GALERIE FOTO: Noul monopost Ferrari F138 pentru sezonul 2013

de Daniel Popescu
Vineri, 01.02.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Ferrari a lansat vineri noul monopost F138 cu care speră să întrerupă dominaţia celor de la Red Bull Racing în Formula 1 şi să-i ofere titlul mondial lui Fernando Alonso.

Ferrari a devenit vineri a treia echipă care lansează noul monopost pentru sezonul 2013 al Formulei 1, după Lotus şi McLaren. Regulamentul tehnic al Formulei 1 a rămas în mare parte neschimbat comparativ cu sezonul 2012, însă noul monopost F138 şi-a schimbat radical înfăţişarea în partea frontală.

Inginerii au profitat de posibilitatea oferită de regulament şi au montat un panou între şasiul şi nasul monopostului, pentru a acoperi efectul inestetic generat de obligativitatea de a coborî semnificativ nasul monpopostului începând de anul trecut.

În schimb, Ferrari continuă să utilizeze o suspensie faţă de tip pullrod, model preluat în acest an şi de rivalii de la McLaren, însă exista câteva schimbări importante în configuraţia sistemului de evacuare.

Pe de altă parte, Ferrari a confirmat că aripile faţă şi spate prezente pe monopostul de la lansare sunt practic cele cu care echipa a încheiat sezonul. Astfel, mnopostul care va începe săptămâna viitoare testele de la Jerez va beneficia deja de modificări la aceste două componente esenţiale pentru aerodinamica.

"Configuraţiile pentru aripile faţă şi spate provin direct din cele folosite pe F2012, parţial pentru că dezvoltarea a continuat până la finalul sezonului.

Totuşi, elementele aerodinamice prezentate pe monopost sunt cele din cadrul dezvoltării iniţiale. În săptămânile premergătoare primei curse vor fi introduse modificări substanţiale, iar programul de dezvoltare a fost deja stabilit", precizează oficialii Scuderiei într-un comunicat de presă.

Numele noului monopost semnifică anul 2013, dar şi faptul că acesta va fi ultimul sezon în care vor fi utilizate motoare V8, înainte de trecerea la unităţi V6 de 1.6 litri.

Via Ferrari

Comentarii (28)

  • Superb!
    20 10
  • Rosu ala arata bestial si arata si mai bine fara nasul ala urat de anu trecut.
    19 6
  • superb.. anul asta sper sa castige ferrari. arata mult mai bine ca mclaren si lotus.. vedem ce scoate redpbull...
    13 21
  • Motoare v8 nu B8 ;) ai tastat gresit fiindca sunt apropiate
    6 4
  • Splendid! La fel de frumos ca LOTUS, McLAREN...cat si toate celelalte ce vor urma (Ionule, Ionule...te grabesti)!!
    11 2
  • Jugaru
    Conteaza cum arata monoposturile sau care sunt mai rapide si mai inchegate din punct de vedere tehnologic?
    15 1
  • Jugaru- Ai dreptate conteaza mai mult cat de rapide sunt dar conteaza si putin cum arata.
    10 1
  • Sunt curios cat de semnificative sunt progresele tehnice si aerodinamice avand in vedere ca masina are cu 2kg mai mult decat cea de anul trecut, adica 642kg.
    8 3
  • AMD nu mai e sponsor la Ferrari din ce vad anu trecut aveau logo pe masina la spate daca nu gresesc acum a disparut.
    6 0
  • @Alyn, imaginea ar conta si ea nitel dar numai pentru sponsorii intipariti pe monopost, insa la cat de cunoscuta&renumita e Ferrari as zice ca indiferent ce imagine aerodinamica ar avea ar fi precum o Madona, Cher, s.a. care indiferent cat de frumos/urat s-ar imbraca tot ar intoarce lumea capul dupa ele ;))
    13 5
  • Trebuie sa recunosc ca au spart gheata, dar ptr mine tot mclaren ramane preferata mea :).
    10 6
  • cooooool
    11 4
  • sursa -> JamesAllenonF1

    "In overview, the Ferrari F138, as presented at the launch, is similar in concept to last year’s model and does not show as many detailed changes as the McLaren, released yesterday. It is slightly surprising, given how important this season will be to Ferrari, that the car does not show more changes. They may be concerned, having seen the McLaren yesterday, that their Woking rivals have changed so many things on what was already the pace setting car at the end of last season." :). James Allen trebe sa stie ce vorbeste: CONCLUZIA... o trageti singuri...
    6 18
  • @ di_frera
    Nu am zis ca lotus si mclaern sunt urate, doar ca acesta arata mai bine.. vom vedea pe circuit.. chiar am laudat intr un comentariu trecut prestatia celorlalte 2 team uri..oricum, tot ferrari, red bul si mclaren se vor bate ptr titlu..mercedes are f mult de recuperat, daca baietii de acolo au facut minuni intr-un timp atat de scurt, f bine.. vom vedea..
    2 8
  • Fan F1
    @Mclaren_Mircea_1984: Cinsiderand ca masina McLaren prezentata ieri, arata identic cu cea de anul trecut, una dintre diferente fiind nasul, iar masina Ferrari arata cam tot la fel, cam ce concluzii sa tragem? In afara de concluzia ca iarasi te avanti sa discuti despre lucruri pe care nu le stii, si nu le intelegi? Concluzia o tragem singuri, mai ales ca nu exista nici o concluzie de tras. Masinile astea sunt de prezentare, vedem in Australia care-i treaba pentru ca acolo treaba devine serioasa.

    Sincer iti recomand sa-ti pastrezi frustrarea vs Ferrari, pentru ca mai vin si alte lansari, vin testele si sunt multe lucruri de observat. Iar tu nu esti genul care observa ceva. Asta este concluzia de tras de fapt, mai multa perseverenta in a te informa, si mai putine rahaturi de posturi ok?
    14 1
  • N-am nimic cu McLaren, dar mai scapa Dumnezeului de isteria si orgoliul din tine gustand putina modestie.
    15 3
  • @ Fan F1

    Precis acuma ca tu stii mai bine decat James Allen de cat de asemanatoare e masina cu cu cea de anul acesta. Da el vorbeste clar de atatea schimbari la Mclaren comparativ cu ce aratat azi Ferrari. Baga la cap: "having seen the McLaren yesterday, that their Woking rivals have changed so many things" => " vazand Mclaren ieri, ca rivalii lor din Woking au SCHIMBAT ATATEA LUCRURI". Capisci??? Understand??? Entiendes????.

    @mavrick

    apreciez observatia. Nu sunt isteric dar din pacate sunt un pic cam orgolios, dar ma aprind repede cand va ceva ce ii atat de elocvent si vine unu si imi spune ca nu ii asa... James Allen a fost acolo ieri in Woking, ii analist F1, si vine tipu si spune ca nu sunt prea multe schimbari cand Allen spune ca sunt. Acuma noi ca amatori spunem ca ii la fel ca MP4-27 dar el vorbeste de niste detalii de concept foarte schimbate comparatiV cu mp4-27, si o spune prin ochiul specialistului

    again @FAN F1
    Intr-un interviu azi in "auto sport un motor" Tim Goss vorbeste de faptul ca Mp4-28 nu este o evolutie in sensul propriu al cuvantului al monopostului de anul trecut. Vorbeste de riscuri pe care si le-au luat fiind mai agresivi in abordarea noului monopost, deoarece o evolutie a masinii de anul trecut i-ar fi dus intr-un fel de punct mort al dezvoltarii, unde nu prea mai puteau obtine performante semnificative, subliniind clar ca este un concept nou mp4-28.

    Hamilton a murit.... traiasca Mclaren :) => ACESTA VA FI NOUA DEVIZA a fanilor Mclaren pt 2013 ;). Deci schimbam "he is the fastest man on the track" cu "Hamilton a murit... traiasca Mclaren". Retineti fanilor Mclaren ca si titlu la orice avatar il postati :)
    3 20
  • * orice comentariu il postati
    4 15
  • Fan F1
    @Mclaren_Mircea_1984: Din pacate a incerca sa port o discutie cu tine este cel putin stupid din partea mea. Daca erai destept si citeai prezentarile facute de James Allen, in legatura cu masina Ferrari si masina McLaren (http://www.jamesallenonf1.com, stii sa folosesti un browser nu?), ai fi observat ca de fapt el doar a prezentat ce a vazut la fata locului, dar a remarcat de masina McLaren nu are nimic schimbat la exterior in afara de suspensia fata. Nu a spus nici ca-i o masina foarte buna si nici ca-i slaba. La masina Ferrari in schimb a observat mai multe diferente, dar a notat ca aripile fata si spate sunt identice cu cele de anul trecut. Asta desi acelasi lucru l-a facut si la masina McLaren.

    Evident ca tu citesti ce vrei si nu intelegi nimic pentru ca nu esti capabil in a citi atent si a gandi ceea ce ai citit (nu esti genul care sa rationalizele). Sfatul meu? Idea de baza, eu sunt destept tu esti prost, masina McLaren este perfecta, masinile Ferrari si restul sunt niste tractoare. Asta-i noul tau motto, care se muleaza perfect pe personalitatea ta.

    Cat despre alte chestii, masina McLaren de anul trecut a venit cu multe chestii interesante dar n-au dat satisfactie pe teren. In cazul Ferrari, ei au venit cu si mai multe idei bune, parti noi iar rezultatul a fost un mare zero. Poate ambele echipe au invatat ceva si cine stie vom vedea rezultatele in acest sezon.

    Plus iti dai seama ca ambele masini n-au parcurs nici un km nu? Si daca daca in simulator arata perfect este probabil ca pe teren sa fie un mare zero barat? Fii destept si in loc sa te denigrezi singur cu aceste comentarii puerile, asteapta pana la prima cursa pentru ca acolo se joaca serios treaba. Pana atunci sunt multe lucruri de invatat, de citit si de vazut, singurul lucru pe care ti-l recomand este ca citesti mai atent. Comentariile tale sunt distractive dar foarte usor de ignorat pentru ca este evident ca nu esti inca capabil sa discuti cu argumente. Sper ca pe viitor, sa te maturizezi si cine stie, sa incerci sa gandesti ceea ce vrei sa postezi pe aici. Nu de dragul meu, ci pentru respectul tau fata de tine.
    17 1
  • @ Fan F1

    Iarasi minti. Pe langa faptul ca minti ma incerci sa adopti o pozitie de superioritate din care sa rezulte mai direct sau nu cat de limitat sau "irational" sunt eu. Din pacate majoritatea fanilor F1 se cred o casta elitista in comparatie cu suporterii altor sporturi. Ei se pretind un soi de pseudo ingineri, specialisti cu gura mare, si inearca sa te jigneasca nu facand-o direct ci ridiculizandute si incercand sa realizeze o corelatie intre exceptionalismul lor si mediocritatea adversarului/interlocutoriului. Daca ai alta parere decat ei vin si iti arunca in fata ca nu te pricepi, ca nu ai capacitatea cerebrala sau nuanta cognitiva specifica proceselor mentale superioare. Exact ca o aristocratie ancorata si captiva in mod contrastant intr-un anacronism contextual gresit perceput. Daca esti superior, incerci sa ramai datorita valorii caracterului un om care nu jigneste sau ironizeaza cu genul de subtilitati "stii sa utilizezi un browser" ci "te cobori" la o discutie argumentata chiar daca interlocutorul este animat de o doza superioara de patos. Asta inseamna prietene sa fii un om superior. Jignesti mai dureros decat daca ai face-o in stilul romanco-taranesc cu expresiile peiorative pe fata. Singura mea deficienta de temperament si ni in nici un caz de intelect sau de caracter (lucruri mai puternic consolidate in "ADN-ul" comportamental al unei fiinte umane decat luciul superficial al temperamentului. Nu am vrut sa te plictisesc cu ideea aceasta, dar am vrut sa iti demonstrez prin felul in care am ales cuvintele "mestesugite", calitatea ideei in jurul caruia mi-am construit argumentul asemeni unui pivot ideatic A FOST SA ITI DEMONSTREZ CA NU VORBESTI CU ORICE TARAN SAU HABARNIST CUM CREZI TU, sa vezi ca desi imi sustin poate uneori infantil de puternic echipa de suflet sa iti demonstrez ca sunt un om cu un nivel de inteligenta si cultura mult peste media pe care o intalnesti la asa zisii "inteligentii" de pe acest site/forum ;) "Am cu ce sa stii" ... asta ca sa imi cosmetizez expresia intr-un jargon specific acestei caste elitiste la care credeti in mod iluzoriu ca apartineti.

    Si acum sa revenim la minciuni. Le vom destructura asa cum tai feliile de salam, una cate una

    Si acum sa revenim la minciuni. Te voi invinge cu propriile arme tot din articolele lui James Allen pe axa citat/traducere. "On the face of it, the new MP4/28 looks similar to the 2012 car, but there are several very significant changes and it takes what was good car and makes it, in all probability, even faster.
    "La suprafata, mp4-28 arata similar cu masina din 2012, DAR PREZINTA SCHIMBARI SEMNIFICATIVE luand ceea ce a fost bun."

    "The main changes are the front suspension, the higher front section and the sidepods. But there is a lot more besides"-> " Principalele modificari vizeaza suspensia fata, NASUL INALTAT SI PLACILE LATERALE."

    Gata m-am plictisit sa traduc, doar am vrut sa demonstrez ca nu-s asa de obtuz la minte. Iti voi da doar pasajele.
    Retine urmatorul aspect despre sistemul de franare care este ganit in asa fel incat sa poate fi utilizat in optimizarea fluxului de aer in jumatatea din fata a masinii. "The first area of interest is the front brake ducts, which are quite different. Last year the ducts had few vane ad-ons. This year they are more angled to the front wing. This is going to be a real area of development given the change they have made to a pull rod front suspension, of the kind used by Ferrari last year.

    This is a fundamental decision and one which they are committed to for the year. The reason why they have switched is because they wanted to raise the front section of the chassis, to improve the air flow under the car and between the chassis and the wheels. However when you do that you raise the centre of gravity, which is a bad thing."

    "Big changes to side pods

    The shape of the side pods and the side vanes has changed. The vertical vanes more simplistic, they used to have two, now there is only one.

    Outboard of the side pod, the detailing is extreme and you can see it runs the length of floor, undercut and very sculpted; this is a very extreme treatment.

    What McLaren is trying to do with this area is to create a skirt of air. Air passing through here will create strong vortex shapes and rotational flow to provide a seal of air, crucially so that everything under the floor stays there at all times and does the maximum job at diffuser, which is where the real downforce gains are to be had." RETINE OPINIA LUI ALLEN referitoare la acesta parte a masinii "This area of the car has met with gasps of approval from engineers. It’s really nice work."

    Sper ca ti-am impus un pic de respect (nu in sensul lui huliganic, ci demonstranduti ca nu sunt sunt atat de mediocru cum crezi tu. Glumind un pic termin tot cu o gluma finutza "Sunt bun, dar nu ma vede nimeni (pe acest "browser") :))
    6 17
  • *mai

    *romano-taranesc

    *in nici un caz

    Sorry... "patosul" si graba de a scrie rapid dreptul la replica m-a facut sa fac erori de tastare nu de intelect
    4 14
  • Fan F1
    @Mclaren_Mircea_1984: Ah dar nu-i nevoie sa mint, plus degeaba traduci chestiile pe care le citesti daca nu le intelegi. Cat despre mintit, considerind ca esti un mincinos doar citindu-ti posturile din trecut, nu erai tu cel care a reusit "performanta" de a castiga titlul de ignorantul anului in 2010, 2011 si 2012? O performanta de care numai tu te poti bucura, evident.

    Personal nu cred ca masina Ferrari sau cea Lotus este mai buna decat cea McLaren, pentru ca in ciuda a cum arata masinile, ceea ce conteaza este cum sunt pregatite pentru prima cursa si de-alungul sezonului. Anul trecut McLaren a tot redesenat sideporturile, si degeaba, masinile lor au avut probleme tehnice, iar secretul a fost aripa fata, evacuarea spate si double DRS-ul. Nu neaparat in aceasi ordine. Cine a avut o aripa fata buna? Red Bull, cine a avut o evacuare foarte eficienta? Red Bull. Cine a avut un DDRS? Tot Red Bull. Vezi Ferrari sau McLaren pe undeva?

    Daca pe tine te ajuta sa te inbeti cu ce scrie un ziare, iti spun ca James Allen il dadea pe Button campion in 2012 cu Hamilton pe urmele lui. El marele expert, acest guru al Formula 1, la fel ca tine, nu se uita la datele din teren ci la propriile lui sperante. Si sincer iti dai seama ca daca Raikkonen nu-l lovea pe Alonso, acesta din urma iesea campion mondial? Un detaliu foarte mic, gen 2 abandonuri a schimbat tot sezonul unui pilot?

    La Ferrari, in schimb noteaza ca partea spate a fost redesenata, ca s-a lucrat la partea fata si desi unele par similare, nu spune decat ca sigur nu sunt varianta finala.

    Apropo, tu erai cel anul trecut lauda iarasi masina McLaren si radea de masinile Ferrari si Red Bull care cica erau facute de niste tampiti. Vrei un copy paste dupa comentariile tale de anul trecut? Nu esti prea destept daca nu iti dai seama ca te repeti, si ca ne arati ca de fapt n-ai invatat nimic. La fel ai facut si in 2010 si in 2011, si la fel si in 2012. Sincer devine plictisitor. Nu cred ca ai prieteni, daca nici unul nu este in stare sa-ti spuna ca tu nu gandesti ceea ce spui sau nu-ti dai seama ca scrii aceleasi chestii in fiecare an.

    Din pacate nu-mi impui nici un pic de respect, atata timp cat nu intelegi din proprille tale greseli. Si daca erai destept, stiai deja ca in anii trecuti erai primul care laudai masina McLaren si o dadeai campioana chiar daca nu a inceput inca nici o cursa. Plus eu n-am nimic cu tine si sincer, oricat as incerca sa ma inteleg cu tine, imi dau seama ca este imposibil.

    P.S. Era cam greu ca cei de la Ferrari sa modifice suspensia fata cand au modificat-o deja anul trecut nu crezi?
    11 1
  • Uite un raspuns a lui James Allen pentru unul din fanii Ferrari. Ideea este Mclaren multe schimbari comparativ cu Ferrari. Dau integral in engleza. Intersant.

    James Allen Reply:
    February 1st, 2013 at 6:53 pm

    There are a few comments, like this one, from people who do not appear to have read the articles properly and who jump to the wrong conclusion.

    Together with Mark Gillan, who was in charge of Williams’ race engineering last season, we have analysed the cars as presented at launch.

    What we are saying here is that McLaren has made a lot of changes and done a lot of detailed development work on a car that was fast – it won the last two races of 2012, remember.

    While what we are saying about Ferrari is that the car presented today and the concepts on display are quite similar to last year. The main chassis cannot change, it is homologated, but we are saying that clearly Ferrari will have more advanced developments in the wind tunnel and the conclusion is that they are going to need them as the McLaren has definitely been improved.

    If this doesn’t suit you, or isn’t what you wanted to hear, then we are sorry. Perhaps you should read less objective analysis on sites elsewhere, which does tell you what you want.

    But it is the analysis of one of F1′s most experienced engineers.
    2 7
  • RETINE !!!!!!

    "What we are saying here is that McLaren has made a lot of changes and done a lot of detailed development work on a car that was fast – it won the last two races of 2012, remember.

    While what we are saying about Ferrari is that the car presented today and the concepts on display are quite similar to last year. "

    Mai trebuie sa spun ca tipul nu vb aiurea, pe langa ca e specialist s-a consultat cu un inginer ce lucreaza sau a lucrat cel putin la Williams.
    2 7
  • Foarte frumos monopostul Ferrari. Desi nu sint de acord cu expresia "să-i ofere titlul mondial lui Fernando Alonso". As prefera mai degraba "sa castige ambele titluri" fara a se specifica pe cine prefera la piloti.
    Eu sint fan Alonso dar nu m-ar deranja sa castige Felipe la piloti si Ferrari la constructori. E posibil ? Poate da, poate nu. E mai bun Alonso decit Massa ca si pilot ? Probabil ca da, dar pentru a castiga la final un sezon e nevoie de foarte multe care sa se potriveasca perfect.
    pt.Mclaren_Mircea_1984
    Nu stiu cine este James Allen de care tot amintesti (o fi el vre-un messia dar eu in ultimii 15 ani nu am auzit de el). Pe de alta parte e aberant sa-ti dai cu parerea despre un monopost doar dupa cum arata. Regulamentul pe 2013 nu aduce mari schimbari fata de sezonul precedent. Stim de la Button ca un McLaren nu e mai rapid decit un Ferrari pe linia dreapta (cursa din Abu Dhabi 2012). Ceea ce le-a lipsit monoposturilor Ferrari in 2012 a fost data de inferioritatea in curbele lente. S-a rezolvat asta din ceea ce se vede in poze ? Are vre-un castig McLaren din ceea ce se vede in poze ?
    E pueril sa faci astfel de afirmatii atat timp cat nu vezi timpii monoposturilor pe un circuit. Si nici macar pe un circuit nu sint total edificatoare.
    E ca si cum as pune o poza facuta un photoshop si sa am pretentia ca masina din imagine e mai buna decit un Veyron. E un nonsens desigur. Nu-i asa ?
    9 0
  • @pablo256r

    La Barcelona, Montreal, Spa si Monza, circuite cu linii drepte lungi Hamilton a fost mai rapid ca Ferraristii. Parca toata lumea din F1 spun ca motorul Mercedes (deci cel utilizat de Mclaren) este mai puternic decat motorul Renault sau Ferrari.
    La Monza (circuitul unde forta motorului e cea mai pregnanta), in calificari, Mclaren a avut ambele masini in prima linie. Schumacher si Di Resta pe 4 di pe 5, iar Rosberg pe 7. Superioritatea motorului Mercedes este elocventa avant 5 masini in primele 7, pe un circuit unde motorul conteaza poate cel mai mult. Button ii el moale, nu are vana, sta la panda si nu forteaza, de aceea nu l-a atacat pe Alonso la Abu Dhaby. Revin iar la cursa de la Monza, amintesteti ca Hamilton si Button s-au distantat imediat de concurenta SI IN REGIM DE CURSA.
    0 12
  • Daca tot ai amintit despre Monza. Nu cumva Alonso a avut probleme hidraulice in turul rapid din Q3. Altfel toata lumea era de acord ca aici Ferrari putea obtine pole in calificari. Ai uitat ca in Q1 si Q2 Alonso a fost primul inaintea celor de la McLaren ? Iar in cursa Alonso de pe locul 10 a depasit destul de usor monoposturile de care spui tu. Si inca pe linia dreapta. Ferrari nu are o problema cu viteza pe linia dreapta. Au avut la inceputul sezonului trecut dar au rezolvat-o in timp util. Problema lor au fost curbele lente. Sper ca le-au rezolvat.
    Repet: dupa modul in care arata in poza un monopost nu ai cum sa deduci cat de rapid va fi. Dupa prima cursa din Australia o sa vedem cine a progresat si cine nu. Pana atunci doar ne uitam la poze :)
    8 0
  • Fan F1
    @Mclaren_Mircea_1984: Este comica rau chestia ai cu "RETINE", asa ca iti voi spune tie: "RETINE".
    - 2009, McLaren a avut cea mai buna masina, dupa jumatatea sezonului, zero campionate castigate.
    - 2010, McLaren a avut masina buna tot timpul sezonului, zero campionate castigate la final.
    - 2011, McLaren a avut masina foarte buna tot sezonul, zero campionate castigate la final.
    - 2012, McLaren a avut cea mai rapida masina 75% din sezon, zero campionate castigate la final.

    Retine, ignoranta si prostia nu inseamna cultura. Pe viitor te rog sa incerci macar sa gandesti ceea ce postezi, faza aia ca esti mare fan si te avanti in a s spune toate gunoaiele astea nu ajuta si sincer nu ma intereseaza. Dar eu nu sunt cel care-a zis ca Ferrari vor fi campioni nici in 2009, 2010, 2011 si nici 2012. Asa cum nu voi spune ca gata, masina este perfecta, campionatul este al celor de la Ferrari, doar pentru ca-mi place mie cum arata masina.

    Personal, desi sunt fan al mai multor echipe, prefer s-o iau incet, sa vad cum o sa fie testele si dupa ma pregatesc de prima cursa. Tu din pacate nu faci asa ceva. Ti-am citit comentariile, de pe ultime doua pagini, si rar am mai intalnit atata prostie si ignoranta, in 20 de comentarii. Sa stii ca pana la urma, daca erai destept te opreai de mult din cruciada asta a ta, pe care o tot continui importriva celor care nu-s fani McLaren ca tine.

    Personal nu ma intereseaza nici daca esti fan McLaren, dar pentru ca postezi numai rahatul, vine moment in care este bine ca cineva sa-ti spuna ca ai sarit calul si ca poate este timpul sa-ti dozezi comentariile. Si repet, nu pentru mine sau pentru restul fanilor ci pentru tine. Daca tu nu te respecti pe tine, este treaba ta, dar macar incearca sa respecti fanii altor echipe, pe care nu-i intereseaza frustrarile tale cu si despre restul echipelor. Un comentariu decent, o discutie placuta si interesanta sunt, ceea ce eu imi doresc, si nu fanatici care nu inteleg ce inseamna o discutie. Oricum eu personal iti voi ignora comentariile, in asteptarea unei schimbari de atitudine din partea ta. Care sper sa vina candva, chiar daca din 2009 n-ai fost in stare de asa ceva, dar speranta moare ultima nu-i asa?

    P.S. Iti dai seama cat de penibil esti sper. Nici n-au inceput testele, de prima cursa nu zic nimic, si tu gata incepi cu "mama masina McLaren este cea mai smechera", doar pentru ca iti place culoarea. Ai rabdare si tu sa vezi cum o sa fie testele, prima cursa, si dupa aia iti faci o parere. Masina McLaren poate sa fie cea mai rapida, dar ce te faci daca dupa 20 de ture, se indreapta catre boxe? Ipotetic vorbind, nu-i ceva de exclus nu crezi?
    11 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru