Lotus, avantajată de testele Pirelli cu Renault R30?

de Daniel Popescu
Vineri, 22.03.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lotus gestionează cel mai bine noile pneuri Pirelli pentru că acestea au fost testate timp de un an cu Renault R30, monopost construit de asemenea la Enstone în 2010, potrivit presei.

Lotus s-a evidenţiat în Marele Premiu al Australiei ca echipa care gestionează cel mai bine noile pneuri furnizate de Pirelli, după ce Kimi Raikkonen a câştigat cursa cu numai două opriri la boxe, comparativ cu cele trei efectuate de rivali.

Situaţia pare că se repetă şi în Malaysia, acolo unde echipa britanică nu a întâmpinat niciun fel de probleme în gestionarea cauciucurilor, fapt semnalat şi de publicaţia Autosport.

"În regim de calificări este greu de ales între Lotus şi Red Bull, dar în prima sesiune pe uscat cei de la Red Bull şi alţii degradau pnerile hard. Kimi Raikkonen de la Lotus nu făcea asta", precizează Mark Hughes, editorialist la Autosport.

Un membru al unei echipe rivale a găsit o posibilă explicaţie pentru această situaţie: Pirelli a dezvoltat pneurile din acest sezon cu un monopost Renault R30 din sezonul 2010, care a fost construit de echipa de la Enstone care ulterior a fost redenumită în Lotus.

Urmareste Automarket
La vremea respectivă, echipele au considerat că un monopost din 2010 nu mai are relevanţă pentru sezonul 2013 din cauza numeroaselor schimbări de regulament. "Am subestimat acest impact.
Poate că trebuie să ne gândim cum gestionăm acest lucru în viitor"
, a precizat acesta fără să-şi dezvăluie identitatea.

Publicaţia germană Auto Motor und Sport afirmă că elementele de bază ale şasiului şi stabilitatea aerodinamică s-au menţinut în ultimii ani, aceasta fiind o posibilă explicaţie pentru progresele celor de la Lotus cu pneurile.

"Rivalii au o suspiciune neplăcută. Este adevărat că monopostul Renault din 2010 este foarte vechi raportat la viteza de dezvoltare din Formula 1, dar anumite principii şi filosofii cu privire la şasiu şi stabilitatea aerodinamică supravieţuiesc ani de zile", precizează publicaţia.

Via F1Zone, Autosport (inreg)

Comentarii (11)

  • Unicul
    asta inseamna neputinta !!! in loc sa gasesti solutii mai bine cauti vinovati !!! anul trecut gestiona sauber-ul prin Perez pneuriile , anul acesta si Force India le gestioneaza bine , Ferrari ....idem in comparatie cu RedBull , s-a vazut in cursa trecuta cum pe pneuri noi RedBull era competitiv , dupa 6-7 ture pierdea teren fata de Alonso , in alta ordine de idei , una este cand conduci cursa si iti protejezi pneuriile si alta este cand il vanezi sa l ajungi din urma ...
    15 3
  • looooooooooooool, cand eu am spus ca Grosjean a fost pastrat la echipa pentru ca a testat pneurile Pirelli.... mama cum au sarit pe mine "cunoscatorii". Mama si cati "cunoscatori" sunt pe acest site, cel mai celebru este "celebrul" McLaren bla bla bla Mircea, cel mai talentat habarnist in viata, desi mai sunt si altii de mentionat, cele mai sincere "laude" care cel care posteaza sub avatarul "Grosjan" un alt mare talent in ale habarnismului. Dar deh... ce conteaza ce scriem aici daca nu ne stresam sa gandim. Este asa de simplu sa fim ignoranti.. deh nu cere de mancare.
    17 7
  • pişti
    atunci de ce nu merge bine Grosjean in loc de Raikkonen? Ca doar Grosjean le-a testat? SAu de ce nu merge bine si Grosjean? Fara Raikkonen Lotus era in pluton pe acolo pe unde e Grosjean.
    Te bati cu pumnii in chept de pomana bai @ATM
    Dar da-i inainte ca esti comic. Ai zis si tu ca o sa ninga la iarna, iete ca ninse si gata sari in sus de ce destept esti tu si ce prosti sunt altii...
    15 8
  • Pentru ca Grosjean nu e pilotul de cursa. Poate fi, cel mult, pilot de calificari. E rapid si atat. In cursa nu-i suficient. Poate fi rapid un tur, doua, trei, dar nu e constant.
    In acelasi timp e si foarte bun pentru teste... stie sa ofere informatii mecanicilor. Raikkonen nu e foarte bun la capitolul acesta. Dar cei doi fac o echipa buna.
    Nu cred ca asta o sa-i tina foarte mult... Nu cred ca vor avea capitalul de a continua dezvoltarea monopostului in acelasi ritm cu Ferrari sau Red Bull.
    6 10
  • Jordan
    Bateti campii! Grosjean nu are update-urile lui Raikkonen pt Malaezia! Informati-va si apoi postati aici. Se pare ca Grosjean este transformat intr-un fel de Massa.
    7 4
  • cucurigu
    e rasuflata asta ca Raikkonen nu stie sa ofere info inginerilor. Chiar inginerii lotus au spus ca Raikkonen a fost o piesa importanta in angrenajul dezvoltarii. Tot asa de rasuflata este si aia cu Alonso dezvoltator de monoposturi.
    12 5
  • Ce a ajuns F1, sa ai grija cu pneurile ????!!!! A ajuns rau competitia asta, dupa depasirile false cu DRS, nu mai ai voie sa faci teste peste teste cum e normal in motorsport, acum nu poti sa mai conduci ca se duc pneurile.
    12 1
  • lasa jane ca tot cat de repede se poate se piloteaza. Numai ca in functie de stil se pastreaza mai mult sau mai putin pneurile.
    4 0
  • @Jordan, citeste te rog acest material: http://www.automarket.ro/formula1/stiri/grosjean-tentat-sa-foloseasca-setarile-lui-raikkonen-in-australia-49891.html De aici reiese ca Grosjean langa Raikkonen e precum un stagiar in F1 langa un decan. Spui ca la fel e si in cadrul echipei Ferrari? Ok, nu te contrazic!
    1 6
  • lepydus
    si cum reiese ca e mai bun "decanul"decat "stagiarul"?In Formula 1 s-a intamplat tocmai invers:cazul Alonso-Hamilton in 2007!
    2 0
  • @mavrick
    si Kimi folosea setarile lui Montoya si Coulthard cand nu le avea pe ale lui. Si reusea sa-i bata si asa.
    Si Schumacher mai folosea satarile lui Barichello cand ale lui nu-i conveneau.
    Ca acum foloseste Grosjean e tot un caz izolat pentru ca Grosjean le foloseste pe ale lui. Iti recomand sa citesti chiar tu articolul pe care l-ai dat (integral) si afli acolo de ce a procedat Grosjean asa - pentru ca nu a avut cum sa le gaseasca pe ale sale neputand sa piloteze pe uscat. Citeste!

    Deci de aici nu reiese ca Grosjean e in F1 ca un stagiar pe langa decan. Poate ca a fost cu Alonso prin 2009. Vor fi situatii cand va trebui sa foloseasca Kimi setarile lui Grosjean. Asa ca "demonstratia" ta nu vace doi bani.

    @Jordan
    a fost doar o cursa bre. Concluzia ta (comparatia cu Massa) e fortata. Stai asa sa mai vedem.

    Parerea mea e ca atunci cand Kimi nu are o masina pe plac e bun. Dar cand are una sa-i convina, obiectivul este castigarea cursei.
    2 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru