Misiune imposibilă pentru McLaren: Mercedes și Ferrari nu vor să furnizeze motoare pentru britanici

de Daniel Popescu
Miercuri, 19.07.2017
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
McLaren intenționează să renunțe la parteneriatul cu Honda, însă rivalii de la Ferrari și Mercedes au refuzat deja să furnizeze motoare pentru echipa britanică.

McLaren analizează posibilitatea de a renunța la parteneriatul cu Honda, ca urmare a rezultatelor modeste înregistrate în cei aproape 3 ani de colaborare.

Echipa britanică și-a trecut în cont doar două puncte în acest sezon și este pe ultimul loc în clasamentul constructorilor. Presa internațională a speculat că Mercedes și Ferrari iau în calcul furnizarea de motoare, iar ultima ipoteză viza un parteneriat cu Scuderia prin care unitățile să fie branduite oficial cu numele Alfa Romeo.

Cu toate acestea, mai multe surse afirmă că Mercedes și Ferrari nu sunt interesate de o astfel de colaborare, întrucât ar permite celor de la McLaren să revină în lupta pentru victorii. De altfel, inclusiv oficialii McLaren admit acest scenariu.

"Suntem o echipă grozavă, McLaren a demonstrat că are abilitatea de a câștiga curse și campionate. Dar cred că alte echipe se bucură să ne vadă unde suntem acum. Acestea se tem că putem deveni din nou o amenințare, o temere de înțeles", spune Zak Brown, directorul executiv al McLaren.

În acest context, singura alternativă pe care o mai are McLaren este Renault, însă și aici situația este complicată: constructorul francez se teme că, dacă ar furniza motoare pentru 4 echipe, ar fi dificil să asigure fiabilitatea acestora.

"Am vorbit cu cei de la Honda despre mai multe scenarii.

Credem că Honda poate face treaba. Trebuie să ne asigurăm că dezvoltarea are loc într-un ritm mai alert. Începem dezvoltarea monopostului din 2018 și trebuie să știm arhitectura motorului. Cred că în această vară trebuie să finalizăm cum mergem înainte cu Honda", a adăugat Brown.

Via Motorsport

Comentarii (25)

  • Deci Honda e cel mai bun motor pe care il poate avea McLaren ...
    7 0
  • Imi explica si mie cineva mai informat, ce se petrece cu McLaren si Alonso ? Adica de unde rezultatele astea asa slabe pt Alonso si de ce spune ca motorizarile honda sunt slabe ? Motoarele din F1 nu au aceleasi specificatii si sunt facute dupa aceleasi criterii ?
    3 3
  • e batran
    0 4
  • Nu sunt eu cel mai informat, dar cred ca e destul de simpla problema. Motoarele ca sa fie competitive, trebuie sa aiba putere si sa fie fiabile, or Honda, in momentul asta nu aduce motoare nici la fel de puternice si nici fiabile ca Mercedes sau Ferrari, si nici macar la fel ca Renault.
    14 4
  • @dubfire: Pai nu e vorba ca toate trebuie sa aibe 1000cp de exemplu si totul se decide in functie de aerodinamica, setarile masinii, pilot ? Asa mi se pare pueril sa te lupti cu o masina de 950cp impotriva uneira de 1050cp (m-am documentat mai inainte si atat am gasit ca au). Si cu detalii despre fiecare monopost din anul acesta.
    3 6
  • Ma gandesc ca sunt niste specificatii sub care trebuie sa se inscrie masinile de F1 si care nu pot fi depasite, numai ca Honda nu poate scoate acelasi lucru din ele, ca celelalte echipe. Cu siguranta Mercedes are niste cai in plus, cum de altfel au si cei de la Ferrari. Anul trecut Alonso, la una din curse, in convorbirile cu boxele zicea ca e motor de GP2. Si problema lor e ca sunt nici fiabili dupa 3 ani de zile.
    Se pare ca Ross Brawn vrea sa mai relaxeze normele pe care trebuie sa le indeplineasca motoarele, pentru a atrage si alti motoristi in F1 si din cate am inteles Coswoth si Porche ar fi interesati, dar asta va fi pe unde va prin 2021.
    7 4
  • @S
    In momentul de fata la McLaren este o singura problema, anume ca atat Alonso cat si echipa numai au rabdare si vor rezultate.
    Se stie ca McLaren are un sasiu bun insa la capitolul motor Honda inca nu a reusit sa scoata un generator fiabil si puternic.
    Acest lucru a fost reusit de Kiucsi Takeo cand s-a apucat, la inceputul anilor ,90, de a treia generatie de motoare Honda care stim ce rezultate a adus.
    Insa sa nu uitam ca el a avut parte de ajutorul inginerilor care in anii .80 au facut a doua generatie de propulsoare cu care au alergat invincibilii Ayrton Senna si Alain Prost.
    Atunci, Kiucsi Takeo a reusit sa proiecteze un motor de 968 CP cu un total de 88 de kg care la vremea aia era un pic mai greu decat motorul celor de la BMW, insa mai puternic.
    Pana si Szafnauer asta a declarat ca in prezent aceasta experienta lipseste insa a gasit problema si o poate rezolva, dar cere timp si cel mai bine ar fi sa se axeze pe anul 2018 .
    Honda a cam pierdut startul proiectului noului motor si atunci când producătorii încep să negocieze noile norme, iar primul lucru este lansarea un program cu un singur cilindru, știind ca trebuie sa scoata un motor turbo V6. Acest decalaj este foarte dificil de a fi rezolvat si nu se poate reusii peste noapte.
    Din punctul meu de vedere, McLaren ar trebui sa aiba incredere in Honda si sa se axeze pe anul 2018. Mai bine varianta asta decat motoare second hand de la ferrari sau Mercedes.
    15 3
  • Off topic
    Ca sa nu fiu prost inteles, cand am zis de " motoare second hand" nu m-am referit la calitatea motoarelor celor doua teamuri, Ferrari si Mercedes, se stie ca sunt cele mai bune la ora actuala, ci la faptul ca chiar daca Mc.Laren va ajunge la un consens cu acestia, vor beneficia doar de varianta motorului de anul trecut, ceea ce din punctul meu de vedere nu-i avantajeaza deloc.
    13 0
  • Sunt obligati sa mearga in continuare cu Honda. Nici Mercedes si nici Ferrari nu vor un competitor la victorii. Honda trebuie sa se deschida catre exterior si sa accepte sprijin din partea unor entitati care cunosc foarte bine motorul hibrid din F1. Inteleg ca lucreaza cu Mario Illien deja.
    5 0
  • Cred ca unica solutie ramane Honda pentru Mclaren..Renaul deja are 2 echipe..Dupa mine problema celor dela Honda e fiabilitatea..daca motorul ar fi fost macar fiabil atunci ar fi fost ceva..da' motorul nu e nici puternic si nici fiabil si de aici frustrarea celor de la Mclaren..
    6 2
  • Daca Alonso si-ar micsora pretentiile financiare, poate ar prinde loc la vreo echipa mai jos de Mercedes sau Ferrari, oricum cu masina mai buna decat Mclaren.
    1 2
  • Scopul lui Alonso e sa castige inca un titlu cat mai repede nu sa stea in F1 la echipe de pluton. Mclaren nu este totusi o echipa de pluton. Are alt potential. La un moment dat vor fi in varf insa poate ca Alonso nu mai are rabdare, dar asta e alta poveste. Despre solutiile lui Alonso vom afla in toamna cand se vor limpezi mai mult apele si in clasament.
    5 0
  • Au fost discutii intre cei de la Mercedes si McLaren, si Ferrari si McLaren, dar se pare ca desi ambele echipe le-ar putea furniza aceste "udp" problema este de o alta natura... Cei de la Sauber nu si-au dorit acel contract cu Honda si ei la randul lor negocieaza cu Ferrari si probabil daca varianta Ferrari pica, cu cei de la Mercedes. Sa zicem ca cei de la Ferrari si/sau Mercedes le-a furniza aceste "udp-uri" celor de la McLaren... ce se intampla cu Honda? Foarte simplu, acest constructor... pleaca din F1 pentru ca evident, nu prea este dorit de nimeni, iar acest lucru nu este dorit nici de cei de la Ferrari si foarte putin probabil de cei de la Mercedes, pentru ca... ar fi un impact negativ pentru F1 din cam orice punct de vedere. Daca cei de la McLaren chiar doresc ca Honda sa plece, probabil trebuie sa rezolve acest aspect si dupa aia sa negocieze cu Ferrari si/sau Mercedes.

    Personal cred ca cei de la McLaren ar trebui sa poarte o discutie foarte serioasa cu cei de la Honda, desi exista doua bariere, una de natura lingvistaica si una sub forma distantei foarte mari dintre Sakura si Woking.
    3 2
  • da, este nevoie de mai mult timp ... o sa fie McLaren competitiva fix dupa ce pleaca Alonso de la ei ... pleaca la Renault care la acea vreme va avea cel mai prost motor
    1 1
  • "Suntem o echipă grozavă, McLaren a demonstrat că are abilitatea de a câștiga curse și campionate. Dar cred că alte echipe se bucură să ne vadă unde suntem acum. Acestea se tem că putem deveni din nou o amenințare, o temere de înțeles"

    In loc sa te bati cu caramida in piept ca esti mare si tare si in acelasi timp sa te lamentezi ca ceilalti te vor jos mai bine te apuci sa-ti faci singur un motor.
    Sau poate e prea complicat pentru o echipa asa grozava.
    2 2
  • Din 2018 vom avea introdus pe monoposturi dispozitivul Halo de catre FIA
    0 1
  • @ Seth- Mclaren are dreptate in ceea ce spune..Vedem rezultatele echipelor customer
    2 3
  • @ GTS - si ar mai fi o bariera..Biletul de avion foarte scump la clasa bussiness :)) 1.Din ce stiu eu si japonezii vorbesc limba engleza.2 Din ce stiu Honda au spus c-o sa construiasca un sediu in UK... o bariera mai greu de trecut ar fi faptul bariera traditionalista deoarece din ce se spune pe alte blog-uri , japonezii refuza cu uncapatanare sa primeasca ajutor in domeniu de la straini..e un popor mandru..
    1 2
  • @ZZZ: Am vizitat saptamana trecut sediul Red Bull si ceva mai departe sa zicem 1.5km este un sediu pe care scrie... Honda Performance Engines... evident ambele sunt in zona Milton Keynes. nu stiu daca este terminat dar... poate n-ar fi rau sa fie baza lor din UK? Sakura este departe, dar MK este la vreo 80 km de Londra. Iar Woking din cate stiu este la maxim 10km de Londra :P Si da vorbesc Engleza dar... una este s-o vorbeasca si alta este s-o inteleaga :P Nu stiu daca ai vazut interviurile lui Hasegawa San... este un dezastru ca Arrivabene :P
    2 1
  • Arata groaznic dispozitivul HALO, dar cand e vorba de securitatea pilotului ... Poate scapa mai ieftin Massa in Ungaria in 2009 daca exista deja.
    0 1
  • @ GTS - E posibil sa fie ala ca eu am citit stirea acum 1 an.. Nici Iliescu sau Basescu n-au vorbit engleza crainicilor de la BBC:))) devii carcotas acum:)))
    0 2
  • @ radu - Un sondaj pe f1.com arata fanii sunt impotriva dispozitivului -http://en.f1i.com/news/274149-f1i-poll-do-you-want-halo-in-f1.html..si eu sunt impotriva acestui dispozitiv..Accidentele cu victime in F sunt rare..atunci unde mai e riscul sp[ortului?Pilotii de prin anii '60 alergau in conditii extrem de periculoase
    1 4
  • asa si? in '60 nu aveam lumina in case .... ce trebuie sa fie ca in '60?
    2 0
  • Mclaren F1
    Poate ca n-ar fi rau ca Honda sa fie lasata sa testeze pe circuit, asa cum FIA a facut cu cauciucurile Mercedes. Motorul poate fi pus pe monopostul de anul trecut.
    2 2
  • mclarenisti afumati
    4 5

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru