cu un contact între cei doi, iar aceștia au fost nevoiți să oprească la boxe pentru anvelope noi.

În același timp, Leclerc s-a apropiat foarte rapid de Verstappen, care avea probleme cu uzura anvelopelor. Într-un moment rar întâlnit în acest sezon, Leclerc l-a depășit pe triplul campion mondial, ocazie cu care olandezul a oprit la boxe pentru un set nou de pneuri. Pilotul de la Ferrari a rămas pe circuit pentru a-și crea un avantaj față de olandezul de la Red Bull.

Eventual, Leclerc a oprit și el pentru anvelope noi, iar acum Perez a preluat conducerea cursei, în fața lui Stroll. Monegascul a revenit pe locul 3, dar în fața lui Verstappen, în ciuda unui pitstop lent. De notat însă că și Verstappen a stat mai mult timp la boxe pentru a servi acea penalizare de 5 secunde.

CONTACT ÎNTRE VERSTAPPEN ȘI RUSSELL, AL DOILEA SAFETY CAR

Misiunea pentru Verstappen era acum să recupereze pozițiile pierdute în timpul opririi la boxe. Mai întâi, el l-a depășit pe Carlos Sainz pentru locul 5, iar acum îl avea în față pe George Russell. Cei doi s-au implicat într-un duel foarte strâns, însă Russell a fost prea agresiv în încercarea de a-și păstra poziția, iar cei doi s-au ciocnit. De această dată, pilotul Mercedes a fost considerat vinovat și a primit și el o penalizare de 5 secunde.

Din cauza bucăților rămase pe circuit, cursa a trebuit să fie din nou neutralizată cu Safety Car. Acesta a fost momentul oportun pentru Verstappen, Russell, Sainz, Alonso și Hamilton să monteze anvelope noi, în timp ce Leclerc preluase deja conducerea cursei.

DUEL ÎN 3 PENTRU VICTORIE

La al treilea restart, Leclerc și-a păstrat avantajul în fața lui Perez. Mexicanul, însă, începea să-i sufle în ceafa pilotului Ferrari, iar acesta l-a depășit pe monegasc în turul 32. În spate, Verstappen a trecut și el Pierre Gasly și de Oscar Piastri pentru a se implica în lupta pentru victorie. În doar câteva tururi, olandezul a trecut mai întâi de Perez, apoi de Leclerc pentru a reveni în frunte.

Verstappen și-a creat imediat un avantaj în față, lăsându-i pe Leclerc și Perez să se dueleze singuri pentru locul 2. Degradarea pneurilor a afectat, inevitabil, monopostul Ferrari, care era acum vulnerabil atacurilor lui Perez.

Mexicanul a trecut de Leclerc, după ce acesta a ratat frânarea în virajul 14 și a ieșit larg.

Din acest moment, părea că întrecerea se va termina cu o dublă Red Bull. În schimb, Leclerc s-a menținut în raza DRS a lui Perez, iar mexicanul de la Red Bull a început să aibă la rândul său probleme cu anvelopele. Punctul culminant a venit chiar în ultimul tur, atunci când Leclerc l-a depășit din nou pe Perez cu o manevră foarte curajoasă. Și asta în ciuda unui mic ajutor oferit de Max Verstappen în frunte pentru a-i oferi lui Perez un tow.

VERSTAPPEN ÎL EGALEAZĂ PE VETTEL LA VICTORII

În orice caz, Max Verstappen a trecut primul linia de sosire din Las Vegas, ceea ce înseamnă a 18-a victorie pentru el în acest sezon. Cu această ocazie, Verstappen își trece în cont a 53-a victorie din carieră și îl egalează pe Sebastian Vettel ca număr de victorii. În acest moment, Max este al treilea pilot din istorie ca număr de victorii, doar în spatele lui Lewis Hamilton și Michael Schumacher.

PEREZ, VICE-CAMPION ÎN 2023

Deși Perez a fost luat prin surprindere în ultimul tur de către Leclerc, mexicanul și-a asigurat acum locul 2 în clasamentul piloților. Este pentru prima dată în istoria Formulei 1 când ambii piloți Red Bull ocupă primele două locuri în clasament.

DOAR 4 PUNCTE ÎNTRE MERCEDES ȘI FERRARI

Așadar, clasamentul după Marele Premiu din Las Vegas arată astfel: Verstappen (1), Leclerc (2), Perez (3), Esteban Ocon (4), Lance Stroll (5), Carlos Sainz (6), Lewis Hamilton (7), George Russell (8), Fernando Alonso (9), Oscar Piastri (10), Pierre Gasly (11), Alex Albon (12), Kevin Magnussen (13), Daniel Ricciardo (14), Zhou Guanyu (15), Logan Sargeant (16), Valtteri Bottas (17), Yuki Tsunoda (18) și Nico Hulkenberg (19).

În clasamentul constructorilor, lupta pentru locul 2 se va decide în ultima cursă din acest sezon, la Abu Dhabi. După Las Vegas, Mercedes are 392 de puncte, fiind în fața celor de la Ferrari cu doar 4 puncte.

Ultima etapă din acest sezon va fi Marele Premiu din Abu Dhabi, care va avea loc săptămâna viitoare.

via Formula 1

Comentarii (11)

  • Uite d'aia Max e Max și Perez e Perez ! Fără Max și doar cu doi piloți ca Perez, Red Bull n-ar mai fi campioană. Este adevărat că Red Bull este o mașină dominantă, este adevărat că sunt piloți de talent care ar putea fi campioni cu ea, gen Norris, Sainz, sau Russell, dar rezultate maximale ca ale lui Max nu știu cine ar mai scoate, poate doar Leclerc, poate doar Hamilton, poate doar Alonso, dar nu mai mulți. Adică elita pilotajului de astăzi.
    32 45
  • VivaLasVegas
    Din elită fac parte Verstappen, Hamilton si Alonso. Norris si Leclerc sunt ușor inferiori. Piastri are potențial mare dar mai are de crescut.
    Ceilalti sunt cel mult la nivelul lui Perez. Cand Red Bull si Ferrari erau apropiate ( inceputul lui 2022) Sainz era in urma mexicanului.
    Russell: anul trecut trecând peste multiplele incidente provocate a fost foarte bun, anul ăsta e jale : un singur podium, 3 abandonuri pe greșeli personale, are cel mult 8-9 curse decente in sezonul ăsta.

    Cu 2 Perez Red Bull era campioană dar nu domina. Fără Max: ieșea campion cel care a terminat pe 2. Desigur cu condiția ca in celălalt Red Bull să nu se afle Alonso, Hamilton, Norris, Leclerc.
    Comentariul tău este răutăcios si fals. Nu ții cont că monopostul nu este făcut pe placul mexicanului, nu tii cont că a avut mult ghinion, nu ții cont că Bird este un incompetent și nu ții cont că Gasly si Albon s-au descurcat mult mai prost.
    Perez este un pilot talentat care a avut ghinionul să împartă boxa cu cel mai in formă pilot al momentului. Iar nepăsare arătată de Red Bull față de pilotul 2 face munca mult mai grea. Webber si Gasly s-au plâns constant de asta.
    Perez are 10 sezoane consecutive terminate in top 10. Monoposturile Force India din 2018 si 2019 nu prea erau de top 10. Nu poți să zici că n-are talent.
    Nu-i umilință că a pierdut cu Leclerc. Sper că n-ai uitat Turcia 2020, Singapore 2022, Japonia 2022.
    Azi după primul tur era pe 18, a terminat pe 3. Nu-i deloc rău.
    Poate n-ar strica să analizezi situatia mai bine înainte să critici. Sper ca nu ești la fel de rasist ca Helmut Marko de critici un pilot care a făcut o cursă bună intr-o zi in care Alonso, Sainz, Norris, Russell au dat-o rău de gard.
    36 24
  • max are intuitia cea mai buna. dar in grila mai sunt si alti piloti buni precum piastri, alonso, ricci, yuki. restul cam fetite...
    15 27
  • @bombiță agramatu'
    Verstappen-Perez 18 la 2!

    Ce înseamnă cel mai în formă la al treilea titlu consecutiv? O fereastră de oportunitate? :)))))))))))
    13 25
  • Când te uiți la curse ca Stevie Wonder la lună:

    Polpozișă
    la 06.03.2023, 15:11

    Mi-a plăcut comentariul umidificatului după Hamilton și-l estimez poziționat la final după Verstappen, Leclerc, Alonso, Perez, Russel, Sainz și Stroll. :))


    Sper că nu joci pariuri sportive. Am o dedicație superbă pentru tine:

    https://m.youtube.com/watch?v=4INHfHqUOnA&pp=ygUQY2Fzc2EgbG9jbyB0ZWFwYQ%3D%3D
    25 17
  • @VivaLasVegas
    Mi-am spus părerea, ți-ai spus părerea. Nu o să intru în polemică pentru că n-ar avea sens, știi cum se spune, omul vede și aude numai ce vrea și ce-i convine. Îți respect părerea și aștept să faci la fel. O seară plăcută.
    12 21
  • Așa-i Christian i-a dat monopostul lui Verstappen pe cumetrie… dacă Perez (pe care-l admir) ar fi mai bun la fel ar sta lucrurile în favoarea sa, dar acum Verstappen este cel mai tare iar bafta face parte din succes, fără un pic de noroc o dai în bară, este vorba de câțiva milimetri. Cred ca Red Bull sunt încă foarte ofticați pe succesul Mercedes, iar cu Hamilton au cam spart totul la vremea respectivă.
    Partea bună că sunt mulți piloți foarte buni la acest moment dar nu au toți monopostul de la Red Bull, oricum pentru moment F1 este un spectacol frumos…
    7 12
  • @bombiță agramatu' redacției
    De la Verstappen vs Perez 2:2, când mizai tu pe mexican, s-a ajuns la 18:2.

    Locul real al septuplului campion de carton este 8.
    Alonso merita al treilea loc, dar Aston fost inconstantă, McLaren s-a trezit târziu, Ferrari va câștiga locul 2 după ce a făcut toate gherlele, iar anul ăsta Mercedes l-a ținut pe Russel sub ordine de echipă.

    Cu 230 de puncte Hamilton e mai aproape de cele 549 puncte ale lui Verstappen sau de cele 188 puncte ale lui Leclerc?

    Cu toate că ești prost, simți nevoie să ne reamintești constant că ești prost și din redacție!!! :)))))))))))))

    P.S. Dacă te făceai zidar mi se rupea că ești agramat!!!
    6 19
  • @Polpozișa schizofrenică
    Nimeni nu a mizat pe mexican. Verstappen este mai bun și toți știm asta. In primele etape monopostul era mai neutru și Perez putea ține pasul, in Barcelona monopostul a fost MAXimizat si mexicanul nu a mai găsit setările ideale si a avut mari probleme cu punerea pneurilor in temperatură. Nu acuz echipa că a dezvoltat monopostul in direcția pilotului mai bun, înțeleg decizia. Un amestec de greșeli de pilotaj, ghinion și cel mai prost inginer de cursă, au dus la un decalaj enorm între Verstappen si Perez. Mexicanul are vina lui dar măcar dă semne de revenire. Acel 18:2 nu mai contează dacă te gândești că fără mult criticatul Perez, Verstappen avea 2 titluri in loc de 3. Așa că mai mult respect.

    Recunoaște că nu te pricepi la pronosticuri și nu te mai fă de râs. Clasamentul este cât se poate de real si de corect. Dacă ție nu-ți place un pilot nu înseamnă ca nu-i bun.
    Hamilton a greșit în Qatar și in câteva curse sprint, nu a strălucit in calificări dar a fost mai constant comparativ cu restul.
    Alonso a fost fabulos in prima parte a sezonului + Zandvoort și Interlagos. Căderea Aston Martin nu justifică ieșirile constante de pe pistă in partea a doua a sezonului.
    Norris a avut ghinion cu McLaren-ul din prima parte dar și el are câteva gafe mari : Arabia, Spania, Las Vegas. Mult lăudatu' Piastri se află la o diferență procentuală de Norris mai mare decât cea dintre Verstappen și Perez. Dovadă de corectitudinea opiniei presei.
    Leclerc și-a amintit cum să piloteze prea târziu, Sainz muncitor dar fără talent și se vede asta.
    Alonso, Norris, Sainz si Leclerc au fost mult peste Russell. Sper că nu crezi că Toto are un apărat și a apăsat pe buton și astfel Russell a lovit zidul in Canada și Singapore, s-a atins cu Norris in Olanda si cu Max in sprintul din Azerbaijan si in Las Vegas, a ieșit de pe pista in Monaco si când a reintrat l-a lovit pe Perez, a pierdut in fața unui Stroll nerefacut in Bahrain si Azerbaijan și a ratat multe Q3 inclusiv când colegul s-a clasat primul, iar ritmul de cursă a fost jalnic. Eu zic să fie mulțumit și el și Sainz că au scăpat de descalificare în Austin.
    Mercedes riscă să piardă locul 2 din cauza lui Russell. Colegul pe 3, el pe 8...complet meritat.

    Bobiță nu a comentat la această pagină aşa că lasă-l în pace. La faza cu redacția aberezi rău. Nu cred că ai studiile necesare să stabileşti cine-i agramat şi nici nu suntem la examen. Nu știi nimic despre mine, cu presupunerile te faci singur de râs. Mulțumește celor de la automarket că te lasă să scrii prostii si fi mai atent la pronosticuri.
    15 6
  • @bombiță agramatu' redacției
    După ultima cursă s-a făcut 19:2, iar Hamilton a terminat pe 9 cu o strategie Ferrari care l-a îngropat pe Sainz, pilot peste Hamilton.

    Epopeică a fost manevra frustratului Hamilton în fața lui Tsunoda, a derapat ca Logan Sargeant. :)))))))
    3 17
  • @Polpozișa schizofrenică frust
    Sainz s-a ingropat singur: antrenament 1- egalat de Shwartzman, antrenament 2 - monopost distrus, antrenament 3 - ultimul timp, calificări - locul 16, cursă - a început cu hard la fel ca Stroll şi canadianul a fost mai rapid. Nici cu cea mai bună strategie din lume nu prindea top 10. Poate Ferrari i-au sabotat monopostul ca să termine Leclerc în față. După accidentul din Las Vegas a fost de nivel Ide, Mazepin, Latifi.
    Hamilton a făcut in celelalte etape destul pentru echipă, ai locul 3 ca dovadă. La Abu Dhabi era rândul lui Russell. Mare noroc a avut că Liuzzi şi compania au inventat o penalizare criticată inclusiv de britanici. Russell nu a prins un podium pe bune în 2023: în Spania a fost scutit de două penalizări.
    Nu te mai repeta ca o moară stricată. Am înțeles că in universul tău paralel, Hamilton este cel mai slab pilot. Să știi că o minciună repetată non-stop nu se transformă in adevăr. Nu mai urmări un sport pe care nu-l înțelegi.
    6 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru