Realimentările cu combustibil ar putea fi reintroduse în 2017

de Daniel Popescu
Vineri, 15.05.2015
Newsletter Eşti curios de ceea ce se întâmplă în lumea auto? Îţi trimitem ştirile zilei direct pe e-mail.
Grupul de Strategie al Formulei 1 propunere reintroducerea realimentărilor cu carburant în timpul curselor începând din sezonul 2017 şi scăderea timpilor pe tur şi analizează inclusiv o revizuire a formatului unui weekend de curse.

Esential 2017 este sezonul in care realimentarile cu carburant ar putea fi reintroduse in sezonul 2017
FIA a dezvăluit vineri o parte dintre schimbările de regulament propuse în cadrul întrunirii Grupului de Strategie al Formulei 1 care a avut loc joi în Marea Britanie.

Chiar dacă Grupul de Strategie a decis păstrarea actualelor motoare turbo V6 de 1.6 litri, există câteva schimbări majore propuse pentru sezonul 2017.

Cea mai importantă vizează reintroducerii posibilităţii de a realimenta monoposturile în timpul cursei, în timp ce turaţia şi zgomotul motoarelor vor fi de mărite. De asemenea, Grupul de Strategie propune un design mai agresiv pentru monoposturi şi schimbări aerodinamice care să permite piloţilor să fie cu 5-6 secunde pe tur mai rapizi.

În plus, Grupul de Strategie a luat o decizie şi în privinţa sezonului 2016, când echipele vor putea alege în mod independent cele două compoziţii de pneuri de uscat pe care le vor utiliza în cadrul unui Mare Premiu. Grupul de Strategie a analizat şi alte opţiuni, iar una dintre ele vizează revizuirea formatului de curse.

FIA susţine că este o propunere concretă care să asigure stabilitatea Formulei 1, însă forul mondial nu a oferit detalii concrete în această privinţă.

Totuşi, presa internaţională a relatat că Grupul de Strategie a decis să reintroducă conceptul de monopost-client pentru echipele mici.

Nu în ultimul rând, propunerea de a creşte de la patru la cinci numărul de motoare pe care un pilot le poate folosi în sezonul 2015 fără să fie penalizat a fost respinsă.

Pentru a intra în vigoare, schimbările de regulament pentru sezoanele 2016 şi 2017 trebuie însă aprobate şi de Comisia Formulei 1 şi Consiliul Mondial al FIA.

Via FIA

Comentarii (11)

  • Hmmm, n-ar fi rau! Asta ar necesita o minte mai stralucita: cum sa setezi monopostul, ce pneuri sa alegi si cum/cand sa le folosesti, cat de plin sa fie rezervorul si cand sa fie mai plin/gol...
    12 0
  • "Cea mai importantă vizează reintroducerii posibilităţii de a realimenta monoposturile în timpul sezonului"

    Nu stiam ca acum monoposturile se alimenteaza pt tot sezonul :)
    13 3
  • hmm, iar sa vezi cati pureci face alonso atunci ... ca si cu kers-ul, drs-ul, pneurile.

    Cand erau realimentarile, Schumacher pleca cu monopostul ceva mai greu (combustibil mai mult) reusea sa ramana in umbra monopostului din fata (pentru ca era destul de rapid cu un monopost greu) apoi cand cel din fata alimenta er ramanea 1, 2 ture in plus cu monopost usor si facea timpi de qual. Si normal ca dupa pit stop iesea in fata si "toata" lumea sa zgaria pe ochi cum ca de ce a castigat iar ... Schumacher si ca nu a facut depasirea pe pista

    Si ce au zis baietii, hai sa scoatem alimentarile ca sa lovim in strategie si sa avem depasirile pe cat posibil numai pe pista. Acum ce facem bre, vrem iarasi curse dominate de "minti mai stralucite" precum Ross Brown Haha, strategia asta banala "putea" fi adoptata de orice alta echipa. Dar ca sa dea roade trebuia un pilot destul de rapid cu un monopost mai greu iar ala era sub strategia lui Ross, ca dovada cat de mult conta de fapt Ross in toata povestea asta
    9 12
  • ^
    am inteles, adica Ross nu conta de vreme ce strategia era dependenta de un anumit pilot si putea fi adoptata de orice alt manager care avea acel pilot
    3 6
  • Suna bine, banuiesc ca odata cu realimentarea vor scoate si rahatul ala de viteza de curgere si atunci motoarele vor fi capabile sa se invarta la 15.000 rpm, vor fi mai puternice si probabil ca vor incepe sa sune ceva mai bine! Cat despre desenul masinii, cel propus de Ferrari ar fi beton si ar fi extraordinar daca s-ar "liberaliza" munca la aerodinamica!
    12 2
  • F1 Vision
    Bine au scos initial realimentarea pentru ca costa mult combustibilul, nu pentru ca nu stiu cine ce strategie folosea. Nu de alta dar cam toti depaseau pe la boxe, si in acest sezon au fost cateva depasiri pe la boxe. Ar putea modifica debitul dar daca lasa tot acel maxim de 100kg/h, nu stiu cat de mult va creste puterea si turatiile. Oricum sunt confuzi, nici ei nu stiu ce vor, iar aceste idei sunt mai mult de forma pentru ca evident nu au nici un plan clar de actiune.

    Idea ca o echipa poate alege doua tipuri din cele 4 este stupida, cine dracului ar mai alege hard-ul depilda, si cine are alege supersoft-ul care rezista cateva ture maxim, si se merita folosit doar in calificari.
    5 5
  • Nimeni nu ii ca romanu, absolut nimeni, daca se face de ce se face daca nu se face de ce nu se face....... Geniilor de ce nu va angajati ca strategi in F1? Ah, da, stiu.... pentru ca ati face motoare de 1.000.000 CP care consuma 2.000.000 litri combustibil pe ora in combinatie ca 1.000.000 de m cubi de aer si toate astea ati vrea sa le indesati intr-o masina de sub o tona....... Eu cred ca voi renunta sa mai intru pe aici, nu de alta dar majoritatea comentariilor sunt atat de proaste si de lipsite de sens incat bat la fund chiar si prostia absoluta! Unicul lucru pe care il fac aceste mesaje este sa infecteze internetul, de prostie si sa demonstreze ca suporterul de F1 din Romania are o capacitate intelectuala inferioara chiar si unei bacterii!
    3 2
  • F1 Vision
    @Sheitan: Mane nu-i nevoie sa exagerezi. Se poate ca marea majoritate a comentariilor sunt stupide, sau proaste sau lipsite de sens, dar sunt unele au un sambure de adevar. Dar la ce te poti astepta de la niste generatii de semi-analfabeti pentru ca scoala a insemnat doar ce Iphone sa-si cumpere?

    Cat despre Formula 1, eh sunt multe de spus, dar un lucru este cert: fiecare echipa isi vede doar propriul interes. De ce spun asta?
    Simplu, da-mi voie sa explic:

    - realimentarea: va avantaj doar o singura echipa, pe cei de la Mercedes care au cel mai bun motor pentru moment, dar va duce la costuri destul de maricele pentru fiecare echipa. La fiecare cursa vor avea acele pompe, vor avea inca 2-3 oameni care sa se ocupe numai de pompe + mai mult combustibil de carat la fiecare cursa. Si asta dupa ce cursele nu parea asa de rele fara realimentare.
    - tipurile de pneu: sunt alese pe Pirelli pentru fiecare cursa, dupa ce studieaza circuitul in sine, sunt doar cateva circuite unde se merita folosit supersoft-ul deci... asta iese, nu-s multe curse ca Monte Carlo in calendar oricum. Hard-ul... se incalzeste greu, dureaza mult dar aduce cel putin 1.2s pierdute pe fiecare tur fara de medium... greu de folosit, este impus practic de regula aia stupida cu "trebuie folosite ambele variante de-alung unei curse". Si ramanem la... soft si medium, pe care le va folosi oricum toata lumea, o sa avem aceeasi strategie la indigo :P
    - desenul monopostului: nu se poate liberaliza pentru ca trebuie sa existe niste reguli comune, monopostul Ferrari prezentat... scuze este Sci Fi si nici macar nu stiu daca va functiona macar. Plus are o teava de esapamant... foloste cumva un motor cu reactie? Asa va arata monopostul de F1 peste vreo 50 de ani poate, daca nu vine glaciatiunea intre timp, la fel om trai si om vedea :P
    - realimentarea se bate cap in cap cu debitul maxim si cu cresterea rotatiilor + sunetul puternic. Sunetul este mai puternic decat se aude la televizor, asta ti-o pot garanta doar eu, pentru ca nu stiu alti fani care se duc la curse... poate doar la Hungaroring... in cel mai bun caz.
    - monoposturile client... sunt o idee care a mai fost folosita in trecut, dar acuma fiecare vrea sa-si construiasca monopostul deh sunt smecheri toti, chiar daca nu au bani nici de-un Pepsi la finalul sezonului. Ca dovada avem monoposturi.... care sunt cu peste 4 secunde mai incete decat restul... se numesc Manor, si au un buget de vreo 50 de milioane de euro. Cu bugetul ala nu au bani nici de tunelul de vant nici de CFD si nici de niste sticle de Pepsi... le trebuie vreo 100 de milioane pentru... a avea o sansa de a recupere.
    - solutia simpla era ieftinirea preturilor biletelor, pentru ca aia va duce la o schimbare importanta, adica vor veni mai multi fani sa vada cursele. Urmata de o ieftine a transmisiilor TV pentru ca ar aduce si mai multi fani. Plus poate dracului da cineva FP-urile la liber pe net, sa le vada lumea, aia va creste si interesul si popularitatea sportului. Si uite au fost testele de la Barcelona... ii durea in cur daca le dadeau gratis????

    Ca sa inchid, parerea mea este simpla: echipele sunt tampite pentru ca in loc sa ajute sportul in sine, ei cred ca cursele trebuie sa fie un show, gresit. F1 este o competitie si nu un show, daca vor show ----> se duc la circ sau se uita la emisiunea lui Maruta (scuze stiu ca sunt multi fani... dar sunteti tampiti ca va uitati la un asemenea gunoi de emisiune).

    Weekend placut in continuare!
    7 2
  • andrey_1293
    Mi se pare o idee buna realimentarea in timpul curselor - cu cat sunt mai multe lucruri de facut la boxe in timpul pit-stopului, cu atat sansele ca ceva sa mearga prost sunt mai mari - asta inseamna presiune pe baieti, ceea ce ar putea creste spectacolul.

    In schimb, despre modificarea formatului weekendului - din cele 3 sesiuni de antrenamente, una poate ar trebui sa dispara.

    Pe langa astea totusi ar trebui venit cu o lista intreaga de modificari (in opinia mea):
    1. Bernie trebuie sa plece - prea multa politica, prea multe fantezii cu mutatul F1 in Orient, prea mult alearga dupa bani si asta (dupa cum s-a vazut in utlimii ani) face numai rau. Trebuie sa vina cineva cu alta mentalitate, care sa ia deciziile strict legate de sport (piloti, echipe, circuite, fani).
    2. Motoare puternice, aerodinamica mai permisiva, teste nelimitate in timpul anului - inseamna costuri mari dar d'aia este F1, d'aia i se zice regina sporturilor cu motor - totul este la superlativ, ce este mai nou, mai performant, mai scump apare in F1. Cine nu are bani (la echipe ma refer) nu are ce cauta aici. De 20 de ani incoace, singuranta a fost subiectul principal in F1 - siguranta care a ajuns la cote maxime (exceptie cazul Bianchi, unde au fost mai multi factori care au dus la accidentul lui); ar fi cazul sa se axeze si pe spectacol si riscuri.
    3. 2-3 furnizori de pneuri - rivalitatea trebuie sa fie la toate nivelurile - motoare, pneuri, softuri si alte detalii (nu imi mai vin in cap alte exemple acum)
    4. calificari cu un singur tur - in formatul actual, daca intr-un tur un pilot face o greaseala, are alt tur/tururi la dispozitie sa faca mai bine. Cu un singur tur, presiunea pe pilot e mai mare, trebuie sa reuseasca un tur perfect din prima. Ordinea lor in care vin pe circuit sa fie cea din clasamentul pilotilor.
    5. circuitele renumite ar trebui sa fie salvate (cele care sunt la limita existentei), nu sa fie bagate si mai rau in probleme - cazul Nurburgring. In schimb, circuitele europene au probleme cu plata taxei lui Bernie (care ar trebui miscorata sau chiar scoasa).
    6. eu inca sper ca Nordschleife sa isi faca loc in calendar (asta e o fantezie de-a mea) - in momentul in care scriu aici, este live etapa WTCC de pe Nordschleife, care va fi urmata de cursa de 24h. S-a organizat foate bine, asa s-ar putea organiza si F1. Ar fi o provocare majora pentru toti (F1 si organizatori) sa aduca o cursa acolo, o provocare care ar readuce circuitul intr-o lumina buna.
    6 0
  • oh nooo! not again! zid de text
    a murit NeoGalaxy (RIP al sau user pe blog) dar a fost clonat. Cu mai multe clone. Doamne apara si pazeste!
    0 1
  • rommy f1
    să facă ce vor ei dar să nu ia nimeni FOC!
    1 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru