Pat Fry: "Alonso se adaptează mai uşor decât Raikkonen la un monopost dificil"

de Daniel Popescu
Miercuri, 07.01.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Pat Fry, fostul director tehnic al Scuderiei Ferrari, susţine că Fernando Alonso se adaptează semnificativ mai uşor la un monopost dificil decât Kimi Raikkonen.

Limitările monopostului şi ale pneurilor sunt dificil de suportat prin prisma stilului de pilotaj al lui Raikkonen.

Pat Fry
Fost director tehnic Ferrari
Kimi Raikkonen a înregistrat în 2014 unul dintre cele mai slabe sezoane de la debutul în Formula 1, în care a câştigat doar 55 de puncte şi a ocupat un modest loc 11 în clasamentul general.

În schimb, coechipierul său Fernando Alonso a obţinut 161 de puncte cu care a terminat pe poziţia a şasea în clasamentul general. Această diferenţă de performanţă este explicată de Pat Fry, proaspăt demis din funcţia de director de inginerie al Scuderiei, prin faptul că Alonso se adaptează mult mai uşor la un monopost dificil de pilotat.

"Pentru Raikkonen au fost două probleme. Prima este că Alonso se adaptează mai uşor, iar a doua este că limitările monopostului şi ale pneurilor sunt dificil de suportat prin prisma stilului de pilotaj al lui Raikkonen", a declarat el pentru publicaţia braziliană Totalrace.

Era acelaşi lucru la McLaren.

Era foarte sensibil în privinţa părţii frontale a monopostului.

Pat Fry
Fost director tehnic Ferrari
Raikkonen s-a plâns constant de probleme cu partea frontală a monopostului, iar Fry afirmă că finlandezul a trecut prin moemnte similare şi pe parcursul carierei sale de la McLaren.

"Era acelaşi lucru la McLaren. Era foarte sensibil în privinţa părţii frontale a monopostului. Când era coechipier cu Juan Pablo Montoya, cred că aveam şapte suspensii faţă diferite pentru un sezon. Pentru a obţine de la Raikkonen tot ce are mai bun, trebuie să-i oferi un monopost cu care să poată face asta", a adăugat el.

Via Motorsport

Comentarii (28)

  • gashka
    "...limitările monopostului şi ale pneurilor sunt dificil de suportat prin prisma stilului de pilotaj al lui Raikkonen"

    Dar daca ii dai monopostul care trebuie sterge pe jos cu toti in ce priveste timpii. Si Vetel la fel, cu astfel de piloti castigi, asa se castiga titlurile.
    20 13
  • gashka
    LE: uite ca a spus si el asta mai la sfarsit

    "...Pentru a obţine de la Raikkonen tot ce are mai bun, trebuie să-i oferi un monopost cu care să poată face asta"
    16 4
  • "Era acelaşi lucru la McLaren. Era foarte sensibil în privinţa părţii frontale a monopostului. Când era coechipier cu Juan Pablo Montoya, cred că aveam şapte suspensii faţă diferite pentru un sezon.

    kimi e pe stilul "totul fata". Da-i asta si vei avea un pilot si un an stralucit cu el. Nu-i da si multumeste-te cu locul 4 al coechipierului lui. Chiar si asa a stat in multe curse in timpii lui Alonso
    20 4
  • diriginta
    Bai fericitilor! Diferenta dintre clasa lui Alonso si a lui Kimi/Vetel este ca lui Alonso ii dai monopostul APROAPE perfect si castiga titluri! El la Ferrari nu l-a avut nici pe ala si aproape a castigat titlul. Asta cu monopostul perfect i se potriveste si lui Massa. Si el sterge cu altii pe jos daca are monopost perfect. Ba i se potriveste si lui Grosjean! Pentru ce a mai fost adus Raikonen la Ferrari? E retorica chiar si pt mancatorii de seminte.
    20 24
  • Monopostul este facut de ingineri astfel incat sa fie echilibrat si sa furnizeze performanta maxima din toate punctele de vedere. Nu se fac pentru Kimi, sau Montoya ori pentru alt pilot monoposturi diferite.Faci monopostul pt Kimi cu o parte frontala sensibila dar pierzi downforce sau compromiti in alta zona. Gogorita asta ca masina e facuta pentru un anumit pilot este doar pentru fani care isi scuza pilotul favorit. Cel mai bun exemplu a fost Vettel cu Ricciardo. Daca masina a fost "facuta" pentru Vettel si Ricciardo l-a batut inseamna ca ori Newey e f slab ori Ricciardo e un geniu. Ambele variante sunt gresite. Red Bull au facut un monopost care in viziune lor aducea maximul. Cel care s-a adaptat cel mai bine a fost Ricciardo. Mai este un aspect. Un adevarat campion furnizeaza performanta absolut orice ii dai.
    20 9
  • sa vedeti ce se mai scuza Alonso cand il bate Button
    14 17
  • mai e un aspect. Alonso cu monopostul Ferrari 2012 (care intra in categoria orice ii dai) nu prea a facut performanta. Dar Vettel putea face, poate chiar un Vettel cu Ferrari 2012 il batea pe Vettel cu RBR 2012 :) so ...
    9 19
  • da, masina a fost facuta pentru Vettel in 2014, dar regulamentul tehnic foarte nepotrivit pentru Vettel tot a facut sa fie per total avantajat Ricciardo in cele din urma. Dar trebuie minte sa intelegi asta si sa privesti lucrurile in ansamblu
    8 5
  • Asa cum a facut-o fetel, da.....pai Alonso s-a scuzat ca l-a batut pe reikenen...
    7 10
  • GrosJan
    " masina a fost facuta pentru Vettel in 2014, dar regulamentul tehnic foarte nepotrivit pentru Vettel tot a facut sa fie per total avantajat Ricciardo in cele din urma. " asta da mostra de inteligenta logica :)))))-
    mai bubule, masina din 2014 A FOST FACUTA PENTRU REGULAMENTUL DIN 2014 :)))Dooohhh
    11 1
  • Foarte tare asta cu Vetel il bate pe Vetel. Da de unde stii tu ce facea Vetel cu F12 in conditiile in care toti analistii au spus ca F12 e o masina proasta. Aa...ca s-a invartit la Fiorano de cateva ori pe circuit. Pai trebuia sa se duca pe un circuit unde si Alonso a pilotat-o ca Alonso doar in vise a pilotat-o la Fiorano. Sau nu stii chestia elementara ca testele erau complet interzise in timpul sezonului Inteleg ca moralul e la pamant si trebuie ridicat dar chiar asa, cu orice pret....fie, cum zici tu, dupa logica ta buna :)))
    10 3
  • Grosjean
    da, ai un regulament tehnic pe care trebuie sa-l respecti. Apoi ai un pilot care iti cere asta si asta ca sa ii fie mai bine ... cat de cat. Totusi, nu mai ai blown diffuser, nu mai ai aerodinamica, nu mai ai vechile frane. Si atunci Ricciardo care nu era dependent de blown diffuser, vechile frane si aerodinamica foarte buna are in final un usor avantaj. Chiar daca deciziile in dezvoltare au fost luate dupa cerintele lui Vettel. Simplu de inteles, da' nu pentru toata lumea. Important este sa poti privi lucrurile in ansamblu
    6 3
  • pishty
    Ferrari nu a mai asteptat sa incerce marea cu degetul cu Alonso si actualul regulament tehnic. Ii lasa pe cei de la Honda sa isi ia teapa asta. Au acum doi piloti foarte buni pe daca le dai ce vor si trag sforile in directia asta. Din 2016 revin motoarele aspirate.
    8 11
  • @pishty
    Ai tu certitudinea ca Ferrari vor face cel mai bun motor aspirat? Pun pariu ca tot Mercedes vor face motorul cel mai bun. Iar de aerodinamica nu mai vorbesc, acolo vor fi Red Bull Mercedes si Mclaren. Pana si Renault au avut motor aspirat mai eficient ca Ferrari! Iar cu pilotii pe care ii are....o sa-i vedem anul asta ;)
    11 4
  • pishty
    ferrari e mai buna la motoare aspirate cu v-uri mari decat la turbo din astea mici. Are mai multe sanse acolo. Si apoi decat sa stea in fail total mai bine incearca sa schimbe. Nu au nimic de pierdut
    4 4
  • Ferrari
    @pishty, din postul tau eu pot sa inteleg ca tu cand te uiti la F1 te uiti exact ca vitzelu` la poarta noua! Diferentele de regulament intre 2014 si 2015 sunt extrem de vizibile, unu este regulamentul pentru 2014 si celalalt este pentru 2015, un lucru absolut evident pentru ca schimbarile de regulament nu sunt la fel de evidente! Si la jumatea cu doi piloti ma uit eu ca vitelul la poarta noua pentru ca in afara de exoistenta unor sfori care se vor trase nu are nimic noima sau logica! Care ii legatura intre doi piloti, niste sfori, 2016 si motoare aspirate? sa inteleg ca Honda face sfoara?
    7 2
  • Nu-i mai cautati scuze lui Rai. In 2014 Alonso a fost mai bun decat el PUNCT
    15 5
  • nu noi, pat frayer ala
    2 5
  • Niculae
    Fry spune ceva ce era deja mai mult decat evident. Vreau sa vad cu interes care dintre pilotii Ferrari va fi nr.1 si care va fi facut locotenent.
    6 2
  • brr, mare interes si la mclaren, alonso este sprijinit de honda, e clar, dar daca button va fi mai bun iar iese scandal
    3 6
  • Pat Fry
    Citatele fac parte dintr-un comentariu mult mai amplu facut de Pat Fry. Omul spune foarte limpede ca ambii sunt piloti exceptionali, fiecare cu atuurile sale, doar ca in sezonul 2014 au fost mai utile cele ale lui Alonso, in special capacitatea mai mare de adaptare. Stilul de pilotaj al lui Raikkonen aduce beneficii mari atunci cand monopostul se comporta asa cum ii place. Ambii sunt campioni mondiali si nu reusesti asa ceva fara sa fii rapid. Cu asta suntem de acord cu totii :)
    15 0
  • anul 2015 este un an foarte dificil pentru fierraristii fanatici; cuplul rai-vet, tot ce-au hulit ani la rand, este cosmarul lor cel mai negru in masina rosie;dar s-ar putea sa nu fie atat de rau pana la urma
    4 1
  • @ciuruitu'
    Exact..nu imi plac pilotii dar inca sper la o minune de la masina (ceea ce este putin probabil)
    2 1
  • daniel
    Ce de comentarii fara nici un sens pe aici.
    Daca un pilot de pe grila are un monopost perfect e in stare sa bata pe oricare alt pilot. Toti cei care ajung in F1 pe grila sint piloti foarte buni. Desigur in ultimii ani exceptie fac cei care-si platesc locul (gen Maldonado desi si el a castigat o cursa).
    Pat Fry a dat un indiciu despre rezultatul foarte salb al lui Kimi in comparatie cu ce a btinul Alonso in sezonul trecut.Cu acelasi monopost (desigur difera setarile care si le face pilotul) unul dintre ei a scos de trei ori mai multe puncte.
    Nu Alonso trebuie blamat pentru asta ci Kimi trebuie ajutat sa-si revina!
    6 1
  • Ginerele
    Locul 6 e locul 6.E un loc rusinos pt un pilot de talia lui Falonso.Ca si locul 5 pt. Vettel,mai rusinos.Rusinica pe linie.
    1 4
  • mobius
    Rusinica pentru Vettel, cu un monopost egal cu al coechipierului (mai slab cotat ca el), a reusit cu putin peste jumatate din punctele acestuia. Monopostul RBR a fost al doilea ca performanta, in primul rand dar si ca fiabilitate. La Ferrari in schimb cu un monopost mult mai slab, care cu greu (datorita lui Alonso), si-a pastrat locul patru in clasament, Raikonen, un pilot foarte bine cotat, a reusit abea o treime din punctele lui Alonso. Cu un monopost situat ca valoare undeva intre pozitiile celor doi piloti, Alonso a dovedit valoare, talent, experienta si motivatie pastrand un loc 6.
    6 1
  • Ginerele
    Si daca avea(Falonso) masina egala cu Mercedes iesea pe 2 pt. ca asta e valoarea lui.Ca fiabilitate monopostul lui Vettel nu a fost pe doi,asta e o minciuna Williams fost pe 2 (la rapiditate a fost RBR pe 2)si cred ca Button il va da rusinica lui Falonso asa cum Ricci i-a dat lui Vettel(recunosc)!Cu toata influenta lui Falonso in cadrul echipei FERRARI(SI RESURSELE) nu au reusit ce si-au propus si asta pune la indoiala calitatile de lider ale lui Fernando care nu este altceva decat un plutonier.
    0 4
  • Pentru performanta suderiei pilot echipa, in 2014 morala este una simpla: omul potrivit la locul potrivif!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru