OFICIAL: Renault, somata sa raspunda acuzatiilor

De Daniel Popescu
Publicat Sambata, 05.09.2009
Renault a fost somata sa apara pe 21 septembrie in fata Consiliului Mondial al FIA pentru a raspunde acuzatiilor ca a conspirat la producerea accidentului lui Nelson Piquet Jr. la Marele Premiu al statului Singapore din 2008.

FIA a demarat cu aproximativ o saptamana in urma o ancheta interna privind circumstantele in care a avut loc accidentul lui Nelson Piquet Jr. la Marele Premiu al statului Singapore din sezonul 2008, care a facilitat obtinerea victoriei de catre coechipierul sau, Fernando Alonso.

Dupa ce a analizat noile dovezi primite, FIA a confirmat ca va convoca Consiliul Mondial al FIA pe 21 septembrie pentru a judeca acest caz.

"Reprezentatii echipei Renault F1 Team au fost solicitati sa raspunda in fata unei intalniri extraordinare a Consiliului Mondial al FIA de la Paris de luni, 21 septembrie 2009. Reprezentatii echipei au fost chemati pentru a raspunde acuzatiilor, ce includ incalcarea articolului 151c din Codul Sportiv International, potrivit carora echipa a conspirat impreuna cu pilotul sau, Nelson Piquet Jr, pentru a provoca in mod deliberat un accident la Marele Premiu al statului Singapore din 2008 cu scopul de a obtine intrarea Safety Car-ului pe pista pentru a-l avantaja pe celalalt pilot, Fernando Alonso", se arata in comunicatul de presa al FIA.

Articolul 151c face referire la acuzatii foarte grave, iar in cazul in care va fi gasita vinovata Renault poate fi amendata, exclusa de la anumite curse sau chiar exclusa din campionat.

De altfel, acesta este articolul incalcat de McLaren in scandalul de spionaj cu Ferrari din anul 2007, in urma caruia echipa anglo-germana a fost exclusa din acel sezon competitional si amendata cu suma-record de 100 de milioane de dolari.

Potrivit articolului 151c, Renault poate fi acuzata de "Orice comportament fraudulos sau oricec act care aduce prejudicii intereselor competitiei sau sporturilor cu motor in general".

FIA a confirmat astfel pentru prima oara in mod oficial ca suspecteaza ca Nelson Piquet Jr. a produs intentionat accidentul din Singapore pentru ca Renault sa obtina prima sa victorie din acel sezon. Forul mondial nu a oferit niciun fel de detalii despre natura dovezilor care se afla in posesia sa, insa se speculeaza ca acestea au fost trimise chiar de Piquet Jr. ca o forma de razbunare dupa ce a fost concediat recent de Renault.

La scurt timp dupa anuntul facut de FIA, Renault a emis un scurt comunicat de presa in care anunta ca nu va face niciun comentariu pe marginea acestui subiect pana la audierile de pe 21 septembrie. "Echipa Renault F1 Team a luat la cunostinta cererea ca reprezentatii sai sa apara in fata Consiliului Mondial al FIA de la Paris de pe 21 septembrie 2009.

Echipa nu va face niciun alt comentariu inainte de a participa la audieri", se precizeaza in comunicatul de presa al Renault.

In mod ironic, Consiliul Mondial al FIA se va reuni chiar in saptamana in care va avea loc Marele Premiu al statului Singapore din acest an.

POVESTEA ACCIDENTULUI

In turul 14 al primei curse pe timp de noapte din istoria Formulei 1, Nelson Piquet Jr. a avut un accident major, izbindu-se violent de parapetii de protectie si provocand astfel aparitia Safety Car-ului pe circuit. In momentul in care masina de siguranta a intrat pe pista, coechipierul sau Fernando Alonso era unul dintre putinii piloti care efectuase deja intrarea la boxe, iar acest lucru i-a permis sa devina liderul cursei dupa ce a urcat nu mai putin de 14 pozitii. Spaniolul a reusit sa ramana in frunte si sa-si adjudece victoria, presa internationala speculand la vremea respectiva ca accidentul coechipierului sau a venit exact la momentul potrivit.

Iata accidentul lui Nelson Piquet Jr. care a condus indirect la victoria lui Alonso in Marele Premiu al statului Singapore:

 

Via | FIA | Renault

Comentarii (1)

  • McLaren
    "in urma caruia echipa anglo-germana a fost exclusa din acel sezon competitional"... una este excluderea din sezonul competitional, si alta excluderea din clasamentul constructorilor.
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru