Raikkonen: "Lotus a fost alegerea logică pentru 2013"

de Daniel Popescu
Luni, 29.10.2012
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Kimi Raikkonen a explicat că a luat foarte uşor decizia de a rămâne la Lotus în 2013 datorită performanţelor neaşteptat de bune obţinute în acest sezon.

Lotus a confirmat luni dimineaţă prelungirea contractului lui Kimi Raikkonen pentru sezonul 2012 prin intermediul unui clip video promoţional, iar fostul campion mondial a explicat ulterior motivele pentru care a luat decizia de a rămâne alături de echipă la care a revenit în Marele Circ după o absenţă de două sezoane.

Finlandezul a admis că nu se aştepta la o revenire atât de fructuoasă cu şase podiumuri şi o clasare în puncte în fiecare cursă cu excepţia Marelui Premiu al Chinei, astfel că prelungirea contractului a venit de la sine.

"Cred că revenirea mea în Formula 1 a decurs destul de bine, iar echipa a făcut o treabă foarte bună până acum. Sincer să fiu, nu mă aşteptam să lupt pentru campionatul piloţilor în acest sezon când ne uităm unde era echipa în 2011, aşa că a fost grozav să fiu pe podium în mod regulat. Mă simt foarte confortabil la Lotus şi împărţim aceeaşi filosofie în privinţa curselor. Să continui cu echipa a fost o alegere evidentă pentru mine şi aştept cu nerăbdare să facem împreună un nou pas înainte anul viitor", a declarat el într-un comunicat de presă.

Urmareste Automarket
La rândul său, şeful Eric Boullier consideră că Raikkonen a avut o influenţă majoră în locul patru ocupat de Lotus în clasamentul constructorilor, mai ales în condiţiile în care echipa nu a obţinut nicio victorie în acest an.

"Kimi a avut o revenire excepţională în Formula 1.

De când a stat pentru prima oară în monopost în acest an a fost clar că nu şi-a pierdut nimic din ritm sau feedback tehnic şi am fost răsplătiţi cu un pilot concentrat şi motivat pe tot parcursul sezonului. Meritul de a lupta pentru poziţii atât de înalte în campionat în acest an i se atribuie în mare măsură talentului şi experienţei lui Raikkonen. A fost natural pentru noi să confirmăm că ne vom bucura de abilităţile sale şi anul viitor", a precizat el.

Via Lotus

Comentarii (9)

  • Ctlnmihai
    Pentru Lotus singurul avantaj a fost ca Grosjean a fost tester Pirelli si stia cum se comporta pneurile, dupa ce s-au prins si ceilalti, Lotus n-a mai avut nici o sansa la victorie. Iar sezonul viitor se merge pe alte pneuri pe care Grosjean nu le-a testat asa ca au toate sansele in a merge prost. Sa fie bucurios ca le-a mers bine anul acesta, la cate curse a ruinat Grosjean si faptul ca Raikkonen nu stie ce nu merge la masina, s-au descarcat ok. Dar sezonul acesta este pe sfarsite.
    6 23
  • GrosJan
    Inginerii Lotus au spus ca tocmai feedbackul tehnic al lui Raikkonen a fost foarte important pentru echipa in acest an. La Ferrari a venit unu cu pretentii de mare dezvoltator de masini (Alonso) si dupa trei ani cica a facut numai jafuri de masini. Sau nu? Sunt bune sau proaste pana la urma? Byrne as zice ca stie ce face are destul background.
    17 5
  • Ctlnmihai
    @GrosJan: Pai cu feedback-ul tehnic al lui Raikkonen au avut clasari slabe desi masina era cea mai buna in prima cursa. Plus in teste au fost cei mai rapizi. Byrne este consultant, nu este cel care deseneaza masinile de F1. Plus se ocupa mai mult cu F70-ul pentru moment. Pentru moment contributia lui Alonso se pare ca a ajutat inginerii sa imbunatateasca masina, iar comparativ cu inceputul sezonului rezultatele se vad. Doar ca s-au miscat mai incet decat cei de la Red Bull sau poate problemele cu tunelul de vant mai serioase decat par.

    Vedem in 2013 cine are dreptate dar eu cred ca Lotus nu vor tine pasul cu cele echipe din fata, pentru ca pneurile pentru 2013 sunt noi si n-au fost testate de Grosjean.

    P.S. Daca ascultai la inceputul sezonului, cei de la Pirelli spuneau ca Lotus o sa fie avantajati de faptul ca Grosjean a testat pneurile din acest sezon destul de mult incat sa le stie secretele. Si Pedro de la Rosa testeaza pneuri dar nu cred ca ii ajuta pe cei de la HRT cu ceva lol.
    6 12
  • GrosJan
    Deci Ferrari este proasta sau buna? Mai proasta ca Lotus? Dar decat RBR?
    1 1
  • Ctlnmihai
    @GrosJan: Ferrari est proasta sau buna unde? Pe Luna? Mai proasta ca Lotus la ce? Decat RBR ce?

    In calificari este mai slaba ca RBR dar mai buna ca Lotus. In curse, este net superioara Lotus-ului si pentru moment un pic in spatele Red Bull-ului. In anumite curse a fost mai buna ca Red Bull-ul, dar pe general a fost net superioara Lotus-ului. Problemele lui Massa i-au facut pe cei de la Ferrari sa piarda puncte pretioase.

    Cei de la Lotus au fost buni in cateva curse, primele 3-4 in care au contat informatiile despre pneuri. Dupa care s-a vazut ca n-au mai facut fata, masina fiind decenta totusi dar nu mai rapida decat cele 3. Oricum sa nu uitam cei de la Lotus sunt in fata celor de la Mercedes care au o masina vai de mama lor. 9 abandonuri in 17 curse pentru Schumacher si multe curse foarte slabe pentru Rosberg... cosmar total la Mercedes.

    Contributia pilotilor este foarte importanta, daca stiu sa explice ce nu merge la masina. Gen bai nu se incalzesc cum trebuie pneurile in primele 2 ture, sau nu se alineaza bine spatele cand intri intr-o curba, sau directia este prea inceata, sau nasul nu sta bine cand iesi dintr-o curba si chestii de genul asta. Si inca multe altele, cam asa arata feedback-ul facut de piloti. Unii sunt mai buni, altii n-au nici o treaba cu asa ceva.

    Dupa ce primesc indicatiile astea, repet sunt multe in genul asta, inginerii se uita la desenul masinii, probabil in simulari initial si dupa aia in tunelul de vant si cauta rezultate. Cei de la Ferrari nu au cei mai buni aerodinamicieni pentru ca aveau motoare foarte bune si asta ajuta. De cand s-au schimbat regulile cauta aerodinamicieni buni, dar n-au gasit inca unul ca Newey. Cei de la McLaren stiu bine pe partea de simulare, adica testeaza mai bine monopostul in mediu virtual si iar la partea de aerodinamica sunt cam la fel de buni ca cei de la Ferrari. De fapt cei de la Ferrari si McLaren oscileaza tocmai din aceasta cauza. Unii sunt buni la ceva, ailalti la altceva dar in acelasi domeniu.

    Newey in schimb este foarte bun la partea de tunel de vant, iar rezultatele se vad. Probabil el gandeste diferite parti in functie de ce vede in testele din tunel si asta-i diferenta. Parerea mea.

    Eu ma asteptam ca Lotus sa se bata cu Red Bull pentru ca au acelasi motor si pentru ca Grosjean testase deja penurile folosite in acest sezon. Pe Raikkonen il exclud, nu cred ca a contat, desi sigur este mai talentat ca Grosjean la pregatirea monopostului pentru cursa, dar nu sta bine la a da indicatii. Sau poate nu s-a inteles cu aia de la Ferrari, pentru ca la McLaren inginerii se descurcau singuri pe partea asta.

    Oricum fata de calificari, unele monoposturi merg mai bine, altele la fel si altele foarte prost. Force India nu-i foarte buna in calificari dar in cursa se descurca bine, la fel si Sauber care a reusit 3 podiumuri tocmai datorita perfomantelor in cursa si mai putin prin prisma calificarilor.
    8 5
  • GrosJan
    Mda. Postul tau abunda de presupuneri personale. Nu e treaba pilotului sa spuna ca nu se incalzesc pneurile, afla si el asta tot de pe telemetrie, aka comportamentul xulescu poate fi din cauza ca telemetria arata ca nu sunt in temperatura pneurile.
    Tot ce poate spune el este ca masina are comportamentul ala sau alalalt diferit fata de ceea ce asteapta. Iar aici intervin inginerii care stiu mai bine ce anume trebuie schimbat sa imprime masinii comportamentul dorit de pilot. Bine, are cateva preferinte si pilotul, dar telemetria nu-i de pomana in zilelel noastre.

    of, of. Nu se aliniaza spatele cand intri intr-o curba ... asa ai bagat tu de seama la tine la sofat, nu? Drq stie ce vrei sa zici. Ca supravireaza? In fine, e de comentat o groaza punctual pe tot ce ai spus dar sorry, nu am timp. Parerile arhaice despre setari si pilotaj ti-au cucerit mintea si nu te mai lasa.
    Eu iti recomand din nou cu caldura sa incerci un simulator. Are si multe din aspectele ce tin de setarea unei masini ca in realitate inclusiv temperatura in pneuri plus telemetrie. Trebuie sa te informezi ce anume poti schimba in setari sa ridici temperatura in pneuri. Vezi ca sunt trei locatii pe pneu unde te intereseaza temperatura. Exterior, centru si interior. Umbli in primul rand la camber aici. Poti sa zici din nou ca bla bla nu e real dar tot iti faci o idee mai buna decat nimic nimic. Spor!
    6 2
  • Cum ati ajuns iar la ala are masina mai buna sau celalalt e mai bun pilot ?
    Ce legatura are asta cu subiectul: Raikkonen: "Lotus a fost alegerea logică pentru 2013"
    Pai a fost o alegere logica pentru ca deocamdata nu are loc la o alta echipa mai buna sau mai de renume gen RBR, McLaren sau Ferrari. La Mercedes nu s-a pus problema pentru ca a venit Hamilton si in Rosberg inca se are incredere.
    Nu sint atat de rele masinile Lotus-Renault. Daca pot fi insa cele mai bune in 2013 ramane de vazut. E greu , foarte greu dar nu imposibil.
    4 1
  • Povestea cu feedback-ul lui Kimi este o legenda - scornita de cei de la Ferrari atunci cand voiau sa scape de el, incapabili sa faca o masina competitiva. Problema era acolo de comunicare si nu era vroba despre incapacitatea lu Kimi de a oferi informatii relevante. Kimi este un foarte bun "dezvoltator" fapt confirmat de mai toti tehnicienii cu care a reusit sa colaboreze. Este un talent pur si stie foarte bine de ce are nevoie. Este unul dintre foarte putinii care sunt capapbili sa scoata totul dintr-o masina. Eu il sustin, de atfel de oameni are nevoie Formula1, atat pentru performanta cat si pentru spectacol!
    7 2
  • Kimi este unul din cei mai buni piloti la ora actuala.Comparati-l cu ceilalti piloti buni si o sa vedeti ca straluceste.Asa ca nu mai vorbiti prostii,ca nu a baut mai mult decit voi,si nu a-ti fost in echipa Ferrari ca sa stiti voi ce a facut acolo.Multi vorbesc aiurea si fara nici o treaba.Iar cu comunicarea italienii sint cei mai parsivi-una spun, alta gindesc.
    7 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru