Kobayashi: "KERS şi aripa spate nu vor îmbunătăţi depăşirile"

De Daniel Popescu
Publicat Marti, 01.03.2011
Kamui Kobayashi este circumspect în privinţa şanselor de îmbunătăţire a depăşirilor cu ajutorul noii aripi spate ajustabile şi a tehnologiei KERS.

Formula 1 va beneficia în acest sezon de două tehnologii noi comparativ cu anul trecut: sistemul KERS revine după un an de pauză, în timp ce aripa spate a devenit ajustabilă, ambele noutăţi fiind introduse cu scopul de a îmbunătăţi depăşirile.

Cu toate acestea, Kamui Kobayashi, pilotul echipei Sauber, nu este încă convins că cele două tehnologii vor avea vreo influenţă asupra numărului de depăşiri.

"Nu cred că KERS va ajuta, pentru că aproape toată lumea îl are (n.r - cu excepţia Lotus, Hispania şi Virgin). Aşa că vorbim doar despre aripa spate şi nu sunt sigur dacă ideea de a fi activată la o distanţă de o secundă de maşina din faţă va funcţiona cu adevărat", a declarat japonezul în cadrul unui interviu acordat site-ului oficial al echipei Sauber.

Pe de altă parte, în cazul în care noile reguli vor îmbunătăţi depăşirile, Kobayashi crede că abilităţile piloţilor vor conta mai puţin decât în trecut, mai importantă fiind capacitatea de a apăsa cât mai multe butoane în momentele oportune.

"Probabil că da, în special dacă se demonstrează că depăşirile devin mult mai uşoare pentru toată lumea.

Dar asta nu reprezintă un motiv de îngrijorare, pentru că face parte din regulament. Cea mai importantă întrebare este cum îţi poţi îmbunătăţi timpii cu noile sisteme şi cât de mult. Lucrez pentru a mă obişnui cu noile sisteme. Este un task pentru piloţi şi cei care îl folosesc bine vor avea un avantaj comparativ cu cei care îl folosesc mai puţin eficient. Este adevărat, depinde de capacitatea de concentrare", a mai precizat el.

Via | Sauber

Comentarii (3)

  • Cu sau fara ..penalizare
    Sunt curios... in cazul in care sistemul "aripa spate" cedeaza si nu se mia inchide(masina obtinand un avantaj) , va fi sau nu penalizata echipa si pilotul??!?!!?!?
    3 0
  • Aripa
    Daca se blocheaza si nu se mai inchide eu cred ca este ami rau, degeaba ai viteza mare si forta de apasare mai mica in linia dreapta daca in viraje nu o sa fii mai rapid si stabil. Ca pana la urma masinile o sa fie setate pentru viraje si aripa o sa fie deschisa in liniile drepte.
    2 0
  • revenire
    am pus special in paranteza " masina obtinand un avantaj" , adica fiind intial setata pentru o "eventual" problema
    Ca doar nu o fi si astai din F1 "cu mainele curate"
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru