Mercedes s-ar putea retrage din Formula 1 în 2020: germanii ar rămâne doar furnizori de motoare, iar echipa ar fi preluată de Aston Martin

de Daniel Popescu, Foto: Daimler
Miercuri, 29.01.2020
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes analizează posibilitatea de a se retrage din Formula 1 la sfârșitul sezonului 2020, caz în care germanii ar rămâne doar furnizori de motoare, iar echipa actuala ar fi preluată de Aston Martin, potrivit presei britanice.

Mercedes este pe punctul de a renunța la echipa de uzină cu care concurează în Formula 1, potrivit unor informații dezvăluite miercuri de jurnaliștii publicațiilor britanice Autocar și RaceFans.

Consiliul de administrație al Daimler va discuta în ședința din 12 februarie oportunitatea retragerii din Formula 1 la sfârșitul sezonului 2020, iar o serie de surse din cadrul producătorului susțin că această variantă este luată serios în considerare.

Decizia trebuie luată cât mai rapid, întrucât în mod normal echipa ar trebui să înceapă în primăvară dezvoltarea monopostului pentru sezonul 2021.

Decizia are la bază îndeplinirea obiectivului de a reduce costurile cu 1.4 miliarde de euro până la sfârșitul anului 2022, concomitent cu un plan de reducere a forței de muncă cu 10.000 de angajați.

Formula 1 va trece anul viitor la un nou regulament tehnic, iar oficialii Mercedes au ajuns la concluzia că ar trebui să investească o sumă mult prea mare de bani pentru a rămâne în fruntea competiției în care au câștigat toate titlurile la constructori și piloți puse în joc începând din 2014.

Pe de altă parte, Mercedes ar urma să rămână în Formula 1 ca furnizor de motoare, după modelul pe care îl folosește în prezent Honda, ceea ce i-ar pemite să se bucure în continuare de o expunere mediatică majoră. Germanii au deja contracte pentru anul viitor cu McLaren și Racing Point, pe lângă actualul acord cu Williams.

Aceleași surse susțin că actuala echipă Mercedes ar urma să fie cumpărată de șeful Toto Wolff, care deține deja acțiuni, împreună cu omul de afaceri canadian Lawrence Stroll, actualul proprietar al Racing Point.

În plus, Stroll este interesat să cumpere constructorul britanic Aston Martin, caz în care actuala echipă Mercedes ar urma să fie redenumită în Aston Martin din 2021.

Nu în ultimul rând, de această afacere încearcă să profite și constructorul chinez Geely, interesat să devină acționar minoritar atât la echipa de Formula 1, cât și la Aston Martin. De altfel, Geely deține deja un pachet de aproape 10% dintre acțiunile Daimler și a cumpărat 50% din brandul Smart al constructorului german. Între timp, Stroll ar urma să vândă Racing Point omului de afaceri rus Dmitry Mazepin.

O astfel de schimbare majoră ar putea influența și decizia lui Lewis Hamilton de a rămâne la echipă sau de a se transfera la Ferrari, cu care a avut deja o serie de discuții.

Via Autocar, RaceFans

Comentarii (15)

  • Drum bun si un praz verde.

    Ehe Mirciulica, daca ai fi fost tu asa cum ziceai cu McLaren pana la moarte acum ai fi avut echipa. Asa Mercedes pleaca si tu ramai pe bara sau te intorci in genunchi la McLaren motivand ca are motorizare Mercedes. Dar Mclaren s-ar putea sa iti dea un sut undeva de infidel ce esti.
    13 8
  • Așa, vindeți tot la chinezi. Nu e de ajuns că deja colonizează Africa și Asia cumpărând bucăți întregi din țările astea pe care și le face datoare prin împrumuturi pe care acestea nu le pot returna. Nu e de ajuns că de anul ăsta trebuie să intre în vigoare un sistem de supraveghere a populației demn de ”1984” dacă nu chiar și mai și. În tot timpul ăsta, tot felul de oameni fără minte admiră cu gura căscată ”realizările” Chinei în timp ce așteaptă să fie conduși de aceștia într-o distopie.
    16 7
  • Pardon, am vrut să zic că cumpără bucăți întregi din țări care fac parte din Africa și Asia. Mai sus m-am exprimat ca și cum Africa și Asia ar fi țări. Mea culpa.
    8 2
  • Costel
    moldovene ,

    te-oi grabit ca fata mare la maritat si oi facut involuntar abstractie de un aspect elementar dar definitoriu , acela ca se face scriere cu litere de-o schioapa dar la modul conditional optativ ceea ce mie-mi confirma doar o scorneala in pauza de iarna numai pentru mentinerea tonusului la cote decente a fanilor fiindca dupa umila dar suficient de avizata mea opinie avand totusi 5 ani vechime in aprofundarea acestei intreceri pot sa-ti confirm faptul ca mercedes-benz nu se va retrage din F1 cu echipa de uzina la final de 2020 , nepermitandu-si sub nicio forma dupa abandonarea recenta dar brutala a programului in DTM sa ramana doar cu prezenta in formula E , o pseudo intrecere , o echimoza pe obrazul FIA si care genereaza in prezent atat interes sau dezirabilitate in randul consumatorilor de curse pe patru roti precum o colonoscopie iar ca sa-nchei si implicit sa n-o mai lungesc: faptul ca mercedes i-o propus recent unchiasului african un nou angajament valabil pe 2 ani incepand cu 2021 ar trebui sa-ti genereze atat tie cat si celorlalti deopotriva doar niste zambete frivole la auzul unui astfel de caraghioslac pe care media nu si-l reprima in aceasta perioada deloc fertila pentru motorsport
    5 5
  • Ei pe naiba, pai nu spuneau ei ca echipa de F1 se autofinanteaza ? Care reducere de cheltuieli si pentru ce ? Pai nu au anuntat ei ca au semnat cu Hamilton pana in 2022 inclusiv ? Acum ce fac, il lasa pe asta al nimanui, singur pe lume ?
    De retras se vor retrage, in mod sigur, dar numai dupa ce nu vor mai castiga asa cum o fac acum, adica numai cand altii vor fi mai buni ca ei ! Pana atunci ...
    6 1
  • Putea sa-i dea motor lui Alonso cand era la Mclaren ...
    6 1
  • Nu cred asa ceva...
    3 0
  • Adrian
    @Moldovean
    Tu vorbesti despre americani, asa-i? Americanii au pus ghiara pe fiecare tara a globului, sunt implicati din Uzbekistan pana in Ghana, din Lituania pana in Venezuela, iar tu ai o problema cu chinezii? Americanii te supravegheaza si stiu totul despre fiecare om de pe glob prin Android, Windows, Apple, Facebook, Uber, etc., iar tu ai o problema cu China ca isi supravegheaza propriul popor?
    Hai ca poti sa gandesti putin mai mult, iesi din tiparele propagandei.
    9 6
  • Se preconizeaza ca in 2050 China va fi prima putere mondiala. Din punct de vedere economic, tehnologic, militar. Adica nu foarte departe in viitor.
    Rusia s-a aliat cu China ca sa se apere de americani dar ma astept sa ii atace mai degraba chinezii ca sunt aproape iar rusii sunt foarte putini, nu isi pot apara teritoriul ala vast plin de resurse. Nope, nici militar nu stau prea bine rusii momentan.
    6 2
  • @Adrian

    Acele companii de care zici tu sunt doar o mica parte din supravegherea facuta de americani.
    NSA (National Security Agency) reprezinta supravegherea suprema.
    @Moldovean ii critica pe chinezi, dar America prin NSA ii supravegheaza pe cetatenii sai mai ceva decat chinezii.
    Dar a devenit o moda sa aplaudam America si UE si sa criticam China si Rusia.
    5 4
  • @Adrian

    Da, am o problemă cu China! Una e să mă supravegheze americanii care în general mă lasă să fac ce vreau ca om, alta e să ajung sub jugul Chinei care a dezvoltat un întreg sistem de supraveghere a populației bazat pe credite, iar cine nu trăiește PE PLACUL PARTIDULUI COMUNIST i se scad din credite, iar prin asta i se taie din drepturi. Printre motivele prin care îți pot crește creditele sunt LAUDELE la adresa Partidului Comunist Chinez. Îți place așa? Ori nu ești informat, ori îți place ideea asta.

    Ah, și apropo, Xi Jinping (președintele pe viață al Chinei) și-a exprimat dorința de a exporta și în alte țări sistemul lor comunist. Cum face asta? Prin cucerire economică, apoi totală. Îți place asta?

    Când ești mic și prost în lumea asta (aka România) și nu ai cum să scapi de influența ”marilor imperii”, atunci când am de ales între SUA, Rusia și China, aleg oricând SUA cu toate defectele ei. Influența Rusiei sau a Chinei e cu mult mai rea.
    7 8
  • @Moldovan

    In China, sistemul lui Xi Jinping a amendat o formacie cu 434000 de dolari, pt ca farmacia respectiva a indraznit sa mareasca preturile la mastile medicale, acum pe fondul epidemiei.

    Iar guvernul Chinez, probabil a actionat in feul urmator: "Ce faci mai nene, scumpesti pretul acum cand cetatenii au de confruntat cu un virus grav, ia de aici o amenda usturatoare."
    Cam asa a actionat sistemul asta Chinez de care zici tu, si pe care il critici tu.

    Ma intreb si eu, cand si pe la noi asa??
    Cand va actiona asa si guvernul nostru, sa ia masuri si sa nu inchida ochii la nereguli, cand?? Sau chiar si in UE asta "democratica" si "non-dictaturiala", cand?
    5 4
  • Rectificare: in felul
    1 1
  • @VJ

    Îmi pare rău, faci apologetica comunismului dictatorial care persecută pe oricine nu face ca ei cu un singur exemplu bun.

    La fel cum există vorba ”cu o floare nu se face primăvară”, la fel un exemplu bun nu spală brutalitatea și tot răul acelui regim.
    4 5
  • The Dot
    Mai trebuie sa scrie si presa ceva, ca sa aiba vise umede fanii altor echipe care nu sunt in stare sa faca masini competitive.
    3 1

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru