GALERIE FOTO: Lista monoposturilor care vor alerga în sezonul actual de Formula 1

de Alexandru Monenciu
Vineri, 12.03.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Toate echipele care aleargă în Campionatul Mondial de Formula 1 au lansat monoposturile pentru 2021. De anul viitor, regulamentul se schimbă, astfel că mașinile din acest an sunt, oarecum, de tranziție.

2021 trebuia să fie un an de cotitură pentru Campionatul Mondial de Formula 1, în contextul schimbării de regulament. Noile reglementări ar trebui să mai echilibreze puțin situația și, poate, să oprească dominația echipei Mercedes-AMG Petronas.

Modificarea a fost amânata pentru sezonul competițional 2022, astfel că monoposturile din acest an sunt aproape identice cu cele din 2020. Echipele nu sunt, însă, aceleași, având în vedere mutările care s-au făcut între timp.

MERCEDES-AMG PETRONAS W12

După ce s-a înțeles într-un final cu Lewis Hamilton, echipa germană Mercedes-AMG Petronas F1 a rămas aceeași. Alături de britanic va pilota Valtteri Bottas, iar monopostul cu care își propun să domine campionatul este aproape neschimbat.

Grafica a fost modificată puțin, dar în dreptul îmbunătățirilor tehnice sunt trecute doar câteva, minore.

Ferrari SF21

Sezonul trecut a fost, poate, cel mai negru din istoria Ferrari. Șeful echipei, Mattia Binotto, vrea să îndrepte lucrurile în 2021, tocmai de aceea noul monopost Ferrari SF21 are un sistem de propulsie nou.

Acest lucru ar trebui să facă Scuderia mai rapidă pe liniile drepte, o problemă cu care s-a confruntat anul anterior. Charles LeClerc și-a păstrat locul în echipă, dar alături de el va concura Carlos Sainz.

RED BULL RB16B

Austriecii de la Red Bull Racing au avut câteva rezultate notabile în 2020 și vor să continue pasa bună și în noul sezon.

La volanul noului monopost RB16B se va afla în continuare Max Verstappen, însă locul lui Alex Albon a fost luat de Sergio Perez.

MCLAREN MCL35M

În ultimele trei sezoane, monoposturile McLaren au avut motoare Renault. Anul acesta, britanicii revin la unități de propulsie Mercedes, astfel că noul monopost MCL35M are un șasiu schimbat aproape în totalitate.

Grafica a rămas cam la fel. În ceea ce privește piloții, Lando Norris va fi provocat anul acesta de Daniel Ricciardo, care a făcut o mutare neașteptată de la Renault.

ALPINE A521

Că tot am pomenit de Renault, francezii concurează în 2021 sub denumirea Alpine, astfel că grafica a fost modificată în consecință. Combinația galben-negru a fost înlocuită de nuanțele albastru și roșu.

După o pauză de trei ani, Fernando Alonso revine în Formula 1 și va concura alături de Esteban Ocon.

ASTON MARTIN AMR21

Și Aston Martin revine în Marele Circ cu monopostul AMR21. Acesta va fi ușor de zărit pe grilă, mulțumită celebrei nuanțe Verde British Racing, combinată cu o serie de accente roz. Echipa de piloți este compusă din Lance Stroll și Sebastian Vettel, venit de la Ferrari.

ALPHA TAURI AT02

Pierre Gasly și nou venitul Yuki Tsunoda vor concura în cadrul echipei Alpha Tauri și vor pilota noul monopost AT02. Din punct de vedere tehnic este aproape neschimbat, iar grafica a suferit mici modificări.

ALFA ROMEO C41

Italienii de la Alfa Romeo i-au păstrat pe Kimi Raikkonen și Antonio Giovinazzi și pentru sezonul 2021.

Monopostul a primit o variantă nouă a propulsorului Ferrari, iar culorile au fost inversate.

HAAS VF-21

Numele Schumacher este sinonim cu Formula 1, prin urmare, momentul acesta era inevitabil. Fiul septuplului campion mondial Michael Schumacher, Mick, debutează acum în Marele Circ. Și o face la volanul monopostului Haas VF-21, alături de rusul Nikita Mazepin.

În urma deciziei Agenției Mondiale Anti-Doping, steagul Rusiei este interzis în competițiile sportive, dar asta nu i-a oprit pe cei de la Haas să vopsească noua mașină în roșu, albastru și alb. Fără nici o legătură cu steagul Rusiei, spun ei.

WILLIAMS FW43B

Williams speră ca în 2021 să mai caștige câteva locuri pe grilă, iar pentru asta se bazează pe monopostul FW43B, cu o grafică retro, și pe aceiași piloți: George Russel și Nicholas Latifi. Prima etapă a sezonului 2021 de Formula 1 va fi găzduită de circuitul din Bahrain și se va desfășura în 28 martie.

Comentarii (103)

  • In 28 martie vom afla cine a reusit sa faca asta ...
    25 2
  • @AM - destul de tarziu cu acest articol...deja au inceput testele oficiale.

    Dupa prima sesiune de teste inaintea noului sezon, marea surpriza a fost problema cutiei de viteze a celor de la Mercedes. Bottas a facut un singur tur, si acela incomplet, deoarece a trebuit sa intre la boxe cu probleme la cutia de viteze. Schimbarea cutiei a durat mai bine de 3 ore iar Bottas a reusit sa faca doar 6 tururi complete.
    Cu 10 min. inainte de finalul celor 4 ore alocate primei sesiuni de teste, Charles LeClerc a oprit monopostul Ferrari in virajul cu numarul 4. Nu se stie exact deocamdata motivele pentru care s-a oprit.
    Toata sesiunea a fost influentata de vantul puternic, care le-a dat batai de cap pilotilor, acesta afectand vizibil comportamentul monoposturilor pe circuit.
    La finalul primei sesiuni Ricciardo a avut cel mai bun timp, cu 1:32.203, urmat de Gasly la 0.028 sec diferenta, apoi Verstappen, Ocon si Leclerc. Bottas a scos doar ultimul timp, din motive deja prezentate mai devreme.

    In acest moment, sesiunea a doua a inceput, dar Bahrain este lovit de un vant puternic care a umplut circuitul de nisip si praf care au redus foarte mult vizibilitatea si conditiile de testare. Din aceste motive, echipele ezita sa iasa din garaj.
    22 1
  • Neutru
    „Orice *nceput se vrea fecund” cum spune poetul. Culorile sunt singurele sesizabile restul, fiind teste, pot spune ceva doar echipelor. Acum trebuia să fie prima etapă. Australia a găsit un mod de a refuza F1(plata unor milioane), deși are contract. Pe Phillip Island Melbourne se desfășoară etapă de GT suport unde sunt mai multe persoane decât la testele F1. Nu pandemia este motivul refuzului
    20 2
  • Neutru
    Și pista se prezintă exemplar!( în Australia)
    13 2
  • RIP Murray Walker
    14 0
  • hahaha
    Dupa 2 zile de testare Mark Hughes face o estimare a vitezei monoposturilor incercand sa filtreze cantitatea de combustibil, daca au testat calificari, simulari de curse, etc
    1. Mercedes
    2. Red Bull
    3. McLaren
    4. Aston Martin
    5 AlphaTauri
    6. Ferrari
    7. Alpine
    8. Alfa Romeo
    9. Williams
    10. Haas.
    11 2
  • Red Bull are a ‘different animal’ in 2021 says Hamilton as he expects ‘great battle’ this year - scria pe pagina oficială a F1. Dacă și anul ăsta mai are pretenția să ceară piloților să îngenuncheze ca semn de protest împotriva rasismului eu personal i-aș da peste față cu această vorbă a lui "a different animal".
    12 3
  • Neutru
    hahaha Omul tău(zici că-l cheamă Mark Hughes) speculează ca oricare altul să se bage în seamă. Sunt de acord cu primele două locuri și ultimele trei, restul de cinci echipe pot avea orice altă configurație mie personal îmi rar egale, dar eu nu sunt Mark Hughes. Depinde de zona dintre volan și scaun.
    12 14
  • Neutru
    mavrick Nu-i prost cel care cere, e prost cel care acceptă! Și aici personalitatea fiecărui om hotărăște. E și chestie de cultură, educație, logică. „Dacă e e, dacă nu e nu e” cum zice bulgarul tradițional.
    13 14
  • https://www.formula1.com/en/latest/article.6-winners-and-6-losers-from-2021-f1-pre-season-testing.35GT4pkCQcdUNN3d2vGzV1.html
    10 0
  • Costel
    grandprix247.com/2021/03/14/bahrain-test-day-3-verstappen-fastest-as-honda-continue-to-shine/

    -rugamintea sa vizionati ultimul grafic al articolului.....
    Benz ramane ultima echipa careia sa-i plangem de mila, dar pan' la urma carentele W12 la axa spate le-am vizionat cu totii, cat sa blufeze Benz in doar trei zile de teste....

    ....prognoza personala pentru 2021:
    la Brackley incepe sa se darame sandramaua!
    2 2
  • Neutru
    Mercedes primește informații de la patru echipe, Ferrari de la trei, Red Bull - Honda de la două, Renault - Alpine a rămas singur - singurel. Ceilalți au mai primit și piloți de la alte echipe deci și informații de la echipele respective, Alpine nu. Eu zic că-s cei mai defavorizați, Mercedes fiind cei mai favorizați. Și repet, au fost doar teste pe care nu le-nțeleg decât unii membri ai echipei nu toți. Ceilalți să aibă răbdare 2-3 curse. Despre oameni cred că-i cunoaștem toți și putem să comentăm. Fără supărare.
    9 11
  • Marius
    Mercedes blufeaza, tot ei rămân favoriți. Red Bull 2,Mclaren 3,căluțul de la Maranello,"pe nicăieri și în acest an, dar sa vedem primele 2 curse, ca apoi se vor așeza apele.
    6 1
  • Costel
    D-le Neutru,
    n-am de ce sa ma feresc de cuvinte,
    monopostul W12 a devenit simptomatic!

    evident ca inca nu-s doctor docent in Marele Circ, dar nici cu vreun brancardier al F1 n-am de ce sa ma identific....

    Benz a rulat cu maparea motorului la un palier mult inferior celorlalti in toate cele trei zile de teste?!?

    Benz a rulat in cele trei zile de teste cu rezervorul de benzina aflat la cel putin 50%, 60%, 70% din capacitate?!?
    ......iar ceilalti cu 20%, 30%, 40 % din capacitatea rezervorului?

    Sainz, aflat inca in luna de miere cu Ferrari, reuseste cu gume C4 sa coboare cu SF21 taman sub ambii piloti Benz, cei din urma beneficiind de gume C5.....

    afirmatia conform careia, posteriorul monopostului W12 poate fi caracterizat: " snappy, unforgiving" nu-mi apartine nicidecum, ci si-o asuma taman progenitura lui Carmen Larbalestier...

    D-le Neutru,
    parca-s totusi prea multe *coincidente*.....
    3 2
  • Marius
    @Costel,io zic sa îți susții în continuare "scuderia", simt din comentariile tale ca neputință și invidie. La câți bani iau italienii, ar trebuii sa fie campioni mondiali cel puțin 10 ani de acum încolo. Asa ca Las-o pe aia cu, "capra vecinului".
    5 0
  • @Marius
    Leclerc va fi pe podium in Bahrain.
    11 0
  • Costel
    @Marius,

    nu stiu cine esti, nu stiu ce doresti,
    imi lasi impresia ca ti-ai propus doar sa ma hartuiesti.....

    dar tre' sa-ti transmit verde-n fata....
    cu doar cateva sute de ore inaintea debutului sezonului 2021 chiar nu-i vreme pentru politeturi oferite profanilor....
    ce-i cu Ferrari?!? ce-i?

    SF21 a parcurs o suta!!! de tururi in plus fata de W12 si *doar* 35 de tururi in plus fata de RB16B in meschinele trei zile teste!

    ce denota asta?....pai numa fiabilitate si predictibilitate pentru SF21!

    SF21 se afla cu Sainz(gume C4) la 1.7 secunde de reperul Ferrari pe acest circuit, timp obtinut de SF90 in calificari 2019!

    W12 se afla cu gume C5 la 2.7 secunde de timpul reper pentru Benz, timp realizat de W11 in 2020!

    Binotto: *We have improved in many areas compared to last season*(grand-prix247 din 14.03.2021)

    pe acest team-principal nu-l inghit nicimacar cu zece tone de lamai, dar acu' chiar n-am de ales, cifrele sunt de partea lui Mattia in testele de zilele trecute...

    sunt toate premisele pentru ca SF21, alaturi de Sainz si Leclerc, sa creasca frumos si sa se dezvolte armonios

    Forza Ferrari!
    2 1
  • Neutru
    D-le Costel în F1 nu sunt coincidențe. Eu sunt îngrijorat că sunt mai multe echipe motorizate de Mercedes, FIA aplică „recomandările” Mercedes și uite cum s-au amânat schimbările cu doi ani. Tot ce propune va fi votat că au majoritatea absolută. Dacă nu vin și alte motorizări s-a terminat. Să treacă toți la același motor și nu mai avem F1, avem formula Mercedes. În fiecare echipă motorizată se află oameni ai motoristului care trimite informații către Mercedes. Cum crezi că poate pierde Mercedes? Haita are masculul Alfa restul își stabilesc locul în curse. Toate echipele ar trebui să aibă motorul lor nu să ia de la alții. Participi dacă ai cu ce.
    9 7
  • Costel
    D-le Neutru,

    inclin si acum in a ezita sa raspund la intrebare, asta fiindca nu-i deloc cea mai facila cu putinta, iar anvergura operatiunilor de cautare si gasire a unui raspuns transant dar care sa nu faca niciun fel de rabat de la fiabilitate imi pare cu atat mai complicata de atins de catre subsemnatul, daca nu chiar imposibil de oferit un raspuns ferm in clipa de fata chiar si de catre cea mai avizata persoana intr-ale F1 aflata pe Terra....

    recunosc, istoria recenta a F1 nu-mi prea ofera acele probe suficiente in obtinerea confortului argumentational si, care sa si transforme deopotriva precautia / circumspectia aparent excesiva a domniei tale intr-o cat se poate de fireasca stare de incertitudine in preajma debutului unui nou sezon....

    Benz imi lasa impresia, cu a sa hegemonie nemaiintalnita V6T, ca nu a generat oponentilor sai doar firescul respect in fata certei superioritati germane, ci parca a administrat acestora si doze masive de resemnare.....

    daca-mi parcurg acest comentariu piloti precum Alonso, Verstappen, Leclerc, Vettel, Perez, cel mai probabil ca se prapadesc de ras si nu scap de postura de imbecil sadea....
    n-are nimic, sa rada ei de mine da' cu o singura conditie:

    sa nu vorbim in toamna acestui an de vreun octuplu in F1!
    2 2
  • Marius
    @Radu. Leclerc, NU va fi pe podium în Bahrain.
    0 2
  • Marius
    @Costel.Tu ai impresia ca toată lumea te hartuieste, și ca deții adevărul absolut. Io nu mi-am propus sa te jignesc sau sa te hartuiesc da mai lasă-ne tata cu macaronarii ăștia incompetenți și cu Vettel, care este un campion stelar în viziunea ta, ca l-au cam bătut toți coechipierii. A prins un Red Bull care s-a adaptat f bine la schimbarea de regulament și a câștigat 4 titluri mondiale. Sa nu uitam ca de acolo a fugit de Ricciardo un pilot bun, dar fără stofa de campion mondial. La macaronarii l-a bătut Leclerc cu "ceasul de la gara" pe marele campion, a fugit și de ăla. Sunt curios dacă nu îl servește și Stroll anul asta, nu ar fi nici o surpriza. Hamilton cu, caracterul sau îndoielnic, nu a refuzat lupta pe circuit niciodată, spre deosebire de marele campion Vettel care în 2010 în Koreea era pe primul loc și striga disperat în comunicat către ai lui sa vb cu Charlie sa oprească cursa, ca vizibilitatea era f redusa, auzi el tocmai de pe primul loc. Asa ca nu mai fi asa sensibil. Treaba ta cu cine ții. Dar încearcă sa nu te mai victimizezi atât. Sa câștige cel mai bun!
    6 1
  • Neutru
    Eu nu vorbesc despre piloți, ci despre haita echipelor care primesc motoare Mercedes. Și ele știu că nu pot depăși motoristul dar n-au alternativă. De aceea am scris că fiecare cu motorul său( o iluzie irealizabilă pe care cred că și-o doresc și ei). Piloții, toți vor să fie primii(altfel n-ar fi în F1), avem patru campioni pe grilă. Am văzut pe net(cred că pe „Autosport” nu sunt sigur) cele trei motoare din competiție și le dau dreptate celor care sau repezit la Mercedes. N-au alternativă, trebuie schimbare de regulament să aibă toți șanse. Dacă depinzi de motorist cu echipă și acel motorist mai „sponsorizează” și membri decidenți totul se transformă în „haită”. Scuzați pesimismul! Hai să ne pregătim pentru noul sezon, cât o fi el de lung.
    6 6
  • Haideți să lăsăm cu marea echipă Mercedes, deja Ola Källenius a luat mâna și banii Mercedes din această echipă de F1. Kallenius a fost mereu un fan infocat McLaren făcând parte si din acest team. Si ca o diferență Mercedes AMG HPP aparține în totalitate Daimler și nu lui Toto Lupul și INEOS. Am fost un fan Hamilton dar m-am scarbit de tot cu acest comportament lipsit de scrupule fata de banii cand ai primit titluri pe banda rulanta cu o masina mai rapida cu 1sec pe tur fata de urmaritori... Abia astept sa renunte Mercedes si la acele 30% din actiunii sa vedem atunci...
    5 4
  • Alpine arata ata de bine, pacat ca nu-l mai au pe Ricciardo.
    3 3
  • Costel
    D-le Neutru,
    asa-i, cu toate problemele, unele majore, aparute in aceste teste atat la BenzF1 dar mai ales la Aston, iata ca motoristul german a reusit, prin cele patru echipe care utilizeaza acest motor, sa acumuleze 1318 tururi, doar ca media per echipa spune: 330 tururi pentru motorul Benz;

    motorul Ferrari(3)- 1220 tururi- 407 tururi per echipa;

    motorul Honda(2)-791 tururi- 396 tururi per echipa;

    motorul Renault(1)-396 tururi- 396 tururi

    continui sa sustin, ajutat de numere clare, ca Benz nu se mai afla la adapostul unui ecart fata de rivali care sa le ofere acea doza de confort ca-n sezoanele precedente....

    .....in 2021 Benz nu-i infailibil, tocmai d-asta merita sa fie pedepsiti inca din debutul sezonului...
    2 2
  • Neutru
    Să fiu cât mai scurt! La început de carieră Michael Schumacher a fost sprijinit(sponsorizat) de Mercedes. În 2007 s-a retras intempestiv și oarecum forțat(erau voci puternice care spuneau că omoară spectacolul în ultimi ani la Ferrari și cam așa era, victorii continuu, ordine de echipă etc...). McLaren îl contractase pe Alonso campionul ultimilor doi ani și spera că împreună cu Kimi vor câștiga ambele titluri. Dar retragerea lui Schumacher determină pe Ferrari să-l fure pe Kimi(cel mai bun de pe grilă) și lasă McLaren fără pilot. Hamilton își luase adio de la curse după ce câștigase Gp2( așa e regula) Tatăl său făcuse scandal că nu găsise loc în F1. Ceva de genul discriminare, rasism că totdeauna a fost vocal. Și uite așa McLaren milos îl aduce-n echipă. Restul sper că-l cunoașteți. Deci norocul lui Hamilton a fost retragerea neanunțată a lui Michael Schumacher de la Ferrari. Acum că are bani suficienți,(de la rasiști) să-i facă o statuie mică pe care s-o poarte cu el tot timpul ca pe talisman.
    9 8
  • Costel
    Marius,

    ramai ancorat in luna martie a anului 2021, acesta-i subiectul propus de articol si, mai ales, leapada-te de malitiozitatea desantata, a carei singura *contributie* certifica doar regresul masiv al palierului de conversatie....

    de ce nu spune nimeni faptul ca Vettel a bifat cele mai putine tururi dintre toti pilotii care vor lua startul peste zece zile?
    ...doar 117 tururi parcurse de Sebastian, mult sub Bottas si coechipierul lui Bottas, care se lauda, chiar si dupa sincopele Benz, cu 150, respectiv cu 154 tururi.....

    de ce nu spune nimeni ca, din cauza multiplelor probleme tehnice la AMR21, Vettel n-a avut posibilitatea sa parcurga nicimacar cateva tururi rapide cu gumele foarte aderente (C4, C5) ?!?

    din pacate, prevad un debut anevoios de sezon pentru Sebastian, poate doar talentul sau iesit din comun, pedigree-ul de racer autentic, sa amortizeze considerabil lipsa acomodarii cu un nou monopost, cu un nou motor, cu o noua directie, etc...
    3 5
  • Marius
    @Costel, ramai în lumea ta. Oricum mie unul îmi place sa îți citesc comentariile. Ești o pata de culoare, ești ceva pe stilul lui Miki Alexandrescu :))))
    2 4
  • Neutru
    Miki ( Mihai) Alexandrescu era mai aproape de F1 decât sunt actualii comentatori de la TV-uri. Echidistant, cam lăudăros dar nu pupa pe nimeni în ... Admira valorile dar nu avea cultul personalității pentru nimeni. Avea pasiunea lui, Automobilul. Probabil actualilor comentatori li se impune o anumită conduită.
    7 6
  • @Neutru
    Miki ??? Miki a rămas celebru în lumea iubitorilor de F1 prin "interviurile" cu care se lăuda prin ProSport și AMS, până când a fost prins cu cioara vopsită că de fapt le compila din diverse publicații ! Și prin gafele incredibile pe care le făcea permanent ! Cea mai tare mi s-a părut cea în care îl implora în 2008 pe Hamilton să câștige primul titlu pentru motorizarea Mercedes, din 1956 încoace ! De parcă 1998 și 1999, împreună cu Mika Hakkinen, nu existaseră vreodată ! Dar cu toate astea, da, ai dreptate, vizavi de un Putinică de exemplu, era mai ceva decât Murray Walker !
    8 0
  • Marius
    @Neutru.Miki era un fel de Costel, dar mai slab pregătit, asta era Miki. Costel e un fan înrăit al marelui racer Vettel, acest mare racer, care a căzut în anonimat fiind un fel de Jacques Villneuve, ca și ala concura da' nu mai știa de ce nici el.
    6 6
  • FP1 - vineri, ora 13.30, digisport 4.
    7 0
  • Costel
    BenzF1, cu al sau beteag W12, chiar are de gand sa fie prezent in acest week-end la Sakhir?!?
    .....aveam certitudinea, dupa atatea mostre de profesionalism din partea Benz, ca prioritatile la Brackley sunt cu totul altele dupa *galopul de sanatate* al W12 in recentele teste....

    - ancheta epidemiologica extrem de riguroasa in toate compartimentele de la Brackley si Brixworth;

    -carantinarea totala la Brackley si partiala la Brixworth pentru evitarea raspandirii bacilului care macina vizibil pacientul W12;

    -celeritate in identificarea & producerea & administrarea unui antidot care sa nu compromita intreg sezonul celor de la Benz, cu a lor *arma letala* W12;


    nimeni nu poate sa-i condamne pe cei de la Benz daca decid sa absenteze de la prima cursa, asta daca Benz nu si-a propus cumva decat sa genereze compasiune inca de la primii metri ai intaiului grand-prix al sezonului......

    .......2021 este totusi an olimpic, asta chiar daca F1 nu-i inca disciplina olimpica...
    3 3
  • Neutru
    Bate-n lemn, că dacă Mercedes are probleme anulează cursa cum a făcut anul trecut în Australia, ai uitat? Cine a cerut în scris vineri dimineața să se suspende cursa că pilotul principal nu vrea să iasă din camera de hotel de frica virusului? Mercedes! Se putea con cura și fără 2-3 piloți fricoși În America au rămas doar trei echipe în cursă din 11 parcă și s-a concurat dar atunci nu avea Mercedes echipă! Acum lucrează binomul „Unii dau și Alții iau”!
    6 2
  • Costel
    cu huzurul de anul trecut Benz n-are cum sa se mai intalneasca, cine-si mai permite si in 2021 sa le ofere iarasi ragaz pana-n semestrul doi pentru ca Benz sa ajunga cu monopostul W12 la cote decente de performanta....

    FIA le-a oferit deja prea mult!

    nu-i vad pe Jean Todt&Co intr-atat de cutezatori in depravare si-n acest an, asta daca atat francezul cat si ceilalti si-au propus sa sfarseasca in propriile lor paturi.....

    2021, anul in care tirania BenzF1 va lua sfarsit!

    chiar merita sa credem in acest ideal,
    rutina resemnarii este cea mai nociva in lupta cu despotul Benz....

    Charles, Max, Carlos, Fernando, Sebastian, Sergio, striviti pentru totdeauna grumazul Benz!!!
    3 4
  • Costel
    si pentru ca a sosit timpul ca harjoanele cu munitie de manevra sa inceteze, iata si verosimila declaratie de razboi total a lui Fernando Alonso:

    "I'm better than hamilton and Verstappen"
    (grand-prix 247 din 24.03.2021)
    3 0
  • Chiar imi doresc ca Alonso sa fie mai bun ca cei amintiti mai sus - trebuie demonstrat in cursa acest lucru, insa. Sa vedem maine in FP1 ce poate masina, caci altfel ...
    9 0
  • Costel
    D-le Radu,
    habar n-am daca Alonso este refacut complet dupa fractura de mandibula(?!), daca continua si in ziua de azi sa se hraneasca cu paiul, daca acel nefericit accident de bicicleta i-a perturbat intr-o proportie considerabila pregatirea/tonusul chiar inaintea sezonului...

    ...stiu doar urmatorul lucru:
    Fernando tre' sa ascunda eventualele lipsuri ale monopostului A521 si sa livreze, asta fiindca nu doar ca-i aproape de borna celor 40 de ani si musai ca n-are pentru ce sa mai astepte dar, conform unor surse aproape demne de incredere(spotrac.com), am reusit sa identific un alt aspect suficient de motivator, Fernando ocupand un merituos loc doi in ceea ce priveste remuneratia pilotilor in 2021.....20,5 milioane $
    0 2
  • bobita
    Alţii spun aşa:
    -Hamilton 45 mil.
    - Verstapen 30 mil
    - Ricciardo 10 mil
    - Leclerc 9 mil
    - Alonso, Vettel 8 mil
    - Bottas 7 mil
    - aso
    3 0
  • Rising Dragon
    Sanse destul de ridicate ca prima cursa din acest sezon sa fie afectata... de o furtuna de nisip.
    4 0
  • @Dom' Costel
    Păi ce faci dom' Costele, cânți prohodul lu' Mercedes fără să ții cont că șampionu' lu' matale tocmai ce și-a pus în spate un motor de-al lor ? Păi îl condamni la ratare după ce ai suferit atâta pentru el ? După ce-ai rămas singurul de pe planeta asta care-l mai susține ? Rușinică dom' Costele, mă faci să cred că ai trecut la Leclerc ...
    6 1
  • Mert Mercedes e cea mai puternică echipă așa că stai parcat tot ei vor domina sezonul
    2 2
  • Costel
    Dom' DAV,
    ...si-n mandarina ne-am intelege mai facil.....

    miza-i una singura in 2021, infrangerea Benz AMG Petronas si al sau conjunctural septuplu!

    Dom' DAV,
    unde-ai pomenit dumneata conflagratie fara niciun erou?!?
    nu uita un detaliu, M. Schumacher este idolul, reperul in F1, pentru Sebastian!!!
    chiar crezi ca-i nevoie sa-i spui de doua ori lui Vettel ca-i absolut necesar, pentru o cauza atat de nobila, sa imbratiseze postura de martir?

    ..sau poate-ar trebui sa incadram piloti precum Vettel, Norris, Russell, Ricciardo dar si aspirantul la titulatura de pilot, Lance Stroll- toti inzestrati in 2021 de creatia faurita la Brixworth- tocmai la rubrica zilieri umili ai Benz AMG Petronas?!?

    Dom' DAV,
    chiar mai continui sa crezi in coincidente?!?
    defectiunile la turbina& transmisie taman la monopostul lui Sebastian in recente teste sunt fortuite?!?
    (Gasly 237 tururi vs Vettel 117 tururi) :-(((

    Dom' DAV,
    chiar insist sa nu-mi raspunzi decat dupa vizionarea celor trei FP-uri dar si dupa parcurgerea Q3...
    3 3
  • Neutru
    Echipele motorizate de Mercedes sunt „frați vitregi” și ca toți frații nu sunt „egali”. Contează enorm implementarea. Aston Martin are și modele de serie cu motoare Mercedes( nu AMG dar Mercedes). Toți speră să nimerească o implementare mai bună ca ceilalți. Echipa principală are de partea sa toate avantajele ceilalți au speranțele. Trebuie mult noroc! Succes!
    5 1
  • A inceput sezonul d F1 , d-nilor de la automarket...
    9 0
  • de*
    2 0
  • Neutru
    Cine știe ce s-a întâmplat, poate au alte activități sau probleme și nu se mai pot ocupa și de F1. Rămân comentariile noastre să țină activă pasiunea pentru curse. Noi pentru noi, opinii, analiza etapei chiar dacă avem preferințe opuse nu suntem dușmani, doar parteneri cu aceiași pasiune,F1.
    8 0
  • Hamilton va lua al 8 titlu anul ăsta
    2 6
  • Costel
    Bottas: "W12 undrivable"

    coechipierul lui Bottas: "We still have a hill to climb"

    Brackley nu-ntelege faptul ca n-ai cum sa reduci simultan perioada de incubatie a mai multor agenti patogeni, W12 n-are ce sa caute pe circuitele de grand-prix la vremea asta, mentinerea & tratarea exclusiv in izoleta a W12 ramane singura varianta prevazuta de orice protocol elementar....
    1 3
  • @Neutru, la câte coduri galbene de temperaturi scăzute, ninsori și vijelii s-au arătat chiar și-n ultimele zile, posibil ca administratorul să nu fi ieșit din hibernare. ;)
    6 2
  • Pe unde se mai intalnesc postacii de F1 in ultima perioada ca aici s-a inchis pravalia de mult dar nu ne-am dat seama? Facebook?
    3 0
  • Marius
    @Costel.Latifi în fata lui Vettel? Sa fie oare masoneria de vina?))))))))
    3 1
  • @Costel
    Cred ca ar trebui sa fii ingrijorat de Vettel nu de Mercedes...
    3 1
  • hahaha
    1 Max VERSTAPPEN Red Bull 1:28.997
    2 Lewis HAMILTON Mercedes 1:29.385
    3 Valtteri BOTTAS Mercedes 1:29.586
    4 Charles LECLERC Ferrari 1:29.678
    5 Pierre GASLY Alpha Tauri 1:29.809
    6 Daniel RICCIARDO McLaren 1:29.927
    7 Lando NORRIS McLaren 1:29.974
    8 Carlos SAINZ Ferrari 1:30.215
    9 Fernando ALONSO Alpine 1:30.249
    10 Lance STROLL Aston Martin 1:30.601
    11 Sergio PÉREZ Red Bull 1:30.659
    12 Antonio GIOVINAZZI Alfa Romeo 1:30.708
    13 Yuki TSUNODA Alpha Tauri 1:31.203
    14 Kimi RÄIKKÖNEN Alfa Romeo 1:31.238
    15 George RUSSELL Williams 1:33.430
    16 Esteban OCON Alpine 1:31.724
    17 Nicholas LATIFI Williams 1:31.936
    18 Sebastian VETTEL Aston Martin 1:32.056
    19 Mick SCHUMACHER Haas 1:32.449
    20 Nikita MAZEPIN Haas
    2 0
  • Halo, automarket, a inceput formula 1!
    7 0
  • Se pare ca Mercedes si RBR sunt egale dar Max face diferenta. Era si timpul, Ham nu merita 8 cata vreme nici macar nu e cel mai bun de pe grila actuala daramite din toate timpurile.
    6 9
  • @Dom' Costel
    Da' de ce spuneai sa nu-ti raspund decat dupa FP-uri si Q3, dom' Costele ? Poate sperai ca, pentru champ-ul lu' matale, nu poate fi mai rau decat in ultimul an in rosu ? Uite ca se poate ! Ca nimic nu poate fi mai rau decat sa te umileasca pana si baiatul lui tata !!!
    Bravo Max, bravo Honda, poate ca anul asta vom vedea un nou WDC, ca la constructori slabe sanse, Perez se incadreaza, fata de Verstappen, in aceeasi marja de performanta ca si Albon. Putin, prea putin.
    Surprinzatoare, pentru mine, Alpha Tauri, rapida si fiabila. Plus Tsunoda si Gasly.
    Bravo Leclerc, bravo Ferrari, mai tarziu poate si bravo Sainz, cu toate interdictiile de dezvoltare, au reusit sa faca din caruta de anul trecut, o masina de F1 acceptabila.
    Bravo Alonso, desi nu sunt fanul lui. Cred ca intrarea in primii zece depaseste cu mult posibilitatile masinii pe care o are.
    In concluzie dom' Costele, trimiteti-va champ-ul cat mai repede acasa, ca altfel risca sa pice in cel mai negru penibil in care a cazut vreodata un fost campion de F1 ...
    7 5
  • GrosJan
    Eu v-am spus ca Albon nu are vreo vina, pe oricine trimiti la echipa aia il umileste Max. Oricine!
    4 4
  • Neutru
    Calificări care au mai clarificat potențialul echipelor și piloților. Să vedem și cursa pentru mai multe informații. Am remarcat gestul lui Hamilton de la sfârșit, când a împins indicatorul. Dacă ținem cont de faptul că are psihologul lângă el(Angela se află în padoc), în cursă vom mai vedea gesturi de frustrare din partea lui. Sper să avem o cursă plăcută. Da la multe echipe sunt diferențe între piloți.
    7 2
  • Marius
    @DAV.Ce zici, a nimerit Newey mașina?
    5 0
  • Marius
    @Radu,Leclerc, după cum ti-am spus, nu va fi pe podium în Bahrain, în schimb va fi Gasly.
    1 1
  • hahaha
    Daca vreti sa radeti: Max ii lipeste un tort pe fata lui David Coulthard
    https://www.youtube.com/watch?v=oggw5Duxe_w
    5 0
  • 33+11=44
    - vettel a ratat q2 din cauza lui Mazepin, $troll a fost mai nesimtit si nu a incetinit - pentru el nu exista regulament

    - Perez a fost cu 0,3-0,4 s mai lent ca Max in q2 - nu mi se pare o diferenta exagerat de mare pentru prima sesiune, echipa a gresit ca nu i-a pus softuri, lucru valabil si pentru Tsunoda
    - Perez nu a stralucit niciodata in calificari dar a compensat in curse. Are 4 curse in care dupa primul tur nu se afla in top 10 si a terminat pe podium. In simularea de cursa de vineri a fost foarte aproape de Verstappen. Eu zic ca este mult peste Bottas.
    - albon era un ratat care distrugea masina in antrenamente, se ciocanea cu cei de la Haas, jignea cel mai valoros pilot de pe grila, se plangea in cursa:"they race me so hard” si mai avea si mama puscareasa - bine ca am scapat de el
    - Hamilton si Verstappen sunt 2 piloti fantastici dar monopostul Red Bull a fost astazi peste cel Mercedes

    Sper sa avem o cursa frumoasa cu Verstappen, Hamilton, Perez, Norris, Leclerc, Sainz si Alonso in puncte si broastele Caterham sa se faca de ras.
    8 1
  • Formula tunu
    Din marsaviile F1: dupa ce sainz a a fost peste leclerc tot weekendul, inclusiv in Q2, in Q3 sainz nu doar ca este mai lent cu 0.3 decat Leclerc, dar este cu 0.2 mai lent ca in Q2; Dupa ce tsunoda a fost pe 2 in Q1, in fata lui Hamilton si cu un timp de top 10 (fara imbunatatiri in q2&3), in Q2 l-au "incaltat" cu medii, sa nu-i mai deranjeze pe "printisori"!
    4 3
  • Zic si eu
    Cum AM pare ca ignora F1(pare ca s-a schimbat complet echipa), am cautat si acesta este singurul site, gasit de mine,in romana, care permite comentarii:
    https://f1manager.ro/stiri/calificarile-marelui-premiu-din-bahrain
    Un pic mai profi mi-a parutvpitstops.ro, dar nu permite commenturi.
    4 0
  • hahaha
    @33+11=44 se pare ca e stilul Costel.
    3 2
  • Costel
    Dom' DAV,
    esti nemilos!!!
    ....dupa calculele mele extrem de rapide, echipele care-au pierdut cel mai mult comparativ cu Bahrain Q3 2020 sunt:

    Benz F1 -regres de 2.1 secunde;

    AstonF1 - regres de 2.3 secunde;

    Dom' DAV,
    sa nu comitem impardonabila eroare in a asocia situatia actuala de la Aston cu cea a Racing Point2020, *mirobolanta* clona a W10, asta deoarece monopostul AMR21 n-are nici pe departe similitudinile cu care-am fost cu totii "rasfatati" anul trecut, intr-un cu totul alt context regulamentar....

    Dom' DAV,
    n-am convingerea ca-i prea elocventa reprezentatia lui Vettel de ieri, sa-i acordam totusi cateva week-end-uri pentru a ne edifica daca-si (mai) gaseste ritmul cu care si-a incantat milioane de fani...
    daca Perez a spus ca are nevoie de cinci curse pentru a extrage tot ce-i omeneste posibil din RB16B, de ce sa nu fim ingaduitori si cu Sebastian, macar pentru vreo doua-trei curse...:-)))

    Dom' DAV,
    cum iti explici faptul ca Sainz este singurul pilot din cei zece din Q3 care a *izbutit* un timp inferior celui din Q2?!?
    ce sa-i culpabilizam spaniolului?......emotiile?!?.......tracul debutului?!?......labilitatea?!?......apasatoarea situatie in a avea un coechipier care-i dublu castigator de grand-prix?!?
    .........altceva?!?............altceva n-are ce sa fie, nu?
    2 0
  • Costel
    @Formula tunu,
    exceptionala atentia distributiva a dumitale...
    chapeau!
    1 0
  • Costel
    @hahaha,
    te-nseli, iti dau in scris ca nu-s eu @33+11
    0 0
  • Marius
    @Costel. Poți să-i dai lui Vettel 1000 de weekenduri, pt el s-a cam terminat. Cea mai urata reprezentație a unui fost campion mondial în activitate. ALONSO da, jos pălăria omu' e "meserie", caracterul ala nasol al lui la impidecat sa ma aibă cel puțin 2 titluri mondiale, dar Vettel...... vai de suflețelul lui. Cred ca nici la "turisme nu mai face fata. La ciclism poate. :))))))). Și Damon Hill a fost peste el, care după părerea mea, pana a apărut Vettel, a fost el mai slab pilot care a câștigat un titlu mondial.
    7 0
  • Costel
    @Marius,
    fleru-mi sopteste ca esti unul dintre "amicii" mei cu cont pe AM...

    da' nu uita un detaliu:
    Lawrence Stroll a decis, la recomadarea lui Bernie, sa-i acorde incredere deplina lui Vettel si nimeni altcineva...
    hai sa asteptam cateva curse, adaptarea la un nou monopost nu-i asa usoara, mai ales ca in doar trei zile de teste (si nu sase ca-n anii trecuti) au fost si destule probleme tehnice...
    0 0
  • hahaha
    @Marius peste 1000 de weekend-uri Vettel o sa aiba vreo 53 de ani:)
    5 0
  • @Marius
    Ce mare branza facu Alonso ca nu inteleg? Face ce facea si Ricciardo, tipul ala pe care nu-l lauda nimeni. Alonso trebuia sa ramana la Mclaren cu Norris sau Sainz si apoi mai vedem. Sau ce ar fi sa mearga la RBR cu Max? Singura lui calitate nu e pe circuit ci la nivel managerial, a reusit sa scoata cat mai multi bani pastrand cota sus evitand coechipieri dificili. In rest poate sa spuna el cat vrea ca a scos maxim din monopost, Hamilton ar fi scos atunci maxim plus ceva ...
    2 4
  • Rising Dragon
    Sectiunea de Formula 1 cred ca este moarta, considerand ca sunt 2-3 persoane care se tot cearta intre ei. Evident, fiecare crede ca are dreptate :P
    3 2
  • chipicao
    Sectiunea e moarta pentru ca site-ul traieste deja din alte sectiuni mai populare. Tot banii aia vin din reclame si cu si fara F1.
    1 0
  • @Marius
    Nu vrei să aștepți puțin ? Și Ferrari a plecat ca din tun în 2017-2018, din fața aceluiași Mercedes ! Pe urmă ? Totuși, ca să fiu corect, comparativ cu Ferrari, Newey și-a dezvoltat foarte bine mașinile în cursul fiecărui sezon, așa că dacă o va face și anul ăsta, jos pălăria și mea culpa.
    3 0
  • Marius
    @DAV. Ok, Scuderia a plecat ca din tun, dar Scuderia "s-a pierdut pe drum", de obicei Red Bull evoluează pe parcursul sezonului,asa cum ai spus și tu, iar Newey nu "se invecheste" niciodată, Mercedes va avea de luptat anul asta, se pare ca pe "medii" stau cel mai bine, Ferrari, io zic ca nu prinde podiumul nici anul asta.
    2 0
  • Marius
    @Costel.Stai liniștit nu sunt unul dintre "amicii" tai. Dar nu știu de unde încrederea ta oarba în Vettel. Baiatu' e terminat ca pilot, garantat, pun "la bătaie" tot ce am pe "treaba asta". Totuși, Latifi?
    3 0
  • Costel
    Marius,
    uno- iti recomand sa renunti la vreun ramasag si sa-ti pastrezi agoniseala, Sebastian o sa rasplateasca cu varf si indesat increderea celor de la Aston iar tu o sa ramai numa-n izmene, sunt inca mici probleme cu calibrarea fuleului alaturi de AMR21....

    due- prea cutezator in a cataloga baiat un cvadruplu campion mondial de F1...
    sunt ferm convins ca n-ai bifat, din postura de spectator in tribunele naturale/artificiale, nicimacar numarul care consfinteste victoriile prezente-nu si viitoare- agonisite in F1 de Vettel, 53!

    tre - Sebastian Vettel este un barbat in toata puterea cuvantului si, pe deasupra, parinte a trei domnisoare...

    quattro- pentru ce atata tam-tam pentru o sesiune de calificari perfectibila, asta si din cauza progeniturii unui oligarh ajuns in F1 din motive care fac prea mult rabat de la meritocratia pilotajului?!?
    ....punctele-s cele care conteaza, iar acestea se ofera intotdeauna dupa cei 300km parcursi in ziua de duminica!
    1 4
  • @Marius
    Că fan Ferrari, având în vedere toate restricțiile în dezvoltare, aș fi foarte mulțumit că anul acesta să văd un monopost acceptabil, nu căruța de anul trecut. Pole-uri, victorii, podiumuri ? Poate la anul, piloți au pentru asta, rămâne să aibă și mașina.
    4 0
  • Marius
    @Costel. E adevărat, nu am bifat nici o cursa a lui Vettel, am fost doar de 4 ori la Hungaroring, 91'92'94'95.Si am văzut piloți, SENNA, PROST, SCHUMACHER, MANSELL, adică piloți adevărați, piloți cu, care Vettel nu se compara, asa ca mai "italianul" îți mai spun odată "uita de baiatul asta". Vad ca nu ești în stare sa argumentezi, și accepti niciun argument din partea nimănui, deci ramai acolo, in lumea ta
    8 1
  • Marius
    @Costel. Și nu uita de Stroll. Cel puțin 30 de puncte o sa fie între ei la finalul sezonului.
    7 0
  • Marius
    @Costel. Încă odata demonstrează Vettel ca e praf, uita sa frâneze. În calificări l-a bătut Latifi, în cursa Russel. William - Vettel, 2-0.Poti să-i dai câte curse vrei tu. Ce spui tu. despre acomodare, e valabil pt orice pilot. Doar astia de la Haas sunt mai praf decât "incredibilul și talentatul" Sebastian Vettel. Magnific, de-a dreptul.
    7 1
  • Marius
    Daca Vettel e praf cum o fi atunci Alonso? Pana sa il tradeze motorul (doar pe el il tradeaza motorul) il cam depaseau toti inclusiv Vettel.
    0 6
  • 33+11=44
    Cursa a fost interesanta. Hamilton, Verstappen, Norris, Perez si Leclerc - pilotii zilei, Alonso si vettel au dezamagit total. Bottas nu merita punctul pt. cel mai rapid tur.
    M-am bucurat sa-l vad pe Sergio trecand de $troll si vettel. Broastele verzi o sa-l regrete.
    Cei de la Red Bull au nevoie de strategii mai bune si mai putine probleme tehnice. Am incredere ca vor termina sezonul pe primul loc.
    4 0
  • Dupa aceasta cursa, Mercedes confirma zicala care spune ca nemtii castiga si atunci cand monopostul nu-i prea ajuta... Mercedes reuseste sa castige o luna pentru a-si pune la punct monoposturile.RBR desi au un monopost mai performant decat Mercedes cel putin acum inca au prbleme cu fiabilitatea..Un start bun si pentru Mclaren Mercedes si pentru Ferrari..
    5 0
  • Bobita
    1. Ham. 25
    2. Verst. 18
    3. Bottas 16
    4. Norris 12
    5. Perez 10
    6. Leclerc 8
    7. Ricci 6
    8. Sainz 4
    9. Tsunoda 2
    10. Stroll 1
    4 0
  • Pilotii buni castiga si atunci cand nu detin cel mai bun material. RBR e cea mai rapida masina la inceputul sezonului, calificarile de ieri doar confirmand ceea ce toti presupuneau.
    Frumoasa cursa care a culminat cu duelul final.
    Intre timp, un pacalici, care acum a schimbat combinizonul rosu o comite din nou si e implicat in alt incident pe pista.
    1 1
  • Mda, cam aceeași Mărie cu aceeași pălărie. Ne vedem în 2022.
    3 3
  • Nici o pierdere
    0 0
  • Marius
    @ "băiatul caruia ii este frica" și postează in numele meu despre ALONSO, ALONSO, a arătat ceva pe circuit, iar după 2 ani de absenta io zic ca a fost ok, iar tu da-ți un nume, sa știu cu cine vb. Aici pe site-ul asta au fost oameni cunoscători de motor racing, dar din cauza frustraților ca tine, au renunțat sa mai posteze, probabil ca asa cum te ascunzi în spate tastaturii, asa îți trăiești și viata, "în umbra cuiva sau a ceva". Persoanele ca tine se numesc "săgeți".Ești săgeata cuiva? :))))))))
    4 0
  • Marius
    Tu te-ai uitat pe Disney Jr. pe Alonso l-au trădat frânele nu motorul. Nu te ma uita la curse, ca te uiți degeaba, fa și tu altceva cu viata ta.
    5 0
  • Sir Hamilton rules!
    2 3
  • Bravo Max ! Un loc 2 cat o victorie. Te-au lasat pneurile la sfarsitul cursei si cred ca Hamilton se baza pe asta. Oricum, important e ca Mercedes a inteles ca are de munca mai mult ca anul trecut ca sa iasa victorios.
    5 0
  • Costel
    @Nord,

    rules?!? rules zici?!?

    care reguli?
    despre ce conduita vorbesti in cazul acestui escroc?!?
    ce sistem de valori poseda acest conjunctural septuplu?!?

    de cate ori a depasit voluntar limitele circuitului in T4 in timpul cursei ??

    de ce nu i s-a atras niciodata atentia de cei indreptatiti (comisia tehnica) sa nu mai faca asta???
    ....atunci cand propria echipa(Bono) i-a recomandat sa renunte la rutina acestei abordari profund neregulamentare in T4 acesta le-a raspuns nonsalant ca el n-are cunostinta de o astfel de prevedere!!!
    .......in schimb, atunci cand a fost depasit in afara circuitului in acelasi viraj4, a sanctionat imediat echipei depasirea neregulamentara a olandezului....

    aaaahh, nu stapanesc suficient taman eu limba engleza?!? ...rules avand o cu totu' alta conotatie in interventia ta?!?

    ...tot ce se poate conasule, tot ce se poate....

    FIA continua sa cocoloseasca Benz si-n 2021!

    FIA nu manifesta niciun fel de respect pentru rivalii Benz!

    FIA = Benz!
    1 3
  • Marius
    Alonso a aratat cum ii lasa el pe altii sa treaca, cand are frane si motor. Tu ce cursa ai vazut? Ricci facea treaba cu masina aia, dar asta e, l-au pierdut pe Ricci ca altfel nu avea unde sa mai revina Alonso in F1. Si te rog sa observic um Norris e peste Ricci, deci Alonso nu s-a retras el degeaba de la McLaren.

    Hai sa-l vedem pe Alonso ce poate sa faca la 40 de ani ca atunci cand a revenit Schumacher radea de el. Macar Schumacher are un podium si un pole si a fost uneori peste un coechipier Rosberg foarte valoros. Daca nu era vb de Ocon Alonso nu mai revenea.
    0 4
  • Marius
    Hai sa îți spun un secret. Într-o echipa, primul tău adversar este coechipierul tău. Deci Alonso îl bătea clar pe Ocon. Schumacher când a revenit, a cam încasat-o de la Rosberg. Asa ca eu zic sa fi și tu un pic mai atent și pregătit când te lansezi în astfel de afirmații. Și hai sa îți zic ceva Alonso face parte din categoria, Fangio, Lauda, Prost, Piquet, Senna, Schumacher, și tu îl compari cu Ricciardo? Hai sa fim serioși.
    5 0
  • @ Costel - Masi a explicat clar ca orice depasire si implicit castigarea unei pozitii in T4 prin depasirea liniei albe nu e permisa. Hamilton nu a depasit niciun monopost cand a depasit linia alba in T4 in schimb Max a depasit1FB
    3 0
  • @ Costel- Nu poti spune ca FIA e pro Mercedes cand a schimbat egulile in timpul sezonului anul trecut in timpul sezonului pentru a incetini Mercedes si cum a facut si anul acesta...
    2 1
  • Marius
    Le tragi de par rau de tot sa-ti iasa. Coechipierul lui Itic nu-i acelasi lucru cu coechipierul lui Strul. Altfel ai fi avut si tu dreptate. Ocon nu e Rosberg. Asa, cu coechipieri de mana a doua sa tot stai in F1 pana la 50 de ani.

    Alonso face parte din categoria Alonso. Daca inventezi tu categorii nu o sa-l scoti mai parfumat.
    1 4
  • Marius
    Sa fie cum vrei tu, hatere.
    3 0
  • Marius
    @DAV. Io zic ca totuși va fi mai greu pt Hamilton anul asta. Totuși aici a fost o greșeală de strategie din partea Red Bull. Oricum a arătat ca nu este degeaba de 7 ori campion mondial. Pt de astia alde COSTEL, sa ști ca și Schumacher, Senna, Prost, Vettel, au beneficiat de cele mai bune minoposturi la vremea respectiva, nu a câștigat nimeni vreun titlu mondial cu un Minardi sau Marussia. Ști cum se zice "avantajul călărețului"
    4 0
  • Costel
    @ZZZ,
    argumentul lui Masi devine extrem de volatil numai din cauza faptului ca explicatia-i mult prea parsiva....

    ....trasa aflata in afara circuitului confera un avantaj cuantificabil nu doar in momentul castigarii unui loc in cursa prin efectuarea unei depasiri, ci chiar si in momentele cand nu se depaseste, abordarea mai larga, mai *dulce*, a virajului 4(Sakhir) generand un avantaj de macar o zecime, poate chiar doua zecimi, iar aceasta valoare aparent banala castigata intr-un singur tur poate determina un avantaj consistent intr-un grand-prix, asta daca se multiplica aceasta faradelegere si-n alte tururi......

    nu mai zic de grija fata de pneuri, cele care beneficiaza de cu totul alta protectie daca decidem sa abordam virajul in limitele circuitului -o trasa mai stansa dar regulamentara- comparativ cu o trasa in afara limitei circuitului -o trasa mai larga si implicit mai rapida dar profund neregulamentara.....

    ZZZ, pe finalul cursei, gumele hard ale englezului erau mai *obosite* cu 11 tururi fata de gumele hard ale olandezului....

    ZZZ, chiar asa, esti fan Benz, nu?
    de astfel de abordari repugnante, iata si-n 2021, are nevoie un septuplu ca sa castige o cursa?
    0 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru