Lotus: "Monopostul cu ampatament mărit, crucial pentru planurile pentru 2014"

de Daniel Popescu
Miercuri, 28.08.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Lotus va utiliza la Monza un monopost cu amptament mărit pentru a evalua opţiunile tehnice pe care le are pentru sezonul 2014.

Esential 4 este locul ocupat de Lotus in clasamentul constructorilor cu 187 de puncte
4 este si pozitia lui Kimi Raikkonen in clasamentul pilotilor cu 134 de puncte
Lotus va introduce în Marele Premiu al Italiei un monopost cu ampatament mărit, în urma procesului de dezvoltare din noul simulator al echipei, care a fost inaugurat anul trecut.

Potrivit şefului Eric Boullier, principalul scop este identificarea beneficiilor ampatamentului mai mare în perspectiva sezonul următor, dar şi analiza corelaţiei între rezultatele obţinute în simular şi cele de pe circuit.

"Trebuie să facem asta pentru că trebuie să testăm sistemul. Procesul de decizie este acum mult mai complex pentru că include şi simulatorul, care oferă mai multă importanţă performanţei departamentului de vehicule. Dar trebuie să vedem dacă funcţionează. Trebuie să testăm pentru a ne asigura că nu există niciun dezavantaj aerodinamic şi că, de fapt, există un avantaj.

Pilotului îi place cum funcţionează în simulator, aşa că trebuie să vedem dacă această nouă metodă de dezvoltare funcţionează", a precizat el.

Implicit, Lotus speră să-şi îmbunătăţească performanţele în ultimele opt curse ale sezonului datorită noului monopost cu ampatament mai mare, însă Boullier a admis că abandonul suferit de Kimi Raikkonen la Spa-Francorchamps a diminuat speranţele echipei la titlurile mondiale.

"Este o lovitură. Nu vom renunţa, dar este dificil să recuperăm 65 de puncte. Încercam să dăm tot ce avem mai bun în lupta pentru poziţie în clasamentul constructorilor. Sunt mai încrezător pentru restul sezonului, pentru că Spa şi Monza urmau oricum să fie dificile (n.r - din cauza configuraţiilor)", a mai precizat el. 

Via Autosport

Comentarii (1)

  • F1 e complexa, dar strict teoretic un ampatament mai mare va face ca masina sa fie mai putin manevrabila pe circuitele lente...
    1 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru