PREVIEW Germania: Schumacher şi Vettel luptă pentru afecţiunea fanilor

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 22.07.2010
Fanii germani îşi vor împărţi afecţiunea intre Michael Schumacher şi Sebastian Vettel în cursa de la Hockenheim din acest weekend.

Marele Premiu al Germaniei marchează trecerea în cea de-a doua jumătate a sezonului 2010 şi reprezintă un punct important de reper în lupta pentru titlu, cu atât mai mult cu cât este penultima cursa înainte de vacanţa de patru săptămâni din luna august.

Piloţii sunt conştienţi că trebuie să obţină rezultate bune la Hockeneheim şi, peste numai o săptămână, la Hungaroring pentru a-şi putea atinge obiectivele şi mizează în acest sens şi pe update-urile pe care le vor aduce echipele.

Pe de altă parte, Michael Schumacher şi Sebastian Vettel vor concura în faţa propriilor suporteri cu obiective complet diferite, unul dintre semnele de întrebare fiind care dintre cei doi va beneficia de sprijinul fanilor.

NOUTĂŢI TEHNICE

McLaren tine capul de afiş în privinţa dezvoltărilor pentru monopostul MP4-25 pentru acest weekend. Echipa va testa în antrenamentele libere de vineri noua versiune a sistemului de evacuare şi, după experienţa nefericită din urmă cu două săptămâni de la Silverstone, britanicii speră ca noua componentă să fie utilizată pe tot parcursul weekendului.

În schimb, cele mai multe echipe au optat pentru modificări aerodinamice mai puţin spectaculoase pentru ca monoposturile să se potrivească mai bine caracteristicilor circuitului de la Hockenheim. Williams, Renault şi BMW-Sauber se număra printre echipele care au adus modificări la nivelul deflectorului spate, însă acestea nu sunt în măsură să schimbe complet ierarhia.

Mai mult decât atât, Robert Kubica anticipează o cursă dificilă pentru Renault în absenţa noului sistem de ventilaţie F-duct, utilizat deja de toate cele patru echipe din fruntea plutonului: McLaren, Red Bull, Mercedes GP şi Ferrari.

CIRCUITUL DE LA HOCKENHEIM

În mod tradiţional, Marele Premiu al Germaniei este găzduit alternativ de circuitele de la Hockenheim şi Nurburgring.

Configuraţia circuitului de la Hockenheim nu s-a schimbat semnificativ comparativ cu Marele Premiu din sezonul 2008, principala sa caracteristică fiind reprezentată de câteva linii drepte foarte lungi.

Iată un tur virtual de pistă pe circuitul de la Hockenheim: 

 

INFORMAŢII

- Pentru prima oară în acest sezon, piloţii vor avea la dispoziţie două tipuri de pneuri cu specificaţii extreme. Astfel, Bridgestone va furniza pneuri supersoft (cele mai moi disponibile) şi pneuri hard (cele mai dure disponibile), scopul fiind creşterea spectaculozităţii prin diversificarea strategiilor de cursă. În acest sens, exista premise pentru ca Marele Premiu al Germaniei să se apropie de spectaculozitatea cursei de la Montreal.

- Sakon Yamamoto va rămâne unul dintre piloţii echipei Hispania Racing şi în acest weekend, după ce la Silverstone i-a luat locul brazilianului Bruno Senna. De data aceasta, japonezul îl va înlocui pe indianul Karun Chandhok.

- Fairuz Fauzy va pilota pentru Lotus Racing în prima sesiune de antrenamente libere, însă echipa malaeziană nu a anunţat numele pilotului titular care va rămâne în garaj. În schimb, Paul di Resta, pilotul de rezervă al celor de la Force India, nu va mai lua startul în antrenamente, echipa preferând să mizeze pe aportul tehnic al piloţilor titulari

VREME

Potrivit informaţiilor actuale, există şanse destul de mari ca Marele Premiu al Germaniei să fie afectat de ploaie. Dacă antrenamentele libere de vineri vor avea loc pe un circuit uscat, lucrurile tind să se schimbe pentru ziua de sâmbătă, când sunt aşteptate mai multe averse pe parcursul zilei. O ploaie în calificări ar asigura spectacolul şi schimbarea completă a ierarhiilor pe grila de start, însă cursa de duminică se va desfăşura cel mai probabil pe o pistă uscată, chiar dacă cerul va rămâne acoperit de nori.

DATE CIRCUIT

 Lungime tur
 4.574 km
 Tururi parcurse
 67
 Distanta totala
 306.458 km

 

REZULTATE ÎN ULTIMELE CINCI EDIŢII

 Sezon  Castigator
 2003  Juan Pablo Montoya (Williams)
 2004  Michael Schumacher (Ferrari)
 2005  Fernando Alonso (Renault)
 2006  Michael Schumacher (Ferrari)
 2008  Lewis Hamilton (McLaren)

 

Michael Schumacher a câştigat două dintre ultimele cinci ediţii ale Marelui Premiu al Germaniei, atunci când acesta a avut loc la Hockenheim, ambele fiind obţinute pentru Scuderia Ferrari.

Juan Pablo Montoya, Fernando Alonso şi Lewis Hamilton şi-au trecut la rândul lor în cont câte o victorie.

STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL GERMANIEI

- Lewis Hamilton a obţinut patru podiumuri consecutive şi a plecat în urmărirea propriului record din 2007, când a obţinut noua podiumuri succesive

- Red Bull a obţinut nouă pole position-uri în cele 10 Mari Premii din acest sezon

- Ferrari nu a mai obţinut niciun pole position de la Marele Premiu al Braziliei din 2008

- Webber, Hamilton şi Vettel sunt singurii piloţi care au câştigat curse în 2010 după ce au plecat din pole position

- Sauber F1 Team aniversează în acest weekend 40 de ani de existenţă. Monopostul C29 va fi decorat cu un mesaj care să reliefeze această aniversare.

PROGRAM

Marele Premiu al Germaniei se va desfăşura după următorul program, conform fusului orar al României:

 Eveniment  Ziua  Ora
 Antrenamente libere 1
 vineri, 23 iulie
 11:00
 Antrenamente libere 1  vineri, 23 iulie  15:00
 Antrenamente libere 1  sambata, 24 iulie
 12:00
 Calificari  sambata, 24 iulie  15:00
 Cursa  duminica, 25 iulie
 15:00

 

Comentarii (0)

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru