Pirelli: "Sperăm ca noile pneuri să nu avantajeze Red Bull, dar există acest risc"

de Daniel Popescu
Miercuri, 15.05.2013
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Pirelli susţine că nu poate garanta că Red Bull nu va fi avantajată de noile pneuri care vor fi introduse în Canada. Campioana mondială apreciază schimbarea făcută de italieni.

Sperăm să nu fie cazul, dar există întotdeauna acest risc.

Paul Hembery
Director Pirelli Motorsport
Pirelli a anunţat marţi că va schimba structura pneurilor începând cu Marele Premiu al Canadei, ca reacţie la numărul prea mare de opriri la boxe din cursă de la Barcelona.

Anterior, producătorul italian refuzase insistent să facă modificări sub pretextul că acestea ar putea avantaja anumite echipe, iar directorul de motorsport Paul Hembery nu exclude ca Red Bull să rezolve o parte din problemele debutului de sezon după ce va beneficia de noile cauciucuri.

"Sperăm să nu fie cazul, dar există întotdeauna acest risc", a declarat britanicul citat de publicaţia Sporting Life.

Christian Horner, şeful celor de la Red Bull Racing, apreciază schimbarea anunţată de Pirelli, însă crede că efectele asupra performanţele vor fi aceleaşi pentru toate echipele.

"Este imposibil să prezicem ce se va întâmpla. Totul face parte din provocarea Formulei 1.

Adrian Newey şi echipa lui de ingineri a trebuit să facă faţă schimbărilor din ultimii ani şi întotdeauna au răspuns bine, dar este acelaşi lucru pentru toată lumea. Întotdeauna am fost consecvenţi în privinţa pneurilor, încă de la prima cursă. Am câştigat două dintre cele cinci curse şi suntem într-o poziţie bună în campionat, dar acum totul se învârte prea mult în jurul pneurilor şi prea puţin în jurul curselor", a precizat britanicul.

Via SportingLife

Comentarii (23)

  • Si de cand in Formula 1 conteaza daca pneurile dezavantajeaza o echipa sau alta? Niciodata un lucru, oricare va fi el, nu va multumi pe toata lumea. Si Sauber pot spune ca n-au performante din cauza pneurilor. Si daca urmatoarele pneuri nu-i avantajeaza pe cei de la Ferrari, ce face Pirelli? Le schimba din nou? Si dac nu-i avantajeaza pe cei de la McLaren, ce face? Le schimba din nou?

    4 opriri intr-o cursa mi se par suficiente. Decat cele 2 arhicunoscute in turul 20 si apoi in turul 40. Daca erau 8-10 opriri, atunci era o problema...
    In fine, cine naiba(din exterior) intelege tot jocul asta din Formula 1? Noi ne bucuram cand vedem niste masinute cum alearga una dupa alta, dar de fapt spectacolul e dincolo de acestea, undeva in spatele cortinei, facut de baietii cu burta, chelie si vreo 80 de ani in spinare...
    23 1
  • Hai ca deja e o prostie mare ce se intampla... vb celui mai de sus: daca urmatoarele pneuri nu-i avantajeaza pe cei de la Ferrari, ce face Pirelli?.
    Pneurile sun aceleasi pentru toti din F1.
    In 3 ani de zile cand s-au cerut modificari ale pneurilor (chiar daca nu le-ma auzit noi, mai mult sau mai putin), nu s-a facut nici o schimbare... acuma cand celor de la rbr nu le merege masina se schimba... rusine.
    21 3
  • cicpilino
    cum adica sa vantajeze rbr? NU ar mai fi aceleasi pneuri pentru toti? Sau cum, acum pneurile avantajeaza Ferrari?
    7 12
  • pipitza
    deci cand sunt pneurile moi => pneurile sunt aceleasi pentru toti
    daca le facem tari => rusine, avantajeaza rbr
    6 15
  • bbrunes
    Evident ca ii vor avantaja, doar de aceea au fost si schimbate..in sfarsit aveam o bataie pentru victorie, caci trebuie sa recunoastem..un grand prix castigat in ultima vreme, dupa lupte serioase, la boxe sau nu, a fost mult mai satisfacator decat cursele in care vettel conducea de la un capat la celalalt si inainte de vacanta de vara avea 100 de puncte avans..Kimi se descurca perfect cu aceste pneuri, Button si Perez au ei alte probleme, la fel si Hamilton, in timp ce cei de la Ferrari, chiar daca sufera ca toti ceilalti, au reusit sa inteleaga cat de cat comportamentul cauciucurilor..e prea dificil insa si pentru Vettel, se pare..
    14 3
  • Pneurile sunt la fel pentu toti... dar rbr nu stie cum sa le gestioneze, asa ca Pirelli schimband gumele, ar putea schimba si gestionarea pneurilor, facand-o mult mai buna la rbr, facand gumele `involuntar` (vb lor: exista intotdeauna un risc), si sa fie mai bine `mulate` pe monopostul rbr.
    11 3
  • Normal ca vor avantaja RBR si poate chiar Mercedes, cu diferenta ca unii recunosc ca nu stiu ce sa faca cu actualele pneuri iar ceilalti plang la toate colturile dupa care vin si zic "am zis noi ceva? va inselati ... presa ...".
    10 1
  • Fingerfan
    Actualele monoposturi au fos facuta pentru actualele pneuri care sunt pentru toti, e regula jocului pe care cei de la redcow nu vor s-o mai respecte ca nu le ies socotelile, pai de ce nu si-au facut temele bine in iarna? Au testat si au dezvoltat in jurul acestor pneuri. Cand furau cu EBD au sarit in sus cand s-a pus problema scoaterii acestuia din joc in timpul sezonului! Da, redcow e un sponsor prea mare pt FIA. Pneurile actuale au fost bune pentru redcow in Bahrain, nu-i asa?
    11 3
  • Eh, ce nu intelegeti, championul multiplicat se pierde in anonimat, il ajunge Marusia asa ca....schimbam regulamente si pneuri ca sa fie bine.
    10 2
  • Cum am spus....
    Eram sigur ca reusesc ei cumva sa traga sforile pentru a nu pierde teren,ce va mai mirati,asa s-au nascut,asa or sa dispara...
    7 2
  • F1 a ajuns un sport de socializare, castigatorul fiind cel ce intra pe sub maneca celor de la FIA.
    6 3
  • va lamentati aiurea, s-a vazut din prima cursa ca cea mai rapida masina e ferrari, e normal sa se tina cont de dorintele red bull pentru ca de la ei vin cele mai mari fonduri in sporturile cu motor in ultimul timp, sunt peste tot, oamenii cu bani fac presiuni, daca nu li se ofera pleaca si lipsa banilor inseamna foame, burn mie imi place mai mult ca red bull dar in cercurile mele intotdeauna o sa am pe masa red bull asa ca nu va mai traiti visele pe site-ul asta si numai blodogoriti aiurea de vettel pt ca ani de-a randul schumacher era acelasi pion pe o tabla de sah in care simplul sau pion ferrari era de fapt regina, stau si ma intreb ce satisfactii aveati cand conducea ani de-a randul cursele etapa dupa etapa fara sa se bata cu nimeni, ce-i drept arar cu parapetii si mai rar cu barrichello, asa ca numai maraiti aiurea. daca vreti echilibru de talente uitati-va la moto gp si veti vedea altfel valorile ...d.p.d.v.d.
    5 7
  • sper ca pirelli sa aiba urmatoarea generatie de pneuri favorabila pt mercedes pentru ca atunci se va declansa o adevarata nebunie dar eu sunt convins ca ferrari vor deveni imbatabili in urma viitoarei generatii, voi nu vedeti decat partea intunecata a anilor trecuti cand inchideati tv-urile si plecati la bautura cand vettel se distra singur prin marele circ si nu oarecum, cu talent.
    1 11
  • bbbprunes
    nu e vina lui vettel asa cum nu e meritul lui alonso daca pneurile sunt moi

    nu e vina lui alonso asa cum nu e meritul lui vettel daca pneurile sunt tari

    Pentru cine nu e complet tamp intelege asta. Ideea este ca sa fie totusi niste pneuri rezonabile si nu unele cu cre sa faci cel putin patru pituri per cursa. Una, doua schimbari de pneuri ar trebui sa fie de ajuns. Cam asa a fost F1 pana nu demult si nu exista un motiv obiectiv si dezinteresat sa fie altfel.
    Daca se continua in acest mod constructorii se vor retrage pentru ca depinde prea mult de pneuri o competitie care ar fi trebuit sa fie a constructorilor.
    5 0
  • cicpilino
    da ce mai votati mai fartatilor. Da ce nu e bine in ce am spus? Chiar va las sa alegeti. Ori pneurile sunt aceleasi pentru toti iar un pneu dur nu avantajeaza RBR. Ori pneurile moi avantajeaza Ferrari asa cum unul dur avantajeaza RBR.

    Ce alegeti? Si aveti grija sa fiti consecventi dupa alegere! Altfel sunteti doar niste fani cu pareri nule.
    1 5
  • Ca sa stiti despre ce vorbiti. In 2013 munca irosita in van de Lotus si Ferrari.

    Formula 1 tyre change: tech implications of Pirelli's decision
    By Craig Scarborough Wednesday, May 15th 2013, 09:26 GMT

    Spanish GP 2013Pirelli's decision to change its tyres from the Canadian Grand Prix onwards will potentially have a far-reaching effect.

    Tyres are an integral part of the car's design, affecting the aerodynamics and the suspension.

    With changes to the construction moving back towards the 2012 tyre specification, married to the current compounds, teams will be heading back to their computer screens to re-optimise their cars around the modified tyres.

    AERODYNAMICS

    Tyres have a big impact on the airflow around the car, not only because of their size but also because of the sidewall profile and the way it deforms.

    Traditionally, the impact has been more critical around the front tyres, as with the front wing in close proximity to the tyre, small changes in this area have a compound effect downstream.

    Opinion: who is to blame for the 'state' F1 is in?

    But with the increased importance of air and exhaust flow around the rear tyres in the current generation of grand prix cars, there will also be implications for the rear end.

    For windtunnel testing, Pirelli supplies 60 per cent scale tyres, which accurately reflect the deformation of the tyre.

    Teams should be able to revert to the 2012 windtunnel tyres for aero testing.

    Because of the change, teams will need to produce new versions of wings, endplates, floors and brake ducts.

    SUSPENSION

    The change to the tyre construction will impact the suspension.

    Teams are provided with Pacejka models of the physical properties of the tyres by Pirelli, allowing their accurate representation in simulations.

    As with the windtunnel tyres, it will be a case of reverting to known 2012 tyre data.

    Kimi Raikkonen, Lotus, Spanish GP 2013, BarcelonaFrom this base, teams can look at revising their spring, damper and linking rates to account for the difference between the new and old construction.

    Additionally, the suspension geometry will need revising to get the camber gains and the roll-centre location that work with the older tyres.

    This requires revised suspension elements at the front and rear, necessitating new patterns, moulds and wishbones to be made, which is a significant investment mid-season.

    Teams are faced with a large, but not insurmountable, challenge to adapt to the new tyres given the experience gained last year.

    But it is a drain on resources for teams already stretched to develop new cars for the 2014 regulations.

    The combination of the old tyre construction and new compounds will also be untested by teams going into the Canadian GP, which is quickly followed by some punishing, fast-flowing European tracks with unpredictable weather.

    So any steps to stabilise the racing with these tyres could be offset by the effort required to adapt to them.
    3 0
  • @X_Zone Daca o iei pe interese financiare si de marketing, mie teama ca nu Red Bull e cea mai importanta echipa din prezent. Ferrari si pe ultimul loc la constructori, tot va avea mai multi fani la curse. Ceea ce inseamna ca oamenii vin ca sa vada masini, nu ca sa bea energizzante. Ferrari face masini, Red Bull energizante. Mercedes face masini, Red Bull energizante. McLaren face masini, Red Bull energizante. Cu siguranta multe televiziuni din lume platesc foarte mult pe drepturi pentru ca in F1 e o echipa ca Ferrari sau McLaren. Si sa nu mai vorbim de alte chestii, gen tricouri, sepci. Una e sa-ti cumperi un tricou cu Red Bull si prietenii tai sa spuna ca ai fost la vreun festival si alta e sa-ti cumperi cu Ferrari si sa te intrebe la ce cursa de F1 ai fost. Diferenta, nu?

    E diferenta, nu? Si asta cu Red Bull afara din F1 e o vrajeala la fel de mare ca "Red Bull nu merge bine datorita pneurilor". Dar se vor lamuri lucrurile dupa Canada.

    Fiecare echipa isi are perioada ei de glorie. Foarte important e sa stii sa revii dupa o cazatura. Toata lumea cade, dar foarte putini stiu sa se ridice si sa fie in top. Williams, de exemplu, n-a mai stiut sa se ridice. Renault prin 2008 n-a mai stiut sa se ridice.
    3 2
  • prin aceasta schimbare a pneurilor, chiar daca nici una din partile implicate nu o recunosc(ma refer la pirelli si rbr) bernie ne demonstreaza ca el tine cu vettel, ca doar parerea lor conteaza de parca ar fi singuri pe circuit, nu conteaza parerea sauber, force india, williams(nu trec printr-o forma excelenta dar platesc ), acum se vede cu adevar "caracterul de tripli campioni" al celor de la rbr, in acest fel nu rezista nici inca 5 ani, este sport de barbati nu pentru cei care se vaita cand nu le convine nimic
    8 1
  • menelaux
    te inseli. Bernie tine cu echipa care are cei mai multi fani ca asa vin banii. O tot da la schimbat cu regulamentu doar doar s-o potrivi ceva cu putirinta scuderiei si sa mai ia si ei un titlu ca de la chimi incoa e jale mare la maranello.
    1 3
  • sau dus timpurile cand castigarea unei curse depindea 75% de pilot adica de cand a murit senna si sa retras prost si mannsell...o data cu venirea lui schumi sa cam distrus frumuseatea formulei 1... nu am mai vazut de mult ca 4-6 masini sa se bata pt loc 1... am zis cao data cu schumi sa camdistrus f1... au fost ordine de echipa favorizare pe fata a echipei ferrari si a lui schumi si aici ma refer la acrosajele in care a fost implicat cu Hill si Villeneuve in care a fost vinovat clar... dar sa inchis ochiiii.... precum si piloti platiti ca sa ii faca treaba usoara pe pista... deci o sa vedeti pe viitor cum alonso o sa se bata cu vettel... si doar atat... cu toate ca kimi mi se pare cel mai bun pilot...nu va avea sanse sa se bata pt titlu pentru ca nu are in spate o echipa puternica si aici ma refer la influenta... deci de acum este clar jocurile sunt facute pt red bull si ferrari....
    3 3
  • fan F1
    mi se pare ca red bull a exagerat peste limita.fac orice ca sa castige.cred ca ar fi in stare si sa dea bani la FIA casa castige ei .red bull joaca murdar.ar merita sa fie dati afara din Formula 1!!!!!!
    4 1
  • ba schumacher era singurul pilot care facea intr-adevar diferenta. Si pe Senna il batea cu un benetton cand Senna avea Williams. Apoi senna chiar daca il batea pe Mansel cum l-a batut cu Prost nu mai era chiar asa usor. Schumacher nu a castigat geaba 7 titluri. A castigat cu masina slaba, a omorat campionatul cu una buna. Nu ar mai fi fost atat de blamat daca se retragea la timp si nu mai revenea. Orice pilot dupa 35 de ani sau chiar mai devreme ramane in F1 pe riscul numelui sau.
    0 1
  • pt kike...

    man... senna a stat la williams 5 curse din care 4 a abandonat inaite de a muri deci nu ai cum sa zici ca il batea schumi pe senna... cu toate ca nu sunt fan senna dar per total senna a fost un pilot mai bun decat schumi... daca este sa faci o diferenta... schumi intodeauna a fost ajutat de cel de al 2-lea pilot pe cand senna la avut pe prost al 2-lea pilot:))... deci concluzia o tragi tu;)
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru