Hill, ameninţat de fanii lui Schumacher pentru penalizarea de la Monaco

De Daniel Popescu
Publicat Marti, 18.05.2010
Damon Hill a primit scrisori de ameninţare din partea fanilor lui Michael Schumacher, care îl acuza de penalizarea germanului în cursa de la Monaco.

Damon Hill a supervizat activitatea comisarilor de cursa de la Marele Premiu al statului Monaco, având astfel o contribuţie semnificativă la decizia de a-l penaliza pe Michael Schumacher cu 20 de secunde pentru depăşirea efectuată asupra lui Fernando Alonso în ultimul viraj. Reacţia fanilor lui Schumacher nu a întârziat, iar campionul mondial din sezonul 1996 a primit deja mai multe scrisori de ameninţare.

"Scrisorile de ură au început. Ştiu că cei mai mulţi oameni mă vor crede când spun că am acţionat corect, dar inevitabil am primit deja câteva emailuri înţepătoare care mă acuză de prejudicierea rezultatelor", a declarat britanicul.

Fanii lui Schumacher considera că Hill nu a acţionat obiectiv din cauza conflictelor dintre cei doi de la începutul anilor '90. Cel mai semnificativ dintre acestea s-a petrecut în 1994, când Hill a pierdut titlul mondial la un singur punct în faţa lui Schumacher după ce s-au acrosat în ultima cursa de la Adelaide.

Pe de altă parte, Hill a admis că nu s-a simţit confortabil să ia o astfel de decizie, iar Schumacher a simţit acest lucru în momentul în care a intrat în camera comisarilor de cursă.

"Nu m-am simţit confortabil într-o astfel de poziţie în care am fost reprezentant al FIA.

Mi-am imaginat că le voi spune comisarilor opinia mea, dar ca ei vor lua deciziile. Expertiza mea este mai degrabă ca pilot, nu ca avocat sau ca interpret al regulamentului. Evident, o parte a disconfortului a fost generat de faptul că Schumacher a fost implicat în acest incident. Şi cu siguranţă s-a strâmbat când a ajuns în camera comisarilor de cursa", a adăugat el.

Rolul oficial al foştilor piloţi de Formula 1 este de a superviza activitatea comisarilor de cursă şi de a-şi spune punctul de vedere în privinţa acţiunilor piloţilor. În schimb, deciziile finale sunt luate de comisarii de cursă în funcţie de Regulamentul Sportiv al Formulei 1.

Via | Daily Telegraph

Comentarii (12)

  • @ Hill
    "nici usturoi n-a mancat, nici gura nu-i miroase"
    9 5
  • schumi
    hill
    Ce trebuia sa faca Hill?Regulamentul e clar. Sunt convins ca Schumacher este ultimul pilot caruia voia sa i-l aplice!Ce vina are el ca Schumacher, mai cu seama Brawn, nu cunosc litera regulamentului pe care tot ei il invoca in apel!
    9 7
  • coman norbert
    Tampenie
    Sunt fan Schumi, dar de aici la amenintari prostesti este cale lunga. Comisarii au avut dreptate. Problema este ca a fost amendat un om nevinovat, pilotul, iar Brawn care a gresit, nu a fost amendat.
    Tebuia procedat, altfel... Retrogragat Schumi pe pozitia nornala (deci un loc) si amendata echipa, inclusiv Brawn.
    Dar au gresit si cei cu steguletele, inclusiv lumina verde nu avea ce cauta. Anii trecuti daca cursa se incheia sub SC, erau fluturate steaguri galbene nu verzi. Aici au ei dreptate. Practic comisarii au dat drumul la cursa, deci nici ei nu tare au citit regulamentul!
    13 0
  • schumi
    @coman norbert
    Da, sunt de acord aici, Schumacher nu trebuia pedepsit, Brawn a gresit! Insa solidaritatea in echipa nu iarta. Au gresit mai multi acolo..poate ca intr-adevar revenirea la P7 era corecta si suficienta. Insa regulamentul nu prevede o asemenea penalitate..Ar trebui revizuit putin.
    6 3
  • @ depasire
    Marea problema este ca ambele parti au dreptate. Dar eu ma gandesc la urmatorul scenariu : daca Schumacher nu ar fi putut comunica cu boxele, poate s-ar fi stricat radioul, atunci el ar fi mers 100% pe semnalizarea comisarilor. Nu avea ce cauta steagul verde acolo, comisarii trebuiau sa arate steagurile galbene, asta este marea greseala si singurul lucru care li se poate reprosa. Oricum, nu cred ca Schumacher o sa-si mai vada punctele inapoi.
    9 1
  • Raluca
    fanii din formula 1
    Nu ma mira, vad ce se-ntampla aici pe forum, fani F1 care se apropie de fanii din fotbal. Nivel intelectual din ce in ce mai redus, exacerbarea violentei de limbaj si nu numai. Nimic nu mai e ce-a fost..
    4 5
  • NeoGalaxy
    Steagurile verzi sunt acolo cu rolul lor. S-a explicat de 100 de ori de ce sunt steaguri verzi si de ce nu trebuiau sa fie steaguri galbene. Dar nu, va explica experti, va explica fanii care se pricep, si voi tot nu pricepeti. Si ne mai miram ca se injura pe aici.
    4 5
  • Semaforul arata ROSU si VERDE...Concomitent! astfel de exemplu a fost la finalul cursei.
    aici e vina comisarilor, ei au gresala, dece farurile au fost stinse si steagurile aratau verde (ca pentru chiori), asta inseamna ceva!?... Daca s-a stiut de asa decizie, atunci de ce nu au ramas steagurile galbene si far aprinse daca cursa se incheie sub SC!?
    4 2
  • Andrei Dragan
    SC-ul a intrat la boxe pentru ca erau in ultimul tur, si trebuia sa lase loc liber celui care a castigat cursa. SC-ul intra la boxe, nu mai era nevoie de steagurile galbene, puteau sa fie si in dungi cu picatele, pentru ca erau in ultimul tur, era valabil alineatul 40.13. Daca nu erau in ultimul tur, si SC-ul nu se retragea pentru a lasa invingatorul sa fie primul, era valabil alt alineat. Comic este ca la primii 6 li s-a spus sa nu depaseasca, iar lui Schumacher i s-a spus opusul, si asta in ciuda faptului ca nici pilotii Force India care erau in spatele lor si-i puteau depasii nu au schitat nici o miscare, nici macar nu s-a depasit unul pe celalalt.
    3 2
  • Andrei Dragan
    Referitor la anii trecuti, se poate vedea cat de mare este diferenta dintre regulamentul din 2009 si cel din 2010, evident daca fanii erau interesati de asa ceva. Comic este ca 40.13 de anul trecut spune altceva, iar 40.13 de anul acesta exista in regulament la 40.14. Dar unii oameni nu inteleg si se tot lamenteaza pe acest forum. Poti sa discuti cu ei sa le aduci argumente, tot degeaba.

    40.14 (2009):
    40.14 If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the
    cars will take the chequered flag as normal without overtaking

    40.13 (2010) If the race ends whilst the safety car is deployed it will enter the pit lane at the end of the last lap and the cars will take the chequered flag as normal without overtaking

    Observati ca sunt identice, si spune acolo normal, adica in regim de cursa, dar fara depasiri.
    1 1
  • cat de greu e?
    Safety car was not deployed!!!!!!! Ca m-am saturat de 40.13
    2 2
  • Robert
    shumi - soarecul..si avarul
    Marele Shumi si-a dat arama pe fata in 1998 cand Jack Villeneuve l-a depasit intr-o curba iar marele pilot shumi nu am gasit majuscule a intrat in el ca nu cumva sa piarda titlul. Dar saracul tot l-a pierdut. Asta e marele shumi pentru mine si pentru multi altii...
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru