Mercedes şi Red Bull susţin că nu vor fi dezavantajate de interzicerea suspensiei FRIC

de Daniel Popescu
Vineri, 11.07.2014
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Mercedes şi Red Bull consideră că nu vor suferi semnificativ din cauza anticipatei interziceri a suspensiei FRIC.

Eliminarea suspensiei FRIC nu va schimba prea multe.

Niki Lauda
Presedinte Mercedes
FIA a informat echipele că este pe punctul de a interzice suspensia activă de tip FRIC începând cu Marele Premiu al Germaniei de la sfârşitul săptămânii viitoare sau cel târziu începând din sezonul 2015.

Presa internaţională susţine că măsura va afecta în special Mercedes şi Red Bull Racding, despre care se vehiculează că deţin cele mai eficiente suspensii FRIC, însă cele două echipe au negat acest lucru.

"Eliminarea suspensiei FRIC nu va schimba prea multe. În acelaşi timp, trebuie să ne întrebăm de ce un sistem care a fost legal timp de un an şi jumătate este interzis dintr-o dată", a precizat Niki Lauda, preşedintele Mercedes.

Probabil că dezavantajele noastre nu sunt la fel de mari ca în cazul altora.

Helmut Marko
Consultant Red Bull
La rândul său, Helmut Marko, consultantul Red Bull, afirmă că dezavantajele interzicerii FRIC sunt mai mari pentru alte echipe decât cvadrupla campioana mondială.
"În ultimii ani a trebuit să modificăm frecvent anumite lucruri considerate iniţial legale. Este aceeaşi poveste cu accest sistem. Dar probabil că dezavantajele noastre nu sunt la fel de mari ca în cazul altora", a precizat el.

FRIC este un tip de suspensie activă care este controlată prin intermediul unui sistem hidraulic, iar rolul acesteia este să menţină constantă garda la sol a monopostului pentru o performanţă mai bună. Numele FRIC provine de la Front and Rear Interactive Control, ceea ce în limba română s-ar traduce textual prin "control interactiv pentru partea din faţă şi din spate". Aproape fiecare echipă de pe grila de start foloseşte o astfel de suspensie activa, însă cele mai performante soluţii au fost dezvoltate de Mercedes şi Red Bull Racing.

Forul mondial aşteaptă un vot unanim al echipelor pentru a interzice utilizarea acestei tehnologii, iar presa internaţională susţine că Ferrari, McLaren şi Caterham s-au pronunţat deja în favoarea acestei decizii.

Publicaţia germană AutoBild afirma însă că Ferrari şi McLaren sunt în realitate echipele care au făcut presiuni la FIA pentru ca suspensia FRIC să fie interzisă, tocmai pentru a anula unul dintre avantajele celor de la Mercedes şi Red Bull.

Via GMM

Comentarii (5)

  • Mercedes are deja finalizata dezvoltarea la noua suspensie Fritz, deci nicio paguba interzicerea suspensiei Fric
    8 3
  • Si uite asa vedem o noua schimbare a ierarhiilor.
    3 7
  • Gigi ......... crezi ? Este prea mare '' bulevardul '' ca sa credem asta.
    Eu sincer doresc o mai mare alternanta intre primele 3 locuri.
    Dar asta e.......................
    5 0
  • Poate ca diferenta intre Mercedes si ceilalti va scadea, insa nu cred ca vor pierde avantajul. E prea mare ca sa-l piarda atat de usor sau atat de repede. Si Red Bull foloseste asa ceva, si totusi nu sunt la nivelul Mercedes. Deci germanii obtin avantaj si prin alte tehnologii...
    E posibil ca Red Bull sa aiba cel mai mult de suferit.
    7 1
  • Marius
    "Forul mondial aşteaptă un vot unanim al echipelor pentru a interzice utilizarea acestei tehnologii"
    Daca ce s-a scris aici e corect nu va fi interzis pentru ca Mercedes nu va fi de acord.
    4 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru