Formula 1 tocmai a dezvăluit oficial noul calendar pentru sezonul 2026. Noul sezon va avea 24 de curse, inclusiv un circuit complet nou. Este vorba despre circuitul stradal de la Madrid, care va găzdui prima sa cursă în weekend-ul 11 – 13 septembrie 2026. Celălalt circuit spaniol, Barcelona-Catalunya, rămâne în calendar și în sezonul următor. Va fi pentru prima dată din 2012 când Formula 1 va avea două curse în Spania.
Noul sezon va începe cu etapa din Australia, în perioada 6 – 8 martie 2026. Aceasta va fi urmată de cursa din China, iar a treia etapă va fi în Japonia. Cursa a 4-a va avea loc în Bahrain, urmată de cea din Arabia Saudită, înainte de a zbura în America de Nord pentru două curse în luna mai: Miami și Canada.
Abia din iunie va începe sezonul european, cu Marele Premiu din Monaco. Urmează prima cursă în Spania, desfășurată pe circuitul Barcelona-Catalunya, urmată apoi de etapele din Austria, Marea Britanie, Belgia și Ungaria. După pauza de vară, Formula 1 va reveni în Țările de Jos pentru ultima dată.
Pentru prima dată din 2023, Italia va avea o singură cursă în calendar, cea de la Monza, deoarece etapa de la Imola nu va mai fi prezentă în sezonul 2026.Ultima cursă europeană va fi în Spania pe noul circuit stradal de la Madrid. Urmează două curse în Asia, respectiv cele din Azerbaidjan și Singapore, iar apoi vor fi 4 curse consecutive în America. Prima va fi cea de la Austin, urmată de Mexic, Brazilia și Las Vegas. Sezonul va lua sfârșit în Orientul Mijlociu cu etape în Qatar și Abu Dhabi.
via Formula 1
IPOCRIZIE!!! Acesta este cuvantul definitoriu.
Sunt atatea circuite in lumea asta care de-abia asteapta sa ne ofere spectacole superbe (Hockenheim, Nürburgring, Istanbul Park, Mugelo, Sepang, Algarve etc.) dar pe FIA tot o manca in dos sa construiasca circuite in orase. Pe de alta parte se bate cu pumnul in piept cat de prietenoasa devine F1 cu mediul, ca de la anul vom avea combustibili 100% sintetici. In acelasi timp, "uita" sa ne spuna cum se construiesc circuitele astea urbane. Sute de utilaje cu motoare diesel vor monta si demonta tot ceea ce tine de un circuit: parapeti, tribune, zone de impact, vibratoare (nu de-alea de la sex shop) etc. Ambuteiajele care se vor crea pe parcursul catorva saptamani vor genera emisii de noxe mult peste normal, dar nu conteaza, FIA vrea F1 in orase pentru a ne arata cat de mult lupta ei pentru a combate schimbarile climatice (facepalm)
Numai amețiții mai cred în balivernele ăstora, sătui să dea nas în nas cu pulimea.