Piloţii nu vor avea semnalizare în cockpit nici la Sepang

de Daniel Popescu
Sambata, 23.03.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
FIA a anunţat că piloţii nu vor beneficia de semnalizare în cockpit pentru steaguri şi sistemul DRS nici în Malaysia, întrucât defecţiunea la sistemul de telemetrie nu a fost încă rezolvată.

Piloţii au fost privaţi de semnalizare în cockpit în cursa inaugurală a sezonului de la Melbourne din cauza unei defecţiuni apărute la sistemul de telemetrie care face legătura între monoposturi şi centrul de control al FIA.

Forul mondial anticipa că defecţiunea va fi remediată la timp pentru Marele Premiu al Malaysiei de la sfârşitul acestei săptămâni, însă problema s-a perpetuat şi va afecta şi cursa de la Sepang.

Astfel, la fel ca şi în urmă cu o săptămână, sistemul de telemetrie a fost dezactivat, iar piloţii nu vor mai avea posibilitatea să primească pe volan semnale luminoase din partea centrului de control al curselor. Prin aceste semnale luminoase, piloţii primeau direct pe volan informaţii cu privire la apariţia steagurilor galbene, albastre sau roşii în timpul cursei, pentru a nu fi nevoiţi să se uite pe marginea circuitului.

Urmareste Automarket
Principala problemă va fi însă reprezentată de lipsa semnalizării pentru dezactivarea sistemului DRS în cazul apariţiei unor steaguri galbene sau în momentul în care Safety Car-ul intră pe pistă. Într-o asemenea situaţie, sarcina de a informa piloţii cu privire la interzicerea temporară a sistemului DRS va reveni inginerilor de cursă, care vor primi la rândul lor informaţia din partea comisarilor de cursă.

Problema se va agrava în special în cazul în care cursa de la Sepang va fi afectată de ploaie, întrucât într-o astfel de situaţie sistemul DRS nu poate fi utilizat, iar şansele ca Safety Car-ul să intre pe circuit sunt mai mari.

Până anul trecut, sistemul de telemetrie care face legătura între centrul de curse al FIA şi monoposturile piloţilor era oferit de McLaren Electronic Systems (MES), o subsidiară a grupului care deţine şi echipa de Formula 1 McLaren, însă publicaţia britanică Autosport susţine că FIA a schimbat furnizorul înainte de startul noului sezon.

Via Autosport

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru