Regulamentul tehnic pentru 2010 ramane neschimbat! (Update)

De Daniel Popescu
Publicat Vineri, 15.05.2009
Negocerile de vineri dintre echipe si FIA nu au avut niciun rezultat dupa ce forul mondial a refuzat sa faca compromisuri, astfel ca regulamentul tehnic pentru sezonul 2010 ramane nemodificat.

Sefii echipelor din Formula 1 s-au intalnit vineri la Londra cu Max Mosley, presedintele FIA, si Bernie Ecclestone, detinatorul drepturilor comerciale, pentru a discuta pe tema regulamentul tehnic pentru sezonul 2010.

La capatul a cateva ore de negocieri, intalnirea s-a incheiat fara niciun rezultat, dupa ce FIA a refuzat categoric sa modifice in vreun fel regulile publicate anterior.

Astfel, cel putin deocamdata, regulamentul prevede in continuare o limita maxima a bugetului de 40 de milioane de lire sterline, echipele care vor respecta plafonul urmand sa beneficieze de anumite avantaje tehnologice.

UPDATE 21:59:

Intrucat rezultatul negocierilor a fost nul, sefii echipelor au planificat o intalnire pentru aceasta seara pentru a decide ce raspuns sa adopte dupa refuzul FIA de a modifica regulamentul. Cu toate acestea, sefii echipelor nu au ajuns la nicio concluzie, insa acestia se vor intalni din nou cu ocazia Marelui Premiu al statului Monaco pentru a analiza situatia.

La finalul zilei, cei mai multi sefi de echipa au refuzat dialogul cu presa, singura exceptie notabila fiind Stefano Domenicali, seful Scuderiei Ferrari.

Acestea sustine ca Ferrari va face tot ce ii sta in putinta pentru a ramane in Formula 1, dupa ce presedintele Luca di Montezemolo a fost mandat de Consiliul Director sa protejele interesele echipei in competitie.

In plus, Ferrari a inaintat o actiune de protest la Curtea Franceza de Justitie pentru a bloca regulamentul pentru sezonul 2010, considerand ca introducerea acestora s-a facut prin incalcarea unui drept de veto al Scuderiei. Protestul va fi analizat de instanta din Hexagon pe data de 19 mai.

Ferrari este sprijinita in acest demers si de Toyota, presedintele John Howett confirmand acest lucru jurnalistilor prezenti la fata locului. Mosley a precizat insa la finalul acestei zile ca Ferrari nu are nicio sansa sa castige procesul, intrucat dreptul de veto al Scuderiei a expirat.

Ferrari, Renault, Toyota, Red Bull si Toro Rosso au amenintat in ultima saptamana ca se vor retrage din competitie in cazul in care FIA nu modifica regulamentul tehnic. Inscrierile pentru sezonul 2010 al Formulei 1 vor avea loc in perioada 22-29 mai 2009.

Via | Autosport

Comentarii (21)

  • NeoGalaxy
    @Formula 1
    Deci... cred ca ne luam la revedere de la Formula 1. O sa-mi lipseasca le "donne rosse" dar de anul viitor numele de Formula 1 nu mai are nici un sens. Poate Formula Testoasa sa fie un nume mai potrivit. Pacat, in principal un om destept stie cand se merita sa lupte si cand sa cedeze. FIA nu este condusa de o astfel de persoana.
    0 0
  • pacat
    si nostalgia e si mai mare.....mi-am luat bilete anul asta la valencia si cu siguranta nu mai imi pot retrage banii , daca stiam nici nu ma mai gandeam sa merg la cursa , dar cine stie ,poate o sa raman cu amintirea ca am vazut ferrari ultima data in F1.....trist.......
    0 0
  • pariuri
    poate ar trebui sa existe si o sectiune cu toata nebunia asta...sunt sigur ca Ferrari nu se va retrage si cu asta implicit si dealde Renault s.a.m.d....cred ca contrar aparentelor, Mosley face o treaba excelenta tinand competitia pe prima pagina a ziarelor (citeam o stire despre tactica asta zilele anterioare)...cred ca putem sta linistiti privind 'marele circ'! Cine isi poate imagina o competitie fara contructorii consacrati, nici macar el! Foc de paie !
    0 0
  • ei na...
    va plangeti ca niste domnisoare !!!a presupunem ca Ferrari s-ar retrage,desi am mari indoieli,credeti ca doar cu ei se poate face spectacol?va spun eu care va fi rezultatul,daca nu se va lua o decizie pana pe 12 iunie,ultimul termen de iscriere pentru anul viitor ,atunci sigur prin septembrie-octombrie,bernie intr-un gest de marinimie,va"ceda santajului Ferrari&co".va garantez eu....sa-mi spuneti me cutsu:))
    0 0
  • guawar
    PROSTIE!!
    Bernie sa nu uite ceva:bani multi inseamna cercetare evolutie-daca obturezi resursele catre evolutie asta inseamna involutie-este cea mai mare prostiie cu regulamentele astea-trebuiau lasate toate echipele sa evolueze de la sine-fara obstructii de toate felurile,gen :motoare unice..sisteme identice pe masini..etc.Ferrari,Mercedes,Renault,Toyota,BMW sunt firme puternice care evolueaza pe toate planurile-nu poti sa opresti evolutia masinilor doar de dragul unui regulament imbecil!!E ca si cum omenirea se opreste din evolutie..ca asa vrea cineva!!
    0 0
  • ....
    o sa-mi fie dor de tine Formula 1! de fapt mi-e...! inca de pe acum :(( dor de curse,dor de kimi,dor pana si de ferrari!!! asta e.asa se intampla cand sportul devine o afacere.sper totusi ca se va rezolva ceva si F1 va fi salvata! acest sport are prea multi fani,prea multa lume crede in el,nu se poate termina chiar asa! nu e o telenovela al carui final il stii deja dupa primul episod! avem tristeti si bucurii legate de acest sport,avem zambete si lacrimi,iluzii si deziluzii.de cate ori nu ne-am injurat pana si favoritii la finalul vreunei curse incendiare?de cate ori nu am stat cu sufletul la gura? si toate astea doar datorita unui sport,unei legende care parca acum isi da ultima suflare.nu se poate asa ceva! sa faca cineva ceva!
    0 0
  • ctlnmihai
    Regulament tehnic pentru 2010 ramane neschimbat! (Update)
    Mosley pierde sefia Fia ,in favoarea lui Jean Todt ,Ferrari va culege laurii victoriei si va deveni simbolul luptei anti Fia,anti Mosley,regulamentele se vor schimba din nou , (k uniformele Politiei romane) si all is well when end's well that's why i love Formula one !!!
    0 0
  • ctlnmihai
    Regulament tehnic pentru 2010 ramane neschimbat! (Update)
    P.S.Si Neo nu o va mai trimite pe stiu eu cine sa -si caute iubit...
    0 0
  • istorie
    La inceput F1 a fost gandita ca o competitie intre echipe nationale, de atunci, anii 50, dateaza si culorile nationale ale monoposturilor: Rosu pentru italieni, Albastru pentru Francezi, Oliv pentru englezi, Argintiu pentru germani.
    Dupa cativa ani au ramas in competitie numai Ferrari si mai multe echipe britanice. Abia de prin anii 60 au inceput sa treaca prin F1 Porsche, Honda si cateva echipe americane. Revenirea la statutul multinational al F1 s-a facut in epoca turbo cand la clasa furnizorilor de motoare avem italieni, francezi, germani si japonezi. Dupa renuntarea la motoarele turbo s-a pastrat multinationalismul dar echipele tehnice sunt dominate de ingineri britanici.
    Acum cu noul regulament se vor scoate din lista echipele fabricantilor de automobile. Daca in anul trecut FIA a cedat la presiunea acestora si a renuntat la motorul unic, acum va reusi indirect acest lucru.
    Probabil se va ajunge la o puzderie de mici echipe gen Brown, Lola si Force India motorizate de Mercedes si Cosworth. Daca tribunalul de la Paris va da castig de cauza FIA. In caz contrar in fostul acord Concorde exista prevazut un drept de veto pentru Ferrari.
    Pentru ca nu exista un nou acord Concorde drepturile banesti se impart in continuare conform algoritmului din acordul vechi asa ca daca acel capitol este valabil de ce sa nu fie valabil si paragraful cu dreptul de veto?
    0 0
  • @wolful
    mai vezi odata de istorie si de culorile nationale ca ceva nu pushca acolo ;)
    0 0
  • subiect de presa
    prea mult zgomot pentru nimic:).Sunt bani multi in joc,F1 inca este o afacere.Sa nu fim patetici:)
    0 0
  • mda...
    va zic eu cum o sa se intample...anul 2010 f1 va fii vraiste, iar apoi fia va modofica regulamentul iar toate aceste echipe care vor pleca vor revenii in 2011
    0 0
  • Ferrari si retragerea
    Vulpea cand nu ajunge la struguri spune ca sunt acri!!!! asta este comportamentul Ferrari. Oare nu mai simplu ar fi sa respecte bugetul? Atat scandal pentru nimic.... sunt PATETICI, jenanti si de prost gust.... mie sila de mizeria asta Ferrarista ... Nu nu sunt fan al unei echipe sau pilot....
    0 0
  • NeoGalaxy
    @kkk
    "Nu esti fan an nici unei echipe sau pilot" si atunci de ce iti pasa de ce se intamplat in Formula 1? Parerea mea este sa stai departe. Fara sa ai pasiune pentru acest sport, putin probabil sa-l intelegi!
    0 0
  • de ce se prezinta echipele mici ?
    In primul rand Bagoly/bufnita sa stie ca schema cu culorile este cea corecta dar cand se aplica nu erau sponsori sa impuna cum sa pictezi masina. Ex. Jaguar cand a intrat in F1 ce culoare dominanta era pe masina? Renault de ce a avut in totdeauna albastru? Mercedes de ce este argintie?
    Dar sa intru in subiect. Echipele mici ca Lola sau Litespeed, cati au auzit de ea, si noua echipa americana au facut un calcul. Au luat bilantul contabil al anului trecut si au numarat sute de miloane de cocosei pe care Bernie ii imparte la echipe, si au zis punem 45 noi din care Bernie da inapoi 10 din start iar restul de 35 se scot de la sponsori. La finele anului cu ce mai ciupim pe la curse cu ce prindem pe punctele acumulate iesim cam pe 0 daca nu pe profit. Ei ar avea dreptate in conditiile in care prin toata aceasta brambureala nu se reduce audienta si in consecinta incasarile din drepturile de televiziune. Tare sunt curios la ce pret va putea vinde Bernie la anu fara Ferrari, Renault,Red Bull, Toyota. Ce canal TV din Franta, Italia Austria sau Japonia va plati si cat? Daca mai ies si Chinezii din circ......?
    Iar KKK sa nu uite ca Ferrari mai fost tinta unor schimbari de regulament (vezi anul in care nu se puteau schimba cauciucurile) si a pritestat, eu zic ca pe buna dreptate, fapt ce a dus la furnizorul unic de azi.
    0 0
  • @NeoGalaxy
    F1 poate fi privit si ca sport in sine in care te poti bucura de sepectacol si nu doar ca suporter bolnav al unei echipe, atat de suporter incat daca Ferrari ti-ar spune sa te arunci in fata unei masini de F1 pe linia dreapta de la Barcelona ai sari fara probleme. Din pacate piloti care mi-au placut mie nu mai sunt prezenti si cei actuali sunt prea robotei...... Apropo urmaresc F1 de cand matale ai fost doar un proiect viitor.....
    0 0
  • NeoGalaxy
    @kkk
    Adica te uiti de dinainte de 1979?
    0 0
  • NeoGalaxy
    @kkk
    Daca da, sunt curios... unde ai reusit sa urmaresti cursele de Formula 1? :)))) Ma refer mai ales la cele de dinainte de 1990 :)
    0 0
  • ka ka ka si NEO
    Neo s-au transmis curse din F1 si pe timpul lui Ceausescu, si erau comentate magistral de ANDREI BACALU.De atunci am luat eu microbu si nu de la MIKI SI VIKI.Iar pentru tine kkk trebuie sa recunosti ca Ferarri este cineva in F1. Nici mie nu mi-a placut la Ferarri perioada M. SCHUMACHER si ma bucuram tare cind o lua in freza de la ceilalti.Mai ales ca mai si trisau.Asa ca adevarul este pe la mijloc s
    0 0
  • NeoGalaxy
    @Hasu
    De ce sa mint, dar nici nu stiam asa ceva. Eu nu am vazut nici o cursa la televor pana in 1990 cand, ma rog am avut acces la ele. Eu am vazut cateva curse, in perioada mentionata.... inregistrate, noroc cu niste prieteni. Iar de Bacalu... nu am auzit, desi cautandu-l pe internet este tipul care a comentat celebra aselenizare. Eu nu am luat microbul nici macar de la curse. Singura legatura pe care o aveam cu Formula 1 au fost botoseii Ferrari, primiti de la o matusa mai speciala pentru mine :) Deh... anul asta vor implinii 30 de ani :))))))
    Iar referitor la cateva comentarii cu pilotii robotei si chestii de genul asta... Cand lucrurile evolueaza, omul evolueaza. Cursele nu o sa mai fie ce au fost in 1980, 1990 sau 2000. Pur si simplu timpul trece. Totul se schimba, se transforma sau evolueaza, in mai bine sau... invers :)
    0 0
  • @wolful
    revin! verifica istoria si culorile. ca habar nu ai! Italia roshu??? vezi tu echipa de fotbal jucind in rosu??? de ce e argintiu mercedes ??? pt ca la prima cursa de mashini la care au participat ca echipa oficiala (24 de ore sti tu care) au vopsit masina alba. au depasit limita de greutate si solutia a fost ca au dat vopseaua jos si a ramas aluminiul gol. de acolo vine sageata argintie. etc. Franta cu albastru e ok dar si la lotto prinzi unu din 6. shi sa nu crezi ca esti singurul din tara care a auzit de lola mai sunt vreo 2 poate 3 :))
    0 0

Adauga un comentariu

Automarket nu este responsabil pentru acuratetea informatiilor din comentariile postate de cititori. Ne rezervam dreptul de a selecta comentariile.
cod
Greu de citit? Regenerare cod
Intrebari & Raspunsuri Close
Inchide notificarea pentru