Max Verstappen, 10 secunde penalizare pentru incidentul cu Lewis Hamilton din MP al Arabiei Saudite

de Alexandru Monenciu
Luni, 06.12.2021
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
03 - 05.07
10 - 12.07
17 - 19.07
31.07 - 02.08
07 - 09.08
14 - 16.08
28 - 30.08
04 - 06.09
11 - 13.09
25 - 27.09
09 - 11.10
23 - 25.10
31.10 - 01.11
13 - 15.11
27 - 29.11
04 - 06.12
11 - 13.12
Max Verstappen a fost sancționat cu 10 secunde și a primit 2 puncte de penalizare pentru incidentul cu Lewis Hamilton din Marele Premiu de Formula 1 al Arabiei Saudite.

Marele Premiu al Arabiei Saudite a avut un final controversat din cauza incidentului dintre Max Verstappen și Lewis Hamilton. După ce a ieșit larg și a tăiat virajul, câștigând un avantaj, Max Verstappen a fost obligat să îi cedeze poziția lui Lewis Hamilton.

Verstappen a încetinit pentru a-l lăsa pe Hamilton să treacă, dar a făcut-o "brusc (exercitând o presiune de 69 bari) și în mod semnificativ, rezultând o decelerare de 2.4 G," se arată în raportul stewarzilor. Campionul mondial en-titre a fost luat prin surprindere de manevră, astfel că și-a deteriorat aripa față în urma unui contact cu monopostul Red Bull Racing.

Olandezul a fost penalizat cu 5 secunde, în cursă, pentru un alt incident, tot cu Hamilton. Acum, însă, stewarzii au decis să îl sancționeze cu alte 10 secunde și 2 puncte de penalizare pentru incidentul menționat mai sus.

"În virajul 21, pilotul monopostului cu numărul 33 (Verstappen) a fost informat că trebuie să cedeze poziția monopostului cu numărul 44 (Hamilton) și i s-a transmis, de către echipă, să facă acest lucru "strategic".

Mașina 33 a încetinit semnificativ în virajul 26," au mai punctat stewarzii.

"Cu toate acestea, era evident că niciunul dintre cei doi piloți nu dorea să preia conducerea cursei înaintea punctului de detecție DRS. Pilotul monopostului 33 era nedumerit de ce monopostul 44 nu a depășit, iar pilotul monopostului 44 a declarat că, nefiind informat că Verstappen trebuie să îi cedeze poziția, a fost luat prin surprindere atunci când monopostul 33 a încetinit."

via Formula 1

Comentarii (23)

  • "Jos labele de pe titlul lui Lewis, ia de aici!"
    Duelurile roata la roata au ajuns sa fie penalizate...
    30 14
  • mi-e scarba deja...eu zic sa-i dea o penalizare de 10 secunde, pe viata, cu aplicare la fiecare cursa. sau de 10 minute, ar fi chiar mai bine si mai sigur asa.
    25 14
  • @eu, doar pana ce ia titlul Lewis, la anul daca nu se repeta povestea, nu ii mai da nimeni nicio penalizare in schimb ii da aluia de ii pune probleme. Exceptie daca e pilot Mercedes, nu ii da nicio penalizare.
    9 5
  • Si ce ma deranjeaza mai mult e faptul ca dupa atatea schimbari de restart, Ferrari a picat de pe locul 4 pe 8...si a venit locul 9 pe 4(Ricci).
    2 1
  • Dupa cum ziceam, nu este evident cine trage sforile in F1?
    16 6
  • Numai atât ? Numai 10sec ? Sigur nu i-au dat și vreo penalizare de 10 locuri pentru cursa viitoare ? Sigur n-a mai văzut Toto ceva și urmează și asta ?
    16 6
  • Voi, cei patru comentatori, cred ca va uitati la alt film....
    12 9
  • Andrei
    Deja s-a depasit o limita. Cum poti sa dai atatea penalizari intr-o parte si sa le ignori in partea cealalta? Da, Max joaca la limita, dar e singura lui sansa iar pe de alta parte asa e Formula 1. Sa nu uitam de Senna, Montoya, Schumi, bataliile roata la roata si cu impins la limita nu s-au nascut azi. LH sa plece acasa daca i se pare prea dur. Dar nu, avem FIA care de un timp, trage tare la titlu nr.8. Este penibil..
    12 8
  • Seriff
    La care film? Zi-ne tu Sak, e clar ca Fia da mereu decizii in favoarea Amg, Toto si Lulu, asa e de ani de zile, de-aia a devenit F1 plictisitor, pentru ca majoritatea pilotilor accepta sa fie depasiti tocmai pentru a nu provoca vreun incident, problema e ca s-a gasit unul singur dintre toti, adica Verstappen care nu accepta sa fie depasit asa usor, da, ok, nici el nu e vreun exemplu, dar macar contribuie la spectacol, ca e agresiv, da e, dar prea e penalizat mereu, oriunde, oricum, oricand.
    La moto gp daca ar fi astfel de penalizari, s-ar da 100 pe cursa.
    9 9
  • F1 fan
    Mai baieti, una e sa nu accepte Max sa fie depasit usor si alta e sa incerce cu fiecare ocazie sa intre in Hamilton stiind ca in cazul unui dublu abandon el e avantajat.
    Omul joaca murdar, asta e clar si vizibil.
    Este mult prea agresiv si impulsiv inca de la debutul sau in F1.
    E de necontestat talentul sau insa trebuie sa inceteze cu astfel de manifestari.
    Il depasea oricum Hamilton pentru ca l-au lasta pneurile pe final insa el se incapataneaza sa tina ca berbecul de un loc 1 ca si pierdut.
    25 4
  • Costel
    @Sak,
    apuca-te sa descifrezi tainele ikebana! .....fiindca la F1 zau daca cuantifici altceva in afara unor stinghere gangureli.....

    @Sak,
    e vizibil si de pe Selena faptul ca se incearca si, din pacate chiar se reuseste, asta numai *datorita* zelului nemarginit al comisiei tehnice FIA, sa se acopere deficientele generate de senectute(uitare, efort sustinut, lipsa suficienta a concentrarii, reactivitatea care lasa dorit, etc) aflate in posesia fratelui lui Nicolas Hamilton...

    @Sak,
    toate se leaga in cazul argumentatiei mele, mai ales vorbim de spete regasite in acelasi tur 37, virajele 1-2 vs palierul de viteza aflat inaintea ultimului viraj din deja notoriul tur 37, RBR&Max dorind sa regleze cu celeritatea cuvenita respectiva cedare a pozitiei.....

    https://youtu.be/qWmWUcEgMqM

    @Sak,
    mizez pe minima ta decenta, tocmai de aceea am convingerea ca vei reveni cu rugaminti adreste redactiei AM in a-ti elimina comment-ul de la ora 08:56, o interventie fragila, puerila, ancorata intr-o nota masiva de futilitate care, fie vorba-ntre noi, n-are ce sa caute pe un forum de specialitate....
    4 8
  • @Costel
    1. Penalizarile au fost complet argumentate de FIA
    2. Massa (fost pilot F1), nu vreun Costel care se da cu parerea pe forumuri, a spus ca Max trebuia sa cedeze pozitia inafara trasei ideale.
    3. Horner insusi l-a mustrat pe Max.
    4. Anul asta niste schimbari de regulament au lovit tocmai in Mercedes si cei motorizati de ei, nu in altii.
    5. Cand o sa intelegeti ca frustrarile personale trebuie sa ramana personale?
    6. In orice sport nesportivitatea se taxeaza. In cazul de fata: franarea agresiva cand alt pilot este la aspiratie si pe trasa ideala.
    7. Te invit sa-ti recitesti textele cu Ikebana si Selena si sa vorbesti cu persoane reale asa sa vedem care e pueril si fragil.
    8. Si cum esti ca musca in .... ciorba, ca sa intelegi, era o continuare a discutiilor din articolul precedent (mai ales cu DAV)
    9. Cred ca i-am raspuns si lau Seriff. Filmul frustrarilor personale care nu are legatura cu competitia.
    10 2
  • PS. NU tin nici cu Max, nici cu Hamilton. Imi place competitia roata la roata dar in limitele sportivitatii, traseului si ale regulamentului.
    Sa aveti sarbatori frumoase si linistite!
    7 3
  • Consider ca este nedrept cu penalizarile astea pentru Max si implicit, faciliteaza victoria lui Hamilton. Ca aspect pozitiv, Max va fi si mai motivat sa lupte. Din pacate, masina RBR este inferioara lui Mercedes, asa ca ...
    8 3
  • Seriff
    Sunt curios ce s-ar intampla daca ar veni unul ca Marq Marquez in F1? Prea sunt cry babies toti in frunte cu Lulu, el cand il scoate pe unul in decor, e ok, cand altcineva ii face lui figuri de genul iese scandal, aici e problema.
    In moto gp isi dau aia coate si genunchi la 300 la ora si nu mai plange nimeni si nici nu sunt protejati de Halo si alte sisteme de siguranta.
    6 3
  • Costel
    @Sak,
    iti atrag atentie ca te afli pe gheata extrem de subtire atunci cand incerci sa-mi dezmembrezi argumentele....
    ...daca-ti asumi un astfel de risc, chapeau!

    ....tre' sa intelegi un detaliu simplu: debaraseaza-te de tagma amatorilor, asta fiindca acest forum este de ceva vreme apanajul semiprofesionistilor....

    @Sak,
    hai sa-l lasam pe Massa in plan secund si sa apelam la marile cilindree ale F1, ce zici?
    ......poti mentine ritmul cu doi campioni mondiali?!....sigur n-o sa te sufoci?!?

    Damon Hill: "I CAN’T REALLY SEE WHAT VERSTAPPEN DID WRONG."
    (GP24/7)

    Jacques Villeneuve: “They all play these little tricks normally. When Lewis does them, he does them in a way that there’s always the doubt whether he did it on purpose or not. It was the same way against Rosberg. When Rosberg did it, he got caught out and it looked dirty."

    “When Lewis was doing it he didn’t do it on purpose, it’s clean. And he’s a master of that and he’s amazing at that, of course.”

    “Someone slows down in front of you, you overtake. The problem is those stupid DRS lines. And Lewis didn’t want to cross the DRS ahead of Max."(GP24/7)
    7 4
  • bai Andrei ,unde l-ai vazut ma pe schumacher roata la roata avea masina buna pe vremea aia ,dar coulthard il facea mereu nu mai vorbim de mika hakinen,pentru ca mclaren mercedes era mai buna si atunci decat ferrari si alte puscaturi,ai inteles esti tanar nu ai de unde sa stii
    3 3
  • to all
    "maFIA ruinează F1 de azi", cum spuneau și fanii lui Max pe pagina lui oficială. "Singurul sport în care cel lovit din spate e vinovat", e o altă replică dură la adresa Formulei 1 din cauza acelor comisari.
    5 5
  • @to all
    Le-ar trebui un "locotenent colonel" interpretat de Al Pacino în filmul "Parfum de femeie". Cum a reușit să-l pună la punct pe directorul acelei universități la fel ar putea să-i pună la punct și pe ăștia, cu gura mare pe ei, vorbe dure dar sincere, punând punctul pe "i" primind astfel aplauze de la fanii Formulei 1.
    Un sport în care se fac tot felul de restricții la capitolul "dezvoltare monopost" cu scopul, zic ei, creșterii șanselor de a avea lupte strânse, dar când apar astfel de lupte sancționează chiar și pe cel ce ascultă & respectă ordinele prin cască și cedează poziția. O scârboșenie!
    3 2
  • Nu stiu de ce vreo 2 pe aici insista in a-l apara pe Lewis cand se vede totul de la o posta in ce directie se trage. Max si-a aparat pozitia, ambii au franat la limita ca sa ajunga primul in curba. Daca ne uitam atenti, dupa primul restart, Max era in fata in apex. In a doua, erau la egalitate, Max venind prin exterior, Lewis i-a inchis culoarul. Nu mai e vorba de fair play aici, in mod .normal, daca ambii sint angrenati in apex, se lasa loc pentru ambii, unul prin interior, altul prin exterior. Fia nu mai vede treaba asta....de ce Lewis nu a fost penalizat imediat cu 5 secunde pentru ca se oprea pe circuit? Tur de formare, daca era legal, de ce nu a mai procedat la fel si a doua oara? Pentru ca nu era im avantajul lui.
    Ce mustrare i-a dat Max lui Horner, despre ce vorbim? Horner a zis ca Lewis nu trebuia sa intre in Max acolo, de ce nu l-a depasit? Avea destul loc
    8 8
  • The Dot
    Se mai intampla si minuni: "Helmut Marko has apologised and admitted his claim that Max Verstappen did not brake hard in front of Lewis Hamilton in Saudi Arabia was wrong."
    4 0
  • Costel
    @Dot,
    tu chiar faci eforturi sa te identifici cu notiunea de incorigibilitate sau, de fapt, chiar asta-i starea ta naturala la disciplina F1?

    ...realizezi raul pricinuit?!
    constientizezi faptul ca, in doar cateva secunde, ne-ai intors in epoca de piatra?!

    ...poftim, frunzareste declaratia aceluiasi Marko din urma cu 48h:

    "DIFFERENT RULES SEEM TO APPLY TO DIFFERENT PEOPLE"

    "There was no brake test, that is nonsense!"
    (GP24/7)

    @Dot,
    daca tot te cramponezi sa-l salvezi pe @44 agatandu-te de-o himera -prin aducerea in discutie a nestatorniciei afirmationale a dr-ului Marko-, atunci puncteaza doar ceea ce-l defineste cu adevarat pe octogenarul consultant in 2021, aniversarea a juma' de secol de la formidabila sa realizare profesionala, in rest, despre actuala F1, chiar sunt destui aceia -inclusiv pe AM/motorsport- care poseda acuratete superioara si, ce-i vital pentru igiena exigentelor verdicte, bipolaritate aflata la un palier considerabil inferior....

    https://youtu.be/5hPEQJmQqK0

    Herr Marko, respekt!
    3 5
  • De unde ați auzit de cele două puncte penalizare pentru Max? Nimănui din redacția "Automarket" nu-i e rușine pentru fake news-ul ăsta?
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru