PREVIEW Malaezia 2010: O noua confruntare pe ploaie

De Daniel Popescu
Publicat Joi, 01.04.2010
Fiabilitatea monopostului Red Bull va tine capul de afis al Marelui Premiu al Malaeziei, alaturi de furtunile preconizate la Sepang pentru acest weekend.

Malaezia gazduieste la finalul acestei saptamani un Mare Premiu de Formula 1 care se anunta interesant din cel putin doua motive.

In primul rand, fanii Formulei 1 asteapta cu nerabdare sa vada daca Red Bull Racing a rezolvat problemele de fiabilitate care l-au impiedicat pe Sebastian Vettel sa obtina doua victorii in debutul sezonului. In al doilea rand, furtunile anticipate pentru acest weekend prefateaza o cursa plina de spectacol, asa cum a fost cazul si la Melbourne cu numai o saptamana in urma.

Inaintea acestui Mare Premiu, Fernando Alonso continua sa fie liderul clasamentului general cu 37 de puncte, urmat de Felipe Massa (33 puncte) si Jenson Button (31 de puncte). Ferrari domina si clasamentul constructorilor, acolo unde are un avans de 16 puncte in fata celor de la McLaren, in timp ce Mercedes GP ocupa pozitia a treia.

PREDICTII

Rezultatele finale din cadrul cursei de la Sepang sunt dificil de anticipat cu 24 de ore inainte de inceperea Marelui Premiu. Circuitul de la Sepang are caracteristici diferite fata de Sakhir si Albert Park (vezi detalii mai jos), iar vremea va juca un rol decisiv in stabilirea configuratiei clasamentului.

Singurul lucru cert este ca Red Bull Racing detine in acest moment cel mai rapid monopost, insa Ferrari are avantajul unei fiabilitati exemplare, in ciuda unor mici probleme cu motoarele dupa calificarile din Bahrain. In schimb, cei de la McLaren au admis ca nu detin inca un monopost de top, in timp ce Mercedes GP cauta inca reteta succesului pentru a obtine cel putin un podium la Sepang.

Restul plutonului este relativ compact, insa un lucru cert este ca Force India a devenit una dintre revelatiile noului sezon, reusind sa castige puncte in ambele curse ale anului. De asemenea, Hispania Racing a reusit sa treaca linia de sosire de la Melbourne, astfel ca Virgin Racing este singura dintre noile echipe care nu a terminat nicio cursa.

CIRCUITUL DE LA SEPANG

malaysia_440

 

Circuitul de la Sepang este primul de mare viteza pe care vor concura pilotii in acest sezon.

In acest context, eficienta aerodinamica a monoposturilor va juca un rol crucial in stabilirea performantelor, iar McLaren ar trebui sa profite din plin de sistemul de ventilatie, prin prisma celor doua linii drepte foarte lungi de la inceputul si, respectiv, finalul turului de pista.

In ciuda acestor caracteristici, circuitul de la Sepang nu ofera foarte multe oportunitati de depasire: cele mai pretabile in acest sens sunt primul si ultimul viraj, pozitionate la finalul celor doua linii drepte principale ale circuitului.

Iata un tur virtual de pista pe circuitul Sepang din Malaezia la volanul unui monopost Williams:

 

VREMEA

Ploaia si-a facut aparitia in toate cele patru zile ale acestei saptamani, insa cele doua sesiuni de antrenamente libere de vineri se vor desfasura in mod aproape cert pe un circuit uscat la o temperatura ambientala de 32 de grade.

In schimb, exista riscul ca sesiunea de calificari de sambata sa se incheie sub spectrul unei furtuni, intrucat activitatea pe circuit se va desfasura pana la ora 17:00, ora locala. Prima parte a cursei se va desfasura pe canicula si cer senin, insa clima locala favorizeaza aparitia furtunilor in a doua parte a cursei, exact asa cum s-a intamplat si in sezonul precedent.

DATE CIRCUIT

 Lungime tur  5.543 km
 Tururi parcurse  56
 Distante totala  310.408 km

 

DATE TEHNICE

 Consum de combustibil*  2.34 kg/km
 Timp pierdut din cauza benzinei  0.07 secunde pe tur
 Viteza maxima  300 km/h
 Viteza medie  210 km/h
 Temperatura ambientala  34 grade Celsius
 Temperatura pistei  44 grade Celsius
 Timp pierdut pe linia boxelor  18.8 secunde
 Lungimea liniei boxelor  420 metri
 Safety Car (medie)  0.3 pe cursa

 

REZULTATE IN ULTIMII CINCI ANI

Patru echipe au reusit sa se impuna in Malaezia in ultimii cinci ani, iar Fernando Alonso si Jenson Button sunt singurii dintre pilotii actuali care au trecut primii linia de sosire pe circuit de la Sepang.

 Sezon  Castigator
 2005  Fernando Alonso (Renault)
 2006  Giancarlo Fisichella (Renault)
 2007  Fernando Alonso (McLaren)
 2008  Kimi Raikkonen (Ferrari)
 2009  Jenson Button (Brawn GP)

 

ALTE STATISTICI PENTRU MARELE PREMIU AL MALAEZIEI

- Ferrari nu a mai obtinut niciun pole position din Marele Premiu al Braziliei din sezonul 2008 - Jenson Button nu a mai plecat din prima linie a grilei de start de la Marele Premiu al Turciei din iunie 2009 - Pentru prima oara in istorie, o echipa malaeziana va concura pe circuitul de la Sepang.

Este vorba despre Lotus F1 Racing - Ferrari a obtinut sapte pole position-uri la Sepang in perioada 1999-2009 - Michael Schumacher a obtinut cinci pole position-uri pentru Ferrari, castigand de trei ori marele Premiu al Malaeziei

PROGRAM

Iata programul complet al Marelui Premiu al Malaeziei, cu mentiunea ca acesta este afisat pentru fusul orar al Romaniei:

 Eveniment  Ziua  Ora
 Antrenamente libere 1  Vineri, 2 aprilie  05:00
 Antrenamente libere 2
 Vineri, 2 aprilie  09:00
 Antrenamente libere 3
 Sambata, 3 aprilie  08:00
 Calificari  Sambata, 3 aprilie  11:00
 Cursa  Duminica, 4 aprilie  11:00

 

 

Comentarii (28)

  • chestia cu statistica circuitului e tare. as vra sa o vad mereu inainte de fiecare etapa. daca F1 va prelua si va da pe post cu miki maimutica jucausha a celor de la TVR va si fi recunoscator. chestia cu statistica e leid cu cea din motogp. baietii de acolo o dau la fiecare cursa pentru familiarizarea cu recordurile si noutatile sau depresiile unora. mi-ar placea sincer sa vad la F1
    4 0
  • Preview
    Foarte bun articolul iar prezentarea extrem de inspirata! Felicitari, continuati pe aceeasi linie, Automarket!
    9 0
  • NeoGalaxy
    Este o greseala, mai este si Schumi alaturi de cei 2, Fernando si Jenson. Ma refer la paragraful urmator:
    "REZULTATE IN ULTIMII CINCI ANI

    Patru echipe au reusit sa se impuna in Malaezia in ultimii cinci ani, iar Fernando Alonso si Jenson Button sunt singurii dintre pilotii actuali care au trecut primii linia de sosire pe circuit de la Sepang."

    Sau cel putin asa mi se pare, daca ma insel scuze :)
    3 1
  • NeoGalaxy
    Apropo am auzit astazi in cadrul unor discutii despre TVR si bugetul lor ca transmisia Formulei 1 in fiecare an costa 2 milioane de euro, nu stiu daca este suma reala, dar se discuta ca pe viitor sa nu mai fie transmisa deoarece, citez "Cine dracu se uita la Formula 1 si oricum nu este importanta".

    Ce inseamna si cu ce ne poate ajuta, nu stiu inca. Singura problema este ca Miki Alexandrescu este singurul ziarist atasat oficial FIA din Romania, deci... tot cu prezenta lui "ne ve bucura" si daca o alta televiziune va prelua acesta licenta pe viitor.
    5 1
  • salutare
    mai mult ca sigur asta va insemna ca data viitoare cand se face licitatie petru drepturile tv al F1,TVR nu va participa!Ar fi interesant daca cei ce vor acizitiona ar renunta la pacalici si ar incepe o colaborare cu o televiziune de afara!
    3 0
  • Malaezia
    Foarte buna statistica. Deci maine pe la 5 dimineata avem treaba :)

    @NeoGalaxy - Schumacher nu a castigat in ultimii 5 ani la Sepang, e simplu motivul pentru care nu apare in grafic.
    2 0
  • material
    Felicitari Automarket pentru prezentare!
    5 0
  • NeoGalaxy
    @Ally: Daca spui tu :)

    Eu am citit fraza asta si "Patru echipe au reusit sa se impuna in Malaezia in ultimii cinci ani, iar Fernando Alonso si Jenson Button sunt singurii dintre pilotii actuali care au trecut primii linia de sosire pe circuit de la Sepang" m-am gandit ca... merge si Schumi aici :)
    3 2
  • @NeoGalaxy
    :D Nu spun eu, o spun statisticile. Tin pumnii stransi ca numele din grafice sa se diversifice!
    0 0
  • @NeoGalaxy vs. MS
    Ai dreptate, doar ca Michael castiga cursa din 2004 si prin urmare raportandu-ne la articol, are dreptate Daniel. Asta nu inseamna ca dupa aceasta cursa, in previw-ul cursei de la anul, nu va fi si Michael printre castigatorii ultimilor 5 ani...! :))
    2 0
  • NeoGalaxy
    Stati un pic :) Merge modificata ultima fraza, cam asa ceva: desi in ultimii ani au castigat numai 4 echipe, singurii piloti de pe grila care au castigat acest MP sunt Fernando, Jenson si Schumi :) Asta aveam eu in cap referitor la fraza de mai sus :)
    3 1
  • Asa este perfect !
    Ai gandit si completat excelent, ceea ce nu s-a scris in articol ! Cum mai sper, ca ceea ce am scris mai sus, sa nu ramana doar ca o pacaleala de 1 Aprilie... :)) Bafta MS !
    4 0
  • Vremea
    Furtuna va fi si maine aproape sigur in a doua sesiune de antrenamente din prognozele verificate de mine, si sesiunea de antrenamente 3 va fi fara ploaie. Calificarile vor fi sub apa si cursa e jumate-jumate. Sper sa fie cum se preconizeaza.
    0 0
  • @mad79
    dupa modelul moto gp, de anul trecut cred ca in afara de tvr nimeni nu va fi interesat sa ia F1.
    in romania numai fotbalul conteaza.
    2 1
  • salutare
    @schumy1969
    daca tvr nu va participa atunci cred ca RDS isi vor baga coada,pentru ca au achizitionat si MOTO GP,asa ca perla motosportului,nu cred ca ar ratao,mai ales ca vor clioenti noi pentru farfuriile lor:)
    1 0
  • buna
    *rata-o
    0 0
  • LINK
    E cineva pe aici?
    0 0
  • @DRAKo
    http://www.atdhe.net/7531/watch-f1-malaysian-grand-prix-practice-1

    E numai zgomot de motoare
    1 0
  • ally_great
    Multam!
    0 0
  • F1 Champ
    @DRAKo cu placere

    @Automarket - e o problema cu afisarea in F1 Champ, la echipa mea apare etapa din China si nu imi mai pot accesa echipa pt MP al Malaeziei.
    0 0
  • Ramai calma!
    Asa e f1champ, cand merge cand nu merge.....
    0 0
  • mircea
    @ally_great, @DRAKo
    Verificam problema si o rezolvam cat de repede.

    Ne cerem scuze pentru erorile de afisare.
    1 0
  • F1 Champ
    Ce ma mira pe mine sunt cei 4 sau 5 participanti care au aparut peste noapte si au in Australia punctaj de 17 mii si ceva de puncte cand premiile au fost castigate cu 7800 si ceva... + ca la clasamentul general au 25 de mii care is imposibil de adunat din 2 mari premii, asa ca sper ca o fi ceva greseala de afisare ca altfel clasamentele is masluite pe fata.
    O zi buna si cat mai putine pb cu sistemu' de la F1 Champ. ;)
    1 0
  • Clasament general eronat !
    V-as ruga sa verificati punctele acordate in clasamentul general (ma refer la cele de peste 14000), deoarece asa cum a scris si Littlefoot, este imposibil sa ai asemenea punctaj dupa 2 curse ! Sper ca este un "bug" de program, eu unul fiind "recidivist" la acest capitol, dupa clasamentul din ultima etapa a anului trecut, cand nu am prins TOP 20, fiind al 21-lea (atunci cand pe parcursul unei ore, vedeam cum se tot modifica clasamentul general "ala-n-dala" si pana la urma a fost un fiasco...pentru locurile 15-20 !) Cursa frumoasa !
    0 0
  • Clasament etapa a 2-a eronat !
    Va rog sa explicati cum pot cei TREI castigatori ai etapei 2, sa fie in acest moment in clasamentul etapei 2, pe locurile 14-16 ...?! Sau de ce doar cativa useri au "primit" puncte ?!
    0 0
  • Consum combustibil
    Inteleg ca ieri a fost 1 aprilie dar totusi consumul de combustibil e de 2.34 kg/tur si nu pe km. Nu cred ca le ajungea rezervorul actual sa puna 310 km * 2.34 Kg benzina. Eventual cu o remorcuta :-).
    Sa speram ca va fi si de data aceasta spectacol!
    O zi buna.
    1 0
  • F1 CHAMP
    ce se intampla cu f1 champ? imi arata china urmatoarea etapa si nu pot sa imi fac echipa pt malaezia.
    0 0
  • greseala
    In clasamentul general primii 5 useri au un punctaj nesimit de mare :).....cum au reusit in 2 etape sa ajunga la 20-25 mii puncte cand o etapa sa castigat cu 7500 ??
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru